LJ 80 suitseb

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

Vasta
srix
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: E Nov 13, 2006 11:09 pm
Asukoht: saaremaa

LJ 80 suitseb

Postitus Postitas srix »

Asi nii, et sai peale pandud 10 a. seisnud mootor ja see ramp ajab hullult sinist tagant. Tekkis siis sihuke mõte, et ehk ei olegi nii kohvi, vaid rõngad kinni. Valaks küünla august atsetooni vms. sisse ja leotaks veidi. Küsimus on nüüd selles ,et ma päris lampi ei julge seda teha ka, äkki lauslollus hoopis? :oops:
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Nii kaua seisnud mootoril on ka tõenäoliselt muid probleeme peale kinnijäänud rõngaste, näit. kõvastunud tihendid s.h.klapisääre tihendid, rooste lohkudega silindriseinad jne.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Kõlab lollilt, aga proovi haistmise teel kindlaks teha, mis suitsuga tegu. Diislivine nagu ikka, aga õlikärsakas hoopis teine.
Antud juhu ei pruugi viga üldse (mitte ainult)rõngastes olla, Esimene asi PIHUSTID ja pumba setingud. Sel motol peaks olema külmkäivitus rezhiim, võib olla see kinni, siis kõik filtrid (ka umbes kütusefilter ajab pumba lolliks), valed klapiseaded, klapijuhtpuksid.
aga kui tõesti vaja rõngaid lahti leotada, siis kasuta parem spets mootori sisepesu õli (AINULT ILMA TURBOTA motol), see raip leotab lahti iagsugu soovitud ja soovimatut saasta. see siis kasutamiseks töötava motoga.
Kui tahad leotada, siis pigem petrooliga v. diisliga, atsetoon vm lahustid kahjustavad tihendeid.
srix
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: E Nov 13, 2006 11:09 pm
Asukoht: saaremaa

Postitus Postitas srix »

Kõlab lollilt, aga proovi haistmise teel kindlaks teha, mis suitsuga tegu. Diislivine nagu ikka, aga õlikärsakas hoopis teine.
Antud juhu ei pruugi viga üldse (mitte ainult)rõngastes olla, Esimene asi PIHUSTID ja pumba setingud. Sel motol peaks olema külmkäivitus rezhiim, võib olla see kinni, siis kõik filtrid (ka umbes kütusefilter ajab pumba lolliks), valed klapiseaded, klapijuhtpuksid.
aga kui tõesti vaja rõngaid lahti leotada, siis kasuta parem spets mootori sisepesu õli (AINULT ILMA TURBOTA motol), see raip leotab lahti iagsugu soovitud ja soovimatut saasta. see siis kasutamiseks töötava motoga.
Kui tahad leotada, siis pigem petrooliga v. diisliga, atsetoon vm lahustid kahjustavad tihendeid.

p.m. see bensukas ja sisepesu tegin ennem uue õli sissepanekut.ikka õli kärsaka moodi tundub. Nii, et ikkagi mootor lahti ja remonti?
srix
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: E Nov 13, 2006 11:09 pm
Asukoht: saaremaa

Postitus Postitas srix »

Äkki panin nii vana mootori jaoks liiga vedela õli? Poolsünt XADO.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Õli viskoosus ei põhjusta suitsemist.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Mõõda surved üle ja võrdle manuaaliga (seal kap.remo piir tavaliselt antud).

Isiklikult arvan, et nii vana mootor võiks kappi küll tahta...
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Peep
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: E Mär 06, 2006 8:46 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Peep »

Alustuseks võiks silindritesse nati diislit valada, ise kunagi tegin nii: keerasin vändast kolvid ühele tasemele (küünlaaugust saab vaadata), siis igasse silindrisse ca 100g diislit ja siis jätsin seisma ca nädalaks, selle ajaga olid silindrid ilusti tühjaks jooksnud ja siis panin käima. Peale seda oleks soovitav õli ka välja vahetada.

Pärast tegin veel veega mootori sisepesu st töötava mootoriga(mootor peaks olema enne soojaks sõidetud) valasin karpasse vett parajas koguses, et mootor välja ei surnud ja nii siis ca pool liitrit vett lasin mootorist läbi (sumpsist tuli üsna paliu tahma välja).

Surved silindrites ei näita tegelikult õlirõngaste kulumist, mul ühel masinal olid surverõngaste pilud ca 1mm aga õlirõngad olid peaaegu siledad, masin võttis nädalas 4L õli ja suitsukate oli ka üsna korralik kiirendusel, kui klapisääre tihendid on läbi, siis võtab tunduvalt vähem.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Peep kirjutas: Surved silindrites ei näita tegelikult õlirõngaste kulumist, mul ühel masinal olid surverõngaste pilud ca 1mm aga õlirõngad olid peaaegu siledad, masin võttis nädalas 4L õli ja suitsukate oli ka üsna korralik kiirendusel, kui klapisääre tihendid on läbi, siis võtab tunduvalt vähem.
Seda ma mõtlesingi...
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
srix
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: E Nov 13, 2006 11:09 pm
Asukoht: saaremaa

Postitus Postitas srix »

Tanklates ja poodides on ju igasugu karpade puhastusvahendeid ka, need peaks ju tahma ja nõge lahustama küll vist? Igatahes järgmine nädal proovin midagi veel aretada ja kui siis ei aita, kisun laiali. Enam erilist usku küll ei ole, et sest leotusest miskit abi on! :( P.S. Uued sääretihendid saan esmaspäeval tellitud, tänud kõigile, kes viitsisid vastata.
Vasta

Mine “Suzuki / Geo”