Kuidas tõste mõjutab (asfaldi) sõiduomadusi ?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

insener007
Fitting 44"
Postitusi: 450
Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm

Kuidas tõste mõjutab (asfaldi) sõiduomadusi ?

Postitus Postitas insener007 »

Kuna ise veel nendel teemadel üsna ''aabits'', siis küsiks kogenumatelt kaasvõitlejatelt kogemustele põhinevaid kommentaare ?
Chero
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Üldiselt võrdeliselt kõrgusega. mida kõrgem seda ebamugavam. Muidugi oleneb tehtud tõste kvaliteedist ja tööpõhimõttest.
Viimati muutis tai, P Mär 15, 2009 9:42 am, muudetud 1 kord kokku.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

geomeetrilises proportsioonis
tartuoffroad.ee
5581340
insener007
Fitting 44"
Postitusi: 450
Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm

Postitus Postitas insener007 »

tai kirjutas:Üldiselt pöördvõrdeliselt kõrgusega. mida kõrgem seda ebamugavam. Muidugi oleneb tehtud tõste kvaliteedist ja tööpõhimõttest.
Ka minu loogika ütleb nii.
Praegu on autol pepu natsa kõrgemal, kui nina. See visuaalselt natuke häirib. Tekkinud see tagumiste vedrude tõstest.
Arendan siin mõtet nina 3-4 cm ulatuses järele aidata. Kuna plaanis ka mingid poris müttamise rehvid mingil ajal soetada, siis äkki ka selle jaoks tõste abiks ?
Ehk - mis valemit soovitate nina ca 1,5 tolliseks tõsteks ?
Chero
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

insener007 kirjutas: Ehk - mis valemit soovitate nina ca 1,5 tolliseks tõsteks ?
http://forum.4x4.ee/search.php - eelkõige sellist
tartuoffroad.ee
5581340
insener007
Fitting 44"
Postitusi: 450
Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm

Postitus Postitas insener007 »

Otsinguga muidugi tutvutud.

Topic'u alustamise mõte oligi just oodata kommentaare neilt tegelastelt, kes ise oma autot tõstnud ja omavad kogemust nii- ja naapidi.
Chero
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Jõelähme tel:51909391
Kontakt:

Postitus Postitas reimo »

insener007 kirjutas:Ehk - mis valemit soovitate nina ca 1,5 tolliseks tõsteks ?
Sõltub rahakotist - parem ja kallim on pikemad vedrud, odavam puksid vahele. Ja tõsta kohe 2" ära, ega see pool tolli sõiduomadusi kehvemaks ei tee, küll aga võib teinekord iga cm metsas abiks olla.
Ats just hiljuti siin pakkus korralikke rauast 50mm pukse hea hinnaga.
Ja vedrud saad Küünist, kui vaja siis koos paigaldusega.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

LC 120 muutus tõstvedrudega ( + 45 mm ja + 100 kg) algsest pehmest paadist suht "kartautolikuks" liikuriks. Ah ja komplektis sisalduvad veel Koni Heavy Track amordid.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

insener007 kirjutas:Otsinguga muidugi tutvutud.

Topic'u alustamise mõte oligi just oodata kommentaare neilt tegelastelt, kes ise oma autot tõstnud ja omavad kogemust nii- ja naapidi.
Trail Masteri vedrud ette +50mm +100kg on ~4800.- paar.
Trail masteri amordid sinna juurde on 3592.- per paar.

Võta natuke jäigem vedru, saab asfaldil parem. Eriti kui arvestad seda, et kas juba on vints või tuleb vints + rauad ette lisaks. Nii väikse tõste peale korraliku vedru ja amordiga ei tohiks hullu miskit juhtuda. Eriti kui veel säilitada stabilisaatorvarras ja kasutada järgiproovitud ja kvaliteetseid lahendusi asja teostamisel.
+372 5028488
Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

insener007 kirjutas:Otsinguga muidugi tutvutud.

Topic'u alustamise mõte oligi just oodata kommentaare neilt tegelastelt, kes ise oma autot tõstnud ja omavad kogemust nii- ja naapidi.
To Türk - nii et ära kommi siin midagi, kui sa asjast essugi ei tea :wink:
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
Kasutaja avatar
raimo
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: T Jaan 09, 2007 6:29 pm
Asukoht: Espoo

Postitus Postitas raimo »

orejaP kirjutas:
insener007 kirjutas:Otsinguga muidugi tutvutud.

Topic'u alustamise mõte oligi just oodata kommentaare neilt tegelastelt, kes ise oma autot tõstnud ja omavad kogemust nii- ja naapidi.
To Türk - nii et ära kommi siin midagi, kui sa asjast essugi ei tea :wink:
Sa pole ainus keda türgi kommentaarid juba ammu ära tüüdanud. :)
2004.WJ.
Kiirus kompenseerib kliirensit.
MaxL
Mudder
Postitusi: 74
Liitunud: K Okt 01, 2008 9:29 am

Postitus Postitas MaxL »

Oma Rangeril tegin 2tolli keretõste, keerasin eest torsioonid peale ja taga panin matuke rauda vedru ja silla vahele. Siis mahtusid 33x12,5 MudTerrainid alla. Sõiduomadused sellest minuarvates küll muutunud ei ole, välja arvata see, et kiirendus natuke kehvemaks muutus.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

orejaP kirjutas:
insener007 kirjutas:Otsinguga muidugi tutvutud.

Topic'u alustamise mõte oligi just oodata kommentaare neilt tegelastelt, kes ise oma autot tõstnud ja omavad kogemust nii- ja naapidi.
To Türk - nii et ära kommi siin midagi, kui sa asjast essugi ei tea :wink:
Ma olen Patroli vedrulehti sirgemaks ajanud ja sõiduomadused paranesid märgatavalt nii teel kui mujal - seega natu arvasin, et tean :oops:
tartuoffroad.ee
5581340
ralli
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: N Veebr 19, 2009 3:42 pm

Postitus Postitas ralli »

hivitav kuidas discovery 2" tõste autot mõjutab? linna ja maanteesõidul?
metsas jah parem.
kas maanteel 100 on ikka ok? või lendab uppi?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Kui minu kogemus midagi maksab, siis 40 - 50 mm tõstega ei kaasne mingeid erilisi sõidetavuse probleeme. Edasi sealt aga oleks väga vaja natkuke mõelda ja süveneda, mida ja kuidas teha.
Kui aga küsida, mõne tugevalt tõstetud maasturi juhi käest, kuidas asfaldil sõita on siis vastab ta sulle raudselt, et väga hea...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”