vintsi solenoidi karbikese paigutus...

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

Mina pikendasin juhtmeid liiga pikaks ja sõi Come-Up'i mootoril harjad ära mingi 5 pikema vintsimisega. Seega seda viga mina enam ei tee. Kuni 2m võiks olla juhtmed. Kui pikemaid tahate panna siis tuleb jämedamad juhtmed lihtsalt teha.
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Raitz kirjutas:
vtl kirjutas:Aga ega ristlõiget olemasolevast oluliselt suurendada ei saa, sest kaabel peab kingade alla mahtuma
Vanarahvas ikka kaabli kingad vastavalt kaabli ristlõikele hankis.....
Oluliselt jämedama kaabli jaoks mõeldud kingad on jällegi jämedama silmaga ehk ei sobi enam releede poldi alla ning ühenduspinda hakkab nappima.
Raitz kirjutas:Kaabli painduvus pole just lineaarselt seotud tema ristlõikega, peamine tegur on see, mis on isolatsiooni kihi all, kuigi ka viimane mängib rolli.
Nii jämedal kaablil on siiski vask see, mis peamiselt painduvust määrab.
Raitz kirjutas:Kaabli kingade arvu ja nende poolt põhjustatud takistuse muutumist asukoht ei muuda ju ... [...] Samuti ei muuda solenoidide asukoht nende kontaktide poolt põhjustatud takistuse suurust.
Nõus. Lihtsalt kogutakistus on kõikide nende sõlmede summa.
Murphy seaduste kogus oli selline asi nagu Gupiseadus: "Paras hulk gupisid võivad varanduse nahka panna"
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

totu kirjutas:Kas see pingelang veidi ületähtsustatud ei ole?
Voolu pole vintsimisel kunagi just ülearu ja miski pool volti võib teinekord just see puudujääv kübeke olla.
totu kirjutas:
vtl kirjutas:Minul on solenoidikarbike radiaatorivõre küljes ja 5cm tagapool on radikas. Seega kui see oks juba karbikest kaasa viima hakkab, on mul tõenäoliselt ka muid ja olulisemaid muresid.

1. Isegi pühapäevaautol on solenoidi mugavas kohas parem vahetada.
2. Võre ja radika vahel tavaliselt kitsas, releekarbi monteerimine ebamugav.
Minul on karp sellises kohas:
Eespool on vintsi mootor ning kui mingi jämedam asi juba solenoidikarbini jõuab, siis tõenäoliselt on ka ohustatud nii latern kui radikas, poritiival olevast suunatulest rääkimata.
Pilt
PS. Ei võistle ega kavatse võistlema hakata, käin niisama metsas. Hardcore kollidel on kindlasti oma reeglid, milledele siinkohal vastu vaidlema ei hakka.
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

vtl kirjutas:
Raitz kirjutas:Kaabli painduvus pole just lineaarselt seotud tema ristlõikega, peamine tegur on see, mis on isolatsiooni kihi all, kuigi ka viimane mängib rolli.
Nii jämedal kaablil on siiski vask see, mis peamiselt painduvust määrab.
Ega ma mõelnudki, et nüüd keegi alu, või hõbedat kasutama hakkab, lihtsalt kaabli painduvuse juures on väga oluline tegur, millise läbimõõduga kiududest ta kokku on punutud. Väga peene kiuga on ka üpriski jämedad kaablid veel väga painduvad.
1 Hobujõud
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

vtl kirjutas:Teoreetiliselt. Sest kui masin seisma jääb, siis on kapoti all täpselt samasugune õhuniiskus, kui igal pool mujal ümberringi. Pigem tuuldub nina peal olev karp tuule käes kiiremini ära. Seega mingit erilist eelist ma kapotialusel ei näe.
Nina peal kuivab paremini kui mootori otsas? :shock: WTF?

Mis radikasse ja okstesse puutub, siis enne radikat on võre ka... vihjeks... :) See on plekist ja ikka vähe kõvem kui karp või radikas loodetavasti... (JK-l on juba plastikust (offtopic))
tegime pulli, aitab
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

tanel kirjutas:
vtl kirjutas:Teoreetiliselt. Sest kui masin seisma jääb, siis on kapoti all täpselt samasugune õhuniiskus, kui igal pool mujal ümberringi. Pigem tuuldub nina peal olev karp tuule käes kiiremini ära. Seega mingit erilist eelist ma kapotialusel ei näe.
Nina peal kuivab paremini kui mootori otsas? :shock: WTF?
Solenoidide asetamine sellisesse kohta, kus nad ka reaalselt "mootori otsas kuivaksid" EI OLE üldse hea mõte - solenoide on vaja vintsi töö ajal jahutada, mitte täiendavalt kuumutada.
tanel kirjutas:Mis radikasse ja okstesse puutub, siis enne radikat on võre ka... vihjeks... See on plekist ja ikka vähe kõvem kui karp või radikas loodetavasti...
Selle Wra laia võre vahelt mahub käejämedune oks ilusti läbi, kui juba võsamurdmiseks läheb.
Ühe eelneva postituse järgi võiks arvata, nagu siil tuleks külje pealt serviti lauajupiga ja lõikaks nagu noaga karbikese täpselt radiaatorivõre pealt maha. Minu loogika järgi sõidad enne mingi eest roika võre vahele, kui et see karbikene sealt irduma hakkab. Karbi alumine pool (põhi ja ülesväänatud küljed) on vähemalt Warni solenoidikarbil tugevast plekist, paksemast, kui Wra radiaatorivõre.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

vtl kirjutas: Solenoidide asetamine sellisesse kohta, kus nad ka reaalselt "mootori otsas kuivaksid" EI OLE üldse hea mõte - solenoide on vaja vintsi töö ajal jahutada, mitte täiendavalt kuumutada.
huvitav, miks siis enamikel võistlusmasinatel on solenoidid justnimelt mootoriruumi paigutatud, mitte ninasse? Safarimasin või mitte aga kui eesmärk on offroad siis milleks neid seal ees leotada kui need võiks olla ilmastiku ja muude olude eest kaitstud kohas. Minu 4Runneri V6-l (ehk siis kahel pool kollektor ja mootor toodab PALJU sooja) on warni solenoidid pidanud ca 2a vastu. Ma ei pretendeeri absoluutsele tõele, kui sügis-talv-kevad perioodil nüüd küll kapoti alla paigaldamine kuumuseprobleemi ei tekita. Viskan homme pildi ka, juhtmed on kuskil 1m pikad.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

rommi kirjutas:
vtl kirjutas: Solenoidide asetamine sellisesse kohta, kus nad ka reaalselt "mootori otsas kuivaksid" EI OLE üldse hea mõte - solenoide on vaja vintsi töö ajal jahutada, mitte täiendavalt kuumutada.
huvitav, miks siis enamikel võistlusmasinatel on solenoidid justnimelt mootoriruumi paigutatud, mitte ninasse? Safarimasin või mitte aga kui eesmärk on offroad siis milleks neid seal ees leotada kui need võiks olla ilmastiku ja muude olude eest kaitstud kohas. Minu 4Runneri V6-l (ehk siis kahel pool kollektor ja mootor toodab PALJU sooja) on warni solenoidid pidanud väga pikka aega vastu. Ma ei pretendeeri absoluutsele tõele, kui sügis-talv-kevad perioodil nüüd küll kapoti alla paigaldamine kuumuseprobleemi ei tekita. Viskan homme pildi ka, juhtmed on kuskil 1m pikad.
Kui eesmärk on releekarp mootoriruumi paigutada selleks, et ta oleks kaitstud löökide, pori, tolmu ja pritsmete eest - siis see on arusaadav ja ilmselt võistlusmasinal igati mõistlik.

Aga arvamus, et solenoididel on kollektrori kohal "soojas" parem, ON jabur. See, et Sinu masina solenoidid on hästi vastu pidanud, ei ole veel argument nende küpsetamiseks.

Solenoidi mähisetraat on teatavasti lühiskeerdude vältimiseks kaetud lakiga. Kuumus on laki vaenlane, mis teeb laki pudedaks ning vibratsiooniga võivad keerud üksteise vastu lühisesse hõõrduda. Lühiskeerud on pahad.
Samuti võib pool kuumuse mõjul deformeeruda ja ankur kinni kiiluda või juhtmete isolatsioon pehmemaks muutuda ja järele anda.
Kuna vintsi solenoidid tarbivad küllaltki suurt voolu, eraldub nendel töö ajal niigi suur võimsus (ja soojus) ja igasugune lisasoojus on kurjast.

Seega kui tahad releeblokki paigutada kapoti alla, siis tuleks see paigutada sellisesse kohta, kus mootor seda täiendavalt ei soojenda.
Kasutaja avatar
Bill
Rock Crawler
Postitusi: 981
Liitunud: E Sept 08, 2008 10:57 pm
Asukoht: Pääsküla

Postitus Postitas Bill »

sorry kui veidi OT aga... mul on come up 9-5-l moodsam epoksiidis solenoid mida pole suutnud isegi võistlustel(2 tundi JÄRJEST vintsimist)kuumaks saada võrreldes al korpuses solenoididega mida olen vist kümneid näinud sisse või läbi põlemas-kas see on erand või ongi see nii palju parem arvestades veel et see on täis veekindel ka veel...
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Bill kirjutas:sorry kui veidi OT aga... mul on come up 9-5-l moodsam epoksiidis solenoid mida pole suutnud isegi võistlustel(2 tundi JÄRJEST vintsimist)kuumaks saada võrreldes al korpuses solenoididega mida olen vist kümneid näinud sisse või läbi põlemas-kas see on erand või ongi see nii palju parem arvestades veel et see on täis veekindel ka veel...
Ma pole neid uuemaid come-up-i solenoide käes hoidnud, aga kui Sa mõtled http://www.comeupwinch.com/en/pdt-dc-acc-ds.php pildil olevaid WA-0203...0206 mudeleid, siis need näevad välja, nagu kontaktivabad pooljuhtkommutaatorid.
Kas nad lülitades klõpsuvad? Kui ei, siis võivad suure tõenäosusega olla tehtud uuema MOS-FET transside peal.
Vanasti takistas pooljuhtlülitite kasutamist suhteliselt suur pingelang (ca 1.2V siirde kohta - jälle räägin pingelangust), aga tänapäeval on asi kõvasti arenenud ja madala siirdetakistusega saab väga suuri võimsusi lülitada.
Kasutaja avatar
Bill
Rock Crawler
Postitusi: 981
Liitunud: E Sept 08, 2008 10:57 pm
Asukoht: Pääsküla

Postitus Postitas Bill »

see 203 mudel jah...lihtsalt huvitab kas kellelgi on see läbi põlenud ka,või ongi natuke tehnika arenenud lõpuks...
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas virgo »

Bill kirjutas:see 203 mudel jah...lihtsalt huvitab kas kellelgi on see läbi põlenud ka,või ongi natuke tehnika arenenud lõpuks...
ˇ
Klapperil põletasime läbi sellise.Vett ja pläga oli ka muidugi liialdamata rinnuni ja ega ei halastanud ka releedele. Miski pole igavene.
Mudas alates 2003.
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

tanel kirjutas:.. Ja ohutuse mõttes torka JÄME massilüliti (400+ A) ka siis juba akule vahele, nagunii üks tegemine.
Kas keegi teab , kuidas on soome keeles massilüliti? :roll:
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

äkki on - virrankatkaisin
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

virgo kirjutas:Miski pole igavene.
Kolm asja pidid olema: surm, maksud ja... soov omandada võimsamat masinat.
See viimane kehtib nii arvutite kui autode kohta.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”