küsimus Samurai juhitavusest

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

könn
Rookie
Postitusi: 12
Liitunud: E Dets 03, 2007 9:50 pm
Asukoht: tallinn

küsimus Samurai juhitavusest

Postitus Postitas könn »

autoga august läbi sõites hakkab rool saagima. Autole paigaldatud suuremad rattad ja vedrustust kergelt tõstetud. Teil vanadel kollidel kindlasti miljon nippi selle vastu!
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Kaota ära igasugused lõtkud - varda otsad, roolikarp ja paha ei teeks ka uus rooliamort.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kindlasti ka käänmiku laagrid.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Veiko kirjutas:Kindlasti ka käänmiku laagrid.
Veiko
Jepp! Läks mul meelest! Suki puhul väga oluline!
Madis
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
karli
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: E Juul 17, 2006 2:20 pm
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas karli »

Mul ka käänikulaagrid läbi, sõida nagu hõljukiga:) Keegi teab kus kõige soodsam osta oleks?
Kasutaja avatar
Shrek4x4
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 324
Liitunud: K Dets 13, 2006 12:02 am
Asukoht: Harjumaa, Keila.
Kontakt:

Postitus Postitas Shrek4x4 »

karli kirjutas:Mul ka käänikulaagrid läbi, sõida nagu hõljukiga:) Keegi teab kus kõige soodsam osta oleks?
Balti laagris maksid neli Koyo laagrit umbes aasta tagasi 576.- krooni.
Ain Abel +37256987553.Shrek Offroad Team vintsivalitseja. 2007. aasta Eesti 4x4 Karikavõistluse vabaklassi 1-koht.
http://4x4shrek.planet.ee/
Suzuki Samurai -87,-90,-98.a.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

karli kirjutas:Mul ka käänikulaagrid läbi, sõida nagu hõljukiga:) Keegi teab kus kõige soodsam osta oleks?
Suvalisest laagri poest kui mõõte tead või vana näpu vahel. Hind ca 15 eek/tk.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kui võtad laagrid siis mingi tuntud tootja omad.Seal on koormused suhteliselt suured ja odav vusspunnik ei pea seal vastu.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
karli
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: E Juul 17, 2006 2:20 pm
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas karli »

Said need laagrid vahetatud aga ikka sama teema:S Mis seal roolikarbis tuleks teha :) ja kui suur selle remondikulu võiks olla:)
Samas keegi käskis silla reguleerida nii, et jookseks natuke sisse, on see õige?
Kasutaja avatar
ehitusmasin
Fitting 38"
Postitusi: 250
Liitunud: T Juul 17, 2007 10:26 pm
Asukoht: Jõelähtme
Kontakt:

Postitus Postitas ehitusmasin »

:? minu Jimnyt vaevavad samad probleemid,ulluks läheb asi vahemikus
70-75kmh muul ajal asi ok.Elementaarsed asjad tehtud ja kontrollitud.
:?: :?: :?:
+3725013674 Tanel
http://www.ehitusmasinad.ee

Mod.Traktor
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Postitus Postitas Heinza »

Katseeksitus meetod on ikka jube vahva asi. Ise proovisin :D offset 0 ja 7"velg, masin seisab teel ja ei mingit kõikumist, offset -20 8" veljega ujub kui kurat. Miks nii, ärge küsige ma ei tea. NB!!!! ühe sama rehviga ja samas konditsioonis autoga, ühel samal päeval, ühel samal teel!!!! Järeldusi tehke aga siit ise. Mina ei oska, vist :D 8) ega japanlane päris loll ei olnud kui ta sukit konstrueeris, kusagil on piirid mida ületades hakkavad muud asjad kannatama. Paraku nende piiride kompamine on meie enda asi ja suva, ning filosoofiad on ka erinevad milleks sul seda masssinat vaja on kas kulgemiseks sool või maanteel kilomeetreid mõõta.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Heinza kirjutas:Katseeksitus meetod on ikka jube vahva asi. Ise proovisin :D offset 0 ja 7"velg, masin seisab teel ja ei mingit kõikumist, offset -20 8" veljega ujub kui kurat. Miks nii, ärge küsige ma ei tea. NB!!!! ühe sama rehviga ja samas konditsioonis autoga, ühel samal päeval, ühel samal teel!!!! Järeldusi tehke aga siit ise. Mina ei oska, vist :D 8) ega japanlane päris loll ei olnud kui ta sukit konstrueeris, kusagil on piirid mida ületades hakkavad muud asjad kannatama. Paraku nende piiride kompamine on meie enda asi ja suva, ning filosoofiad on ka erinevad milleks sul seda masssinat vaja on kas kulgemiseks sool või maanteel kilomeetreid mõõta.
Küsimus ei ole niiväga ainult samurais, väljaspoole offset rikub ka teiste autode juhitavust. Samurai võibolla oma väikese kaalu ja kitsa teljevahe tõttu on selles osas kuidagi tundlikum.

ideaalne oleks ju keerlevat ratast pöörata õigesse suunda nii et ratta maad puudutav keskpunkt jääb pikiteljel paika. Mis aga hakkab juhtuma väga suure offsetiga? (ehk siis liiga suure kaugusega käändepunktist) Ratastel ei muudeta lihtsalt suunda, vaid neid nihutatakse lisaks ka ette ja tahapoole. Nt vasakule pöörates nihkub vasakpoolne ratas tahapoole ja parempoolne ette jne. Auklikul teel sõites tekib märksa tihedamini vajadus rooli korrigeerida, kuna löögi mõjul üritab ratas tahapoole liikuda (mis omakorda pöörab rooli). Positiivse offsetiga velje puhul läheb löök otse laagrisse ja sealt verustusse ja rooli ei keerata. Kui nüüd lisada võimalikud loksud ja miinusnihke poolt põhjustatud suuremad jõud, polegi midagi imestada miks auto ujub. Juhitavuse koha pealt oleks mõtekam kitsas sild asendada laiemaga, mitte laduda sinna vaheflansse ja meeletu offsetiga velgi. Mida kaugemale viia keerleva rattas käändmikulaagritest, seda halvemaks muutub ka juhitavus. :)

Veidi annab kompenseerida tugevama rooliamordiga, jäigemate puksidega ja kindlasti ka õigeaegse käändmike hooldusega.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
t6nu
Fitting 38"
Postitusi: 235
Liitunud: N Juul 29, 2004 3:06 pm

Postitus Postitas t6nu »

Heinza kirjutas:Katseeksitus meetod on ikka jube vahva asi. Ise proovisin :D offset 0 ja 7"velg, masin seisab teel ja ei mingit kõikumist, offset -20 8" veljega ujub kui kurat. Miks nii, ärge küsige ma ei tea. NB!!!! ühe sama rehviga ja samas konditsioonis autoga, ühel samal päeval, ühel samal teel!!!! Järeldusi tehke aga siit ise. Mina ei oska, vist :D 8) ega japanlane päris loll ei olnud kui ta sukit konstrueeris, kusagil on piirid mida ületades hakkavad muud asjad kannatama. Paraku nende piiride kompamine on meie enda asi ja suva, ning filosoofiad on ka erinevad milleks sul seda masssinat vaja on kas kulgemiseks sool või maanteel kilomeetreid mõõta.
Ei ole se sukisuki midagi nii eriline ses osas, sai tehtud analoogne ekperiment kunagi uaziga, suurema offsetiga ning kõvasti laiemad veljed alla, väjanägemine oli väga lahe ning ujus ka teel väga uhkelt, andis ikka sibada rooliga, et suuremal kiirusel enamvähem, otse liikuda, rehvid olid mõlemal komplektil samas mõõdus (225 70 r15). Metsas pole muidugi vahet välja arvatud see, et selline kitsas 225 rehv jäi välise küljega osaliselt nö maa poole ja esimesest mahamurdunud lepaoksast üle sõites torkas esimsesse rehvi küljelt ilusa suure augu sisse, noh nii umbes 4-5 cm läbimõõdus :-). Sellega sai mul katsetustest selleks korraks isu täis.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

panin enda zukile prooviks alla -25 offsetiga veljed, lootuses saada siiski juhitavus korda (bling-bling)
3" tõstet ja laiad veljed muutsid elu ikka üsna treegiliseks... aukliku tee peal tuli rooli taga suisa kangelast mängida, et vähegi sirjooneliselt liikuda.
Võtsime ette silla nurga regulli (caster angle)... kaalusime võimalused läbi ja kõige mõistlikum tundus lõpuks muuta radiaalvarda (diaga) esimesi kinnitusi. Neid siis vastavalt tõstele allapoole tuues saab silla üsna täpselt paika. Üks pluss on ka see, et 96-98 toodetud keerdvedrudel samurail on ees coilover tüüpi vedrud ja silla keeramisel ei ole vaja amortide-vedrude kinnitusi muuta. Lihtsa amordi alumine kinnitus liigub suts tahapoole ja vedruasend jääb tiba püstisem.

Pilt Pilt
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Üldiselt võib väga rahul olla... kuna tulemuseks sai suhtkoht laiade velgedega samurai, mille juhitavus on täiesti sõiduautolik. Endisega võrreldes uskumatu vahe.
Viimati muutis rommi, P Aug 17, 2008 11:52 pm, muudetud 2 korda kokku.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Ma loodan,et sul on siis joonised olemas.Mul oleks vaja ka kunagi see ettevõtta.Aga ühtegi tuttavat ei tea kes auto remondiga hakkma saaks :lol:

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Vasta

Mine “Suzuki / Geo”