Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
Kasutatud vints, uued releed ning hunnik kaableid vedelevad autos. Nüüd vaja see kompott kokku lükata. Eesmärk on 2 solenoidiga releekarp mahutada Jeep GC 5.2L kapoti alla. Kuna sobivat teemat foorumist ei leidnud, siis teen uue. Ehk saab asi endale selgeks ning teistelegi abiks kunagi.
Alustame elektriskeemist. Juhindun sellest skeemist siin:
Näidiseks võetud pilt vanast releekarbist. Punase joonega on toodud ära sillad (1 füüsiliselt puudu vasakul). Tähtedega on tähistatud sisse, välja, pluss ning mass.
Esimene skeem on teisest veidi erinev - nimelt ühe relee vasak ja parem külg on vahetuses. Siit ka küsimus - kas teisel pildid toodud ühendused on 100% õiged või peaks midagi olema vahetuses.
Järgmised pildid laekuvad juba paigaldamise protsessist.
Veidi edusamme tehtud. Releede sillad enam vähem valmis. Keskmise (diagonaalse silla tegemine porno ruudus). Relee karp kah täpselt selline, et kõrvuti ühtepidi kaks releed ei mahu.
...kas ma näen õieti? Panid vaskklemmide otsa alumiiniumist sillad? Noh ei hakka tõrvama, asjaga kõvasti vaeva nähtud. Kasutada võiks ju suure ristlõikega vaskkaablit mille otsa saab korrektsed klemmid pressida või joota.
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
Käisin spetsiom vaske otsimas, et sillad teha aga nui neljaks pole. Metalli kokkuost ütleb, et sellist kraami enam ei ole, sest see on tööstuslik ja seda vastu ei võeta. Kuna hobimasin ja vints näeb harva tööd, siis ei hakanud lolliks ka minema. Alu oli käes.
P.S. Keskmise diagonaalse ühenduse tegin nüüd vintsi lühikese kaabli peale ringi, aga ega see parem lahendus pole. Kaabel jäik ja pole seda ka kuhugi ära peita. Peagi uued pildid.
bjorn kirjutas:Käisin spetsiom vaske otsimas, et sillad teha aga nui neljaks pole. Metalli kokkuost ütleb, et sellist kraami enam ei ole, sest see on tööstuslik ja seda vastu ei võeta. Kuna hobimasin ja vints näeb harva tööd, siis ei hakanud lolliks ka minema. Alu oli käes.
P.S. Keskmise diagonaalse ühenduse tegin nüüd vintsi lühikese kaabli peale ringi, aga ega see parem lahendus pole. Kaabel jäik ja pole seda ka kuhugi ära peita. Peagi uued pildid.
Loominguliselt lähenedes saab kasutada vask kaabli asemel vasest veetoru.
Seda peaks ju küll saada olema.
Relee vaskpoldid, alumiinium, tsingitud terasmutter- kas galvaanilist korrosiooni ja sellest tuleneda võivat santi elektrilist ühendust ei karda? Alu on nõrgim lüli selles kompotis. Pane vähemalt vaseliinigi peale/vahele. Kestab ehk kauem.
Parimat,
P.S. Vasktorust saab sildu ja ka lihtsat joodetavat kaablikinga sobiliku pikkusega kaablilõikude valmistamiseks.
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
On kelleskil pilti, kuidas "brändi" solenoidi karp uuest peast välja näeb koos releede ja sildadega? Samuti tekkis probleem paksude kaablide painutamisega sedasi, et nad kõik ilusasti külgedelt välja tuleksid.
Hetkel selliselt kapoti all. Ühed kaablid tulevad ühelt küljelt välja, teised teiselt. Seetõttu ei saa karpi algselt planeeritud asukohta surada.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Millistele mootori klemmidele tuleks voolu peale lasta, et kontrollida mootori korrasolekut? Ei saagi nagu aru kas on mootor või relee lühises(akule klemme ühendades on lühis). Tegu hiina vintsiga, mootoril kolm klemmi(must,kollane,punane) ja massi saab vist kerest.Kui releedest mootorisse minevad juhtmed lahti ühendada, siis saab akule klemmid peale ja relee põksib vaid ühtepidi(ju on tuksis).Releed on koos ühes karbis ja raadio puldiga.
paar pilti tagasi oleva vintsi mootori punansele klemmile tuleb vool akult. ja need 2 mis kõrvuti on on teine teispidi käima panemiseks. tulevad ju releede erinevate otste alt.
Proovisin omal nii, et sildasin punase ja siis ühe nendest kahest klemmist. ja siis teise. nii saad vaadata kas mootor korras.
Kui aru said mida mõtlesin
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Saan siis õigesti aru, et punasele tuleb pidev pluss ja miinuse saab kerest ning need kõrvuti olevad klemmid lülitavat siis mootorit ühte võin teisipidi. Päris keeruline tavalise alalisvoolu mootori kohta, peaks korra ka mootori laiali võtma, et vaadata milline lahendus seal sees pesitseb.
priitprg kirjutas:Saan siis õigesti aru, et punasele tuleb pidev pluss ja miinuse saab kerest ning need kõrvuti olevad klemmid lülitavat siis mootorit ühte võin teisipidi.
Täpselt nii. tegelikult on massi juhtmele mootori all koht olemas, aga mina pole seda kunagi ühendanud, sest vints saab läbi korpuse ja vintsi aluse nagunii miinuse kätte.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016