Lehtvedrupaki tööpõhimõte.
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Lehtvedrupaki tööpõhimõte.
Kuidas siis on selle vedrupaki tööpõhimõte tegelikult? Saan aru, et pealeht teeb oma tööd ja hoiab süsteemi paigas edasi-tagsi nihkumise eest. Tsentripolt hoiab pakki iseenesest koos, kuid küsimus tekkis vahe- ja abilehtedega. Kas on oluline vahelehe pikkus eelneva lehe suhtes või muudab paki vetrumist palju, kui näiteks teha kaks topelt lehte?
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4496
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
ma ikka päris nii ei ütleks... põhimõtteliselt võid need vedrud pinnida ju nii kaardu kui tahad. Tuttav pinnis mitu aastat tagasi ühel cherol tagumised pakid nii ära, et alguses ei saanud allagi... pidi tagasi sirutama natuke. Kokkuvõttes see oleneb suurel määral ikka vedrust ka... kui ikka täitsa väsind juba, siis see suurt enam ei päästa. Loomulikult tasub lisalehtedele või osade lehtede asendamisele mõeldda.MahviaDeTyrk kirjutas:No sellest lehtvedrude üles pinnimisest on tolku ehk Samurai või mõne muu sellise sulgkaalase puhul - raskematel autodel on see enesepettus
kasuta otsingut ka: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=295 ... ight=vedru
Samurail puhul saab kasutada käru lehti, need on nii odavad vanadega mässamine ei tasu ära... pinnima peab ainult pealehte.
eks lehtede pikkus peab pealehega võrreldes kahanema ikka võrdselt ,siis on kõikide pakis olevate lehtede töö võrdne ja ei teki ülekoormust ja liigsuurt läbipaindumist eraldiseisval lehel
Aga mul vedrupakiga seoses ka üks küsimus .Ei hakanud uut teemat tegema. Millega oleks mõistlik need vedrupakid üle võõbata ,et rooste ei läheks ja silmaga ilusam vaadata ning kas vedrud tuleks eraldi värvida või piisab sellest ,kui pakk on koos ja siis värvida niipalju kui avatud pinda jääb.Ise olen mingisugusest tõrvamisest kuulnud, aga millega või kuidas ? Pole küll mingi edasijõudnu küsimus aga äkki aitate.
Aga mul vedrupakiga seoses ka üks küsimus .Ei hakanud uut teemat tegema. Millega oleks mõistlik need vedrupakid üle võõbata ,et rooste ei läheks ja silmaga ilusam vaadata ning kas vedrud tuleks eraldi värvida või piisab sellest ,kui pakk on koos ja siis värvida niipalju kui avatud pinda jääb.Ise olen mingisugusest tõrvamisest kuulnud, aga millega või kuidas ? Pole küll mingi edasijõudnu küsimus aga äkki aitate.
üritan aidata nõu ja jõuga klaasplasti teemadel
No kindlasti on kasulikum pakk lahti võtta, ilusti ära puhastada liivapritsi või mõne muu meetodiga ja siis korraliku tugeva värviga ära värvida. Nt. pintavärvi polüuretaanivärvide toodanguga. Kui seda ei viitsi teha, siis lihtsalt pintsliga mingit paksemat metallivärvi peale ja käib küll. Silla võib enne rippu lasta, siis läheb äkki midagi lehtede vahele ka.mustang64 kirjutas:eks lehtede pikkus peab pealehega võrreldes kahanema ikka võrdselt ,siis on kõikide pakis olevate lehtede töö võrdne ja ei teki ülekoormust ja liigsuurt läbipaindumist eraldiseisval lehel
Aga mul vedrupakiga seoses ka üks küsimus .Ei hakanud uut teemat tegema. Millega oleks mõistlik need vedrupakid üle võõbata ,et rooste ei läheks ja silmaga ilusam vaadata ning kas vedrud tuleks eraldi värvida või piisab sellest ,kui pakk on koos ja siis värvida niipalju kui avatud pinda jääb.Ise olen mingisugusest tõrvamisest kuulnud, aga millega või kuidas ? Pole küll mingi edasijõudnu küsimus aga äkki aitate.
Vedrupaki tööpõhimõtte kohta veel niipalju, et ühtlaselt kahanevad lehed annavad suureneva jäikuse vedrule (ka suurema kandevõime).
Väiksem arv lehti sama pikkusega annavad ühtlasema jäikuse kuid mitte nii suurt kandevõimet. Mina eelistan maastikul viimast varianti, töötab paremini.
Üle tüki aja foorumit lugemas, kuid pinnimise kohta head arusaama välja ei lugenud. Mureks tegelikult Mitsu, mis pikapeale jällegit seljataguse tahab maa poole vaikselt lasta.Paari aasta jooksul nii mõndagi proovitud( lisalehed ja pikema variandi pakid). Lihtne oleks muidugi mõni lisaleht vahele lükata, kuid kammitsad hetkelgi nii nibin-nabin.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2887
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Lihtsaim viis saba kergitamiseks on sitkemast kummist klotsid kõigi lehtede otste peale (enamus vedrudel on seal õhukesed liugtallad). Klotside paksuse summa ühel pool silda annab umbkaudse kõrguselisa. Üle ei või pakkuda, murrab alumised lehed ära. Puuduseks veel paki alumise pinna astmelisus, ei libise nii hästi üle kännu)ö. Samas teeb selline lahendus paki hästi pehmeks (hõõrdumine lehtede vahel asendub kummi elastsusega).
Tehtud, mõeldud.
To Totu- olen seda kummiklotside varianti proovinud, senini üks lihtsamatest ja ka tulemusi andvatest variantidest. Soovitan ka teistele, kel pole aega, ega raha uute lehtede ostuks. Panime pika variandi pakid alla, kuid sai uuesti ringi löödud vanade vastu ja kummiklotsid vahele löödud, effekt oli hulka parem.