Cooleri paigaldamine turbomootorile.

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Cooleri paigaldamine turbomootorile.

Postitus Postitas PARUN »

Kuna otsing mingit tarka infot ei andnud, siis ka mõned küsimused. Kuna kuuma turbo läbinud ja kokkusurumise järel veel soojenenud õhk on nn ebakvaliteetne, siis:
Palju intercooler kasutegurit tõstab?
On keegi paigaldanud/äravõtnud ja oskab tulemustest rääkida.
Tean, et paljuski selle efektiivsus on kinni cooleri mõõtmetes, et mida suurem, seda uhkem.

Täpsemalt pean siis silmas mootori peale käivat, nagu seda on navaradel ja mitsudel.
Ja muidugi pilt ka kapotealusest, kuhu on plaan seda paigaldada
Pilt
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Coolresit on kasu.See arv ei olnud suur kuid abiks seegi.Alla 6%.
Isiklikut ei poolda neid coolereid mis intuvad mootori peal.Maasturi puhul kus mudas istudes on mootori alune kinni on sellest vidinast vähe tolku.Pigem mootori soojus soojendab silindrisse minevat õhku kui jahutab seda.Kindlasti peab sel juhul paigaldama ventilaatori mis hakkab umbes 40 kraadi juures tööle.Mootori radika ees olev on paremad kuna sealt imetakse õhk mootori ventikate poolt juba läbi.Seega puudub vajadus eraldi ventilaatori järgi.Siis saad kapotti avad teha kust soe ilusti välja pääseb.
Edu
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2649
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

Turbost tulev õhk ei ole nn"ebakvaliteetne" vaid kõrge temperatuuriga.
Intercooleri mõte on jahutada õhku, mis suunatakse silindrisse põlemiseks.
Miks on vaja õhku jahutada?
Põhjus väga lihtne: jahutatud õhku mahub silindrisse rohkem, ja mida rohkem õhku seda kiirem ja parem põlemine.
Sellise lihtsa teadmisega soovitan projektiga edasi minna.
Tulemus peale cooleri installi on kindlasti tuntav.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas PARUN »

helar kirjutas:Turbost tulev õhk ei ole nn"ebakvaliteetne" vaid kõrge temperatuuriga.
Intercooleri mõte on jahutada õhku, mis suunatakse silindrisse põlemiseks.
Miks on vaja õhku jahutada?
Põhjus väga lihtne: jahutatud õhku mahub silindrisse rohkem, ja mida rohkem õhku seda kiirem ja parem põlemine.
Sellise lihtsa teadmisega soovitan projektiga edasi minna.
Tulemus peale cooleri installi on kindlasti tuntav.
Jah, võib ka nii õelda.
Asi hetkel kiirete aegade tõttu soiku jäänud. Hetkel oleks ka võtta igati norm hinnaga cooler koos ventiga.
Pilt
Kõnetraat 51922951
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Vägagi oluline lisaväärtus on kolbide parem jahutamine, st. mured kolbide läbipõlemisega jäävad ära (ilmselt). Seega ka hääl vahejahuti kasuks. Ilma pumba reguleerimiseta lisavõimsust ei tohiks eriti tulla, kui pumpa veidi järele aidata, peaks vahe tajutav olema. Paigutusega nii ja naa. Silmini mudas on harva mootor täisvõimsusel ja coolerit väga vaja ei ole, maanteel toimivad mõlemad paigutused (esimene veidi efektiivsem), lumes vast mõlema puhul õhuvool takistatud.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Et pumpa reguleerida on vaja väljalaske gaasite temp andurit ja näidikut.Soovitavalt paigutada andur sellese kohta kus kõikide silndrite gaasid turbosse sisenevad.

Edu
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas PARUN »

Veiko kirjutas:Et pumpa reguleerida on vaja väljalaske gaasite temp andurit ja näidikut.Soovitavalt paigutada andur sellese kohta kus kõikide silndrite gaasid turbosse sisenevad.

Edu
Veiko
Hmm, sooviks targemaks saada, et mille tarvis seda temp andurit ja näidikut vaja on pumba reguleerimiseks?
Kõnetraat 51922951
wheels
Rookie
Postitusi: 13
Liitunud: P Dets 10, 2006 1:20 pm
Asukoht: viljandi/helsinki

Postitus Postitas wheels »

Cooleri teemas võiks sind aidata www.turboclub.ee
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 491
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

Postitus Postitas AsTroSS »

Väidan,et enamusel cooleriga mootoritel on cooler nii väike,et tegelikult tema kasutegur on olematu.

Mõõda siseneva ja väljuva õhu temperatuuri erinevus ära ja sa imestad,et tegelik erinevus on alla kraadi.

Lisaks enamus föönid toodavad nii vähe rõhku,et mingist tõsisest 'soojenemisest ei saa siin rääkida. Õhk hakkab soojaks minema kui teda surutakse kokku juba üle 3 bar'i , päris soojaks läheb juba 5 juures ... :roll:


Miks pumpa peale keerata ilma püromeetrita ei või?

Tegelikult tõsisel võistluspillil ei tohi püromeetrit (loe: väljalaskegaaside temperatuuri näidikut) peal olla, kuna siis hakkad liialt muretsema temperatuuri pärast ja võidusõidust ei tule enam midagi välja ..... sest sooja on nii kui nii liiga palju ...

Teatud tingimustes liigne kütus töötab jahutajana ja tõmbab väljalaske temperatuuri alla.


Kui ikka muretsed väljalaske temperatuuri pärast siis paigalda nitro seade või siis vee-pritsung :roll:




ah jaa : igale föönile ei meeldi üle 5 bar'i rõhk, minu oma lahkus enne finisit suure pauguga . Turbo eluiga läbisõiduna oli ainult 160 km :f
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
wheels
Rookie
Postitusi: 13
Liitunud: P Dets 10, 2006 1:20 pm
Asukoht: viljandi/helsinki

Postitus Postitas wheels »

Kui suurt võimsuse kasvu taga ajad? Kütuserõhku ja turborõhku tõstes on cooler minuarust ikkagi suht vajalik asi.Muidu võid juba seadistamisel kone laiali lasta.Ja eestis enamus ikkagi seadistavad wideband lambda järgi A/F-i.
Kui just pole isu dünosse minna korraliku map-i seadistama.

Jutt kokku tõmmata nii, et cooleriga alati ohutum.Seda detonatsiooni vältimise pärast.Turbomehed kardavad seda nagu tuld.
Ja kui juba hakkad seal erinevaid rõhke muutma jne siis oleks proge aju vaja ...et läheb kalliks ja keerukaks.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

wheels kirjutas:Kui suurt võimsuse kasvu taga ajad? Kütuserõhku ja turborõhku tõstes on cooler minuarust ikkagi suht vajalik asi.Muidu võid juba seadistamisel kone laiali lasta.Ja eestis enamus ikkagi seadistavad wideband lambda järgi A/F-i.
Kui just pole isu dünosse minna korraliku map-i seadistama.

Jutt kokku tõmmata nii, et cooleriga alati ohutum.Seda detonatsiooni vältimise pärast.Turbomehed kardavad seda nagu tuld.
Ja kui juba hakkad seal erinevaid rõhke muutma jne siis oleks proge aju vaja ...et läheb kalliks ja keerukaks.
Kuule wheels, mehed räägivad siin teemas diislitest :)
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 491
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

Postitus Postitas AsTroSS »

wheels kirjutas:Kui suurt võimsuse kasvu taga ajad? Kütuserõhku ja turborõhku tõstes on cooler minuarust ikkagi suht vajalik asi.Muidu võid juba seadistamisel kone laiali lasta.Ja eestis enamus ikkagi seadistavad wideband lambda järgi A/F-i.
Kui just pole isu dünosse minna korraliku map-i seadistama.

Jutt kokku tõmmata nii, et cooleriga alati ohutum.Seda detonatsiooni vältimise pärast.Turbomehed kardavad seda nagu tuld.
Ja kui juba hakkad seal erinevaid rõhke muutma jne siis oleks proge aju vaja ...et läheb kalliks ja keerukaks.
:))

Vot siin on meil diisli spetsialist ..
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
wheels
Rookie
Postitusi: 13
Liitunud: P Dets 10, 2006 1:20 pm
Asukoht: viljandi/helsinki

Postitus Postitas wheels »

:D my bad, sorry :hail
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas PARUN »

Mõõtsin täna föönist väljuvat temperatuuri ja tulemuseks sain 58c.
Välisõhu temp oli ca 15c.
Korralikult hakkab midagi puhuma alles 2000rpm ja max on 0.45bar, mis ära puhub.
Kõnetraat 51922951
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

:hihi: see pole ju mingi temperatuur
koormuse all pead ikka mõõtma,mu diislil on 600-700 kraadi celsiuse vahel.
Kangematel diislitel,ehk siis astrossi diislil on see kindlasti kõrgem.
Btw:pingviinid pidid s.....a ka 1,5barise rõhuga :lol:
56157755
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”