vintsi solenoidi karbikese paigutus...
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
- atdoom
- True Off Roader!
- Postitusi: 1052
- Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
- Asukoht: Viimsi 5kuus505886
vintsi solenoidi karbikese paigutus...
paar rumalat küsimust oleks... (teemal kuhu paigutada solenoidide karp), et:
1. kuidas selle karbikese sisu vett kannatab?
2. see karp peab ilmselt hingama, et hermeetiliselt sulgeda ei ole mõistlik?
2. kas mootoriruumis talle koht leida on halb mõte?
Ette tänades:)
1. kuidas selle karbikese sisu vett kannatab?
2. see karp peab ilmselt hingama, et hermeetiliselt sulgeda ei ole mõistlik?
2. kas mootoriruumis talle koht leida on halb mõte?
Ette tänades:)
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
1. Teoorias vist kannatab. Pole siiani probleemi tekkinud vee all vintsimisega.
2. Pigem vastupidi: kuna tegemist on elutähtsate vidinatega siis tuleks kaas pealt minema visata (parem kontrollida, remontida ja jahutab paremini)
3. Kuhu siis veel, salongi ve?
2. Pigem vastupidi: kuna tegemist on elutähtsate vidinatega siis tuleks kaas pealt minema visata (parem kontrollida, remontida ja jahutab paremini)
3. Kuhu siis veel, salongi ve?
Elu on lill! Võilill...
Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Mootoriruum on pigem hea kui halb mõte. Hermetiseerida ei ole hea mõte.
Mina panin sinna, kus edevamatel mudelitel kont istub. Ehk siis mootori otsas sisuliselt. Ei ole liiga palav midagi.
Vaata, et juurdepääsetav oleks, kuskile rägastikku ja sügavustesse matta pole hea mõte (kui metsas vaja kallale minna).
Pikemaid kaableid ainult vaja siis, neid saab mõõdu järgi ntx Renovaarist Tondil... Ja ohutuse mõttes torka JÄME massilüliti (400+ A) ka siis juba akule vahele, nagunii üks tegemine.
Ja lüliti juhtmed vea salongi ka loomulikult.
Maitseküsimus, kas kerimise lüliti jätta "elusaks" (a la lähed põlvega vastu ja kohe töötab vints) või paned mingi edeva master switchi ette veel. "Üksikvõitlejana" trossi sisse kerimiseks aga jäta ka pistik solenoidikarbil toimivaks, et sinna vajadusel soolikaga pult külge toppida.
Ärakulunud käibetõed, aga lihtsalt et hajameelsus hilisemat vandumist ei põhjustaks.
Mina panin sinna, kus edevamatel mudelitel kont istub. Ehk siis mootori otsas sisuliselt. Ei ole liiga palav midagi.
Pikemaid kaableid ainult vaja siis, neid saab mõõdu järgi ntx Renovaarist Tondil... Ja ohutuse mõttes torka JÄME massilüliti (400+ A) ka siis juba akule vahele, nagunii üks tegemine.
Ja lüliti juhtmed vea salongi ka loomulikult.
Ärakulunud käibetõed, aga lihtsalt et hajameelsus hilisemat vandumist ei põhjustaks.
Viimati muutis tanel, R Okt 03, 2008 2:12 pm, muudetud 1 kord kokku.
tegime pulli, aitab
vintispeaga pole mõtet, ajad veel valed juhtmed omavahel kokkuatdoom kirjutas: tavaliselt pannakse (radika ette) vintis peale ju...
PS! radika ette pole tõesti kõige mõtekam. Ise olen kahel korral paigaldanud mootoriruumi võimalikult kõrgele ja mootori lähedale sooja koha peale.
Viimati muutis rommi, R Okt 03, 2008 2:09 pm, muudetud 1 kord kokku.
- atdoom
- True Off Roader!
- Postitusi: 1052
- Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
- Asukoht: Viimsi 5kuus505886
no näedsa, siis mu kõhutunne oli ikka õige:)tanel kirjutas:Radika ette pannakse ainult mõttelaiskusest, kuna komplektis tulevad kronsad reeglina kaasa. "Ju siis nii peab."
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
-
vtl
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Mootoriruumis on asi teoreetiliselt paremini kaitstud pealesadava vihma, lume ja pori eest.
Teoreetiliselt. Sest kui masin seisma jääb, siis on kapoti all täpselt samasugune õhuniiskus, kui igal pool mujal ümberringi. Pigem tuuldub nina peal olev karp tuule käes kiiremini ära. Seega mingit erilist eelist ma kapotialusel ei näe.
Küll aga sai enda vintsi paigaldusel teoretiseeritud juhtmete pikkuse üle. Mida kaugemale solenoidikarp vintsist paigaldada, seda pikemaks muutub kolmese ümberlülitatava kaablipundi osa võrreldes ühese toitekaabliga. Minul oleks lisandunud 3 x 1.5 =4.5 meetrit, millel tekib juba mõõdetav pingelang.
Teoreetiliselt. Sest kui masin seisma jääb, siis on kapoti all täpselt samasugune õhuniiskus, kui igal pool mujal ümberringi. Pigem tuuldub nina peal olev karp tuule käes kiiremini ära. Seega mingit erilist eelist ma kapotialusel ei näe.
Küll aga sai enda vintsi paigaldusel teoretiseeritud juhtmete pikkuse üle. Mida kaugemale solenoidikarp vintsist paigaldada, seda pikemaks muutub kolmese ümberlülitatava kaablipundi osa võrreldes ühese toitekaabliga. Minul oleks lisandunud 3 x 1.5 =4.5 meetrit, millel tekib juba mõõdetav pingelang.
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Daily driverile või safari autole võib ju panna nina peale selle.vtl kirjutas:Seega mingit erilist eelist ma kapotialusel ei näe.
Võistlusel aga viib esimene veidi jämedam oks selle sealt minema kus kurat.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Minuarust parim mõte mis mul olnud onStupiduser kirjutas: 3. Kuhu siis veel, salongi ve?
Puhas, kuiv, (siiani pole salongis veel nii kõrgel vett nähtud.
Minu aruraasuke ütleb, et solenoidi(de) vaenlane NR 1 on vesi. Pole vett pole probleemi.
PS: Pingelangu saab vältida suurema ristlõikega juhtmetega ja korralike kaablikingadega.
edit: Parandame typosid
Viimati muutis Raitz, R Okt 03, 2008 3:33 pm, muudetud 1 kord kokku.
1 Hobujõud
-
vtl
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Kahtlematatarmo kirjutas:Daily driverile või safari autole võib ju panna nina peale selle.vtl kirjutas:Seega mingit erilist eelist ma kapotialusel ei näe.
Võistlusel aga viib esimene veidi jämedam oks selle sealt minema kus kurat.
Kui on plaanis masinaga võsa langetama minna, siis muidugi.
Minul on solenoidikarbike radiaatorivõre küljes ja 5cm tagapool on radikas. Seega kui see oks juba karbikest kaasa viima hakkab, on mul tõenäoliselt ka muid ja olulisemaid muresid.
vtl@safari.masin
-
vtl
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Solenoidid peaksid üldiselt veekindlad olema. Pigem on oht, et juhtmete ühendused oksüdeerivad ära. Selle vastu aitab, kui kõik klemmid pärast pingutamist paksult elektrilise vaseliiniga kokku määrida. Minul polnud viimast käepärast ja kasutasin tavalist laagrimääret, eks näis, kaua kestab.Raitz kirjutas:Minu aruraasuke ütleb, et solenoidi(de) vaenlane NR 1 on vesi. Pole vett pole probleemi.
Ristlõke on paha mõte, arvestades aku pealt tulevat vooluRaitz kirjutas:PS: Pingelangu saab vältida suurema ristlõkega juhtmetega ja korralike kaablikingadega.
Aga ega ristlõiget olemasolevast oluliselt suurendada ei saa, sest kaabel peab kingade alla mahtuma ning mingil määral painduma ka andma. Salongi viimisel tuleb juhtmete pikkus vast 3 x 2... meetrit + aku pealt tulev toide + massijuhe, kokku 8...10 m. Sellele lisanduvad veel 10 kaablikinga + solenoidide kontaktide takistus.
Vanarahvas ikka kaabli kingad vastavalt kaabli ristlõikele hankis.....vtl kirjutas:
Aga ega ristlõiget olemasolevast oluliselt suurendada ei saa, sest kaabel peab kingade alla mahtuma ning mingil määral painduma ka andma. Salongi viimisel tuleb juhtmete pikkus vast 3 x 2... meetrit + aku pealt tulev toide + massijuhe, kokku 8...10 m. Sellele lisanduvad veel 10 kaablikinga + solenoidide kontaktide takistus.
Kaabli painduvus pole just lineaarselt seotud tema ristlõikega, peamine tegur on see, mis on isolatsiooni kihi all, kuigi ka viimane mängib rolli.
Nõus, et solenoidide ploki paigutamine mujale kui sirgjoonele aku ja vintsi vahele põhjustab kaabli pikkuse suurenemist. Kaabli kingade arvu ja nende poolt põhjustatud takistuse muutumist asukoht ei muuda ju ... no kui mingit säästu jätkamist just ei teosta. Hilisem takistus sõltub juba töö ja materjalide kvaliteedist ning valitud asukohast. Samuti ei muuda solenoidide asukoht nende kontaktide poolt põhjustatud takistuse suurust. Seda, millist ristlõiget on mingi pikkuse juures tarvis on võimalik välja arvutada. (ei paku ennast välja)
1 Hobujõud
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2889
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Kas see pingelang veidi ületähtsustatud ei ole?
1. Isegi pühapäevaautol on solenoidi mugavas kohas parem vahetada.
2. Võre ja radika vahel tavaliselt kitsas, releekarbi monteerimine ebamugav.
3. Päris veekindel see solenoid ka ei ole.
4. Salongi vedamine ise liiga suur töö, võit ei ole nii suur ja kolksub ebameeldivalt.
Nii et kapotialune tundub optimaalne?
1. Isegi pühapäevaautol on solenoidi mugavas kohas parem vahetada.
2. Võre ja radika vahel tavaliselt kitsas, releekarbi monteerimine ebamugav.
3. Päris veekindel see solenoid ka ei ole.
4. Salongi vedamine ise liiga suur töö, võit ei ole nii suur ja kolksub ebameeldivalt.
Nii et kapotialune tundub optimaalne?
Tehtud, mõeldud.