pidurivedelik
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
pidurivedelik
Mis vahe on pidurivedelikel DOT3 ja DOT4? Küsimus siis selles, et kui on pidurivedeliku paagi punnile kirjutatud ONLY DOT3 ,kas siis DOT4-ja tohib lisada?
Re: pidurivedelik
Natuke lugemist,arts kirjutas:Mis vahe on pidurivedelikel DOT3 ja DOT4? Küsimus siis selles, et kui on pidurivedeliku paagi punnile kirjutatud ONLY DOT3 ,kas siis DOT4-ja tohib lisada?
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_3
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
Kõigepealt vahe on see, et:DOT 3 sobib kõigile autodele, kus pole nõutud DOT 4 kasutamist.
DOT 4 on kõrgekvaliteediline piduri- ja sidurivedelik, millel on kõrge keemistemperatuur ja suurepärased määrimis- ning viskoossusomadused. DOT 4 on vajalik uuemates autodes, sest nende moodne aerodüünamika, pidurdamine suurematel kiirustel ja asbestivabade piduridetailide suurem soojusjuhtivus põhjustavad pidurivedeliku kõrgema temperatuuri.
Mineraalõli ja alkoholi baasil valmistatavat punakas-oranzi värvi pidurivedelikku kasutatakse veel vaid vanemat tüüpi vene autodel (v.a. Zhiguli). Välismaal on need muutunud juba suisa harulduseks, kuid siiski veel olemas. Tavaliselt rohekat värvi vedelik kannab seal tähist HSMO (Hydraulic system mineral oil). Neid eelnimetatud tüüpi pidurivedelikke DOT -idega segada ei tohi. Omavahel võib äärmisel vajadusel segada DOT 3, DOT 4 ja DOT 5. Kasutusel oleva pidurivedeliku tüüpi ei ole soovitav vahetada. Kui seda siiski teha, tasub läbi pesta kogu süsteem, kasutades alkoholi või sama vedelikku, mida sisse valatakse. Samuti pole võimalik minna DOT 5 kasutajatel tagasi DOT 3-4 --le. See on võimalik vaid juhul kui vahetatakse välja kogu hüdrosüsteem. Atsetooni või mineraalsete lahustite kasutamine süsteemi puhastamiseks võib rikkuda kummidetaile.
Igaljuhul, kui on kahtlus, mis õli sees on, siis osta juba paar pudelit uut DOT 4 ja vaheta kogu süsteemis olev õli ära. Pidurite pealt ei tasu kokku hoida.
DOT 4 on kõrgekvaliteediline piduri- ja sidurivedelik, millel on kõrge keemistemperatuur ja suurepärased määrimis- ning viskoossusomadused. DOT 4 on vajalik uuemates autodes, sest nende moodne aerodüünamika, pidurdamine suurematel kiirustel ja asbestivabade piduridetailide suurem soojusjuhtivus põhjustavad pidurivedeliku kõrgema temperatuuri.
Mineraalõli ja alkoholi baasil valmistatavat punakas-oranzi värvi pidurivedelikku kasutatakse veel vaid vanemat tüüpi vene autodel (v.a. Zhiguli). Välismaal on need muutunud juba suisa harulduseks, kuid siiski veel olemas. Tavaliselt rohekat värvi vedelik kannab seal tähist HSMO (Hydraulic system mineral oil). Neid eelnimetatud tüüpi pidurivedelikke DOT -idega segada ei tohi. Omavahel võib äärmisel vajadusel segada DOT 3, DOT 4 ja DOT 5. Kasutusel oleva pidurivedeliku tüüpi ei ole soovitav vahetada. Kui seda siiski teha, tasub läbi pesta kogu süsteem, kasutades alkoholi või sama vedelikku, mida sisse valatakse. Samuti pole võimalik minna DOT 5 kasutajatel tagasi DOT 3-4 --le. See on võimalik vaid juhul kui vahetatakse välja kogu hüdrosüsteem. Atsetooni või mineraalsete lahustite kasutamine süsteemi puhastamiseks võib rikkuda kummidetaile.
Igaljuhul, kui on kahtlus, mis õli sees on, siis osta juba paar pudelit uut DOT 4 ja vaheta kogu süsteemis olev õli ära. Pidurite pealt ei tasu kokku hoida.
-
- Teoreetilised teadmised Praktikas
- Postitusi: 97
- Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
- Asukoht: Tallinn
DOT3 - Glükooli baasil, keem temp 205
DOT4 - Boor estri baasil, keem temp 230
DOT5 - Silikooni baasil, keem temp 265
DOT5.1 - Boor estri baasil, keem temp 265
DOT3 ja DOT4 on on valmistatud erineval baasil, seega segamine teoreetiliselt ei ole soovitav, kuid on ette tulnud juhuseid, kus ma ka ise olen neid seganud, ning pole probleeme esinenud. Võib-olla kellelgi teisel on, seega kindluse mõttes, lihtsam kogu süsteemis õli vahetada ning siis panna juba 5.1, mis on kõrgeima keem temperatuuriga.
DOT4 - Boor estri baasil, keem temp 230
DOT5 - Silikooni baasil, keem temp 265
DOT5.1 - Boor estri baasil, keem temp 265
DOT3 ja DOT4 on on valmistatud erineval baasil, seega segamine teoreetiliselt ei ole soovitav, kuid on ette tulnud juhuseid, kus ma ka ise olen neid seganud, ning pole probleeme esinenud. Võib-olla kellelgi teisel on, seega kindluse mõttes, lihtsam kogu süsteemis õli vahetada ning siis panna juba 5.1, mis on kõrgeima keem temperatuuriga.
Viimati muutis 777, E Jaan 12, 2009 3:17 pm, muudetud 1 kord kokku.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
See oli mu mälestuste järgi Volga pidurisüteemile mõeldud.srock kirjutas:Suvesõidul oli poes ainult Nevat müügilMis see endast kujutab ja kas tohib segamini panna DOT3 -ga -tekkis küsimus?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Mis eesmärk on süstlal?mart77 kirjutas:Ja kui keegi vahetama hakkab, siis soovitan soojalt läbi põigata Tartus asuvast arstividinade kauplusest. Hankisin sealt jupi läbipaistvat vollat ja suuremat sorti süstla ning õhutamine ja läbipesu toimusid mängeldes
Mart
Ma olen siiani purgi/pudeli vms tühja anuma ning kena voolikuga kõik süsteemid ära õhutanud ja ka õlid ära vahetanud kuid süstalt pole veel vaja läinud

Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Süstlaga õhutatakse altüles nii et paned selle süstla õli täis ja peenikevoolik õhutusnipli külge ja surud alt üles õhu välja. Vähemalt ma olen niimoodi sidurit õhutanud kuna japsidel on sidurist õhu kättesaamine paras peavalu aga se süstal töötab alati 100%boob kirjutas:Mis eesmärk on süstlal?mart77 kirjutas:Ja kui keegi vahetama hakkab, siis soovitan soojalt läbi põigata Tartus asuvast arstividinade kauplusest. Hankisin sealt jupi läbipaistvat vollat ja suuremat sorti süstla ning õhutamine ja läbipesu toimusid mängeldes
Mart
Ma olen siiani purgi/pudeli vms tühja anuma ning kena voolikuga kõik süsteemid ära õhutanud ja ka õlid ära vahetanud kuid süstalt pole veel vaja läinud