Friktsioonkeevitus?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Friktsioonkeevitus?

Postitus Postitas totu »

Sai veidi loomkatseid tehtud, treipingis. Tundub, et lootusetu ei ole aga esimesed ühendused jäid nigelavõitu. On keegi veel, midagi sellist teinud, vahetaks mõtteid?? Jutt ca. 30 mm võlli ühendamisest.
PS: vabandage aga ei viitsi selgitama hakata, misasi on friktsioonkeevitus, milleks hea jne. , seega teema "edasijõudnutele" :oops:
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1453
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Friktsioonkeevitus?

Postitus Postitas LauriJ »

Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Friktsioonkeevitus?

Postitus Postitas totu »

LauriJ kirjutas:Ehk siis midagi sellist: http://www.youtube.com/watch?v=5JbnDXw-0pM
Just, aga sellist "televiisorit" ei ole, tuleb silma-kõrva usaldada. Parem tulemus sai madalamate pööretega. Videos paistis 1000+ rpm, nii kõrget ei proovinud. Olen tootmises protsessi näinud ja seal hõõruti üsna kaua, madalatel pööretel. Ilmselt tahab täismaterjal ka veidi teist lähenemist kui "toru" (videos). Ilmselt oli ka probleemiks erinev läbimõõt, 33/26, peab katsetama identse läbimõõduga.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Friktsioonkeevitus?

Postitus Postitas Madis »

Kunagi ammu sai enese teadmata ja kogemata teostatud friktsioonkeevisliide. Väga ilus ja tugev oli :thumb: . Toimus see puidu CNC pingis sees ja pöördeid oli täpselt 18000 rpm. Läbimõõt mälu järgi 25mm. Aga kuidas seda tegevust kontrollitult teostada, vot seda ei tea. See siis lihtsalt vaherepliigiks.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 986
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Friktsioonkeevitus?

Postitus Postitas Maaks »

totu kirjutas:
LauriJ kirjutas:Ehk siis midagi sellist: http://www.youtube.com/watch?v=5JbnDXw-0pM
Just, aga sellist "televiisorit" ei ole, tuleb silma-kõrva usaldada. Parem tulemus sai madalamate pööretega. Videos paistis 1000+ rpm, nii kõrget ei proovinud. Olen tootmises protsessi näinud ja seal hõõruti üsna kaua, madalatel pööretel. Ilmselt tahab täismaterjal ka veidi teist lähenemist kui "toru" (videos). Ilmselt oli ka probleemiks erinev läbimõõt, 33/26, peab katsetama identse läbimõõduga.
Täismaterjalil on see minuarvates probleemsem kui torul.
Kui toru puhul on hõõdruvate detailide liikumiskiiruse erinevus siseseinas vs välisseinas suht olematu, siis ümarmaterjalil teljel vs välisperimeetris kordades erinev. See erinevus toob kaasa erineva kuumenemise ja erineva sulamise. Ehk siis sul on olukord kus võlli teljel jääb side poolte vahel palju nõrgem kuna materjal ei sulanud korralikult või (kui kauem keerutad) kuumutad välist perimeetrit liiga palju.
joe80
Fitting 38"
Postitusi: 203
Liitunud: N Jaan 22, 2009 7:54 pm
Asukoht: Võru

Re: Friktsioonkeevitus?

Postitus Postitas joe80 »

Olen kuulnud, et sellise tegevuse juures on kõige tähtsamaks asjaks pöörleva materjali hetkega seisma jätmine, ehk siis see, mida näeb LauriJ postitatud videos 0.36 min. Treipingiga ka saab, aga peab siis olema siduriga pink.
Joel 5116353
Audi A4 quattro, Audi A6 quattro
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Friktsioonkeevitus?

Postitus Postitas totu »

joe80 kirjutas:Olen kuulnud, et sellise tegevuse juures on kõige tähtsamaks asjaks pöörleva materjali hetkega seisma jätmine, ehk siis see, mida näeb LauriJ postitatud videos 0.36 min. Treipingiga ka saab, aga peab siis olema siduriga pink.
Siit hakkab vist tõde kooruma, kipub ühele küljele tühja kohta jätma. Treipingis üsna keeruline padruni peatamine ja kokkusurumine täpselt ajastada, kokkusurumisega peatamine ongi ilmselt kurja juur. Kusjuures sai võll pooleks keeratud ja see osa, mis oli kinni, oli ikka väga kinni.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Friktsioonkeevitus?

Postitus Postitas Movistar »

Arvatavasti on vaja pöörlemiskiirust,jõudu,aega ja peatamise kiirust omavahel õigesti kokku kombineerida.
Kindlasti on need sõltuvuses materjalist ja selle diameetrist.
Tundub hea asi olevat aga jalgratast ei leiuta .
HM Racing Team
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”