ARB mis ja kuidas - algajad küsivad, asjatundjad vastavad

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

ARB mis ja kuidas - algajad küsivad, asjatundjad vastavad

Postitus Postitas atdoom »

paar hoolikalt valitud rumalat küsimust :roll:
Kas luku komplekt sisaldab suruõhu-voolikut ja solenoidi?
Kas ARB lukku võib sisse ja välja lülitada sõidu ajal?
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Loogiliselt võttes, kui mõlemad rattad sama kiirusega liiguvad, siis ei tohiks luku sisselülitamine ka mäkketõusul probleem olla. Kindlasti aga kuskil augus istudes ja ühte ratast ringi keerutades pole mõtet lülitada.

rommi
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: ARB lukud.

Postitus Postitas Urvo »

atdoom kirjutas:paar hoolikalt valitud rumalat küsimust :roll:
Kas luku komplekt sisaldab suruõhu-voolikut ja solenoidi?
Kas ARB lukku võib sisse ja välja lülitada sõidu ajal?
komplektis on kõik olemas, peale kompressori. Seega jah õhutoru on olemas ja solenoid.
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

hoo pealt

Postitus Postitas atdoom »

rommi kirjutas:Loogiliselt võttes, kui mõlemad rattad sama kiirusega liiguvad, siis ei tohiks luku sisselülitamine ka mäkketõusul probleem olla. Kindlasti aga kuskil augus istudes ja ühte ratast ringi keerutades pole mõtet lülitada.

rommi
no augus kinni ustudes ei ole ka mingit vajadust teda hoopealt sisse lülitada...
aga olukorras, kus jalg sirge ja tagumik ütleb, et nüüd hakkab asi käest ära minema ja oleks vaja nuppu vajutada..., et kas tohib või mitte?!
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: hoo pealt

Postitus Postitas rommi »

atdoom kirjutas: aga olukorras, kus jalg sirge ja tagumik ütleb, et nüüd hakkab asi käest ära minema ja oleks vaja nuppu vajutada..., et kas tohib või mitte?!
ei saa päris aru, milline see olukord sul täpsemalt on. Kui jäärajal sõidad, siis ARB-lukust küll mingit tolku pole :)
veidi vbl OT aga Ma muide käisin männikul külmade ajal jää peal proovimas. Tegemist siis jäiga neliveoga ja naelutatud mudarehviga täielikult kiilasjääl.
1) mõlemad sillad lukus. Isegi raske on öelda, kas auto oli üle või alajuhitav, igatahes keeldus ta liikumast soovitud suunas. Nalja kui palju.
2) tagasild lukus, väga lihtsalt ülejuhitav. Veidi gaasi ja vale suund.
3) lahtine sild, kergelt alajuhitav, suht hea juhitavus.
Viimati muutis rommi, T Veebr 19, 2008 1:50 pm, muudetud 1 kord kokku.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Re: hoo pealt

Postitus Postitas atdoom »

rommi kirjutas:
atdoom kirjutas: aga olukorras, kus jalg sirge ja tagumik ütleb, et nüüd hakkab asi käest ära minema ja oleks vaja nuppu vajutada..., et kas tohib või mitte?!
ei saa päris aru, milline see olukord sul täpsemalt on. Kui jäärajal sõidad, siis ARB-lukust küll mingit tolku pole :)
näiteks trial... käänuline tee lukku panna ei saa, peale järgmist käänakut läbi mudaaugu kohe järsk tõus.
loodetavasti see näide sobib sulle :wink:
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: hoo pealt

Postitus Postitas rommi »

atdoom kirjutas: näiteks trial... käänuline tee lukku panna ei saa, peale järgmist käänakut läbi mudaaugu kohe järsk tõus. loodetavasti see näide sobib sulle :wink:
Kui on tõesti oht, et tee on liiga haarduv ja hirm lõhkuda lukk või pooltelg, siis enne mudaauku leiad raudselt mingi võimaluse korraks järgi anda. Kui kogu aeg tõesti klots põhjas lajatad, siis varakult lukk sisse. Mul on tekkinud harva olukorda, kui pole võimalust lukku lülitada. Nagu ka juba öeldud said, sirgjoonelise liikumise korral pole vahet... ei pea seisma jääma. Lihtsalt talupojaloogika ütleb, et suure jõu all ja erinevatel kiirusel liikuvaid detaile on keeruline ühendada. Samas - lockright lülitabki ennast liikumise pealt... ma ei usu, et see arb ka nüüd saiast saetud on.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Re: hoo pealt

Postitus Postitas atdoom »

rommi kirjutas:Kui on tõesti oht, et tee on liiga haarduv ja hirm lõhkuda lukk või pooltelg,
metsas vast liiga haarduva teega probleem polegi ehk nii kriitiline, kui manööverdamine lukus esidifriga..., et kas tehnoloogiliselt on ARB lukul mingi toimiv lahendus, mis luku "sidurdab" lukku... või on see palju tahetud?!

NB! Äkki mode viitsiks ARB lukujutust eraldi teema opereerida, leiaks veel heietamist?!? päästaks selle müügitopiku pajatustest :roll:
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Muide... esilukuga sõitmine on VÄGA riski business... mul kulus selleks enne 3 püsikat ja üks pooltelg et natukenegi aimu saada millal esimest lukku näppida.

no vaadates seda joonist on seal mingi "clutch gear" olemas... aga kas see toimib seal sidurina või on sellel mingi muu tähendus?
Pilt

siin on kirjas ka kogu list, mis sa kaasa saad luku ostmisel:
http://www.arbusa.com/alac/alsp/2-RD23.pdf

btw, "www.arbusa.com>products>ARB Air Locker ...>Air Locker Service & Parts" leiad sa täpselt enda masina kohta vajaliku luku koos pildiga.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Kas see "cluch gear" maakeeli mitte "lülitusmuhv" ei ole?!
Näeb nagu sedamoodi välja...
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

See on lülitus muhv.Kui hambad ei ole kohakuti siis jääb õhu surve seda muffi suruma kuni hambad on kohakuti ja siis see muff lukustab diffri.
Seda ei saa siis lukustada kui üks ratas pöörleb ja teine seisab kuna see muhv lihtsalt viskab üle hammaste.
Maha võid võtta millal tahad.Esimesel võimalusel kui muhv saab vabalt liikuda lükab vedru selle hambumisest välja.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

rommi kirjutas: btw, "www.arbusa.com>products>ARB Air Locker ...>Air Locker Service & Parts" leiad sa täpselt enda masina kohta vajaliku luku koos pildiga.
DANA 30 sillale pakub kahte varianti... ei saa kuidagi jälile, mis minu punnsilmale sobiks (silberi sõnu uskudes... ei sobi kumbki) :roll:
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

suruõhk

Postitus Postitas atdoom »

rommi kirjutas:Pilt
Kuidas selle suruõhu diffrisse sisse saab?
*puuritakse korpusesse uus auk?
*on mõeldud läbi ventilatsiooni ava?
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
kuningas
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:21 pm

Postitus Postitas kuningas »

Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

*uus auk
*ventilatsiooniava on ka ikka vaja ju

ülaltoodud lingil on päris hea paigaldusõpetus muide...
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”