4Runner 3.0 ja paar küsimust

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
Metsjeesus
Mudder
Postitusi: 51
Liitunud: L Sept 03, 2011 8:39 pm

4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas Metsjeesus »

Tervist siis minupoolt teile kõigile foorumlastele, ma olen siin 4x4 kasutajana uus, aga jälgija juba pikema ajaline. Autot (Toyota 4Runner 1994 a.) olen ka juba omanud ligi aasta ja hetkest kui ma ta endale soetasin on olnud pidev huvi ja veel suurem tahtmine seda pidevalt nokitseda, kõpitseda ja edasi arendada, aga kuna finants kõike korraga ei luba teha, siis tasa ja targu.
Oen lugenud, et see IFS esisild ei ole just kõige õnnestunum detail selle auto küljes, kaasa arvatud mootor muidugi, viimase muresi tean ma juba omast käest.
Siit ka küsimus, et mis on IFS'i ja talasilla head ja vead, et täpsemalt, vastupidavus ja kas sõidu mugavus kannataks selle all palju kui sild ära vahetada? Kui palju peab roolisüsteemi ja üldse ümber ehitust siis teostama? Kuna vanema silla ülekande arv on teine, et kas see vahekastile koormavaks ei muutu?
Mootori kohapealt võin tutvustavalt öelda, et vajab vahetust ja plaani teostamine hetkel käib kuna see talv sai talle vanakesele saatuslikuks ( -31 kraadi väljas ja kütusekuluks sain 200 km/60l kütust :shock: ). Hetkel muidugi käima läheb, aga bensiini neelamist ei ole unustanud ja kui töötava auto kõrval seista, siis lõhna järgi võiks öelda, et oled kuskil lekkivas tanklas. Kui keegi teab rääkida midagi toyota uuema generatsiooni 3.4 l mootorist, siis olen huviga kuulaja, sest nii palju kui ma välismaiseid foorumeid sirvinud olen, siis see üks ühele ümber tõstetav, ainult kapott vajab väikest auku, et kas see on Eestis teostatav?
Käigukast vajab sümboolset nokitsemist, et sünkronisaatorid vahetust. Tagasild on korras ise.
Võin ka muidugi mõne sõna poetada helesinisest unistusest, et kunagi saaks auto nii umbes 4" tõstet ja alla 33" rehvid, siis tagasilla tahaks ka luku alla saada ja eelistatavalt ARB, vints mis seisab riiulis hetkel saaks ka lõplikult ette, korralikud stanged ja astmelauad, kere ja raami värvi tööd. Järjekord hetkel kõik sassis :D
Olen huvitatud kõigist ideedest ja soovitustest. Kui mõni mõte siin nimekirjas rumal, siis andke sellest valju häälselt teada, et ikkagi õpin töökäigus.
Muidu soovin teile kõigile kõike head ja loodan, et neid postitusi tuleb mul veel
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Jõelähme tel:51909391
Kontakt:

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas reimo »

Toyotat küll palju ei tunne, aga niipalju on kõrvalt meelde jäänud, et 4Runner tahab üsna tugevat tõstet, selleks et talasild ette ära mahutada. Igapäevaliikurit tast siis enam pole. Kui tegu puhtalt metsaautoga, siis anna tuld.
Sildade ülekanded peavad kindlasti samad olema, kui uuel esisillal on teine ülekanne kui vanal, pead kas sellel uuel sillal või tagasillal ülekanded ära vahetama.
Eks Runnerispetsid jätkavad siit :)
Ja mis sellesse kütusekulusse puutub, siis suure külmaga paksus lumes pole 30l/100km mingi ime. Normaalsel teel võiks muidugi vähemaga välja tulla.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas tarmo »

Mootorivahetusele küll ei soovita mõelda. Ei ole mõtet teist samasugust ronti sinna aiste vahele tõsta ju.
Parem remondi ära ja saab hea. Vaheta kindlasti kõik tihendid jne, aga enne muidugi veendu, et on mõistliku raha eest remonditav. Ehk siis lammuta (või lase lammutada) laiali.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas rommi »

Pikaajalise 4Runneri fännina soovitan sul kindlalt jätta IFS alles. Pole ta 4Runneril nii nõrk midagi. Talasillale ringi ehitamine on endal läbi tehtud ja seal on ikka päris palju mässamist. Mõtekam oleks teha IFS-le kerge tõste, rahulduda rehviga kuni 33", tagasilda pista lukk ja läbivust on sellel masinal juba piisavalt. Muidugi on talasild parem (eriti veel lukkudega HJ61 sillad) aga nagu siin juba mainiti, siis on tulemuseks koll. Ma ise sõitsin 37" rehviga ja jäin väga rahule, siiski ma pole kindel, kas teist korda viitsiks sellist masinat ehitada. Pealegi tekib seal ka tänavalegaalsuse probleem. Kuna juba küsisid, siis ümber pead ehitama roolisüsteemi alates roolikäpast ja kõik vardad. Täiesti otsast peale on vaja ehitada esi vedrustus (keerdvedrude puhul lisandub ka diagonaal e. panhard), uued amordikinnitused, teised kardaanid pluss veel nipet-näpet - pikemad pidurivoolikud jne..

IFS tõste jaoks on sul võimalik osta spetsiaalsed puksid, mis käivad ülemise õõtsa alla (1.5" tõstet) natuke võid ka torsioone peale keerata nii 1/2-1" ja saad täitsa toimiva tõste. Talasild on ka võimalik mootorile lähemale uputada aga kuna sa mainisid, et rahalised võimalused pole nii head siis ma soovitan sul unustada see mõte. Nendel tõstepukside üks eelis on ka see, et ülemine õõts jääb töötama oma originaalasendisse. Tavaliselt tehaksegi see viga, et ilma nende puksideta keeratakse torsiooni liiga palju peale... ülemine õõts satub praktiliselt sellisesse asendisse, et allapoole enam liikuda ei saagi.
IFS tõste liftkit ebays: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-I ... 1786wt_939
Kui ikka jääb väheks, siis võid lisada veel 1-2" keretõstet ja oledki saanud juba oma 4" tõste, mida on sellele masinale piisavalt.

Veel parem tõste oleks osta kõik pulgad ette custom, kus on uued torsioonid, õõtsad ja kõik muu vajalik 4" tõste jaoks, ala: pilt See aga maksab usas ca 2500$ pluss pane toomine ja eesti riigi maksud ka juurde.

Pilt

Artikkel SIIN. Juhin veel tähelepanu, et antud juhul on saavutatud IFS 12" liikuma, mis pole üldse vähe ka talasilla puhul. ChaosFab asub iseenesest Californias ja kui on huvi siis võin tellimisel aidata. Siin ka mingi hinnakiri nende asjadest: http://www.offroadsolutions.com/ifssuspension.html

IFS-ga on ka maanteel ja linnas liikudes kõvasti parem sõidumugavus. Talasillal on aga jällegi oluliselt rohkem tugevusvaru tänu lihtsale ja kompaktsele ehitusele.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas totu »

Tegime uue võistlusprojekti just 4runneri esisildadele. Välimist püsikat sai veidi moditud ja veovõlle pikendatud 530mm ni (reduktor liikus keskele ja mootor taha+ pikemad õõtsad ja velje offset positiivses suunas). Vedrukäiguks jäi mingi 20 cm ja nurgad sealjuures ei olegi väga suured. Nõrgimaks kohaks osutus diffrist tulev flants aga Klaperjahil lähevad kõik asjad katki. Seda siis 33x12,5 Boggeriga. Vaatame kuidas edaspidi kestab. 12" käiku originaalveovõlliga murrab püsikad ikka väga suure nurga alla ja kardan et originaaltükid hakkavad esimese paugutamisga killustuma.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas rommi »

totu kirjutas:Tegime uue võistlusprojekti just 4runneri esisildadele. Välimist püsikat sai veidi moditud ja veovõlle pikendatud 530mm ni (reduktor liikus keskele ja mootor taha+ pikemad õõtsad ja velje offset positiivses suunas). Vedrukäiguks jäi mingi 20 cm ja nurgad sealjuures ei olegi väga suured. Nõrgimaks kohaks osutus diffrist tulev flants aga Klaperjahil lähevad kõik asjad katki. Seda siis 33x12,5 Boggeriga. Vaatame kuidas edaspidi kestab. 12" käiku originaalveovõlliga murrab püsikad ikka väga suure nurga alla ja kardan et originaaltükid hakkavad esimese paugutamisga killustuma.
näites toodud 12" käiguga setupi puhul polnud tegu originaalvõllidega vaid on kasutatud T100 omi (paar maksab 200$)

Pilt

PS! siin veel chaosfabi IFS jubinate hinnakiri: http://www.chaosfab.com/salespecs/0211s ... og-web.pdf
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Metsjeesus
Mudder
Postitusi: 51
Liitunud: L Sept 03, 2011 8:39 pm

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas Metsjeesus »

Suur tänu kõikide vastuste eest, sain uut informatsiooni hulganisti juurde.
Muidugi lugedes seda siis kõike, siis tekkis mul paar küsimust juurde. Ma ise olen sirvinud ebay'd ja mulle jäi sealt silma pro compi 4" lift kit, et kas sellel komplektil on üldse tegu või tema eesmärk on lihtsalt jätta autost kõrgem mulje (st. et metsas olen ma autoga ikkagi hädas)? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1990-199 ... 2c5e5a963e
Pärast seda total chaose artikli läbi lugemist hakkas see idee mulle väga meeldima, aga hetkel peab see mõte jääma tuleviku teostust ootama.
Ma talasilla idee matan maha, kuna mul on ikkagi tähtis, et auto jääks tänava legaalseks ja sõidumugavuse arvelt ei taha ka kärpeid teha.
Kasutaja avatar
marxkoll
Rock Crawler
Postitusi: 983
Liitunud: K Mai 30, 2007 10:28 pm
Asukoht: Lääs

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas marxkoll »

Sai tehtud siin mõni aasta tagasi ise tõstesari runnerile, sõitsin sellega u.2 aastakest ja 36 tolliste rehvidega tulemus hea -tapetud sai paar esitiffrit (hammasrattad siledaks) ja mõned poolassid, nüüd juba aastakese liiklen talasillaga ja käsa pole pidanud enam õliseks tegema! Oleks teadnd -oleks ehitand kohe! :thumb:
Isehakanud loodusesõber!!! Mees kes ei karda väljakutseid!!!
Margus +37256633834
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas rommi »

marxkoll kirjutas:Sai tehtud siin mõni aasta tagasi ise tõstesari runnerile, sõitsin sellega u.2 aastakest ja 36 tolliste rehvidega tulemus hea -tapetud sai paar esitiffrit (hammasrattad siledaks) ja mõned poolassid, nüüd juba aastakese liiklen talasillaga ja käsa pole pidanud enam õliseks tegema! Oleks teadnd -oleks ehitand kohe! :thumb:
Täpselt nii ongi... et originaaldifrile on 33" viimane piir. 36" rehv on ilmselge overkill originaal 7,5" esidifrile.
Lugemist toyo difrite kohta: http://home.4x4wire.com/erik/diffs/
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
M.A.R.E.K
Rock Crawler
Postitusi: 618
Liitunud: T Okt 25, 2005 8:35 pm

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas M.A.R.E.K »

saab ka tiibu lõigata natuke ja keretõste ka ja voilaa.Suurem rehv ja ongi kõik (kui raha vähe)
Kasutaja avatar
M.A.R.E.K
Rock Crawler
Postitusi: 618
Liitunud: T Okt 25, 2005 8:35 pm

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas M.A.R.E.K »

ja kas 33 rehv ei lähe alla ka mitte torsoonide keeramisega ja taga lisa lehega.Järsku rommi komenteerib
Kasutaja avatar
Marlai
Rock Crawler
Postitusi: 609
Liitunud: N Jaan 01, 2009 8:02 pm

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas Marlai »

4runneril on taga keerdvedrud ja 33" läheb torsoonide keeramisega alla küll aga ilma vahepuksita on nagu puuhobune.
Kui probleemi on võimalik sõnastada, on seda võimalik ka lahendada.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas rommi »

M.A.R.E.K kirjutas:ja kas 33 rehv ei lähe alla ka mitte torsoonide keeramisega ja taga lisa lehega.Järsku rommi komenteerib
Torsiooni puhul ongi see jama, et reaalselt metalli ju kuskile vahele ei tule, see on lihtsalt vedru jäigemaks muutmine. Torsioonvedrustuse puhul sõltub sillakäik torsiooni otsas oleva kiige liikumisulatusest. Kui nüüd keerata torsiooni peale, et ratas koopasse ei käiks, siis tuleks suuremad läbilöögipuksid panna. Seega tekibki olukord, kus ülemine kiige on allapoole surutud asendis (millest tekibki tõste) ja ülespoole ka ei saa enam sama maa minna, sest läbilöögi puks tuleb varem vastu. Seepärast ongi vajalik, et ülemise kiige ja käändmiku vahele panna tõstepuks, nii jääb ülemine kiige oma originaalasendis tööle ja alumine kiige pääseb allapoole liikuma vabalt ja mingit takistust ei oma. Loomulikult tuleb pärast seda ka sild reguleerida, et kohe rehve nahka ei pistaks. (kokkujooks ja camber kindlasti). Kõik need asjad on mul endal kunagi läbi käidud rada.

Taga on keerdvedrud. Kõige mõtekam on osta Marekilt OME vedrud, need olid täitsa okeid ja hind polnud ka väga jalustrabav.

Veel on võimalus 33" alla panna koos keretõstega, mis oleks tegelt parem variant kui torsioone keerata. Sellel on veel muid plusse - nimelt tänu mootori allapoole vajumisega tekib tuleseina ja mootori vahele rohkem ruumi. Käigukasti mahavõtmine muutub OLULISELT mugavamaks, kuna poltidele tekib parem juurdepääs, pluss muud olulised asjad nagu mootori tagaotsas nagu tosoolivoolikud ja mootori andurid (sensor pod). Lisaks tekib raami ja kere vahele rohkem ruumi ja seda palju lihtsam puhastada. Eelkõige raami eluiga silmas pidades hea asi. Nii et alati ei pruugi olla vedrudest tõstmine parem olla, kui seda valesti teha.

jõudu ehitamisel :)
rommi
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Metsjeesus
Mudder
Postitusi: 51
Liitunud: L Sept 03, 2011 8:39 pm

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas Metsjeesus »

Lugu nüüd järgmine.
Sattusin täna üle pika aja jälle maale ja kohe kasutasin võimalust ja ajasin oma neljarattalise sõbra kanali peale ja läksin teda põhja alt uurima. Tagasild tahaks maha võtmist,puhastamist ja värvimist. Lahti tahaks ka teist võtta ja sisse vaadata, sest avastasin sealt pisikese kleepsu mis ütles LSD kuigi ma tean, et see enam ei tööta ja lappima ma ka seda ei hakka, aga puhastaks ja kontrolliks ikkagi. Ja küsimus oleks, et kas on mõtekam kasutada originaal toyota pukse või on kuskil midagi vastupidavamat liikvel?
Kuna mul maal autot remontimas on töö tõttu tülikas käia, siis kas keegi teab mõistliku garaazi rentimis võimalust Tallinnas ja kus oleks piisavalt ruumi autot nokitseda?
Vaadates juba enda topicut siis jääb mulje, et ma jõuan rohkem küsida kui 10 profesionaali ja asjaoskajat vastata :D
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust

Postitus Postitas rommi »

Metsjeesus kirjutas:Lugu nüüd järgmine.
Sattusin täna üle pika aja jälle maale ja kohe kasutasin võimalust ja ajasin oma neljarattalise sõbra kanali peale ja läksin teda põhja alt uurima. Tagasild tahaks maha võtmist,puhastamist ja värvimist. Lahti tahaks ka teist võtta ja sisse vaadata, sest avastasin sealt pisikese kleepsu mis ütles LSD kuigi ma tean, et see enam ei tööta ja lappima ma ka seda ei hakka, aga puhastaks ja kontrolliks ikkagi. Ja küsimus oleks, et kas on mõtekam kasutada originaal toyota pukse või on kuskil midagi vastupidavamat liikvel?
Kuna mul maal autot remontimas on töö tõttu tülikas käia, siis kas keegi teab mõistliku garaazi rentimis võimalust Tallinnas ja kus oleks piisavalt ruumi autot nokitseda?
Vaadates juba enda topicut siis jääb mulje, et ma jõuan rohkem küsida kui 10 profesionaali ja asjaoskajat vastata :D
Küsida võid ikka, selleks see foorum siin ju mõeldud ongi. Tagasilla maha võtmine on paras mässamine, ei tea kas on mõtekas ainult see üksi ette võtta. Mina planeeriks sisse ka siis juba raami tagumise otsa värskendamine, mis on nendel masinatel pigem selline murekoht. Selleks tuleb ka tagastange eemalda.

Puksid... milliseid pukse sa silmas pead? Üldiselt on 4Runneri tagasilla puksid suhteliselt igavesed tänu tema 4-link vedrustusele. Veendu kõigepealt kas need üldse vajavad vahetust ja kui siis ikka originaalid. Ma pole ise neid kunagi vahetanud ja ausalt ei teagi kas on üldse vahetatavad ja ilmselt on siis ka presspinki vaja. Mingit polüuretaani ära sinna jumala eest sisse aretama hakka, saad omale kohustuse igakuiselt pukse määrida või siis sõidad kriuksuva vankriga.

LSD: mille järgi otsustasid et ei tööta? Kui üks ratas on maas ja teine üleval ning jõuad käega vabalt ringi ajada, siis on tõenäoliselt juba liiga kulunud. Töökorras LSD lukku nii lihtsalt läbi ei keera. Kui planeerid difri lahti võtta, siis kontrolli muidugi laagrid/lõtkud ära ja LSD-d saab uuendada ka ketaste lisamisega. LSD hävib tavaliselt vale õli kasutamise tagajärjel. Soovitan üldsegi mingit lukku sinna mõelda. Kokkuvõttes on see LSD nagunii ikka üks paras enesepettus.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Vasta

Mine “Toyota”