TD mootorile "püti/resonaatori/summuti" vajalikkus

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

TD mootorile "püti/resonaatori/summuti" vajalikkus

Postitus Postitas Madis »

Küsimus siis tõstatatud pealkirjas. Nimetagem siis neid pütte kuidas iganes.Tekkis arutelu sellisel teemal. Ühed väidavad, et pole vaja, võib vedada ka niisama toru lõpuni,teised väidavad vastupidist, et siis turbo tahab vastusurvet ja seega mingisugune potsik peaks nagu vahel olema. Detsibellide kasv on sekundaarne kaasnähe. Nüüd siis üks masin ripalik ja ootab lahendust.
Valgustage pimeduses kobajat :hail
Tänades, Madis
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Mihkel78
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel78 »

turbole oleks parem kui toru oleks võimalikult lühike ja võimalikult suur :D nii , et ei mingeid potsikuid.
Life begins @ 15 PSI

Fotod teeb Tartus - http://www.happydaysfotod.com/
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Mihkel78 kirjutas:turbole oleks parem kui toru oleks võimalikult lühike ja võimalikult suur :D nii , et ei mingeid potsikuid.
Keegi turboguru väitis, et liig jämedas torus tekib gaasi jahtumine ja sellega seoses gaasi liikumiskiirus väheneb = kahjulik vastusurve. Torul pidi olema optimaalne jämedus. Kuidas seda kommenteerid?

Aga teema algatajale - las vastusurve vajalikkuse teema jääb siiski vabalthingavate masinate pärusmaaks :)
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Nii võistlisautol kui ka igapäeva "parketimaasuril" G on turbo järel tühi toru. Mõlemad 3l MB turbodiislid üks 6-e, teine 5-e pütane. Mingeid probleeme püttide puudumisest pole täheldanud, vahest veidi mehisem jorin.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Vastusurve vajalik sisselaskes, hoiab kompressori pöörded ohjes. See, mis peale turbiini toimub on suhteliselt savi (kui läbivoolu liigselt ei takista), ilma püttideta on oht mets maha põletada, mingi sädemekoguja võiks ikka olla. Turbiin võtab suurema müdina ise maha, niiet müra ei olegi liiga suur.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Vastusurve sisselaskes ei hoia sul turbo pöördeid ohjes.Sellega tegeleb möödavoolu lapp või labad mis suunavad gaase.
Aga teemasse.Isiklikut soovitaks mingisuguse resonaatori ikkagi sina süsteemi panna kui toru pikkus lühikeseks jääb.Asi nimelt selles,et see vähendab seda vilinat mis väljalaskest tuleb.Pikapeale muutub see kole tüütavaks.Võistlus autol eriti kust küik polstrid on parematele jahimaadele läinud.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
Mihkel78
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel78 »

See vastusurve jutt käib vabalthingava mootori kohta ja on tohutu teadus tegelikult turbol on oluline gaasid ilma takistuseta eest ära saada. maru hää oleks poole meetrine jupp ja veel parem kui seda suunata ülesse.
nagu eelbool öeldud võtab turbo hääle maha nii et vajadust ei ole nede potide järgi.
turbo on väga hea summuti :D

kui rääkida nii, et igal juhul on vaja kaasid taha otsa vedada siis on toru mõõt oluline, kui asi eriti peeneks ajada.
Life begins @ 15 PSI

Fotod teeb Tartus - http://www.happydaysfotod.com/
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Veiko, ei taha eriti vaielda kuid möödavoolu klapp reageerib sisselaskekollektori ülerõhule e. kui ülelaadimisrõhk vabalt õue lasta, ei avane möödavoolu klapp ja turbo üritab kõik väljalaske gaasid rakendada pöörete tõstmiseks, saavutamaks vajalikku ülelaadimisrõhku. Ärge piinake sisselasketrakti (turbo- kollektor) ebatihedusega mootorit, võib turbole haiget teha ...ja mootorile ka. Kõrgsageduslik müra on kõige raskemini summutatav, see oli ka üks olulisi põhjuseid gaasiturbiinmootoriga sõiduautode mitteseeriatootmisele 80ndate alguses. Turboülelaadimise korral lahendatakse (õigemini lahendub ise) probleem helisageduse tõstmisega ülespoole inimese kuuldavat spektrit.
Tehtud, mõeldud.
raunts33
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:41 pm

Postitus Postitas raunts33 »

Kas pold see vastusurve EGR-i tööks vajalik? :roll:
Kasutaja avatar
Mihkel78
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel78 »

veiko räägib sellest, et turbo pöördeid piiratakse gaaside möödavooluklapiga, ja see jutt on ju õige. mitte sisselaseke ülerõhuklapist mis laseb ülerõhu atmosfääri mis on ka vajalik jubin sest vastasel korral käiguvahetusel lüüakse järsult tõusev rõhk turbosse tagasi ja sealt välja see peatab tiiviku ja turbo peab alustama uut pöörete tõstmist see ei ole just kasulik toiming.
Gaaside möödavooluklappi juhib jah rõhk sisselaskes ja selle ajami vedru reguleerimisega annab reguleerida turbo rõhku , samuti saab reguleerida vedruventiili ühedamisega ajami juhtahelasse.
Life begins @ 15 PSI

Fotod teeb Tartus - http://www.happydaysfotod.com/
Kasutaja avatar
Rtuning
Rock Crawler
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 19, 2004 11:58 am

Postitus Postitas Rtuning »

Kuid kui lc70-l/2,4td supsi maha võtsime on tunne, et enam pole masinal minekut(kuni 2500-3000 on ja siis on kõik. Jaurab mehiselt, kuid edasi ei lähe) ? ja kütusekulu on ka suurem?
Offroadis ammu-ammu-ammu:)
Suur Maasturite Talvesprint korraldaja
ATV / Maasturi lumesahad ja -lisavarustus.
Metallitööd ja Maasturite ehitus Motohouse oü
Kasutaja avatar
Mihkel78
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel78 »

Rtuning kirjutas:Kuid kui lc70-l/2,4td supsi maha võtsime on tunne, et enam pole masinal minekut(kuni 2500-3000 on ja siis on kõik. Jaurab mehiselt, kuid edasi ei lähe) ? ja kütusekulu on ka suurem?

Isegi ku see võtaks osa jõust siis see on nii väike sellisel mootoril, et kohe kindlasti sa seda ei tundnud, ise asi kui selle väljalaskega ei olnud seotud mingid andurid.
tekkis olukord kus hääl karjus kogu asjast üle ja kaasivajutades kordades tõusis müra ja jäi selline effekt lihtsdalt, tavaline.
Life begins @ 15 PSI

Fotod teeb Tartus - http://www.happydaysfotod.com/
Kasutaja avatar
Rtuning
Rock Crawler
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 19, 2004 11:58 am

Postitus Postitas Rtuning »

Mihkel78 kirjutas:
Rtuning kirjutas:Kuid kui lc70-l/2,4td supsi maha võtsime on tunne, et enam pole masinal minekut(kuni 2500-3000 on ja siis on kõik. Jaurab mehiselt, kuid edasi ei lähe) ? ja kütusekulu on ka suurem?

Isegi ku see võtaks osa jõust siis see on nii väike sellisel mootoril, et kohe kindlasti sa seda ei tundnud, ise asi kui selle väljalaskega ei olnud seotud mingid andurid.
tekkis olukord kus hääl karjus kogu asjast üle ja kaasivajutades kordades tõusis müra ja jäi selline effekt lihtsdalt, tavaline.
kuid kütusekulu?
Offroadis ammu-ammu-ammu:)
Suur Maasturite Talvesprint korraldaja
ATV / Maasturi lumesahad ja -lisavarustus.
Metallitööd ja Maasturite ehitus Motohouse oü
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Puhas toru ja asi tahe. Kui lärm närvidele käib, siis võiks vahele visata näiteks ühe MagnaFlow puhta läbilaskega resoka. Taha välja tuua, siis jah tasub mõelda korraliku läbimõõduga toru peale. Kui V mootoriga tegu, siis tasub mõelda kas X või H toru panekule kahe toru vahele, kuna see tasakaalustab mõlema silndripanga tööd ja aitab gaase paremini välja imeda.
+372 5028488
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”