Mainor Team safariauto

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Egas neid tagumisi vedru kinnitusi teiselepoole raami ei anna panna?Olen täheldanud seda,et mida lähemale vedru rattale on seda parem vedrustuse geomeetria on.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Veiko kirjutas:Egas neid tagumisi vedru kinnitusi teiselepoole raami ei anna panna?Olen täheldanud seda,et mida lähemale vedru rattale on seda parem vedrustuse geomeetria on.
Kahjuks ei anna jah - Suzuki raam on tagant nii palju lai, et siis ei mahuks enam rehv alla (ainult kui velge kaugemale viia). Ülearu laiaks ei taha ka autot ajada samas.
Muide need LC75 sillad on ainult 9-10 cm laiemad kui SJ410 originaalid. Sellepärast nad laiuse mõttes üsna täpselt istuvad ka sinna.

Selle tagumise trossiga on ikka natuke jama, mitte ei ole seda 2 meetrit spoolimise ruumi kuskilt võtta :evil:

PS. Kus Tallinnas saab lasta 10 mm trossile aasasid teha?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

tarmo kirjutas: PS. Kus Tallinnas saab lasta 10 mm trossile aasasid teha?
Ceretexis on pleissimine ootetööna. kohapeal.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Veiko kirjutas:Egas neid tagumisi vedru kinnitusi teiselepoole raami ei anna panna?Olen täheldanud seda,et mida lähemale vedru rattale on seda parem vedrustuse geomeetria on.
Veiko
100 % õigus sul aga mida rohkem ratta ligemal, seda pikema käiguga vedru ja amordi komplekt olema peab, et säiliks fleks. Olen mõlemad variandid SB ver 1,0´l ära proovinud ja vahe oli trastiline. Amordid lääpas, maksimaalselt rummu ligi, oli auto justkui stabilisaator varrastega varustatud. Sillal ligistiku (nagu mogi originaal) oli jälle fleks super...

Mogi originaal

http://nublu.lahe.net/gallery/main.php? ... alNumber=2
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

tarmo kirjutas: PS. Kus Tallinnas saab lasta 10 mm trossile aasasid teha?
Suvaline hüdrovoolikuid valmistav ettevõte pressib need samad voolikute "otsatorud" ümber trossi. Hea saab! Ise teen kõik oma trossid sellisel meetodil. Ainult et pane kaks toru järjestikku - on kindlam.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Vahepeal on asi tunduvalt edenenud, kuigi mitte visuaalselt.
Raam, sillad on keevitatud täielikult, veljed värvitud, rehvid velgedele paigaldatud. Raam vajab veel õhukindlamaks tegemist.

Praegune raam (ainult tagurpidi vaated):
eest:
Pilt
tagant:
Pilt

Veel pilte raamist, sildadest, ratastest:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album96, http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album94

Vahepeal sai tehtud puuduolev kitsas vintsirullik (laiast rullikust):
Pilt

Ja täna muuhulgas paralleelvarras lühemaks tehtud (treitud vahetükk):
Pilt

Nüüd aga väike probleem ka. Kuna rooli hakkab assisteerima hüdrosilinder (karbist väljavõtted), siis lisaks roolivarrastele on tarvis ära paigutada nimetatud silinder.
Algul oli plaan teha, nagu siin:
Pilt
Aga siis mõistsin, et sel juhul kaob ära kokkujooksu reguleerimise võimalus. Kas on mingit mõistlikku ideed, kuidas silinder ühendada paralleelvarda külge nii, et seda ka edasi pöörata saaks? Või on mõttekas teha vastav kõrv ikkagi roolikäpa külge...?
Teiseks - mis oleks mõistlik silindri läbimõõt ja kolvivarre jämedus sellise lahenduse puhul?

Esisild koos paralleelvardaga näeb välja selline:
Pilt
Pilt
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Saab ikka reguleerida. Lööd ühe otsa käpa koonusest välja, keerad otsa praleelvarda sees sisse - välja, nii nagu parasjagu vaja ja paned asja kokku tagasi. Tegelikuses reguleerid sa jooksu healjuhul korra aastas, kui siiski. Kollidel käib jooks kodus lindiga paika ja rohkem polegi probleemi.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Tee seesama vahetükk ühelt poolt keermega ja saad ka silindrit keevitatuna kenasti kasutada. ehk siis rehuleerid pikkust vaid poole vardaga. Kuigi jah, lihtsam on ilmselt reaalselt nii talitada nagu Erik mainis.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Saab regullida ikka. Tule ma näitan Chevy pealt et saab. 1 tiiru kaupa, kui zarniire ei viitsi välja lüüa. See on piisav. Võin sulle Chevy pealt silindri mõõdud ka võtta.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Rax888
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: P Nov 26, 2006 8:34 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Rax888 »

Mille (mis auto oma) meh.vints sul kulge läheb?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Tarmo, üks asi millele ma tahaks tähelepanu pöörata, oleks see, et detailid mis sa valmistad, keevitad ja kinnitad oma projektile ei ole absoluutselt harmoniseeruvad olemasolevatega. E. see mis ma öelda tahan, natuke lihvketast, rohkem nurkade lõikamist - ümardamist, pritsmete puhastamist ja "pedetsemist" teeks sellest asjast minu silmis oluliselt toredama asja. Ma tean küll, et see on raisatud aeg, mida on niigi vähe aga sa ju saaksid paremini...
Mitte, et see mis sa teinud oled kuskilt otsast nõrk, kehvasti keevitatud või aladimensioneeritud oleks.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

See ümardamine ja pritsmete puhastamine on ees veel tõesti. Päris lõpp-produkt see raam (ja sillad) ei ole veel.
Ja ausaltöeldes on ka mõned keevisõmblused (veel) suhteliselt koledad. Samas ilmselt mitte nõrgad.
Viimase põhjus on osaliselt selles, et mõned tükid said külge ajal, mil veel MIG keevitus päris selge polnud. Osaliselt selles, et kippusin mõnda asja juba lõplikult kinni laskma siis, kui tükid olid küljes ja ei olnud normaalset ligipääsu. Ilmselt üritan ka veel neile veidi inimlikkumat vormi anda.

Rax888: meh. vints läheb peale Land Cruiser 75 oma.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Kuna vahepealne pere juurdekasv on võtnud oma osa, siis on ehitamine jälle viibinud. Aga eelmisel nädalal sai siiski juba raam tsingitud ja näeb välja selline:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album97

Nüüd on vaja veel tsinkimiseks puuritud augud kinni keevitada ja siis värv nii raamile, kui sildadele peale ja võib hakata kokku laduma.

Täna sai enamvähem ka rooli hüdrosilinder paika. Pildid hiljem, kui juba päris paigas on.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

O.T.
Õnnitlused offradjärelkasvu puhul! Loodame, et jätkab isa jälgedes.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Aga, mis sa sellest raamist enam värvid?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”