Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas monorobot »

Tere-tere 4x4 raudne pere!

Mure järgmine, kuumade ilmadega ei tahtnud uaz 452-D porte-kastikas (mootoriks siis gaz 24 -10) sooja mootoriga hästi käivituda (külamalt paugupill). Viskas "salongi" õigemini kabiini bensu haisu täis, läks aga koheselt käima kui avasin mootorikatte ja eemaldasin õhufiltri. Kas probleem võib olla tingitud sellest, et kuna õhufilter asub kohe kuuma mootori kõrval, rebib sealt kuuma õhku kuni karpas läheb benss keema ? Lisaks tuleb õhufiltrisse veel karterituulutuse toru mis omakorda kuuma lisab. Mis oleks siis lahendused ? Kas aitaks kui suveks karterituulutuse toru õhufiltrist lahti ühendada ja mootri alla välja viia või võiks õhufiltri ka mujale viia ?
Uaz-452 eripära tõttu (karpa peal mootorikatteni ca. 10 cm vaba ruumi ) ei ole võimalik vist muudmoodi teist õhufiltrit kasutada kui viia toruga mujale ? Katusele snorklit ei taha, kuna muudaks auto välimust, sobilik koht õhufiltrile oleks äkki radika ees asuv tunnel aga ei tea mis filtrit oleks hea ja lihtne kasutada. Originaal filtrit selleks kasutada ei saa, selle jätaks talviseks kasutamiseks.
Kasutaja avatar
coeng
Fitting 38"
Postitusi: 230
Liitunud: P Veebr 13, 2011 1:38 pm
Asukoht: Rae vald.

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas coeng »

Tegemist ikka vanema karburaatormootoriga ?
Kuumaga, töötava mootoriga karpa on jahedam kui mootor, teda läbiva õhuvoolu ja kütuse tõttu. Seisva mootoriga karpa soojeneb ja bensiin hakkabki keema ja aurustuma, aurud täidavad kõik sisselaske osad, bensiinitase ujukikambris langeb, bensuvoolikutes võivad tekkida aurukorgid. Aurudest vabanemiseks tuleb käivitamisel gaasipedaal põhja suruda, ventileerib kõik puhtaks. Mootori käivitudes veel paar korda kõvasti gaasi ja ehk saabki edasi liikuda.
Jeep Commander 3.0 crd 2007
Jeep Grand Cherokee 4.0 1993
Kasutaja avatar
t6nu
Fitting 38"
Postitusi: 235
Liitunud: N Juul 29, 2004 3:06 pm

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas t6nu »

Abiks on karpa ja kollektori vahele käiv paksust jeboniidist :-) vaheplaat, mis isoleerib kollektorist tuleva kuuma ära. Mul aitas.
Kasutaja avatar
Alex
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
Asukoht: Pealinna külje all
Kontakt:

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas Alex »

Mul ei aita ka see vahetükk :(Sooja ilmaga 5-10minutiks seisma jättes on käivitumine raskendatud.Varem või hiljem käivitades tavaliselt probleeme pole.Kunagi oli uaz 3303 ja sel sama häda.Ilmselt, võrreldes tava "villisega"on õhu poolt tekitatud jahutus nii palju kehvem.
KVF 750...Jõhker Jõud , Uaz 3962 Sanitarka Viis null123 kuus seitse
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas monorobot »

No vahest aitab jah see ilge gaasitamine aga vahest ei .. siis polegi muud kui näpud õliseks ja filter korraks maha.
Eriti tüütu kui seda peab näiteks bensukas tegema, kui su taga veel järjekord ootab ;(
Aga mis ime kosmose materjal see jeboniit on ? Eboniit või ? Kui paks see plaat võiks olla, 10 mm ?
Kasutaja avatar
t6nu
Fitting 38"
Postitusi: 235
Liitunud: N Juul 29, 2004 3:06 pm

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas t6nu »

monorobot kirjutas:No vahest aitab jah see ilge gaasitamine aga vahest ei .. siis polegi muud kui näpud õliseks ja filter korraks maha.
Eriti tüütu kui seda peab näiteks bensukas tegema, kui su taga veel järjekord ootab ;(
Aga mis ime kosmose materjal see jeboniit on ? Eboniit või ? Kui paks see plaat võiks olla, 10 mm ?
eboniit või mingi sarnane asi jah, hiiult uaziku poest ostsin eelmine kevad, kuskil 8-10 mm on silma järgi, paksem ei saaks olla ka, muidu ei ulata pärast mutrid poldi otsa.
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas monorobot »

Aga endiselt ootan ka vihjeid millist õhufiltrit võiks kasutada uazi originaali asemel.
Siitsamast foorumist leidsin ühe pildi kus oli kasutatud vist Land Roveri õhufiltrit, kuna sellist pole mul kusagilt võtta siis loodan et sobib ka miski muu. Noh päris muruniitja oma vist mitte, sest sissetuleva õhu kogus peaks samaks jääma, a ei tea kuidas seda kindlaks teha.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas honkomees »

monorobot kirjutas:Aga endiselt ootan ka vihjeid millist õhufiltrit võiks kasutada uazi originaali asemel.
Siitsamast foorumist leidsin ühe pildi kus oli kasutatud vist Land Roveri õhufiltrit, kuna sellist pole mul kusagilt võtta siis loodan et sobib ka miski muu. Noh päris muruniitja oma vist mitte, sest sissetuleva õhu kogus peaks samaks jääma, a ei tea kuidas seda kindlaks teha.
mul zigulli karpa ja õhupuhastaja peal, sama 452D ja 24-10 osadest kokkulaotud "bez nomera" mootor. Masin küll seisab ca 10 aastat ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
t6nu
Fitting 38"
Postitusi: 235
Liitunud: N Juul 29, 2004 3:06 pm

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas t6nu »

torkad sobivasse kohta suunatud vooliku otsa koonusfiltri ja peaks sobima ju
Kasutaja avatar
Taivo
Rock Crawler
Postitusi: 763
Liitunud: L Juul 04, 2009 1:30 pm
Asukoht: Viljandi

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas Taivo »

Omadest kogemustest tean soovitada näiteks Nissan Cherry(minul oli diislilt)õhupuhastit, lihtsad toruühendused, kopsikut hea paigutada ükskõik kuhu mahub ja hea kerge ka sealt vajaduse korral snorkel välja ehitada! 8) Mingitel Mazdadel vist oli ka taolisi õhupuhasteid...
anttil
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: R Nov 24, 2006 8:24 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas anttil »

Millal ja missugust bensiini Sa paaki valasid( talvine/ suvine/ üleminekubensiin. Mootoribensiini üheks iseloomustavaks näitajaks on ka aurukorkide teke. Pane suvine kütus paaki ja vaata, kas midagi muutub.
Pärnu/ Tihemetsa
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas ivan »

Taivo kirjutas:Omadest kogemustest tean soovitada näiteks Nissan Cherry(minul oli diislilt)õhupuhastit, lihtsad toruühendused, kopsikut hea paigutada ükskõik kuhu mahub ja hea kerge ka sealt vajaduse korral snorkel välja ehitada! 8) Mingitel Mazdadel vist oli ka taolisi õhupuhasteid...
1,7 l mootori filter 2,4 l mootorile? Kas suurtel pööretel õhupuudust ei teki?
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas monorobot »

Millal ja missugust bensiini Sa paaki valasid( talvine/ suvine/ üleminekubensiin. Mootoribensiini üheks iseloomustavaks näitajaks on ka aurukorkide teke. Pane suvine kütus paaki ja vaata, kas midagi muutub.
Bensu kohta ei oska midagi kosta, ehk paaki läheb see mis kohalik HEPA müüb ja seal on ainult kaks varianti diisel ja 95 :|
Aga praeguseks probleem lahenenud, ühendasin karterituulutuse õhufiltrist lahti, pesin filtri puhtaks ja kuna ilmad pole ka enam + 30 siis käivitub kenasti.
torkad sobivasse kohta suunatud vooliku otsa koonusfiltri ja peaks sobima ju
1,7 l mootori filter 2,4 l mootorile? Kas suurtel pööretel õhupuudust ei teki?
Kas õhufiltritel on kuskil mingi märge, mis mootorile sobilik ? Mis juhtub kui saab rohkem õhku kui vajalik ?
Üks soovitas kasutada traktori T-40 õhufiltrit, peaks ka olema plekkopsikus lihtsad toruühendused.
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas monorobot »

Oskab keegi kommenteerida mis "kolmekordne" õhupuhastus süsteem SIIN välja ehitatud on ?
Lähivaade SIIN
Kõige ülemist kopsikut olen põllumajandustarvete poes müügil näinud, ma arvasin et see on äkki keldri tuulutusava kork.
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid

Postitus Postitas ibra »

Kõige alumises on paberfilter,keskmises tolmukast ja ülemises võrk,et linnud ja konnad sisse ei satuks.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”