HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Moderaator: Moderators
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Camperi ehitamisel mõni võtab sloganit "Sky's the limit" väga sõna-sõnalt: https://www.motor1.com/news/548727/rv-m ... -aircraft/
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Pisikesed edusammud, mis näevad välja suurematena kui nad tegelikult on. Aga naeratuse toovad näole sellegi poolest
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
mis materjaliga tegu
ok alumiinium küll aga edasi ....
paksus, kaal per m2 ? pildil järgi võb petlik olla aga tundub päris ränk.
mis edasi ? väline kest saab sellest valmis ja siis ? soojustus ? mööbel ?
mis on planeeritud kaal kogu camperi osa ja varustuse peale ?
ok alumiinium küll aga edasi ....
paksus, kaal per m2 ? pildil järgi võb petlik olla aga tundub päris ränk.
mis edasi ? väline kest saab sellest valmis ja siis ? soojustus ? mööbel ?
mis on planeeritud kaal kogu camperi osa ja varustuse peale ?
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
3mm nn "merealumiinium". Kaalus tahaks jääda originaaliga suures piirdes samasse kaalu, ehk siis tühi kuut ca 300kg. Soojustus 25mm PIR.
Sisse mööblit liiga palju ei tule. Tõstetav katus, all 2 ja üleval 2 magamiskohta. Miski klapplaud, külmik. Köök tuleb välja, auto küljele.
Alumiinium on hull materjal, poleks arvanud et nii hull. Suured pinnad tõmbab väga hullult kõveraks. Eks nagu ikka, esimese puhul on sünnitusvalud kõige suuremad. Järgmise puhul teen palju asju teisiti.
Hetkel suurimad väljakutsed:
Sisse mööblit liiga palju ei tule. Tõstetav katus, all 2 ja üleval 2 magamiskohta. Miski klapplaud, külmik. Köök tuleb välja, auto küljele.
Alumiinium on hull materjal, poleks arvanud et nii hull. Suured pinnad tõmbab väga hullult kõveraks. Eks nagu ikka, esimese puhul on sünnitusvalud kõige suuremad. Järgmise puhul teen palju asju teisiti.
Hetkel suurimad väljakutsed:
- Koormuste ülekandmine raamile, säilitades auto üldist kaalujaotust
- tõstetava katuse mehaanika
- Uksega seonduv- hinged, raam, tihendid, avanemine, lukud jne
- Saaks krdi keevituse koos järeltöödega juba kaelast ära
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
uksega seonduvat kraami võid uurida veoautode maailmast
kaubaruumi uksed oleks asjad mis on peavad vastu ja on mõeldud vastu pidama
sealt ka hinged ja lukustused samuti tihendeid.
europarts, knoke, widni paltic ...
viimases on üldse palju huvitavat kraami.
kaubaruumi uksed oleks asjad mis on peavad vastu ja on mõeldud vastu pidama
sealt ka hinged ja lukustused samuti tihendeid.
europarts, knoke, widni paltic ...
viimases on üldse palju huvitavat kraami.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
tõstetav katus kas ühest küljest nurgana või terve katus paralleelselt?
mõni valmis katusetelk selleks ära kasutada ?
mõni valmis katusetelk selleks ära kasutada ?
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
See suur plekk osa ei paista pildilt nii kõver. Samas mu auto paistab ka pildi peal sile.
Aga natuke tagant järgi tarka arutelu millest ma loodan, et keegi ei solvu.
Et kas parem oleks olnud kasvõi osalilt raam keevitada alumiinium vinklitest?
Ja siis kereliimi ja neetidega ühendada plekid raami külge?
Mõte on ka selles, et kui terve raam teha vinklitest siis välis plekk võib ka juba olla 2mm või õhemgi. Oleneb kui palju raami sisse keevitada juurde toetus punkte pleki läbipainduvuse vältimiseks.
Ma ei tea kas selles on nüüd suurt kaaluvõitu, aga mõte on saada jäikust juurde ja seda paksu pleki kuumenemist ja keevitamist vähemaks.
Aga natuke tagant järgi tarka arutelu millest ma loodan, et keegi ei solvu.
Et kas parem oleks olnud kasvõi osalilt raam keevitada alumiinium vinklitest?
Ja siis kereliimi ja neetidega ühendada plekid raami külge?
Mõte on ka selles, et kui terve raam teha vinklitest siis välis plekk võib ka juba olla 2mm või õhemgi. Oleneb kui palju raami sisse keevitada juurde toetus punkte pleki läbipainduvuse vältimiseks.
Ma ei tea kas selles on nüüd suurt kaaluvõitu, aga mõte on saada jäikust juurde ja seda paksu pleki kuumenemist ja keevitamist vähemaks.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Alumiiniumi needmine
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Järgmine samm.
Garages tundus et joonised ja tegelikkus ei ole päris samas proportsioonis. Reaalsuses on õnneks kõik ok. Katusega lisandub kõrgust ca 120mm juurde mis visuaali veelgi parandab. Samas täisvarustuses peaks vedru pisut järgi andma ja tagumine ots ei ole enam nii püsti.
Tundub et olen õigel teel, kuigi tohutult pikk maa veel minna. Sellised hetked, kus saab oma kätetööd kõrvalt vaadata ja progress on silmaga näha, motiveerivad ja annavad jaksu edasi liikuda.
Garages tundus et joonised ja tegelikkus ei ole päris samas proportsioonis. Reaalsuses on õnneks kõik ok. Katusega lisandub kõrgust ca 120mm juurde mis visuaali veelgi parandab. Samas täisvarustuses peaks vedru pisut järgi andma ja tagumine ots ei ole enam nii püsti.
Tundub et olen õigel teel, kuigi tohutult pikk maa veel minna. Sellised hetked, kus saab oma kätetööd kõrvalt vaadata ja progress on silmaga näha, motiveerivad ja annavad jaksu edasi liikuda.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
kas kabiini ja kongi seod omavahel ära ? jäigalt või pehmelt ?
kas nende vahele jääb ka käidav ava s.t. saab kongist kabiini ja vastupidi ilma, et peaks õue minema ?
kas nende vahele jääb ka käidav ava s.t. saab kongist kabiini ja vastupidi ilma, et peaks õue minema ?
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Kabin ja kuut lähevad jäigalt kokku ja seest tuleb üks suur ruum. Kõrvalistuja ja vbolla ka juhi iste tulevad keeratavad , et saaks kenasti ümber laua saskut mängida
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Mingil hetkel sai ratastega tegeletud. Ostes olid autol suht rõvedad, pintsliga korduvalt valgendatud terasveljed. Lähemal vaatusel tundus et pole väga viga kui saaks viisaka värvi peale. Kuna rattad pidid kindlasti saama viisakamasse mõõtu siis tuli enne värvimist pisut rauatööd ka teha. Tulemus igatahes on vaeva väärt! Tänan Offroad Service töökoda ja Marekit!
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Viimased päris mitu õhtut on kulunud keevitusest ja oskamatusest tekkinud pingete rihtimisele. Tasapisi hakkab tekkima mingi ähmane arusaam metalli tujudest ja nende põhjustest.
Paar päeva kulub veel rihtimistele. Üldiselt on graafik selline: joonestamine, tellimine, ootamine, paigaldamine ja otsast peale.
Paar päeva kulub veel rihtimistele. Üldiselt on graafik selline: joonestamine, tellimine, ootamine, paigaldamine ja otsast peale.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Nii need nv-d mööduvad..