Torsoon vedrud

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

kolks
Fitting 38"
Postitusi: 397
Liitunud: P Jaan 18, 2009 10:01 pm
Asukoht: Laatre, Valgamaa

Torsoon vedrud

Postitus Postitas kolks »

Võib olla rumal küsimus aga kui palju ma võin peale keerata torsoon vedrusid et auto nina saada kõrgemaks?
Autoks siis Nissan Pick Up 1999a.
Nissan Patrol 3,0 118 kw
BMW X5 160kw+
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas runn »

Sa ei saa keerata vedrusid peale, aga saad muuta õõtsa ja raami vahelist nurka(tagumine pikk polt).

Seega keerad nii palju kui palju sa pooltelje otsi jõuad osta. 8)
Originaal kõrgusest 2...3 cm ei juhtu veel miskit.
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Ja rohkem pole mõtet keerata kah. Käik alla jääb lühikeseks ja hakkab liiga palju trampima kah.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
kolks
Fitting 38"
Postitusi: 397
Liitunud: P Jaan 18, 2009 10:01 pm
Asukoht: Laatre, Valgamaa

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas kolks »

Seda oligi vaja tõestada. Ni et natsa saan keerata. Mul esiots veits väsinud ka.
Tänud vastajatele :bg :br
Nissan Patrol 3,0 118 kw
BMW X5 160kw+
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas amevier »

Ma keerasin ca 3 cm, 150 tuh peale seda sõitnud, ei juhtunud teljeotstega midagi hullu.
Juhitavus läheb veidi kehvemaks, ma tegin seetõttu taha ka samaväärse tõste kiigede pikendamisega, et auto loodis oleks. Ei oska öelda, kas läks juhitavus sellest paremaks või harjusin ära.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas GC »

amevier kirjutas:Ma keerasin ca 3 cm, 150 tuh peale seda sõitnud, ei juhtunud teljeotstega midagi hullu.
Juhitavus läheb veidi kehvemaks, ma tegin seetõttu taha ka samaväärse tõste kiigede pikendamisega, et auto loodis oleks. Ei oska öelda, kas läks juhitavus sellest paremaks või harjusin ära.
Lisaleht MAXI LOAD PLUS tagavedrule appi ja saad tõsta täpselt nii palju kui kammitsat peale keerad. Paigaldamiseks kuluc ca 0,5h
Mul 4 aastat käigus olnud ja rahul. Tõsi üks läks ka mingil põhjusel puruks, aga sain tasuta uue.
gaz fs 1
KKKKKK
Fitting 44"
Postitusi: 472
Liitunud: T Apr 12, 2011 9:16 am

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas KKKKKK »

Kas maxi loadiga pukiks kätte ei lähe tagumine ots?
Tavavedrugagi pane 300- 400 kg peale enne kui norm tööle hakkab.
AMAROK 190kW 01/2019
Koduabiliseks vali uus 225 AVANT kompaktlaadur!
GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas GC »

KKKKKK kirjutas:Kas maxi loadiga pukiks kätte ei lähe tagumine ots?
Tavavedrugagi pane 300- 400 kg peale enne kui norm tööle hakkab.
Mul orig. tehasevedrud väsisid lõpuks päris ära, siis sai uued tellitud, aga need ei kestnud millegipärast.
Sellepärast saigi vanad väsinud koos maxi load-ga tagasi pandud ja siiani väga head.
Kusjuures tagaotsa tõstis kenasti kõrgemale, aga oluliselt jäigemaks justkui ei teinud.
gaz fs 1
Kasutaja avatar
Antu
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: E Dets 25, 2006 6:36 pm
Asukoht: Kohila

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas Antu »

GC kirjutas:
KKKKKK kirjutas:Kas maxi loadiga pukiks kätte ei lähe tagumine ots?
Tavavedrugagi pane 300- 400 kg peale enne kui norm tööle hakkab.
Mul orig. tehasevedrud väsisid lõpuks päris ära, siis sai uued tellitud, aga need ei kestnud millegipärast.
Sellepärast saigi vanad väsinud koos maxi load-ga tagasi pandud ja siiani väga head.
Kusjuures tagaotsa tõstis kenasti kõrgemale, aga oluliselt jäigemaks justkui ei teinud.
Maxi Loadiga muutub kahjuks sillakäik olematuks. Tühjalt sõites on kurvis välimine ratas õhus. Koormaga sõites on tõhus abimees.
Toyota Hilux
Gaz 69
GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas GC »

[/quote]

Maxi Loadiga muutub kahjuks sillakäik olematuks. Tühjalt sõites on kurvis välimine ratas õhus. Koormaga sõites on tõhus abimees.[/quote]

Nüüd ma ei saa hästi aru!? Mismõttes olematuks, geomeetriliselt peaks ju sillakäik suurenema, sest raam tõuseb silla suhtes.
Minu autol nad all just sellepärast, et muidu tagaots vastu maad. 95% on ilma koormata sõidud, rattaid pole maast lahti saanud. Ei tea, kuidas sul see õnnestub, eriti veel kurvis välimine?
gaz fs 1
GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas GC »

Antu kirjutas:
GC kirjutas:
KKKKKK kirjutas:Kas maxi loadiga pukiks kätte ei lähe tagumine ots?
Tavavedrugagi pane 300- 400 kg peale enne kui norm tööle hakkab.
Mul orig. tehasevedrud väsisid lõpuks päris ära, siis sai uued tellitud, aga need ei kestnud millegipärast.
Sellepärast saigi vanad väsinud koos maxi load-ga tagasi pandud ja siiani väga head.
Kusjuures tagaotsa tõstis kenasti kõrgemale, aga oluliselt jäigemaks justkui ei teinud.
Maxi Loadiga muutub kahjuks sillakäik olematuks. Tühjalt sõites on kurvis välimine ratas õhus. Koormaga sõites on tõhus abimees.
Nüüd ma ei saa hästi aru!? Mismõttes olematuks, geomeetriliselt peaks ju sillakäik suurenema, sest raam tõuseb silla suhtes.
Minu autol nad all just sellepärast, et muidu tagaots vastu maad. 95% on ilma koormata sõidud, rattaid pole maast lahti saanud. Ei tea, kuidas sul see õnnestub, eriti veel kurvis välimine?
gaz fs 1
KKKKKK
Fitting 44"
Postitusi: 472
Liitunud: T Apr 12, 2011 9:16 am

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas KKKKKK »

Antu kirjutas: Maxi Loadiga muutub kahjuks sillakäik olematuks. Tühjalt sõites on kurvis välimine ratas õhus. Koormaga sõites on tõhus abimees.
Ära vaata ja usu niipalju igast filmikesi. :lol:

Küsimus oleks teisest küljest, kui siin nagunii torsioonist juttu on. Mis on torsiooni eelis teiste vedrutüüpide(spiraal näiteks) ees? :roll: Miinused on omal käel teada, on väga aeglase reageerimisega. Treppis kruusal näiteks jääb hätta tõsiselt. Sõidumugavust spiraaliga võrreldes pole ollagi.
AMAROK 190kW 01/2019
Koduabiliseks vali uus 225 AVANT kompaktlaadur!
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas raulex »

KKKKKK kirjutas: Küsimus oleks teisest küljest, kui siin nagunii torsioonist juttu on. Mis on torsiooni eelis teiste vedrutüüpide(spiraal näiteks) ees? :roll: Miinused on omal käel teada, on väga aeglase reageerimisega. Treppis kruusal näiteks jääb hätta tõsiselt. Sõidumugavust spiraaliga võrreldes pole ollagi.
1.Ruumisääst,paigaldus piki raami nõuab väga vähe ruumi.
2.Reguleerimisvõimalus,spiraalvedru pead väsimise korral uue ostma,torsooni kannatab paar korda lihtsalt peale keerata.
3.Odavam toota kah ilmselt.
4.Lehtvedruga võrreldes vastupidavam purunemisele.
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas runn »

.... :?:

Torsoon ja spiraalvedru töötavad samamoodi, ehk väändele.
Spiraalvedru on tegelikult rulli keeratud torsoon, mis ei vaja jäika kinnitust.
Vedrustuse jäikus oleneb mõõtudest.
Mida pikem seda suurem käik ja mida jämmum seda jäigem jne...

Vedru kvaliteet(väsimine) on suuresti kinni tootja materjalis(elastsus, termotöötlus.....)

Tegelikult on sellest mitu raamatut kirjutatud :wink:

Torsooni peale keeramine ei muuda peale kõrguse ja silla geomeetria mitte midagi.
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: Torsoon vedrud

Postitus Postitas raulex »

runn kirjutas:

Torsooni peale keeramine ei muuda peale kõrguse ja silla geomeetria mitte midagi.
See väide kehtib ainult osaliselt,tõstmise soovi korral torsioonist.
Torsiooni väsimise puhul saab pealekeeramisega taastada algse olukorra,sillakäik mõlemas suunas on samaväärne uue vedruga.
Kaalu lisandumisel(näit vintsi paigaldamisel) saab torsiooni pealekeeramisega kompenseerida nina vajumist.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”