Silverbeast 2.0
Moderaator: Moderators
rumal küsimus aga
Kõik on väga tore aga eesmärk kaalus alla tulla??? palju siis planeeritud salenemine on ka???
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Tahaks u. 500 - 600 kilo kergemaks saada, e. võistluskaalu sinna 2,2 tonni peale.
Esialgu oleme kaalutabeliga graafikus
Isegi Kotkas on salenema hakanud...resept talle selle eest
aga kui vedrude tellimiseks vajalik kaalumine on ära toimunud näeb juba täpsemalt mis see kaal tuleb. Minu teooria on see, et 39,5 boggeri parim haare ja sõidetavus ongi kuskil 2,2 - 2,3 tonni võistluskaalu juures. Teine point, miks minuarust ei ole moogi sillaga autodel kaalu väga alla mõttet ajada on see, et vedrustamata ja vedrustatud massi suhe läheb totaalselt perse.
Esialgu oleme kaalutabeliga graafikus


Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Oeh. Rehvid on kohal. Zer Gut!
Saanud sõna, et kaup on maha laetud, tormasime erikuga tööpäeva lõpus oma rehvidele järele, ning olles viimased kätte saanud surusime 2tk kohe ka velgedele. Palju asju on selle taga seisnud et pole rehve - kas kõik on paigas ja kas kõik on ikka hea. Sest offroad autot ehitatakse ikka rataste suuruse ja paigutuse järgi, mitte vastupid.
Söe Duuningus on muidugi inseneritöö nii kõrgel tasemel, et me oleme võimelised ka visualiseerima mõõdulindiga selle, mis hiljem füüsilised mõõtmed omandab.
Nii ehk naa oli meil 2 suurt küsimust - Kas meil rattad jooksevad kuskilt vastu konstruktsioone piirasendites ning teine ja eriti oluline küsimus, et kas peame tulede asukohta muutma nüüd, kus esisild on pea 15 cm ettepoole liikunud.
Kõigepealt panime ratta alla. Juhin tähelepanu täpisflansile ...


Rauatööd algavad ka kohe, et see täpisflans seal asendada millegi usutavamaga ...
Saavutasime piirasendi joptvojumati ja muude raskete täiskasvanutele mõeldud hilisõhtusesse programmi kuuluvate sõnade saatel - Note: Erik on asunud tõsisesse vahekorda ... ning pingutus selleks, et sild lõplikult viltu suruda paistab selgelt tema näost ...

Külje pealt on piirasend suht vinge

Veeretasin tagumise ratta ka oma koha peale ning tegin esimese sellise ibara nurga alt oleva üldipilti tulevast joonest ...

Saanud sõna, et kaup on maha laetud, tormasime erikuga tööpäeva lõpus oma rehvidele järele, ning olles viimased kätte saanud surusime 2tk kohe ka velgedele. Palju asju on selle taga seisnud et pole rehve - kas kõik on paigas ja kas kõik on ikka hea. Sest offroad autot ehitatakse ikka rataste suuruse ja paigutuse järgi, mitte vastupid.
Söe Duuningus on muidugi inseneritöö nii kõrgel tasemel, et me oleme võimelised ka visualiseerima mõõdulindiga selle, mis hiljem füüsilised mõõtmed omandab.
Nii ehk naa oli meil 2 suurt küsimust - Kas meil rattad jooksevad kuskilt vastu konstruktsioone piirasendites ning teine ja eriti oluline küsimus, et kas peame tulede asukohta muutma nüüd, kus esisild on pea 15 cm ettepoole liikunud.
Kõigepealt panime ratta alla. Juhin tähelepanu täpisflansile ...


Rauatööd algavad ka kohe, et see täpisflans seal asendada millegi usutavamaga ...

Saavutasime piirasendi joptvojumati ja muude raskete täiskasvanutele mõeldud hilisõhtusesse programmi kuuluvate sõnade saatel - Note: Erik on asunud tõsisesse vahekorda ... ning pingutus selleks, et sild lõplikult viltu suruda paistab selgelt tema näost ...

Külje pealt on piirasend suht vinge

Veeretasin tagumise ratta ka oma koha peale ning tegin esimese sellise ibara nurga alt oleva üldipilti tulevast joonest ...

Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Alapealkiri: Rattad
Nagu juba varem selgus, siis vahetasime 20" ratta 16.5" ratta vastu. Sellega kaasneb aga suures koguses lisatöid, millest siinkohal sissejuhatavalt juttu tuleb.
Eelmises postituses kirjutasin midagi täpismõõtmistest ja muust sellisest, ning kasutusel olid "tõeliselt usutavad" täpisflansid.
Nagu iga asjaga, siis kõigepealt teeme valmis joonise:

Peale joonise valmimist analüüsime tehtutut:

Lõige:

Koostame kahest detailist ühe:

Ning vaatame üle ka lõike

Peale kukla kracimist otsustame, et on HEA KÜLL, ning saadame asja treimisesse, tagasi tuleb miskit sellist ..

Nüüd, kui me selle istutame oma uke custom velje sisse:

Teisest küljest vaade:

Nüüd asetame velje paika, ning kooslus, mis esimestel joonistel etendatud sai on reaalsuses selline:

No ja selge on see, et Söe Duuningus on 1 millimeeter väga suur mõõde, mistõttu 2 milline vahe velje serva ja pardaga on igati okei. Mõõdetult sealjuures.

Nagu juba varem selgus, siis vahetasime 20" ratta 16.5" ratta vastu. Sellega kaasneb aga suures koguses lisatöid, millest siinkohal sissejuhatavalt juttu tuleb.
Eelmises postituses kirjutasin midagi täpismõõtmistest ja muust sellisest, ning kasutusel olid "tõeliselt usutavad" täpisflansid.
Nagu iga asjaga, siis kõigepealt teeme valmis joonise:

Peale joonise valmimist analüüsime tehtutut:

Lõige:

Koostame kahest detailist ühe:

Ning vaatame üle ka lõike

Peale kukla kracimist otsustame, et on HEA KÜLL, ning saadame asja treimisesse, tagasi tuleb miskit sellist ..

Nüüd, kui me selle istutame oma uke custom velje sisse:

Teisest küljest vaade:

Nüüd asetame velje paika, ning kooslus, mis esimestel joonistel etendatud sai on reaalsuses selline:

No ja selge on see, et Söe Duuningus on 1 millimeeter väga suur mõõde, mistõttu 2 milline vahe velje serva ja pardaga on igati okei. Mõõdetult sealjuures.

Katsu inimene olla siis olen ka mina.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Tahaks jah imet teha... ja saada ratta kaalu alla 60 kilo aga...
Igatahes oli meil kohe alguses teada, et me kavatseme rataste kaalult, 20" veljel traktor vs 16,5" veljel bogger jackpotti võtta ja saada ainult selle liigutusega auto kaalueelarvest maha 100 miinus kilo, tundub, et arvestus pidas jälle paika.
Igatahes oli meil kohe alguses teada, et me kavatseme rataste kaalult, 20" veljel traktor vs 16,5" veljel bogger jackpotti võtta ja saada ainult selle liigutusega auto kaalueelarvest maha 100 miinus kilo, tundub, et arvestus pidas jälle paika.

Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- YellowTractor
- passionate rescue for estonians
- Postitusi: 81
- Liitunud: N Veebr 28, 2008 2:53 pm
- Asukoht: Sometimes England, it depends
- Kontakt:
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Kas oled juba ratast kaalunud? Julgeks natuke kahelda alla 60kg võimalikkuses.erik kirjutas:Tahaks jah imet teha... ja saada ratta kaalu alla 60 kilo aga...
Igatahes oli meil kohe alguses teada, et me kavatseme rataste kaalult, 20" veljel traktor vs 16,5" veljel bogger jackpotti võtta ja saada ainult selle liigutusega auto kaalueelarvest maha 100 miinus kilo, tundub, et arvestus pidas jälle paika.
Mina kaalusin täna ära - 65 kg

See siis 38,5x15x15 ja terasvelg lukuga... Rehv üksi on ca 41 kg.
39,5x18 peaks 50 kg kanti olema juba.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Tahaks jah imet teha ja saada kaalu alla 60 kilo... jah kaalusin ära, imet ei teinud aga kerge sai küll... seda täpset kaalu ma ei ütle.tarmo kirjutas:Kas oled juba ratast kaalunud? Julgeks natuke kahelda alla 60kg võimalikkuses.erik kirjutas:Tahaks jah imet teha... ja saada ratta kaalu alla 60 kilo aga...
Igatahes oli meil kohe alguses teada, et me kavatseme rataste kaalult, 20" veljel traktor vs 16,5" veljel bogger jackpotti võtta ja saada ainult selle liigutusega auto kaalueelarvest maha 100 miinus kilo, tundub, et arvestus pidas jälle paika.
Mina kaalusin täna ära - 65 kg![]()
See siis 38,5x15x15 ja terasvelg lukuga... Rehv üksi on ca 41 kg.
39,5x18 peaks 50 kg kanti olema juba.

Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Teate, suusapuhkus on jumala tore asi. Suusatad (lauatad) mäest alla, oled super seltskonnaga koos, chill.
Asjast:
Note to Jez, we now understand your pain with the wheels. It took us 2 weeks to get them done ...
ehk, 2 nädalat KEPPI, präänikuid ja tra teab veel mida, et saada veljed ja rehvid tehtud. Tellimustööna me seda ei tee. OKEI teeme, aga raha (päris raha) eest.
Tulemus:

Seuke siis sai. ehe söe duuning, ehe SB 2.0 Lahendust. Dziisas, kuidas me ikka oskame asja over engineerida. Otsustasime mitte pikemalt peatuda velje rehvi jms detalildel, proovime ära, siis targutame.
Muidu aga on nii, et suht oluline motiveeriv verstapost on nüüd lõpuks ometi käes - auto on ratastel ja ehitamine võib alata..
Auto on ratastel ja nüüd peaks ju nagu kõik valguse kiirusel juhtuma... erikuga just itsitasime, et SEE olukord on ju 1 kord juba olnud, kus auto on ratastel ja mootor on peal ning teha pole eriti enam midagi
aasta siis oli jaanuar 2004 ning pilt oli miskit seuest:

2009, ehk 5 aastat hiljem on taas jaanuar, ning pilt on siiski tegelikul PALJU roosilisem:

edit: ma ei suuda siia mitte postitamata jätta hmmi pilti ... hirmus sarnane nurk sai:

tagant poolt selline:

Noh tööd veel on. umbes 900 - 1000 inimtundi, ehk kolme peale 300h näkku, mis teeb siis ... ee õhtul va 3h e veel 100 õhtut, et asi valmis saaks (optimistid rsk)
Asjast:
Note to Jez, we now understand your pain with the wheels. It took us 2 weeks to get them done ...
ehk, 2 nädalat KEPPI, präänikuid ja tra teab veel mida, et saada veljed ja rehvid tehtud. Tellimustööna me seda ei tee. OKEI teeme, aga raha (päris raha) eest.
Tulemus:

Seuke siis sai. ehe söe duuning, ehe SB 2.0 Lahendust. Dziisas, kuidas me ikka oskame asja over engineerida. Otsustasime mitte pikemalt peatuda velje rehvi jms detalildel, proovime ära, siis targutame.
Muidu aga on nii, et suht oluline motiveeriv verstapost on nüüd lõpuks ometi käes - auto on ratastel ja ehitamine võib alata..
Auto on ratastel ja nüüd peaks ju nagu kõik valguse kiirusel juhtuma... erikuga just itsitasime, et SEE olukord on ju 1 kord juba olnud, kus auto on ratastel ja mootor on peal ning teha pole eriti enam midagi
aasta siis oli jaanuar 2004 ning pilt oli miskit seuest:

2009, ehk 5 aastat hiljem on taas jaanuar, ning pilt on siiski tegelikul PALJU roosilisem:

edit: ma ei suuda siia mitte postitamata jätta hmmi pilti ... hirmus sarnane nurk sai:

tagant poolt selline:

Noh tööd veel on. umbes 900 - 1000 inimtundi, ehk kolme peale 300h näkku, mis teeb siis ... ee õhtul va 3h e veel 100 õhtut, et asi valmis saaks (optimistid rsk)
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
- trc
- Truth, only truth
- Postitusi: 1124
- Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
- Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
- Kontakt:
nyyd tulen mina võhikuna ja ütlen, et jah olete kõvad mehed küll. VIIE aastaga olete alla pannud uued rehvid ning küljeplekid. Tublid. Tõesti tublidK.Kotkas kirjutas: aasta siis oli jaanuar 2004 ning pilt oli miskit seuest:
2009, ehk 5 aastat hiljem on taas jaanuar, ning pilt on siiski tegelikul PALJU roosilisem:

allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Giosk
tel.56661070