Aku laadimine. Palun aidake

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Eruun
Fitting 38"
Postitusi: 316
Liitunud: E Mär 03, 2008 6:00 pm

Aku laadimine. Palun aidake

Postitus Postitas Eruun »

Tere

Ei tea kas on õige koht siin sellisele postitusele aga küsin ikkagi :oops:

Kui kaua tuleks laadida sellist akut sellise laadijaga? :?
Kas 125Ah jagatud 6Ah = 20 tundi laadimist ?

Pilt
Viimati muutis Eruun, L Aug 30, 2008 12:31 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ford Explorer 4.0, 121kW, 1994a.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

20 tundi ikkagi täiesti tühja aku puhul.

Minu meelest on sel laadijal tulukesed küljes, mis peaksid ise ära näitama, millal aku täis.

Silma järgi näed täis aku ära sellest, et aku hakkab aktiivselt kihisema. Ehk siis aku enam voolu vastu ei võta ja kogu energia läheb vee elektrolüüsiks.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Akusse läheb rohkem voolu sisse kui pärast välja tuleb. Osa energiat läheb laadimisel soojuseks. Laadimisvool muutub (sama pinge juures) vastavalt aku laetuse asemele - tühja aku korral on vool suurem.

PS. Kas enam rohkem ja suuremaid pilte ei andnud postitada?
Kasutaja avatar
Eruun
Fitting 38"
Postitusi: 316
Liitunud: E Mär 03, 2008 6:00 pm

Postitus Postitas Eruun »

PS. Kas enam rohkem ja suuremaid pilte ei andnud postitada?



Kas see häirib kuidagi sind :roll: kui tahad siis saan küll, küsi ainult :D

aga tänud vastuse eest ikkagi
Ford Explorer 4.0, 121kW, 1994a.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Eruun kirjutas:
PS. Kas enam rohkem ja suuremaid pilte ei andnud postitada?



Kas see häirib kuidagi sind :roll: kui tahad siis saan küll, küsi ainult :D
Häirib küll. Mul on brauseriaken täpselt nii laiaks keeratud, et Delfi jt. lehtede paremal tulbas olevad reklaamid serva taha ära kaoksid.
Sinu laiade piltide tõttu ei "murdu" read enam akna laiuse järgi ära, vaid lähevad serva taha ja kogu ülejäänud teema lugemiseks tuleb vasakule-paremale kerida.

Aeg-ajalt loen foorumit ka mobiilse seadmega üle GPRS-i ning kolme sajakilose pildi allavenimine võtab lihtsalt aega.

Rusikareegel on selline, et foorumisse on mõtet postitada nii kompaktne pilt, kui võimalik. Pealegi ühest pildist oleks asjadest aimu saamiseks küll olnud.
Kasutaja avatar
Eruun
Fitting 38"
Postitusi: 316
Liitunud: E Mär 03, 2008 6:00 pm

Postitus Postitas Eruun »

vtl kirjutas:
Eruun kirjutas:
PS. Kas enam rohkem ja suuremaid pilte ei andnud postitada?



Kas see häirib kuidagi sind :roll: kui tahad siis saan küll, küsi ainult :D
Häirib küll. Mul on brauseriaken täpselt nii laiaks keeratud, et Delfi jt. lehtede paremal tulbas olevad reklaamid serva taha ära kaoksid.
Sinu laiade piltide tõttu ei "murdu" read enam akna laiuse järgi ära, vaid lähevad serva taha ja kogu ülejäänud teema lugemiseks tuleb vasakule-paremale kerida.

Aeg-ajalt loen foorumit ka mobiilse seadmega üle GPRS-i ning kolme sajakilose pildi allavenimine võtab lihtsalt aega.

Rusikareegel on selline, et foorumisse on mõtet postitada nii kompaktne pilt, kui võimalik. Pealegi ühest pildist oleks asjadest aimu saamiseks küll olnud.

no tead brauserit annab kaa sättida ja kui ei viitsi näppudega toksida või hiirt liigutada siis poleks mõtet olnud ka minu küsimusele vastata.
Nupp BACK või CTRL+ALT+DEL
hakkan jah veel igale ühele eraldi pidli formaati sättima
minul desktopi reso 1600x1200 ja no problem
Ford Explorer 4.0, 121kW, 1994a.
Kasutaja avatar
Eruun
Fitting 38"
Postitusi: 316
Liitunud: E Mär 03, 2008 6:00 pm

Postitus Postitas Eruun »

Pange palun teema lukku ei viitsi kellegagi vaielda
Ford Explorer 4.0, 121kW, 1994a.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Eruun kirjutas:no tead brauserit annab kaa sättida ja kui ei viitsi näppudega toksida või hiirt liigutada siis poleks mõtet olnud ka minu küsimusele vastata...
Üks veebi(meistrite) kuldreegel kõlab selliselt: mitte ükski inimene ei hakka Sinu pärast OMA brauserit ringi sättima. Seda annab suurepäraselt ka foorumis abiküsija kohta kohaldada.
Eruun kirjutas:hakkan jah veel igale ühele eraldi pidli formaati sättima
minul desktopi reso 1600x1200 ja no problem
So what? Minu desktopi reso on 1920x1200, aga sellegipoolest ma ei surfa netis, brauser fullscreenis.

Ei midagi isiklikku, soovisin lihtsalt hea nõuga aidata, aga ei kujutanud ette, et sellest mingi fleim kujuneb.
Kasutaja avatar
Eruun
Fitting 38"
Postitusi: 316
Liitunud: E Mär 03, 2008 6:00 pm

Postitus Postitas Eruun »

aitäh abi eest siis

vist juba tänasin :wink:
Ford Explorer 4.0, 121kW, 1994a.
heiki003
Mudder
Postitusi: 78
Liitunud: E Mär 05, 2007 7:53 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas heiki003 »

Rusikareegel aku laadimise juures on see kui jagad aku amper tunnid 10-ga ja saadki laadimis voolu. Sinu aku puhul siis 125Ah = 12,5 A. See kehtib manuaalse laadija puhul.
Kui on automaatne siis lased nii kaua kui aku enam voolu vastu ei võta, akulaadija peaks ka ise ära näitama kui aku täis on. Teiseks võta areomeeter ja mõõda elektrolüüdi tihedus ära. Eesti tingimustes loetakse see keskelt läbi 1/27-le. Laadima pead senikaua kui tihedus on saavutatud.
Kui ma õieti su pildi peal laadijast aru saan siis annab see välja ainult 6A. Antud aku jaoks on seda aga vähe. Ta küll laeb aga mitte täielikult täis. Sellega saad kuni 60Ah akusid laadida
Jeep GC 5,2 -95a.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

heiki003 kirjutas:.. Eesti tingimustes loetakse see keskelt läbi 1/27-le. Laadima pead senikaua kui tihedus on saavutatud.
Kui ma õieti su pildi peal laadijast aru saan siis annab see välja ainult 6A. Antud aku jaoks on seda aga vähe. Ta küll laeb aga mitte täielikult täis. Sellega saad kuni 60Ah akusid laadida
Selline laadija laeb edukalt ka suuremaid akusid, lihtsalt selleks kulub kauem aega.
soovitatav nominaal laadimisvoolule on 1/10 mahutavusest. Mina laen näiteks automaatlaadijaga 2x95 Ah akusid (enamjaolt seisev auto)maks 5A vooluga, aega on, probleeme pole. Kui kiirelt vaja oleks, on vana rusikareegel, et 1/5 mahutavusest ja siis jävad väikesed laadijad hätta.
Laetud aku elektrolüüdi tiheduseks on 1,28g/cm3
Tihedust tasub kontrollida igal juhul, (kui see võimalik), sest erinevus +/- 0,02 g/cm3 tähendab juba defektset akut. Vee või akuhappe lisamisega seda ei paranda.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Ärge ajage segi pinget ja voolutugevust. Aku "täis" laadimiseks peab pinge olemas piisav. Ja seda ta ka on, vähemalt kõigil minu kätte sattunud laadijatel.

Voolutugevus määrab selle, kui kiiresti aku "täis" laetakse. Mida suurema mahtuvusega aku, seda suurema voolutugevusega seda laadida võib (ja kiireks laadimiseks ka peab).
Väiksema voolutugevuse juures kulub lihtsalt kauem aega. Antud laadija korral, mille maksimaalseks voolutugevuseks on 6A välja reklaamitud, kulub selleks tõenäoliselt vähemalt ööpäev. Paned õhtul enne tuttuminekut laadima ja järgmisel õhtul töölt tulles kiikad, mis toimunud on. Enne magamaminekut peaks olema täis. Kui lubatud amprid laadijast ikka kätte saab... Minu 10A Einhell pole kunagi üle 7 A suutnud välja pumbata, kuigi usumeeter esipaneelil ilusti 10 näitab :roll: ...

Eelpooltoodud rusikareegli alusel, tõepoolest, ei tohiks seda akut laadida suurema voolutugevusega, kui 12,5 A, siis peaks teoreetiliselt aku "täis" saama kümne+ tunniga. Kui voolutugevus on väiksem, siis kulub aega vastavalt rohkem.

Kes tahab mõtiskleda, siis alalisvoolu puhul P=U*I...
Kasutaja avatar
Eruun
Fitting 38"
Postitusi: 316
Liitunud: E Mär 03, 2008 6:00 pm

Postitus Postitas Eruun »

tänud
sain targemaks
ise olen laadinud kuskil 20-24 tundi, siis hakkab roheline tuli üpris erksalt põlema, aga ei teadnud kus see laadimise piir on et vot nüüd täis, oleks laadija automaatne siis poleks viga, krt teab seda tulukest seal :wink:
Ford Explorer 4.0, 121kW, 1994a.
fassi
Mudder
Postitusi: 84
Liitunud: P Aug 17, 2008 12:43 am
Asukoht: kiisa 56 462 964

Postitus Postitas fassi »

Rusika reegel küll väidab et 1/10 kuid mida madalama pingega laed seda paremini omastab voolu ja tapab vähem akut.ehk siis kui näit. kui mingit 60 ah akut oleks soovitav laadida miski 6 ampri juures siis tegekt veel prem oleks seda teha kusagil 2,5-3 ampri juures.
lr 60 juubeli männiku 3 koha kaardilugeja
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

fassi kirjutas:Rusika reegel küll väidab et 1/10 kuid mida madalama pingega laed seda paremini omastab voolu ja tapab vähem akut.ehk siis kui näit. kui mingit 60 ah akut oleks soovitav laadida miski 6 ampri juures siis tegekt veel prem oleks seda teha kusagil 2,5-3 ampri juures.
Pinget möödetakse Voltides
Voolu Amprites
Võimusust Vattides

krt küll, ärge kirjutage paska, inimesed Loevad ja Usuvad seda Foorumit.

Erik
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”