Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas Movistar »

Mõtlesin,et äkki laiem üldsus oskab kaasa rääkida teemal kas keegi on teinud ,või teab kedagi kes on teinud, sellist asja,et vahetanud sidurikettal ära nuudi.
Piltlikult võiks välja näha see nii,et ilma leevendusvedrudeta väikese diameetriga sidurikettalt võetakse välja sisemine osa ja istutatakse leevendusvedrudega suurema diameetriga siduriketta sisse.
Üks mõte on neetida läbi vahetüki asjad omavahel kokku aga kui neetide raadiused peaaegu kattuvad muutuvad võimalused väiksemaks,kui mitte olematuks.Samas on see väga keeruline just nende leevendusvedrude pärast,kuna ruumiga on kohe kitsas.
Pidurimeister tõstis sellise jutu peale käed püsti ja ütles EI.
Täisneediga neetimist nemad ei tee ja see pidi üldse peaegu võimatu olema jne,jne. Ühesõnaga targemaks ei saanud.
Võimalik,et keegi teeb kettaid tellimuse peale aga ei osanud kuskilt otsida.
HM Racing Team
hents99
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 149
Liitunud: E Jaan 26, 2004 3:25 pm
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas hents99 »

Südamikke keevitatakse ringi ka. Tartumaal Elvas teeb sellist tööd näiteks Reinsalu tiim. Paljud nende tehtud autodest sõidavad ringikeevitatud ketastega. Üldjuhul küll 3-kettalised nagu modifitseeritud mootoritel ikka.
C126 ; W463 ; W201 ; W140
Elbe Engineering - Chip-tuning ja tarbesõidukite elektroonika
Amber Connect – nutikas turva- ja jälgimisteenus sõidukitele.
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas runn »

Lihtsam ja ka odavam on õige sidurivõll teha(pikkemas perspektiivis).
Minu arvamus ja väike kogemus.
Oleneb muidugi palju Nm hakkab sealt läbi käima.

Siduriketta südamiku vahetus ei ole midagi rasket, need needid tuleb muidugi ise uued treida.
Natuke aega ja kannatust ning valmis ta ongi. 8)
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas LR90 »

Ilma treimata-keevitamata Sa seda ei tee kuna jäiga ketta südamik
on väiksema läbimõõduga kui leevendusvedrudega kettal.
Neetide-neetimisega pole siin midagi pistmist.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
Bytewize
Rock Crawler
Postitusi: 735
Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas Bytewize »

Mwahaha, ma eile keevitasin oma jeebil siduri leevendusvedrude osa kokku tuimalt, sõidab nagu muiste, isegi parem siduri tunnetus, miinuseks muidugi madalatel pööretel mõnus viba.
Tegin seda sellepärast, et ketas ise veel paks, aga vedrud ja nende pesad olid tõsiselt sodid.

Kui sa sellist kompromissi tegema oled nõus, siis võid ju leevendusvedrude osa minema visata ja ongi ruum olemas kokku kompunnimiseks.

Tsentri saab sellel ka enam vähem silma järgi paika panna, seal igast sümmeetrilisi auke küllalt, mille järgi mõõta, aga rõve häkk on ta ikka.
Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas Tegija »

Bytewize kirjutas:Mwahaha, ma eile keevitasin oma jeebil siduri leevendusvedrude osa kokku tuimalt, sõidab nagu muiste, isegi parem siduri tunnetus, miinuseks muidugi madalatel pööretel mõnus viba.
Tegin seda sellepärast, et ketas ise veel paks, aga vedrud ja nende pesad olid tõsiselt sodid.

Kui sa sellist kompromissi tegema oled nõus, siis võid ju leevendusvedrude osa minema visata ja ongi ruum olemas kokku kompunnimiseks.

Tsentri saab sellel ka enam vähem silma järgi paika panna, seal igast sümmeetrilisi auke küllalt, mille järgi mõõta, aga rõve häkk on ta ikka.
Häbene nüüd natuke "silma järgi".
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Kasutaja avatar
Bytewize
Rock Crawler
Postitusi: 735
Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas Bytewize »

Tegija kirjutas:
Bytewize kirjutas:Mwahaha, ma eile keevitasin oma jeebil siduri leevendusvedrude osa kokku tuimalt, sõidab nagu muiste, isegi parem siduri tunnetus, miinuseks muidugi madalatel pööretel mõnus viba.
Tegin seda sellepärast, et ketas ise veel paks, aga vedrud ja nende pesad olid tõsiselt sodid.

Kui sa sellist kompromissi tegema oled nõus, siis võid ju leevendusvedrude osa minema visata ja ongi ruum olemas kokku kompunnimiseks.

Tsentri saab sellel ka enam vähem silma järgi paika panna, seal igast sümmeetrilisi auke küllalt, mille järgi mõõta, aga rõve häkk on ta ikka.
Häbene nüüd natuke "silma järgi".
Ütlesin ju, et rõve häkk :D
Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas Movistar »

Oleks vist pidanud algul mainima,et "rõvedat häkki" ma ei tee. :D Töökindlus on primaarne.
Tegelikult sai täna ca pool päeva tegeletud erinevate sidurite vaatamise/mõõtmise ja otsimisega (rääkigu siis veel,et tööaega ei osata kasutada :D )
Tulemus on järgmine:tuleb võtta leevendusvedrudega ketta seest välja see nuudiosa,koos selle vedrusid suruva kettaga ,voolida selle ketta mõõt ja kuju sobivaks ja istutada lihtsalt teise ketta sisse.Kompoti saab panna kokku poltidega.Need poldid ei ole ka jõudu kandev osa.Hoiab lihtsalt pooli koos.
Valmis veel ei ole,aga peaks olema lihtsalt teostatav.Tsentreerimine ei tohiks olla ka tuumateadus.
Vaatame mis välja kukub.
Seniks võite aga edasi variante pakkuda.Äkki koorub miskit head.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas tuningman »

Movistar kirjutas:Oleks vist pidanud algul mainima,et "rõvedat häkki" ma ei tee. :D Töökindlus on primaarne.
Tegelikult sai täna ca pool päeva tegeletud erinevate sidurite vaatamise/mõõtmise ja otsimisega (rääkigu siis veel,et tööaega ei osata kasutada :D )
Tulemus on järgmine:tuleb võtta leevendusvedrudega ketta seest välja see nuudiosa,koos selle vedrusid suruva kettaga ,voolida selle ketta mõõt ja kuju sobivaks ja istutada lihtsalt teise ketta sisse.Kompoti saab panna kokku poltidega.Need poldid ei ole ka jõudu kandev osa.Hoiab lihtsalt pooli koos.
Valmis veel ei ole,aga peaks olema lihtsalt teostatav.Tsentreerimine ei tohiks olla ka tuumateadus.
Vaatame mis välja kukub.
Seniks võite aga edasi variante pakkuda.Äkki koorub miskit head.
Pane siis mõni pilt ka lahendusest, kui asi valmis ja saladus ei ole. kangesti huvitaks, mis sa seal nikedrad :yupikaye
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
joe80
Fitting 38"
Postitusi: 203
Liitunud: N Jaan 22, 2009 7:54 pm
Asukoht: Võru

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas joe80 »

Movistar kirjutas:Mõtlesin,et äkki laiem üldsus oskab kaasa rääkida teemal kas keegi on teinud ,või teab kedagi kes on teinud, sellist asja,et vahetanud sidurikettal ära nuudi.
Piltlikult võiks välja näha see nii,et ilma leevendusvedrudeta väikese diameetriga sidurikettalt võetakse välja sisemine osa ja istutatakse leevendusvedrudega suurema diameetriga siduriketta sisse.
Üks mõte on neetida läbi vahetüki asjad omavahel kokku aga kui neetide raadiused peaaegu kattuvad muutuvad võimalused väiksemaks,kui mitte olematuks.Samas on see väga keeruline just nende leevendusvedrude pärast,kuna ruumiga on kohe kitsas.
Pidurimeister tõstis sellise jutu peale käed püsti ja ütles EI.
Täisneediga neetimist nemad ei tee ja see pidi üldse peaegu võimatu olema jne,jne. Ühesõnaga targemaks ei saanud.
Võimalik,et keegi teeb kettaid tellimuse peale aga ei osanud kuskilt otsida.

OT
Järgnev ei ole mingi irisemine ja norimine, vaid soovitus.
Nagu mina aru saan otsitakse lahendusi TR-3-e ehitamiseks ja selle tarvis on tehtud juba kolmas teema. Võiks olla ju ühe ja sama masina tehnilised lahendused ühe teema all. Endal pärast ka hea vaadata ühte teemat, mitte seitset(hetkel kolm, aga kindlasti tuleb juurde).
Joel 5116353
Audi A4 quattro, Audi A6 quattro
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas Movistar »

Hea,et keegi kronoloogiat peab. :D
Ma ei ole ka öelnud,et kõik postitused ühte autot puudutavad.Tegelikult puudutavad nad hetkel erinevaid ja teemad ongi tehtud "aruteluks erinevate sõlmede" üle. Auto ehitamisest on veel vara rääkida aga jah,sa oled õieti aru saanud ja ma hakkan uut autot ehitama. Ei viska püssi põõsasse ja offroadist ei loobu .
Iseasi kas ma viitsin sellest teema teha ja kui ka viitsin,siis kui järjepidev olen ma fotografeerimises ja igapäevaste autoehituslikke juttude kirjutamises.Tahaks ennem muneda ja siis kaagutada,mitte vastupidi.
Aga eks elu näitab.Äkki seekord teen mingi teema ka.Seniks pead aga kronoloogiat edasi pidama ja nende infokildudega rahulduma .
HM Racing Team
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas v6sa »

Movistar kirjutas: ...
ja istutada lihtsalt teise ketta sisse.Kompoti saab panna kokku poltidega.Need poldid ei ole ka jõudu kandev osa.
...
Misasi seda pöördemomenti siis edasi kannab? Püha vaim?

Või plaanid ikka suurema ketta poolikute vahele "südamikuketta" pista ja kogu kupatuse läbi neetida?
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas Movistar »

v6sa kirjutas:
Movistar kirjutas: ...
ja istutada lihtsalt teise ketta sisse.Kompoti saab panna kokku poltidega.Need poldid ei ole ka jõudu kandev osa.
...
Misasi seda pöördemomenti siis edasi kannab? Püha vaim?

Või plaanid ikka suurema ketta poolikute vahele "südamikuketta" pista ja kogu kupatuse läbi neetida?
Sellise irooniaga esitatud küsimusele võiks samamoodi vastata.
Ma olen aja jooksul omandanud piisavad mehhaanikaalased teadmised ja saan aru mismoodi asjad töötavad.
Või arvad tõesti,et viis , 6 mm läbimõõduga (väikse raadiusega) neeti kannavad jõudu edasi ? Või äkki nõustud ,et jõud kantakse edasi läbi vedrude ja need 5 neeti hoiavad pooli koos ?
HM Racing Team
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas v6sa »

Movistar kirjutas: ...
Piltlikult võiks välja näha see nii,et ilma leevendusvedrudeta väikese diameetriga sidurikettalt võetakse välja sisemine osa ja istutatakse leevendusvedrudega suurema diameetriga siduriketta sisse.
...
Kas ma saan siit valest aru, et Sul on plaanis elimineerida leevendusvedrud? Ainus põhjus, miks seda teha tasub, on kogu kupatuse jäigaks tegemine. Milleks omakorda tuleb südamik ja ääris omavahel kuidagi kokku panna. Keevitus on ettearvamatu, polt/neet ei talu kah kuigi paljut. Hõõrdejõud oleks abiks, kuid siis peaks südamiku serv ulatuma hõõrdetsooni...

Neetide kohta käiv on õige - nende ülesanne on konstruktsiooni koos hoida. Pöördemomenti kannab üle hõõrdejõud ja tugireaktsioon (leevendusvedrude olemasolu korral).

Või plaanid südamiku panna toetuma leevendusvedrude akende äärtele, et südamiku plaat toetuks hõõrdkatete plaadi serva taha?

Väike iroonia oli sees küll... :oops:

Kui see oli kohatu, siis iroonia eest vabandan - vaevalt ma konkreetse siduriketta hingeelu väga lähedalt tunnen.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Arutelu: Siduriketta nuudi vahetus.

Postitus Postitas Movistar »

v6sa kirjutas:
Movistar kirjutas: ...
Piltlikult võiks välja näha see nii,et ilma leevendusvedrudeta väikese diameetriga sidurikettalt võetakse välja sisemine osa ja istutatakse leevendusvedrudega suurema diameetriga siduriketta sisse.
...
Kas ma saan siit valest aru, et Sul on plaanis elimineerida leevendusvedrud? Ainus põhjus, miks seda teha tasub, on kogu kupatuse jäigaks tegemine. Milleks omakorda tuleb südamik ja ääris omavahel kuidagi kokku panna. Keevitus on ettearvamatu, polt/neet ei talu kah kuigi paljut. Hõõrdejõud oleks abiks, kuid siis peaks südamiku serv ulatuma hõõrdetsooni...

Neetide kohta käiv on õige - nende ülesanne on konstruktsiooni koos hoida. Pöördemomenti kannab üle hõõrdejõud ja tugireaktsioon (leevendusvedrude olemasolu korral).

Või plaanid südamiku panna toetuma leevendusvedrude akende äärtele, et südamiku plaat toetuks hõõrdkatete plaadi serva taha?

Väike iroonia oli sees küll... :oops:

Kui see oli kohatu, siis iroonia eest vabandan - vaevalt ma konkreetse siduriketta hingeelu väga lähedalt tunnen.
Natuke valesti selgitasin. Minu viga :oops: Aga see selleks.
Põhimõtteliselt sai täna siduriketas lahti võetud ja plaan järgmine.
Teha uus" lill" koos nuudiga ühes tükis.Nuut siis uue sidurivõlli järgi.Ei tundu keeruline.Vana üles joonistada,uus nuut joonisele.Välja freesida,nuut sisse lõigata ja valmis.
Küsimus mis materjalist teha ?
Enda idee (kuna igasse asja nuuti ei lõigata) kasutada 42cr materjali.Seda ei saa keevitada aga seda polegi vaja.Tuleb üks monoliitne tükk.
On materjali suhtes paremaid ideid ?
HM Racing Team
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”