Gaasiamortide valepidi kasutamine

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Gaasiamortide valepidi kasutamine

Postitus Postitas Raitz »

Selline rohkem kui veider küsimus, et mis reaalselt juhtub, kui gaasiamordid autole tagurpidi alla panna? (upside down) (Koni poolt toodetud isendid, taha)
Meeletu kihk oleks seda teha, kuna sedasi jääks hulga ratsionaliseerimist ära.
Näpuvahel erinevust ei tunneta, toimivad kenasti ja ühte moodi mõlemit pidi.
Jättes välja tolmukatete probleemi ja tehase juhendi, siis kas on mingit konstruktiivset põhjust, miks seda teha ei tohiks? Korralik gaasimaort võiks ju toimida igas asendis?
On kellegil kogemust elust enesest? Kui pikk võiks nende eluiga tagurpidi paigaldatuna olla?
1 Hobujõud
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Iga amordi sees on õli, ka parima gaasiamordi. Mina ei usu, et amort tagurpidi tööle jääb.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

erik kirjutas:Iga amordi sees on õli, ka parima gaasiamordi. Mina ei usu, et amort tagurpidi tööle jääb.
Aga külili ? nagut rooliamort
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Sõber google pakub välja, et osasid justkui tohiks sedasi installida, kui rooste probleemid ei heiduta, ja "twin tubes" versioone ei tohiks tagurpidi kasutada... suudaks veel leida, millised on Koni Heavy track 4x4 extreem...
1 Hobujõud
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Külili peaks hullem olema kui tagurpidi. Monotube amortide puhul ei tohiks küll vahet olla... twintube kohta ei oska öelda mis probleemid seal tekkida võiks.


EDIT: Leidsin kinnitust ka http://www.monroe.com/tech_support/tec_ ... orbers.asp

Mono-tube design
These are high-pressure gas shocks with only one tube, the pressure tube. Inside the pressure tube there are two pistons: a dividing piston and a working piston. The working piston and rod are very similar to the twin tube shock design. The difference in actual application is that a mono-tube shock absorber can be mounted upside down or right side up and will work either way. In addition to its mounting flexibility, mono-tube shocks are a significant component, along with the spring, in supporting vehicle weight.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Tegelikult gaasi- ja õliamordi põhierinevus ju kummimembraani olemasolus. St. gaasiamordis on nn. õhupadi ja õli membraaniga eraldatud ja selle abil hoitakse õli pideva ülerõhu all ja gaasist eraldatud (ei teki gaasimulle ja "tühja auku" kiire töö korral). Tööle ta hakkab ka tagurpidi, iseasi on resurss ja töövõime säilimine kuumenedes.
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”