pidurivedelik

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

arts
Off Roader Wannabe
Postitusi: 34
Liitunud: T Apr 11, 2006 9:49 pm

pidurivedelik

Postitus Postitas arts »

Mis vahe on pidurivedelikel DOT3 ja DOT4? Küsimus siis selles, et kui on pidurivedeliku paagi punnile kirjutatud ONLY DOT3 ,kas siis DOT4-ja tohib lisada?
Kasutaja avatar
einar
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: P Okt 19, 2008 6:09 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas einar »

tohib,

dot4 lihtsalt pisut uuem õli
Kasutaja avatar
Inz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 179
Liitunud: L Dets 13, 2008 8:57 pm
Asukoht: Muuga

Postitus Postitas Inz »

ära marke segamini aja
muidu saad pärast tihendeid vahetada 8)
Rocky minu esimese 4x4 masin
kõnetraat 56912385
rahvus: setu
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Re: pidurivedelik

Postitus Postitas yanekk »

arts kirjutas:Mis vahe on pidurivedelikel DOT3 ja DOT4? Küsimus siis selles, et kui on pidurivedeliku paagi punnile kirjutatud ONLY DOT3 ,kas siis DOT4-ja tohib lisada?
Natuke lugemist,
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_3
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
Kasutaja avatar
einar
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: P Okt 19, 2008 6:09 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas einar »

Inz kirjutas:ära marke segamini aja
muidu saad pärast tihendeid vahetada 8)

dot3 ja Dot4 ongi põhimõtteliselt samad õlid,



nii et võid julgelt dot 4ja lisada
Kasutaja avatar
malvekas
Mudder
Postitusi: 70
Liitunud: L Dets 29, 2007 6:29 pm
Asukoht: Hiiumaa

Postitus Postitas malvekas »

Kõigepealt vahe on see, et:DOT 3 sobib kõigile autodele, kus pole nõutud DOT 4 kasutamist.
DOT 4 on kõrgekvaliteediline piduri- ja sidurivedelik, millel on kõrge keemistemperatuur ja suurepärased määrimis- ning viskoossusomadused. DOT 4 on vajalik uuemates autodes, sest nende moodne aerodüünamika, pidurdamine suurematel kiirustel ja asbestivabade piduridetailide suurem soojusjuhtivus põhjustavad pidurivedeliku kõrgema temperatuuri.

Mineraalõli ja alkoholi baasil valmistatavat punakas-oranzi värvi pidurivedelikku kasutatakse veel vaid vanemat tüüpi vene autodel (v.a. Zhiguli). Välismaal on need muutunud juba suisa harulduseks, kuid siiski veel olemas. Tavaliselt rohekat värvi vedelik kannab seal tähist HSMO (Hydraulic system mineral oil). Neid eelnimetatud tüüpi pidurivedelikke DOT -idega segada ei tohi. Omavahel võib äärmisel vajadusel segada DOT 3, DOT 4 ja DOT 5. Kasutusel oleva pidurivedeliku tüüpi ei ole soovitav vahetada. Kui seda siiski teha, tasub läbi pesta kogu süsteem, kasutades alkoholi või sama vedelikku, mida sisse valatakse. Samuti pole võimalik minna DOT 5 kasutajatel tagasi DOT 3-4 --le. See on võimalik vaid juhul kui vahetatakse välja kogu hüdrosüsteem. Atsetooni või mineraalsete lahustite kasutamine süsteemi puhastamiseks võib rikkuda kummidetaile.

Igaljuhul, kui on kahtlus, mis õli sees on, siis osta juba paar pudelit uut DOT 4 ja vaheta kogu süsteemis olev õli ära. Pidurite pealt ei tasu kokku hoida.
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

DOT3 - Glükooli baasil, keem temp 205
DOT4 - Boor estri baasil, keem temp 230
DOT5 - Silikooni baasil, keem temp 265
DOT5.1 - Boor estri baasil, keem temp 265

DOT3 ja DOT4 on on valmistatud erineval baasil, seega segamine teoreetiliselt ei ole soovitav, kuid on ette tulnud juhuseid, kus ma ka ise olen neid seganud, ning pole probleeme esinenud. Võib-olla kellelgi teisel on, seega kindluse mõttes, lihtsam kogu süsteemis õli vahetada ning siis panna juba 5.1, mis on kõrgeima keem temperatuuriga.
Viimati muutis 777, E Jaan 12, 2009 3:17 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

777 kirjutas:DOT5 on ABS süsteemide jaoks, ülejäänud 3, 4, 5.1 ABS-ta süsteemide jaoks.
Usun, et loed ise ka uuesti ja tunnistad, et ajad jama :?
TR3 BHC
Madis 5115033
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

Ok, valet pidi oli, kustutasin ära.
DOT 5 ei sobi ABS süsteemidesse, ülejäänud 3, 4 ja 5.1 sobivad nii ABS-i kui tavasse.
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1019
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

Ja kui keegi vahetama hakkab, siis soovitan soojalt läbi põigata Tartus asuvast arstividinade kauplusest. Hankisin sealt jupi läbipaistvat vollat ja suuremat sorti süstla ning õhutamine ja läbipesu toimusid mängeldes ;)

Mart
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas srock »

Suvesõidul oli poes ainult Nevat müügil :? Mis see endast kujutab ja kas tohib segamini panna DOT3 -ga -tekkis küsimus?
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

srock kirjutas:Suvesõidul oli poes ainult Nevat müügil :? Mis see endast kujutab ja kas tohib segamini panna DOT3 -ga -tekkis küsimus?
See oli mu mälestuste järgi Volga pidurisüteemile mõeldud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

mart77 kirjutas:Ja kui keegi vahetama hakkab, siis soovitan soojalt läbi põigata Tartus asuvast arstividinade kauplusest. Hankisin sealt jupi läbipaistvat vollat ja suuremat sorti süstla ning õhutamine ja läbipesu toimusid mängeldes ;)

Mart
Mis eesmärk on süstlal?
Ma olen siiani purgi/pudeli vms tühja anuma ning kena voolikuga kõik süsteemid ära õhutanud ja ka õlid ära vahetanud kuid süstalt pole veel vaja läinud :roll:
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

srock kirjutas:Suvesõidul oli poes ainult Nevat müügil :? Mis see endast kujutab ja kas tohib segamini panna DOT3 -ga -tekkis küsimus?
See on ainult Ladale mõeldud kraam, millest tuleb kauge kaarega mööda käia. :evil: Ma ei ole hullemat pidurisüsteemi rikkujat veel näinud...
jeebu
Mudder
Postitusi: 72
Liitunud: T Nov 06, 2007 5:22 pm
Asukoht: Soome

Postitus Postitas jeebu »

boob kirjutas:
mart77 kirjutas:Ja kui keegi vahetama hakkab, siis soovitan soojalt läbi põigata Tartus asuvast arstividinade kauplusest. Hankisin sealt jupi läbipaistvat vollat ja suuremat sorti süstla ning õhutamine ja läbipesu toimusid mängeldes ;)

Mart
Mis eesmärk on süstlal?
Ma olen siiani purgi/pudeli vms tühja anuma ning kena voolikuga kõik süsteemid ära õhutanud ja ka õlid ära vahetanud kuid süstalt pole veel vaja läinud :roll:
Süstlaga õhutatakse altüles nii et paned selle süstla õli täis ja peenikevoolik õhutusnipli külge ja surud alt üles õhu välja. Vähemalt ma olen niimoodi sidurit õhutanud kuna japsidel on sidurist õhu kättesaamine paras peavalu aga se süstal töötab alati 100%
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”