X link

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Hmm, kuidas neid auke sellesse kronsteini teistpidi puurida saaks? :roll:

PS peaks vist kah mõned õlled võtma siis ei tundukski see ehk nii võimatuna
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Tallinn tel:51909391

Postitus Postitas reimo »

Stupiduser kirjutas:Hmm, kuidas neid auke sellesse kronsteini teistpidi puurida saaks? :roll:

PS peaks vist kah mõned õlled võtma siis ei tundukski see ehk nii võimatuna
No õieti peaks panhardi kronstein olema vist pulk, mitte auk...
Aga kui ma millagi päevavalges oma auto juurde jõuan vaatan järgi. Luban, et täna õhtul enam ühtegi teemat ei kommenteeri :oops:
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

erik kirjutas:Nüüd ajas ka Rommi sassi.
Panhard = diagonaalvarras = ehk varras, mis hoiab silda kere suhtes risti.
Lääba = reaktiivvarras = varras, mis hoiab silda kere suhtes rööbiti.
Tava maasturi sild on kahe reaktiivvardaga ja diagonaalvardaga e. kaks link.
Sigulli tagasild on nelja reaktiivvardaga ja diagonaalvardaga e. neli link :lol:
jne.
OODA NÜÜD:

panhard rod = varras, mis asetseb piki silda ja hoiab silda külgepidi ehk ristipidi paigal. Olen seda paljude suust kuulnud reaktiivvarda nime all, see pole tegelikult nii?
Pilt
radius arm = torque arm = diaga = lääba (seni vähemalt olen mina kuulnud kõiki nii seda nimetavat) on silla piki hoidmiseks.
Pilt
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Eks ta lääbale annab mingil määral lisa liikuvuse jah - samas... keerab lääba ots sillatalast allapoole mis on jällegist, et kehva varjant
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Lääbast ja diagast lõplikult.

Lääba on tehnilises keeles reaktiivvarras ja tema tööks on neutraliseerida reaktiivseid kiirendusi, e. pikkisuunalisi liikumisi.

Diaga, e.panhard on tehnilises keeles diagonaalvarras, tema tööks on neutraliseerida diagonaalseid kiirendusi, e. ristsuunalisi liikumisi. M.O.T.T

Eestis üldiselt on segadus nende varrastega juba ammu.

Sigullimehed teava juba ammu missugused rektiivvardad nende auto all ja milline on diaga.

Mossemehed aga arvavad,et kui nad paigaldavad reaktiivvarda tagasillale on juhitavus parem, täielik absurd, (tegelikult mõtlevad nad, lehtvedrusillale paigaldada diaga, mis on iseenesest väga hea mõte).

Eriti huvitava asjana mõtlesin ma juhuslikult välja, et Nival on 4link vedrustus ja seda ammu ennem, kui ükski muu maasturi tootja seda stokis kasutanud oleks. Vägev. :shock:
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Kardan, et diaagad on tulnud vene keelest. Vene inimene vaatab auto alla ja kuna kõik sugu vardad on natuke viltu, siis et mitte öelda hujovina ja natuke haritum välja paista ütles ta vot tot diaaga plj... sellest ka ilmselt selline segadus vähe võõramale tehnikahuvilisele. maakeeli oleks nad siis pikki ja põikivardad ehk siis juba peenemalt nii nagu Erik kirjeldas :thumb:
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Diaga on alati olnud Radius arm ehk reaktiivvarras ehk pikivarras, seda aegade algusest peale, vähemalt minu teada. Tuleb lihtsalt aru saada, et Diaga ja Diagonaalvarras on kaks täiesti erinevat mõistet ning koolkonna küsimus ilmselt. Kes on siksi mees olnud ja kes mitte. Huvitav, et ühest ja samast asjast nii väikeses riigis erinevad mõisted levivad. Mul kusagil on autoosade lexikon, Eesti keelne koos illustreerivate piltidega. Vaatab, mida keeleteadlased on sellele asjale nimeks andnud.

EDIT: ka diagonaalsuunas võib reaktiivseid kiirendusi neutraliseerida...
+372 5028488
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

djaga on tõesti vene slängis pikivarras ja see aetakse segamini diagonaaliga. Mõeldud on varrast mis töötab tõmbele ja tõukele. sõnast dijanut mitte sõnast diagonaal. (Dijanut- sry ma ei tea kuidas seda täpselt kirjutatakse vene keeles)
Lepime mehed lihtsalt kokku mis keeles me räägime :D
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

jr kirjutas:
EDIT: ka diagonaalsuunas võib reaktiivseid kiirendusi neutraliseerida...
Muidugi võib, sõltub õlast ja efektiivus on küsitav :lol:

Ma ausalt, ei tulnud selle pealegi, et diaga on lääba ja diagonaalvarras on diagonaalvarras :wink: Krt see kõlab ikka hullult tobedalt ka. Aga las ta siis olla, teinekord peab siis täpsutama, mida keegi mõtleb.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Iseenesest hariv teemaarendus. 5+ infole, mis kogunes.
+372 5028488
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

erik kirjutas:Mossemehed aga arvavad,et kui nad paigaldavad reaktiivvarda tagasillale on juhitavus parem, täielik absurd, (tegelikult mõtlevad nad, lehtvedrusillale paigaldada diaga, mis on iseenesest väga hea mõte).:
Ehk siis tegelikkuses Panhardi varda - no ülipika sillakäiguga lehtvedrustusega maasturitel (nt. topeltkiikede korral) ju kah pannakse Panhard rod juurde õigemini topelt (või siis nimetatakse seda Scott Russell Linkage kui on sinna-tänna Panhard ?)
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Sellest on mul oma arvamus, et lõhub vedrulehti. Kuna panhard sõna otseses mõttes sunnib silla üles-alla liikumisel silda ka paremale-vasakule liikuma. Lehtvedrud aga tahaks ju ainult üles-alla suunas liikuda, mitte paremale-vasakule.
+372 5028488
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

jr kirjutas:Sellest on mul oma arvamus, et lõhub vedrulehti. Kuna panhard sõna otseses mõttes sunnib silla üles-alla liikumisel silda ka paremale-vasakule liikuma. Lehtvedrud aga tahaks ju ainult üles-alla suunas liikuda, mitte paremale-vasakule.
Selle pärast pannaksegi selline liigendiga - Panhardi ülemine ja alumine ots on samal auto küljel kinniPilt
tartuoffroad.ee
5581340
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”