Lehtvedrupaki tööpõhimõte.

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Pleku
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 192
Liitunud: N Apr 16, 2009 5:15 pm
Asukoht: Harju

Lehtvedrupaki tööpõhimõte.

Postitus Postitas Pleku »

Kuidas siis on selle vedrupaki tööpõhimõte tegelikult? Saan aru, et pealeht teeb oma tööd ja hoiab süsteemi paigas edasi-tagsi nihkumise eest. Tsentripolt hoiab pakki iseenesest koos, kuid küsimus tekkis vahe- ja abilehtedega. Kas on oluline vahelehe pikkus eelneva lehe suhtes või muudab paki vetrumist palju, kui näiteks teha kaks topelt lehte?
Pleku
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 192
Liitunud: N Apr 16, 2009 5:15 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Pleku »

Nimelt maadlen murega, et tagavedrud vedelad, kui kevadised kasejuurikad, oleks sitkust ja ka nö. "kikkis" olekut tarvis.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

mina olen üritanud vabaneda lühikestest lisalehtedest. Reegel on selline, et mida paksem pakk, seda viletsam sillakäik... samas paks pakk kannatab kindlasti rohkem koormat ja ei väsi kohapeal seistes nii kiiresti ära.
Vahepeal tasub üle pinnida ja sõit võib jätkuda :driving
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Pleku
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 192
Liitunud: N Apr 16, 2009 5:15 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Pleku »

Rommi, kuidas see pinnimine käib?
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

No sellest lehtvedrude üles pinnimisest on tolku ehk Samurai või mõne muu sellise sulgkaalase puhul - raskematel autodel on see enesepettus
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

MahviaDeTyrk kirjutas:No sellest lehtvedrude üles pinnimisest on tolku ehk Samurai või mõne muu sellise sulgkaalase puhul - raskematel autodel on see enesepettus
ma ikka päris nii ei ütleks... põhimõtteliselt võid need vedrud pinnida ju nii kaardu kui tahad. Tuttav pinnis mitu aastat tagasi ühel cherol tagumised pakid nii ära, et alguses ei saanud allagi... pidi tagasi sirutama natuke. Kokkuvõttes see oleneb suurel määral ikka vedrust ka... kui ikka täitsa väsind juba, siis see suurt enam ei päästa. Loomulikult tasub lisalehtedele või osade lehtede asendamisele mõeldda.
kasuta otsingut ka: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=295 ... ight=vedru

Samurail puhul saab kasutada käru lehti, need on nii odavad vanadega mässamine ei tasu ära... pinnima peab ainult pealehte.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Aidakas
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: K Jaan 02, 2008 11:00 pm
Asukoht: Pikavere.

Postitus Postitas Aidakas »

Aga mis juhtub, kui võtta uus pakk võimsamaid (kandevõime 600 kg v. 1300 kg) ja sealt siis paar lehte (mõttekam vist üle ühe) vahelt välja visata. :roll: tea kas hakkab väga loopima?
Kes juhtumisi tahab pilte kasutada, palun, ei keela, viisakas (mitte kohustuslik) oleks sellest ka privas teada anda.
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 749
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Postitus Postitas pilgrems »

Võimsam tähendab lihtsalt rohkem vedrusid pakis 3 ja 5 näiteks. Enda autol olid vedrud juba täitasa sirged. Ostsin kaks 5 paki ja jaotasin loogiliselt ära täpselt enam ei mäleta kuidas. Ja sai väga hea . Aasta aega tagasi tehtud ning väsimuse märke veel näha pole.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
Aidakas
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: K Jaan 02, 2008 11:00 pm
Asukoht: Pikavere.

Postitus Postitas Aidakas »

Antud vedrupakid erinevate masinate (mark,mudel,tootja riik) pealt ja võimsamal paksemad lehed, arvu poolest peaks olema sama ( :oops: kui õieti mäletan)
Kes juhtumisi tahab pilte kasutada, palun, ei keela, viisakas (mitte kohustuslik) oleks sellest ka privas teada anda.
mustang64
Rookie
Postitusi: 15
Liitunud: N Mär 01, 2007 11:09 am
Asukoht: Lääne-viru

Postitus Postitas mustang64 »

eks lehtede pikkus peab pealehega võrreldes kahanema ikka võrdselt ,siis on kõikide pakis olevate lehtede töö võrdne ja ei teki ülekoormust ja liigsuurt läbipaindumist eraldiseisval lehel
Aga mul vedrupakiga seoses ka üks küsimus .Ei hakanud uut teemat tegema. Millega oleks mõistlik need vedrupakid üle võõbata ,et rooste ei läheks ja silmaga ilusam vaadata ning kas vedrud tuleks eraldi värvida või piisab sellest ,kui pakk on koos ja siis värvida niipalju kui avatud pinda jääb.Ise olen mingisugusest tõrvamisest kuulnud, aga millega või kuidas ? Pole küll mingi edasijõudnu küsimus aga äkki aitate.
üritan aidata nõu ja jõuga klaasplasti teemadel
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

mustang64 kirjutas:eks lehtede pikkus peab pealehega võrreldes kahanema ikka võrdselt ,siis on kõikide pakis olevate lehtede töö võrdne ja ei teki ülekoormust ja liigsuurt läbipaindumist eraldiseisval lehel
Aga mul vedrupakiga seoses ka üks küsimus .Ei hakanud uut teemat tegema. Millega oleks mõistlik need vedrupakid üle võõbata ,et rooste ei läheks ja silmaga ilusam vaadata ning kas vedrud tuleks eraldi värvida või piisab sellest ,kui pakk on koos ja siis värvida niipalju kui avatud pinda jääb.Ise olen mingisugusest tõrvamisest kuulnud, aga millega või kuidas ? Pole küll mingi edasijõudnu küsimus aga äkki aitate.
No kindlasti on kasulikum pakk lahti võtta, ilusti ära puhastada liivapritsi või mõne muu meetodiga ja siis korraliku tugeva värviga ära värvida. Nt. pintavärvi polüuretaanivärvide toodanguga. Kui seda ei viitsi teha, siis lihtsalt pintsliga mingit paksemat metallivärvi peale ja käib küll. Silla võib enne rippu lasta, siis läheb äkki midagi lehtede vahele ka.

Vedrupaki tööpõhimõtte kohta veel niipalju, et ühtlaselt kahanevad lehed annavad suureneva jäikuse vedrule (ka suurema kandevõime).
Väiksem arv lehti sama pikkusega annavad ühtlasema jäikuse kuid mitte nii suurt kandevõimet. Mina eelistan maastikul viimast varianti, töötab paremini.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Pleku
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 192
Liitunud: N Apr 16, 2009 5:15 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Pleku »

Üle tüki aja foorumit lugemas, kuid pinnimise kohta head arusaama välja ei lugenud. Mureks tegelikult Mitsu, mis pikapeale jällegit seljataguse tahab maa poole vaikselt lasta.Paari aasta jooksul nii mõndagi proovitud( lisalehed ja pikema variandi pakid). Lihtne oleks muidugi mõni lisaleht vahele lükata, kuid kammitsad hetkelgi nii nibin-nabin.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Lihtsaim viis saba kergitamiseks on sitkemast kummist klotsid kõigi lehtede otste peale (enamus vedrudel on seal õhukesed liugtallad). Klotside paksuse summa ühel pool silda annab umbkaudse kõrguselisa. Üle ei või pakkuda, murrab alumised lehed ära. Puuduseks veel paki alumise pinna astmelisus, ei libise nii hästi üle kännu)ö. Samas teeb selline lahendus paki hästi pehmeks (hõõrdumine lehtede vahel asendub kummi elastsusega).
Tehtud, mõeldud.
Pleku
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 192
Liitunud: N Apr 16, 2009 5:15 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Pleku »

To Totu- olen seda kummiklotside varianti proovinud, senini üks lihtsamatest ja ka tulemusi andvatest variantidest. Soovitan ka teistele, kel pole aega, ega raha uute lehtede ostuks. Panime pika variandi pakid alla, kuid sai uuesti ringi löödud vanade vastu ja kummiklotsid vahele löödud, effekt oli hulka parem.
Kasutaja avatar
chiniqua
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: K Nov 15, 2006 12:50 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas chiniqua »

Kas kellelgi on selle kummiklotside-meetodi kasutamisest ehk pilti näidata ja kas keegi nimetab, millist kummi täpsemalt lehtede vahele panna? Ning kummi kinnitamine sinna (või püsib lehtede vahel auto raskuse tõttu)?
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”