küsimus Samurai juhitavusest
Moderaatorid: Stupiduser, Moderators
küsimus Samurai juhitavusest
autoga august läbi sõites hakkab rool saagima. Autole paigaldatud suuremad rattad ja vedrustust kergelt tõstetud. Teil vanadel kollidel kindlasti miljon nippi selle vastu!
- Shrek4x4
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 324
- Liitunud: K Dets 13, 2006 12:02 am
- Asukoht: Harjumaa, Keila.
- Kontakt:
Balti laagris maksid neli Koyo laagrit umbes aasta tagasi 576.- krooni.karli kirjutas:Mul ka käänikulaagrid läbi, sõida nagu hõljukiga:) Keegi teab kus kõige soodsam osta oleks?
Ain Abel +37256987553.Shrek Offroad Team vintsivalitseja. 2007. aasta Eesti 4x4 Karikavõistluse vabaklassi 1-koht.
http://4x4shrek.planet.ee/
Suzuki Samurai -87,-90,-98.a.
http://4x4shrek.planet.ee/
Suzuki Samurai -87,-90,-98.a.
- ehitusmasin
- Fitting 38"
- Postitusi: 250
- Liitunud: T Juul 17, 2007 10:26 pm
- Asukoht: Jõelähtme
- Kontakt:
Katseeksitus meetod on ikka jube vahva asi. Ise proovisin
offset 0 ja 7"velg, masin seisab teel ja ei mingit kõikumist, offset -20 8" veljega ujub kui kurat. Miks nii, ärge küsige ma ei tea. NB!!!! ühe sama rehviga ja samas konditsioonis autoga, ühel samal päeval, ühel samal teel!!!! Järeldusi tehke aga siit ise. Mina ei oska, vist
ega japanlane päris loll ei olnud kui ta sukit konstrueeris, kusagil on piirid mida ületades hakkavad muud asjad kannatama. Paraku nende piiride kompamine on meie enda asi ja suva, ning filosoofiad on ka erinevad milleks sul seda masssinat vaja on kas kulgemiseks sool või maanteel kilomeetreid mõõta.



me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Küsimus ei ole niiväga ainult samurais, väljaspoole offset rikub ka teiste autode juhitavust. Samurai võibolla oma väikese kaalu ja kitsa teljevahe tõttu on selles osas kuidagi tundlikum.Heinza kirjutas:Katseeksitus meetod on ikka jube vahva asi. Ise proovisinoffset 0 ja 7"velg, masin seisab teel ja ei mingit kõikumist, offset -20 8" veljega ujub kui kurat. Miks nii, ärge küsige ma ei tea. NB!!!! ühe sama rehviga ja samas konditsioonis autoga, ühel samal päeval, ühel samal teel!!!! Järeldusi tehke aga siit ise. Mina ei oska, vist
![]()
ega japanlane päris loll ei olnud kui ta sukit konstrueeris, kusagil on piirid mida ületades hakkavad muud asjad kannatama. Paraku nende piiride kompamine on meie enda asi ja suva, ning filosoofiad on ka erinevad milleks sul seda masssinat vaja on kas kulgemiseks sool või maanteel kilomeetreid mõõta.
ideaalne oleks ju keerlevat ratast pöörata õigesse suunda nii et ratta maad puudutav keskpunkt jääb pikiteljel paika. Mis aga hakkab juhtuma väga suure offsetiga? (ehk siis liiga suure kaugusega käändepunktist) Ratastel ei muudeta lihtsalt suunda, vaid neid nihutatakse lisaks ka ette ja tahapoole. Nt vasakule pöörates nihkub vasakpoolne ratas tahapoole ja parempoolne ette jne. Auklikul teel sõites tekib märksa tihedamini vajadus rooli korrigeerida, kuna löögi mõjul üritab ratas tahapoole liikuda (mis omakorda pöörab rooli). Positiivse offsetiga velje puhul läheb löök otse laagrisse ja sealt verustusse ja rooli ei keerata. Kui nüüd lisada võimalikud loksud ja miinusnihke poolt põhjustatud suuremad jõud, polegi midagi imestada miks auto ujub. Juhitavuse koha pealt oleks mõtekam kitsas sild asendada laiemaga, mitte laduda sinna vaheflansse ja meeletu offsetiga velgi. Mida kaugemale viia keerleva rattas käändmikulaagritest, seda halvemaks muutub ka juhitavus.

Veidi annab kompenseerida tugevama rooliamordiga, jäigemate puksidega ja kindlasti ka õigeaegse käändmike hooldusega.
Ei ole se sukisuki midagi nii eriline ses osas, sai tehtud analoogne ekperiment kunagi uaziga, suurema offsetiga ning kõvasti laiemad veljed alla, väjanägemine oli väga lahe ning ujus ka teel väga uhkelt, andis ikka sibada rooliga, et suuremal kiirusel enamvähem, otse liikuda, rehvid olid mõlemal komplektil samas mõõdus (225 70 r15). Metsas pole muidugi vahet välja arvatud see, et selline kitsas 225 rehv jäi välise küljega osaliselt nö maa poole ja esimesest mahamurdunud lepaoksast üle sõites torkas esimsesse rehvi küljelt ilusa suure augu sisse, noh nii umbes 4-5 cm läbimõõdusHeinza kirjutas:Katseeksitus meetod on ikka jube vahva asi. Ise proovisinoffset 0 ja 7"velg, masin seisab teel ja ei mingit kõikumist, offset -20 8" veljega ujub kui kurat. Miks nii, ärge küsige ma ei tea. NB!!!! ühe sama rehviga ja samas konditsioonis autoga, ühel samal päeval, ühel samal teel!!!! Järeldusi tehke aga siit ise. Mina ei oska, vist
![]()
ega japanlane päris loll ei olnud kui ta sukit konstrueeris, kusagil on piirid mida ületades hakkavad muud asjad kannatama. Paraku nende piiride kompamine on meie enda asi ja suva, ning filosoofiad on ka erinevad milleks sul seda masssinat vaja on kas kulgemiseks sool või maanteel kilomeetreid mõõta.

panin enda zukile prooviks alla -25 offsetiga veljed, lootuses saada siiski juhitavus korda (bling-bling)
3" tõstet ja laiad veljed muutsid elu ikka üsna treegiliseks... aukliku tee peal tuli rooli taga suisa kangelast mängida, et vähegi sirjooneliselt liikuda.
Võtsime ette silla nurga regulli (caster angle)... kaalusime võimalused läbi ja kõige mõistlikum tundus lõpuks muuta radiaalvarda (diaga) esimesi kinnitusi. Neid siis vastavalt tõstele allapoole tuues saab silla üsna täpselt paika. Üks pluss on ka see, et 96-98 toodetud keerdvedrudel samurail on ees coilover tüüpi vedrud ja silla keeramisel ei ole vaja amortide-vedrude kinnitusi muuta. Lihtsa amordi alumine kinnitus liigub suts tahapoole ja vedruasend jääb tiba püstisem.



Üldiselt võib väga rahul olla... kuna tulemuseks sai suhtkoht laiade velgedega samurai, mille juhitavus on täiesti sõiduautolik. Endisega võrreldes uskumatu vahe.
3" tõstet ja laiad veljed muutsid elu ikka üsna treegiliseks... aukliku tee peal tuli rooli taga suisa kangelast mängida, et vähegi sirjooneliselt liikuda.
Võtsime ette silla nurga regulli (caster angle)... kaalusime võimalused läbi ja kõige mõistlikum tundus lõpuks muuta radiaalvarda (diaga) esimesi kinnitusi. Neid siis vastavalt tõstele allapoole tuues saab silla üsna täpselt paika. Üks pluss on ka see, et 96-98 toodetud keerdvedrudel samurail on ees coilover tüüpi vedrud ja silla keeramisel ei ole vaja amortide-vedrude kinnitusi muuta. Lihtsa amordi alumine kinnitus liigub suts tahapoole ja vedruasend jääb tiba püstisem.






Üldiselt võib väga rahul olla... kuna tulemuseks sai suhtkoht laiade velgedega samurai, mille juhitavus on täiesti sõiduautolik. Endisega võrreldes uskumatu vahe.
Viimati muutis rommi, P Aug 17, 2008 11:52 pm, muudetud 2 korda kokku.