difri hammasrattad

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

difri hammasrattad

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Tekkis küsimus, et mida koledat hakkaks juhtuma kui kasutada tagadifri käbi ja taldrikut esisillas - st. hambad on teist pidi viltu aga.... mida see endaga kaasa toob ?
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Kas ikka on teistpidi? Ise ei ole küll kunagi selle pilguga vaadanud aga teoreetiliselt peaks samad olema, st. vahetatavad.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

No see sõltub natike ka vahekasti ehitusest - st. sellest, kas kardaanit pöörlevad samas suunas või vastupidistes
tartuoffroad.ee
5581340
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

No toyotal(BJ40),millel kardaanid ühtepidi pöörlevad,on diffrid ühesugused.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

No Nissanil (Y60, Y61) on esimene ja tagumine erinevad - st hambad on erinevat pidi viltu
Viimati muutis MahviaDeTyrk, T Veebr 03, 2009 9:08 pm, muudetud 1 kord kokku.
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Uluma hakkab ja hammas ei ole ilmselt mõeldud teistpidi töötamiseks pika koormusega. Patrolil on jah nii öelda "Reverse Cut" differ.
+372 5028488
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

jr kirjutas:Uluma hakkab ja hammas ei ole ilmselt mõeldud teistpidi töötamiseks pika koormusega.
Ulumine oleks tühiasi - küsimus nagu pigem, kas puruneb midagi
(efekt oleks ju umbkaudu selline nagu sõidaks pidevalt tagurpidi)
Nt. vene Gaz'i baasil ehitatud kahveltõstukitel on ju esisillaks Gaz'i tagasild - sõidab tõstuk suhtkoht 50/50 edasi tagasi suunas
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Nt. vene Gaz'i baasil ehitatud kahveltõstukitel on ju esisillaks Gaz'i tagasild - sõidab tõstuk suhtkoht 50/50 edasi tagasi suunas
Neil masinatel on muidugi läbi aegade meeletud läbisõidud ja kiirused.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Saime jälle targemaks. Tegelikult pinnatöötlus peaks sama olema, st. maasturi läbisõidud ei tohiks küll hambaid ära kulutada ja võimalikud jõud on niikuinii arvestatud ka tagurpidiseks liikumiseks. Sel juhul tuleb reduktor paigaldada tagurpidi, teo võll tsentrist kõrgemale, muidu jääb suund valeks. Kindlasti peab pöörlemissuunad ja kardaani võimaliku vastukäimise enne läbi mängima. Ja väga väikestel kiirustel võivad teo laagrid kuivale jääda, mõistlik mingit karmimat õli kasutada või taset tõsta.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Eks põhitõde ole vast õlitamises? Taldrik peab üldiselt edasi sõites teole õli koheselt peale kerima, mitte vastassuunas ringiga üle tadlriku teda sinna tooma.
+372 5028488
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

totu kirjutas:Sel juhul tuleb reduktor paigaldada tagurpidi, teo võll tsentrist kõrgemale, muidu jääb suund valeks.
No nt. trolli esisillas ongi differ nii, et teo võll on tsentrist kõrgemal
jr kirjutas:Eks põhitõde ole vast õlitamises? Taldrik peab üldiselt edasi sõites teole õli koheselt peale kerima, mitte vastassuunas ringiga üle tadlriku teda sinna tooma.
Ee - misviisi sa seda ette kujutad, et difri taldrik rataste pöörlemissuunale vastupidi käib ?
Mis puutub taldriku hammaste kaldesse - siis kas ei või seal ka nati olla tegemist tsentrifugaaljõule vastu töötamisega - st. et vedada õli satelliitide õlituseks keskele ?
tartuoffroad.ee
5581340
enno
Off Roader Wannabe
Postitusi: 25
Liitunud: T Aug 07, 2007 8:04 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas enno »

difriülekande hammas on lihvitud. tagakülg ei pruugi olla, sõltub mudelist. Ja spiraalhambaga nurkülekanne, hüpoid liiatigi, on tegelt uskumatut täpsust nõudev teema, head difrid ei ulu.
Hüpoidist on kirjutatud piiblist paksemaid ( ei väida, et sisukamaid) kirjatükke.
mõtelda on mõnus, rääkida on raskem.
ärgem sellepärast pead veel norgu laskem...
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”