Odav maastur hobiks ja käru ette

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
Heigo
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: R Mär 13, 2009 5:08 pm

Odav maastur hobiks ja käru ette

Postitus Postitas Heigo »

Tervitus kaaskodanikud.
Soov leida suhteliselt odav maastur (hinnaklass ca 20-40 tuhat). Millega kannataks vedada autotreilerit ja vahepeal ka hobikorras metsas lõbutseda. Sooviks leida isendit, mis oleks maanteel treileri ees suhteliselt mõistliku kütusekuluga. On üldse olemas sellist asja? Grand Cherokeel peaks olema lubatud haagise mass 3-3,5 tonni. See suurus on vägagi rahuldav. Kuid millist mootorit eelistada? Igapäevasõiduk on olemas, niiet linnakulu on täiesti kama 2. Ise remontimisega saan eduliselt hakkama, niiet sellega muret pole. Oskab keegi mingisuguseid soovitusi ja nõuandeid anda? Oskab keegi mingisugust muud autot soovitada?
Reix
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 159
Liitunud: R Mär 24, 2006 2:08 pm
Asukoht: Tallinn/Haapsalu

Postitus Postitas Reix »

Mul on 4,0 ja üsna rahul sellega. V8 mootoriga auto on tiba raskem, eks kütet võtab tiba rohkem, samas V8 on ikkavi V8 - teoreetiliselt peaks sõidumõnu grammi rohkem olema.
Niipalju kui mina olen aru saanud, siis ühte teisele eelistada ei olegi suurt mõtet (mõlemal omad plussid ja miinused), vaata ringi ja osta olemasoleva raha eest maksimaalselt korralik auto, peaasi, et bensukas oleks.
Grand Cherokee
Heigo
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: R Mär 13, 2009 5:08 pm

Postitus Postitas Heigo »

Aga oskab keegi öelda autotreilerit (+muidugi auto ka seal peal) vedades kütusekulunumbrid R6 vs V8 ? On seal üleüldse mingit vahet? Samas endal juba V8 igapäevaliikuriks ja üheks projektiautoks niiehknaa.. Eelistaks siis juba V8't ehk...
Reix
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 159
Liitunud: R Mär 24, 2006 2:08 pm
Asukoht: Tallinn/Haapsalu

Postitus Postitas Reix »

Heigo kirjutas:Aga oskab keegi öelda autotreilerit (+muidugi auto ka seal peal) vedades kütusekulunumbrid R6 vs V8 ? On seal üleüldse mingit vahet? Samas endal juba V8 igapäevaliikuriks ja üheks projektiautoks niiehknaa.. Eelistaks siis juba V8't ehk...
V8 motodega autode valik on turul laiem enivei ning julgen arvata et küttekulu vahe pole R6 motoga võrreldes märkimisväärne kui haagis taga on.
Asu aga turgu uurima :wink:

EDIT: Suvel kärutasin ühe haagissuvila Tallinnast Peipsi äärse ja kuna see suvila oli igavene kolakas ning suure tuuletakistusega, siis mõtlesin esimest korda selle auto roolis, et antud olukorras oleks ilmselt V8 moto asisem olnud. Küttekulu võis tookord hinnanguliselt sinna gramm alla 20 jääda.
Grand Cherokee
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

aga toyota hj60`? Suur kolakas 4,0 veab hästi käru ja käib metsas ka sugavuti ja põhjalikult. Mis peamine pommikindlus. Odavama isendi saab juba miske 15K kr kätte natu nokitsemist, ilu tahaplaanile ja tõsine kestev töörist olemas.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Heigo
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: R Mär 13, 2009 5:08 pm

Postitus Postitas Heigo »

tai kirjutas:aga toyota hj60`? Suur kolakas 4,0 veab hästi käru ja käib metsas ka sugavuti ja põhjalikult. Mis peamine pommikindlus. Odavama isendi saab juba miske 15K kr kätte natu nokitsemist, ilu tahaplaanile ja tõsine kestev töörist olemas.
Selline "kirst" oleks iseenesest päris mõeldav. On sellega võimalik ca 200km maanteed ka ära kannatada? Sest esmane kasutusala oleks autol ikkagi käru vedamine mööda maanteid.
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Kui ma ei eksi siis on noorpaar sellega teinud ametliku maailma rekordi olnud "matkamas" miske 600000 km. Eestlased käisid ka sellisega Ladogal turisti sõitmas u 1500 km mööda venemaad. Vastus jah.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4502
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Grandi kohta ei tea aga...
Ma olen korra elus käinud Cheroga tartu-tallinn-tartu - isegi 400 kiltsa oli võimalik üle elada - aga pärast seda hakkab juba eemalt Chero nähes halb
tartuoffroad.ee
5581340
insener007
Fitting 44"
Postitusi: 450
Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm

Postitus Postitas insener007 »

MahviaDeTyrk kirjutas:Grandi kohta ei tea aga...
Ma olen korra elus käinud Cheroga tartu-tallinn-tartu - isegi 400 kiltsa oli võimalik üle elada - aga pärast seda hakkab juba eemalt Chero nähes halb
Ei saa küll viimase väitega nõus olla.
Ma tean väga hästi ühte Chero't, mille maanteesõidu omadused nagu sõiduautol.
Chero
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

MahviaDeTyrk kirjutas:Grandi kohta ei tea aga...
Ma olen korra elus käinud Cheroga tartu-tallinn-tartu - isegi 400 kiltsa oli võimalik üle elada - aga pärast seda hakkab juba eemalt Chero nähes halb
See oli su oma lollus, kui tagaistmele ronisid :twisted:
Juhikoht on küll mugav :wink:

zum
Heigo
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: R Mär 13, 2009 5:08 pm

Re: Odav maastur hobiks ja käru ette

Postitus Postitas Heigo »

Kisun vana teema üles. Aastaid mitmeid mööda läinud aga mina ikka "autotu". Hetkel hakkab ostmisega juba põletama. Siit ka mõned konkreetsemad küsimused. Mainin ära, et hinnapiiri olen endajaoks paika pannud 2500 euro juures.
Eesmärk: jõuda tehaseseades autoga talvel/lumes võimalikult kaugele. Kui ta selle tegevusega hakkama saab, siis jõuab ta ka käru vedada ja esivanemaid metsa seenele viia.
Kas Grand Cherokee (ZJ) või tavaline Cherokee? Endale meeldib Grand rohkem, mugavam hanges kinni istuda ja seestpoolt silmale leebem vaadata.
Millist mootorit valida? Kütusekulu ei heiduta enam ja V8 meeldib. Tean, et erinevus on vahekastides ja tagasildades.
Kas on Grandi puhul tehnilist vahet feissliftitud ja feisslifti eelsel variandil?

Palju laialivalguvaid küsimusi ja enamusi on foorumis mingil tasandil lahendatud ka.

Kokkuvõtvalt sooviks teada, millise mudeli/aastakäigu/mootriga Jeepu otsida? Esialgu ümberehitusi teostama ei hakka, kuna talv juba uksetaga. Ainukesena läheksid vahtusse rehvid. Või soovitate valida lihtsalt selline, mis endale meeldib, kuna läbivus on tehaseseades variantidel enamvähem sama?

Kas peaksin üldse pilgud mujale pöörama oma maasturiotsingutega? Hetkel pole minule sobivas hinnaklassis just eriti palju valikut...
andre
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: P Sept 11, 2005 4:42 pm
Asukoht: tallinn

Re: Odav maastur hobiks ja käru ette

Postitus Postitas andre »

Olles omanud väikest Cherokee'd ja nüüd Discovery 1, siis neist soovitaks just Discot. Tee peal sõitmise mugavus üsna sama. Chero oli tsipa vedelam ning vajas maanteel rohkem "roolimist", Disco on konkreetsem, kuid veidi tuuletundlikum. Kiirenduse osas muidugi on Chero pea jagu üle, kuid selle osa teeb Disco kütusekulus tagasi. Discol on isteasend kõrgemal, näeb paremini välja.

Metsas on siiani Disco läinud palju rahulikumalt läbi kohtadest, kus Chero tahtis rapsima hakata. Eks mingi osa ole ka Disco suuremas massis, mis lihtsalt surub autol rattad kõvemini maha ja ka diisel mootoris, millega mõnus popsida.

Treilat on Discole lubatud 3.5t panna, Cherol oli see mäletamist mööda vähem.

Neist kahest soovitaks Discot, kuid see on puhtalt minu arvamus. Grand'iga ei oska võrrelda, kuna seda pole omanud, aga v8 hääle vastu naljalt enam diisli lörinaga ei saa...
Kasutaja avatar
Bullrider
Fitting 38"
Postitusi: 208
Liitunud: E Veebr 13, 2006 11:20 pm
Asukoht: Pärnumaa
Kontakt:

Re: Odav maastur hobiks ja käru ette

Postitus Postitas Bullrider »

Ema või tütre vahel valimise jutt, nagu ikka... Vähemalt on härral õige kindlalt õige suund võetud.... et pole meeldima hakanud margirivi kia või muu huiijaga solkima hakanud. Ega sul suurt valikut pole, asi võiks olla grand, kuna sa kipud hindama mugavamat asendit, loomulikult v8 5,2 ja aastast 1996 - 1998. Ok, ega vanemate ees ka miskit krimpsutada pole aga lihtsalt selle raha eest ju saad juba üleminekugrandi :). Keegi härradest margifoorumis lausa pakkus svetsist abi toomisel miskit ilusat punast ja tõsiselt hea hinnaga. Mul endalgi tõmbus suunurk tatiseks korra, tõmmaks mattpunaseks ja nipetnäpet blaablaa jääks raha üle ehitada omanäolisekski...
See on selge, et auto peab tulevasele omanikule välimuses meeldima enne ostu.... niikuinii tunned mingit tunnet ju mingi konkreetse mudeli suunas, siis kasuta seda intuitsiooni ja käi seeda lähemalt näppimas - mõne tuttava oma näiteks... Tee mõned ringid teel ja metsas ja kui tunnet ära ei saand rikutud, siis otsigi omale see auto. Edu
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”