Kõrvale lihtsalt ei tule 150kg kaassõitjatzum kirjutas:edit: Kas sa siis, kui vints ninale saab jätad selle 150 kg jalameheks?Ilmselt tuleks need massid ikka liita...

Kui täpsem olla, siis jagunevad laekunud arvamused kaheks - ühed ütlevad, et auto massi- ja teljekoormustega võrreldes pole siin midagi hullu, teised on vastupidisel arvamusel.Valge Hiir kirjutas:Sulle on mitu kasutajat selgelt väljendanud oma praktilisi kogemusi ja sa ikka vaidled/jonnid/teoretiseerid.
Mine tee katse ( 85kg vs 150kg ) ära ja anna teada mis tulemused laborist said.
Teoretiseerimine ja jonnimine on kaks eri asja ja esimest ei tuleks küll häbeneda.
Ette rutates umbes kolmandik ta oligi. Mina pakkusin enne poolt, arvestades, et iste paikneb ligikaudu auto keskel.sennaH kirjutas:no istu kapoti servale ja vaata palju nina maapinnale lähemale vajub, siis istu rooli taha ja avastad, et nina ei vaju kolmandikkugi sellest mis kapotil istudes.
Nüüd eksperimendi juurde:
Et garaaz oli viimase 7a. jooksul esmakordselt sellises konditsioonis, kus auto sisse mahtus, tegin rea katseid. Vajumist mõõtsin stange juhipoolse nurga esiservast põrandani, mis ei ole küll kõige korrektsem punkt, aga see-eest oli kõige mugavam mõõta.
Laboritulemused siis järgmised:
a) Tühjalt: 457mm
b) 25kg vints stangel: 452mm (-5mm vajumist ehk 5kg/mm)
c) 64kg abikaasa stangel: 440mm (-17mm; 3kg/mm)
d) 79kg mina autos: 451mm (-6mm; 13kg/mm)
e) 79kg + 25kg vints lisaraskuseks autos = 104kg: 448mm (-9mm; 11kg/mm)
Esiteks saime teada, et salongis on sama läbivajumise tekitamiseks vaja suurusjärk 3 korda suuremat massi
Teiseks saime teada, et vajumine ei ole lineaarne, mis teeb konkreetsete suhete arvutamise raskemaks.
Kolmandaks, kehtivad need targutused ainult staatilise koormuse korral. Dünaamilise koormusega teste hüpleval põllul abikaasaga stangel ei tahaks ma teha
