ARB mis ja kuidas - algajad küsivad, asjatundjad vastavad

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Proovi tsipa pingutada ja siis peaks hea saama.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

kui kompressori vajalik surve on saavutatud ja ta lülitub välja... kui kaua ta peaks suutma surve hoida, enne kui uuesti käivitub (kui sillad ei ole taga)... !? ma loen nagu manualist välja et vähemalt 15 mintsa?
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

atdoom kirjutas:kui kompressori vajalik surve on saavutatud ja ta lülitub välja... kui kaua ta peaks suutma surve hoida, enne kui uuesti käivitub (kui sillad ei ole taga)... !? ma loen nagu manualist välja et vähemalt 15 mintsa?
See on seotud ikka rõhuga mitte ajaga. Mul on ka ARB'i andur pandud ja tema töötab nii, et välja lülitab ca 6,5 bari juures ning uuesti sisse ca 4-4,5 bari juures.
Kui kaua see ajavahemik on, sõltub juba sinu õhu tarbimisest ja sellest kui õhukindel su torude süsteem on ehitatud (lekked jms).
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

tarmo kirjutas: Kui kaua see ajavahemik on, sõltub juba sinu õhu tarbimisest ja sellest kui õhukindel su torude süsteem on ehitatud (lekked jms).
mulle teeb muret, et kui ma õhku ei tarbi, siis kompressor hakkab uuesti tööle tsirka 30-40 sekundi pärast..., et kas peaksin lekke otsimise käsile võtma?
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

atdoom kirjutas: mulle teeb muret, et kui ma õhku ei tarbi, siis kompressor hakkab uuesti tööle tsirka 30-40 sekundi pärast..., et kas peaksin lekke otsimise käsile võtma?
Soovitan panna süsteemi ka manomeetri (ise panin ühe armatuurile ja teise vee-eraldaja juurde). Siis on kohe näha kas ja kui kiiresti rõhk langeb. Aga jah - suure tõenäosusega sisiseb kuskilt välja. Teine võimalus, et andur ise on vigane, aga seda saad kontrollida lihtsalt jällegi manomeetriga.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

asjaarmastaja

Postitus Postitas atdoom »

ei tea, kas on halb mõte viia suruõhu voolik läbi salongi (põhja pealt, mati alt) või on mingi põhjus, et see oleks tark ikka mööda põhja vedada?!?
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: asjaarmastaja

Postitus Postitas Madis »

atdoom kirjutas:ei tea, kas on halb mõte viia suruõhu voolik läbi salongi (põhja pealt, mati alt) või on mingi põhjus, et see oleks tark ikka mööda põhja vedada?!?
No äkki aitab loogika?
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Re: asjaarmastaja

Postitus Postitas atdoom »

Madis kirjutas: No äkki aitab loogika?
no ok, ma olen rumal...
aita siis venda väetimat;) nimeta mõni loogiline põhjus, miks ma ei võiks seda läbi salongi panna?

Sest minu loogika ütleb, et salongis on voolikul mõnusam olla, kui põhja alla oma kändu oodata...
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: asjaarmastaja

Postitus Postitas tarmo »

atdoom kirjutas: no ok, ma olen rumal...
aita siis venda väetimat;) nimeta mõni loogiline põhjus, miks ma ei võiks seda läbi salongi panna?

Sest minu loogika ütleb, et salongis on voolikul mõnusam olla, kui põhja alla oma kändu oodata...
Ega ta mingit ohtu sul ei kujuta küll seal mati all. Kui peakski kuskilt katki hõõrduma, siis korraks sisiseb ja kogu lugu 8)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Re: asjaarmastaja

Postitus Postitas atdoom »

tarmo kirjutas: Ega ta mingit ohtu sul ei kujuta küll seal mati all. Kui peakski kuskilt katki hõõrduma, siis korraks sisiseb ja kogu lugu 8)
Jah ma olen küll noor ja hõõrdumist tagaistmel tuleb ette... samas ma ei kujuta küll eriti ette, mis seda voolikut seal mati all hõõruks?

Ainuke asi, et tagistme alla tuleb tekitada auk, mida seal hetkel ei ole...,
aga ka siin ei näe probleemi... plekile kummikrae ja väljaminevale voolikule lisaks kaiste krae ja kõigil on mõnus :roll:
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: asjaarmastaja

Postitus Postitas Madis »

atdoom kirjutas:
Sest minu loogika ütleb, et salongis on voolikul mõnusam olla, kui põhja alla oma kändu oodata...
Just nimelt, seda ma sult ootasingi! Bingo! :bg
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas srock »

Te siin kõik räägite õhust ja voolikutest,aga mind huvitav siuke asi miks põles ARB pumba 30 kaitse läbi ,on see võimalik ,et mingi vesi näiteks pääses sisse sinna ,kaitse mingi kummikorpuse sees .muidugi oli nii mõnusalt sinna sisse sulanud ,et pidi vaibanoaga ääre lahti lõikama ,et vanat kaitset kätte saada,sai pandud uus kaitse ja asi nagu töökorras ,huvitav millest kuskil lühis tekkis? :roll:
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Halb kontakt oli kaitsmel pigem, e. kasutage kontaktiparendus keemiat.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

tarmo kirjutas:
atdoom kirjutas:kui kompressori vajalik surve on saavutatud ja ta lülitub välja... kui kaua ta peaks suutma surve hoida, enne kui uuesti käivitub (kui sillad ei ole taga)... !? ma loen nagu manualist välja et vähemalt 15 mintsa?
See on seotud ikka rõhuga mitte ajaga. Mul on ka ARB'i andur pandud ja tema töötab nii, et välja lülitab ca 6,5 bari juures ning uuesti sisse ca 4-4,5 bari juures.
Kui kaua see ajavahemik on, sõltub juba sinu õhu tarbimisest ja sellest kui õhukindel su torude süsteem on ehitatud (lekked jms).
Tekkis ka küsimus.
ARB paigaldusjuhendis on kirjas,et rõhk ei tohiks luku lülitusel olla alla 5,8 bar-i.
Kas ei teki ohtu,et nn.lülitusmuhv ei hambu lõpuni ?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Movistar kirjutas:
tarmo kirjutas:
atdoom kirjutas:kui kompressori vajalik surve on saavutatud ja ta lülitub välja... kui kaua ta peaks suutma surve hoida, enne kui uuesti käivitub (kui sillad ei ole taga)... !? ma loen nagu manualist välja et vähemalt 15 mintsa?
See on seotud ikka rõhuga mitte ajaga. Mul on ka ARB'i andur pandud ja tema töötab nii, et välja lülitab ca 6,5 bari juures ning uuesti sisse ca 4-4,5 bari juures.
Kui kaua see ajavahemik on, sõltub juba sinu õhu tarbimisest ja sellest kui õhukindel su torude süsteem on ehitatud (lekked jms).
Tekkis ka küsimus.
ARB paigaldusjuhendis on kirjas,et rõhk ei tohiks luku lülitusel olla alla 5,8 bar-i.
Kas ei teki ohtu,et nn.lülitusmuhv ei hambu lõpuni ?
Ise küsid, ise vastad. Oht on reaalne alati, kui valmistaja parameetritest kõrvale kalduda.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”