Torsoon vedrud
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
Torsoon vedrud
Võib olla rumal küsimus aga kui palju ma võin peale keerata torsoon vedrusid et auto nina saada kõrgemaks?
Autoks siis Nissan Pick Up 1999a.
Autoks siis Nissan Pick Up 1999a.
Nissan Patrol 3,0 118 kw
BMW X5 160kw+
BMW X5 160kw+
Re: Torsoon vedrud
Sa ei saa keerata vedrusid peale, aga saad muuta õõtsa ja raami vahelist nurka(tagumine pikk polt).
Seega keerad nii palju kui palju sa pooltelje otsi jõuad osta.
Originaal kõrgusest 2...3 cm ei juhtu veel miskit.
Seega keerad nii palju kui palju sa pooltelje otsi jõuad osta.
Originaal kõrgusest 2...3 cm ei juhtu veel miskit.
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
-
Andrus Michelis
- Rock Crawler
- Postitusi: 771
- Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
- Asukoht: Tallinn
Re: Torsoon vedrud
Ja rohkem pole mõtet keerata kah. Käik alla jääb lühikeseks ja hakkab liiga palju trampima kah.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Re: Torsoon vedrud
Seda oligi vaja tõestada. Ni et natsa saan keerata. Mul esiots veits väsinud ka.
Tänud vastajatele

Tänud vastajatele
Nissan Patrol 3,0 118 kw
BMW X5 160kw+
BMW X5 160kw+
- amevier
- I live off from the mud
- Postitusi: 1602
- Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
- Asukoht: Narva-Jõesuu
Re: Torsoon vedrud
Ma keerasin ca 3 cm, 150 tuh peale seda sõitnud, ei juhtunud teljeotstega midagi hullu.
Juhitavus läheb veidi kehvemaks, ma tegin seetõttu taha ka samaväärse tõste kiigede pikendamisega, et auto loodis oleks. Ei oska öelda, kas läks juhitavus sellest paremaks või harjusin ära.
Juhitavus läheb veidi kehvemaks, ma tegin seetõttu taha ka samaväärse tõste kiigede pikendamisega, et auto loodis oleks. Ei oska öelda, kas läks juhitavus sellest paremaks või harjusin ära.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Re: Torsoon vedrud
Lisaleht MAXI LOAD PLUS tagavedrule appi ja saad tõsta täpselt nii palju kui kammitsat peale keerad. Paigaldamiseks kuluc ca 0,5hamevier kirjutas:Ma keerasin ca 3 cm, 150 tuh peale seda sõitnud, ei juhtunud teljeotstega midagi hullu.
Juhitavus läheb veidi kehvemaks, ma tegin seetõttu taha ka samaväärse tõste kiigede pikendamisega, et auto loodis oleks. Ei oska öelda, kas läks juhitavus sellest paremaks või harjusin ära.
Mul 4 aastat käigus olnud ja rahul. Tõsi üks läks ka mingil põhjusel puruks, aga sain tasuta uue.
gaz fs 1
Re: Torsoon vedrud
Kas maxi loadiga pukiks kätte ei lähe tagumine ots?
Tavavedrugagi pane 300- 400 kg peale enne kui norm tööle hakkab.
Tavavedrugagi pane 300- 400 kg peale enne kui norm tööle hakkab.
AMAROK 190kW 01/2019
Koduabiliseks vali uus 225 AVANT kompaktlaadur!
Koduabiliseks vali uus 225 AVANT kompaktlaadur!
Re: Torsoon vedrud
Mul orig. tehasevedrud väsisid lõpuks päris ära, siis sai uued tellitud, aga need ei kestnud millegipärast.KKKKKK kirjutas:Kas maxi loadiga pukiks kätte ei lähe tagumine ots?
Tavavedrugagi pane 300- 400 kg peale enne kui norm tööle hakkab.
Sellepärast saigi vanad väsinud koos maxi load-ga tagasi pandud ja siiani väga head.
Kusjuures tagaotsa tõstis kenasti kõrgemale, aga oluliselt jäigemaks justkui ei teinud.
gaz fs 1
Re: Torsoon vedrud
Maxi Loadiga muutub kahjuks sillakäik olematuks. Tühjalt sõites on kurvis välimine ratas õhus. Koormaga sõites on tõhus abimees.GC kirjutas:Mul orig. tehasevedrud väsisid lõpuks päris ära, siis sai uued tellitud, aga need ei kestnud millegipärast.KKKKKK kirjutas:Kas maxi loadiga pukiks kätte ei lähe tagumine ots?
Tavavedrugagi pane 300- 400 kg peale enne kui norm tööle hakkab.
Sellepärast saigi vanad väsinud koos maxi load-ga tagasi pandud ja siiani väga head.
Kusjuures tagaotsa tõstis kenasti kõrgemale, aga oluliselt jäigemaks justkui ei teinud.
Toyota Hilux
Gaz 69
Gaz 69
Re: Torsoon vedrud
[/quote]
Maxi Loadiga muutub kahjuks sillakäik olematuks. Tühjalt sõites on kurvis välimine ratas õhus. Koormaga sõites on tõhus abimees.[/quote]
Nüüd ma ei saa hästi aru!? Mismõttes olematuks, geomeetriliselt peaks ju sillakäik suurenema, sest raam tõuseb silla suhtes.
Minu autol nad all just sellepärast, et muidu tagaots vastu maad. 95% on ilma koormata sõidud, rattaid pole maast lahti saanud. Ei tea, kuidas sul see õnnestub, eriti veel kurvis välimine?
Maxi Loadiga muutub kahjuks sillakäik olematuks. Tühjalt sõites on kurvis välimine ratas õhus. Koormaga sõites on tõhus abimees.[/quote]
Nüüd ma ei saa hästi aru!? Mismõttes olematuks, geomeetriliselt peaks ju sillakäik suurenema, sest raam tõuseb silla suhtes.
Minu autol nad all just sellepärast, et muidu tagaots vastu maad. 95% on ilma koormata sõidud, rattaid pole maast lahti saanud. Ei tea, kuidas sul see õnnestub, eriti veel kurvis välimine?
gaz fs 1
Re: Torsoon vedrud
Nüüd ma ei saa hästi aru!? Mismõttes olematuks, geomeetriliselt peaks ju sillakäik suurenema, sest raam tõuseb silla suhtes.Antu kirjutas:Maxi Loadiga muutub kahjuks sillakäik olematuks. Tühjalt sõites on kurvis välimine ratas õhus. Koormaga sõites on tõhus abimees.GC kirjutas:Mul orig. tehasevedrud väsisid lõpuks päris ära, siis sai uued tellitud, aga need ei kestnud millegipärast.KKKKKK kirjutas:Kas maxi loadiga pukiks kätte ei lähe tagumine ots?
Tavavedrugagi pane 300- 400 kg peale enne kui norm tööle hakkab.
Sellepärast saigi vanad väsinud koos maxi load-ga tagasi pandud ja siiani väga head.
Kusjuures tagaotsa tõstis kenasti kõrgemale, aga oluliselt jäigemaks justkui ei teinud.
Minu autol nad all just sellepärast, et muidu tagaots vastu maad. 95% on ilma koormata sõidud, rattaid pole maast lahti saanud. Ei tea, kuidas sul see õnnestub, eriti veel kurvis välimine?
gaz fs 1
Re: Torsoon vedrud
Ära vaata ja usu niipalju igast filmikesi.Antu kirjutas: Maxi Loadiga muutub kahjuks sillakäik olematuks. Tühjalt sõites on kurvis välimine ratas õhus. Koormaga sõites on tõhus abimees.
Küsimus oleks teisest küljest, kui siin nagunii torsioonist juttu on. Mis on torsiooni eelis teiste vedrutüüpide(spiraal näiteks) ees?
AMAROK 190kW 01/2019
Koduabiliseks vali uus 225 AVANT kompaktlaadur!
Koduabiliseks vali uus 225 AVANT kompaktlaadur!
Re: Torsoon vedrud
1.Ruumisääst,paigaldus piki raami nõuab väga vähe ruumi.KKKKKK kirjutas: Küsimus oleks teisest küljest, kui siin nagunii torsioonist juttu on. Mis on torsiooni eelis teiste vedrutüüpide(spiraal näiteks) ees?Miinused on omal käel teada, on väga aeglase reageerimisega. Treppis kruusal näiteks jääb hätta tõsiselt. Sõidumugavust spiraaliga võrreldes pole ollagi.
2.Reguleerimisvõimalus,spiraalvedru pead väsimise korral uue ostma,torsooni kannatab paar korda lihtsalt peale keerata.
3.Odavam toota kah ilmselt.
4.Lehtvedruga võrreldes vastupidavam purunemisele.
Re: Torsoon vedrud
....
Torsoon ja spiraalvedru töötavad samamoodi, ehk väändele.
Spiraalvedru on tegelikult rulli keeratud torsoon, mis ei vaja jäika kinnitust.
Vedrustuse jäikus oleneb mõõtudest.
Mida pikem seda suurem käik ja mida jämmum seda jäigem jne...
Vedru kvaliteet(väsimine) on suuresti kinni tootja materjalis(elastsus, termotöötlus.....)
Tegelikult on sellest mitu raamatut kirjutatud
Torsooni peale keeramine ei muuda peale kõrguse ja silla geomeetria mitte midagi.
Torsoon ja spiraalvedru töötavad samamoodi, ehk väändele.
Spiraalvedru on tegelikult rulli keeratud torsoon, mis ei vaja jäika kinnitust.
Vedrustuse jäikus oleneb mõõtudest.
Mida pikem seda suurem käik ja mida jämmum seda jäigem jne...
Vedru kvaliteet(väsimine) on suuresti kinni tootja materjalis(elastsus, termotöötlus.....)
Tegelikult on sellest mitu raamatut kirjutatud
Torsooni peale keeramine ei muuda peale kõrguse ja silla geomeetria mitte midagi.
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Re: Torsoon vedrud
See väide kehtib ainult osaliselt,tõstmise soovi korral torsioonist.runn kirjutas:
Torsooni peale keeramine ei muuda peale kõrguse ja silla geomeetria mitte midagi.
Torsiooni väsimise puhul saab pealekeeramisega taastada algse olukorra,sillakäik mõlemas suunas on samaväärne uue vedruga.
Kaalu lisandumisel(näit vintsi paigaldamisel) saab torsiooni pealekeeramisega kompenseerida nina vajumist.