Vintsi paigaldus ja stangesse integreerimine

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

zum kirjutas:edit: Kas sa siis, kui vints ninale saab jätad selle 150 kg jalameheks? :wink: Ilmselt tuleks need massid ikka liita...
Kõrvale lihtsalt ei tule 150kg kaassõitjat :), aga targutasin lihtsalt selle üle, et auto peaks tehasekonfis teoreetiliselt ka sellise kaaluga sõitjatele vastu pidama, ilma, et kohe vedrude vahetust tarvis oleks.
Valge Hiir kirjutas:Sulle on mitu kasutajat selgelt väljendanud oma praktilisi kogemusi ja sa ikka vaidled/jonnid/teoretiseerid :bang: .
Mine tee katse ( 85kg vs 150kg ) ära ja anna teada mis tulemused laborist said.
Kui täpsem olla, siis jagunevad laekunud arvamused kaheks - ühed ütlevad, et auto massi- ja teljekoormustega võrreldes pole siin midagi hullu, teised on vastupidisel arvamusel.
Teoretiseerimine ja jonnimine on kaks eri asja ja esimest ei tuleks küll häbeneda.
sennaH kirjutas:no istu kapoti servale ja vaata palju nina maapinnale lähemale vajub, siis istu rooli taha ja avastad, et nina ei vaju kolmandikkugi sellest mis kapotil istudes.
Ette rutates umbes kolmandik ta oligi. Mina pakkusin enne poolt, arvestades, et iste paikneb ligikaudu auto keskel.

Nüüd eksperimendi juurde:
Et garaaz oli viimase 7a. jooksul esmakordselt sellises konditsioonis, kus auto sisse mahtus, tegin rea katseid. Vajumist mõõtsin stange juhipoolse nurga esiservast põrandani, mis ei ole küll kõige korrektsem punkt, aga see-eest oli kõige mugavam mõõta.

Laboritulemused siis järgmised:

a) Tühjalt: 457mm
b) 25kg vints stangel: 452mm (-5mm vajumist ehk 5kg/mm)
c) 64kg abikaasa stangel: 440mm (-17mm; 3kg/mm)
d) 79kg mina autos: 451mm (-6mm; 13kg/mm)
e) 79kg + 25kg vints lisaraskuseks autos = 104kg: 448mm (-9mm; 11kg/mm)

Esiteks saime teada, et salongis on sama läbivajumise tekitamiseks vaja suurusjärk 3 korda suuremat massi
Teiseks saime teada, et vajumine ei ole lineaarne, mis teeb konkreetsete suhete arvutamise raskemaks.
Kolmandaks, kehtivad need targutused ainult staatilise koormuse korral. Dünaamilise koormusega teste hüpleval põllul abikaasaga stangel ei tahaks ma teha :)
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Kokkuvõtteks:
Argumente kaaludes tundub, et ühest otsast millegi tugevdamisega alustades tekib seesama lõputu ahelreaktsioon, mis nõuab kohe järgmise sõlme tugevdamist jne jne. Kuna mul puudub hetkel motivatsioon ning huvi töötavate ja korras sõlmede väljavahetamiseks, siis tõenäoliselt loobun integreeritava vintsiga custom-stangest ja vints läheb lahtisena originaalstangele.
Tänan tähelepanu eest ja kaasa mõtlemast.
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

http://www.forddoctorsdts.com/quizzes/M ... titude.php

Ja juttu jätkub kauemaks...miks see kõik nii küll on.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

tai kirjutas:http://www.forddoctorsdts.com/quizzes/M ... titude.php

Ja juttu jätkub kauemaks...miks see kõik nii küll on.
Tehtud juba ammu, kui keegi selle ajaviitesse postitas. :)
daffid
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 196
Liitunud: R Juun 06, 2003 8:47 am

Postitus Postitas daffid »

[quote="vtl"]
Laboritulemused siis järgmised:
[/quote]

vaatan mina foorumit yle pika aja ja n2en, et te olete k6ik ikka t2iesti lolliks l2inud.. keevitage rauda, jooge 6lut ja olge vait (tm)

ja v6ib kyll jah 6igustatult IC panna, lihtsalt kihvatas yle...
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

daffid kirjutas:
vtl kirjutas: Laboritulemused siis järgmised:
vaatan mina foorumit yle pika aja ja n2en, et te olete k6ik ikka t2iesti lolliks l2inud.. keevitage rauda, jooge 6lut ja olge vait (tm)

ja v6ib kyll jah 6igustatult IC panna, lihtsalt kihvatas yle...
Rahu-rahu Deivid! Sa peaks Vootelet, kui vana perfektsionisti ju teadama. :wink:
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Faktid elust enesest:
1. 85kg ees nina peal vajutab vedrud kokku ja eriti annab see tunda maastikul sõites, kus inerts teeb veel oma töö takkaotsa.
2. Sellele on lihtne abivahend, tuleb tellida Heavy Duty vedrud ja asi lahendatud. Erinevad tootjad võivad neid erinevalt kutsuda, aga mõte on sama. Isegi autotootja ise võib sulle pakkuda Heavy Duty stock vedrusid.
+372 5028488
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

jr kirjutas: 2. Sellele on lihtne abivahend, tuleb tellida Heavy Duty vedrud ja asi lahendatud. Erinevad tootjad võivad neid erinevalt kutsuda, aga mõte on sama. Isegi autotootja ise võib sulle pakkuda Heavy Duty stock vedrusid.
SkyJacker tõstevedrudega tulid vaikimisi ette tugevamad vedrud... nii et originaal plaststangega oli nina veits taeva poole;) Nüüd siis rauast stange ja nina jälle normaalse nurga all:)
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”