Vintsimine

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kondimurdja
Rock Crawler
Postitusi: 615
Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
Asukoht: Tallinn

Vintsimine

Postitus Postitas Kondimurdja »

Ei osanud kuhugi seda teemat panna nii et, kui ta vales kohas on siis andke andeks :roll:

Mõtlesin siin, et võiksite jagada tarkuseteri vintsimise kohta.
Kuidas tohib ja kuidas mitte, kuidas on mõtekam teatud kohtades jne...
veel, mis on näiteks valesti läinud ja sellepärast vints otsad andnud?

1)Nagu mul oli, kui ma esimesi kordasi vintsisin. üks esiratas vajus savisesse pinnasesse poolenisti ära. Siis ma vintsisin ja proovisin sõita kui järsku käis raks ja huub puruks läks. Arvatavasti andis otsad seepärast, et vintsides tõmbas ratta nii jäigalt savisisse kinni, et mitte rattas ei hakkanud ringi käima vaid huub andis otsad.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Vintsimine

Postitus Postitas boob »

Kondimurdja kirjutas: 1)Nagu mul oli, kui ma esimesi kordasi vintsisin. üks esiratas vajus savisesse pinnasesse poolenisti ära. Siis ma vintsisin ja proovisin sõita kui järsku käis raks ja huub puruks läks. Arvatavasti andis otsad seepärast, et vintsides tõmbas ratta nii jäigalt savisisse kinni, et mitte rattas ei hakkanud ringi käima vaid huub andis otsad.
Sul ju ees lukku pole? Sel juhul seda varianti ei usu. Pigem man.hubi puhul keeras savis olles hubi poolenesti välja ja jõu rakendudes lõhkus ära.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kondimurdja
Rock Crawler
Postitusi: 615
Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kondimurdja »

Ees lukku :?: Diffrilukku :?: Kui sa seda mõtlesid siis on kinnikeevitatud differ. :roll:
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kahjuks vintsimise teooria on suht lühike.Palju paremini saab selle selgeks siis kui teha teistega koos seda.Alati on väljasõidul keegi kes on seda korduvalt teinud ja pole kitsi ka oma teadmiste ning kogemuste jagamisel.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2888
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Siin, nagu enamus situatsioonides, aitab loogiline mõtlemine. Mida väiksemad jõud mõjuvad vastassuunas, seda parem. Kui ratta ees olev takistus on ratta teljest kõrgemal ja ratas ei vea annab midagi järgi. Aga tõesti, safareid ju on.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

No kõige peamine viga mida paljud teevad ja mis tavaliselt väga kurvalt ka lõpeb on see, et vintsitakse pehmel pinnasel(soo, raba vms) nii, et rattad käivad täiega ringi ja vints muudkui tirib. See on täiesti vale võte, mille tulemusena auto läheb aina sügavamale ja ei tule nii pea sealt maa alt välja. Tuleb vints pingesse tõmmata ja väga vaikselt ratastega maa peale "sõita". Oli vist eelmise aasta Mudakoon, kus ma nägin, kuidas paar meeskonda seal liini all eirasid vist kõiki vintsimise reegleid. Loomulikult on ka erandeid. Oma silm on kriimsilm!
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kondimurdja
Rock Crawler
Postitusi: 615
Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kondimurdja »

Urvo kirjutas:No kõige peamine viga mida paljud teevad ja mis tavaliselt väga kurvalt ka lõpeb on see, et vintsitakse pehmel pinnasel(soo, raba vms) nii, et rattad käivad täiega ringi ja vints muudkui tirib. See on täiesti vale võte, mille tulemusena auto läheb aina sügavamale ja ei tule nii pea sealt maa alt välja. Tuleb vints pingesse tõmmata ja väga vaikselt ratastega maa peale "sõita". Oli vist eelmise aasta Mudakoon, kus ma nägin, kuidas paar meeskonda seal liini all eirasid vist kõiki vintsimise reegleid. Loomulikult on ka erandeid. Oma silm on kriimsilm!
Aitäh Urvo :wink:
Vot sellist juttu ma tahtsingi tegelt kuulda :wink: Et, kuidas on õigem sellistel hetkedel. :lol:

Aga kahjuks safaritele pole ma kunagi sattunud ja ei satu ka eriti sest kõik on viljandimaalt päris kaugel ja siis nii lähebki, et hulgun üksinda kuskil :roll:
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Suur viga, mida tehakse on ka see, kui auto hakkab juba liikuma ja vintsi tross vabaneb pingest. Paari meetri sõiduga masin taas kinni - juht mõtleb korra tagasi ja küll siis läheb (vints lukus ja puu küljes kinni). Nii see vints katki ja kõveraks läheb.

Üle tervavate kivide ei ole hea vintsida tross kipub poolduma.

Tross tõmbamise suunaga max otseks ja hea tulemus kõrgemale puu otsa (tõstab auto maa alt välja).

Ülejäänu peaks juba kogemustega tulema.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

Aga kahjuks safaritele pole ma kunagi sattunud ja ei satu ka eriti sest kõik on viljandimaalt päris kaugel ja siis nii lähebki, et hulgun üksinda kuskil :roll:[/quote]

No aga mulgid käivad ka vahel metsas.Sa pole vist lihtsalt meiega kokku puutund...
Kasutaja avatar
FB
Fitting 38"
Postitusi: 214
Liitunud: T Okt 18, 2005 7:54 pm
Asukoht: Tallinn, 56614969

Postitus Postitas FB »

Urvo kirjutas:No kõige peamine viga mida paljud teevad ja mis tavaliselt väga kurvalt ka lõpeb on see, et vintsitakse pehmel pinnasel(soo, raba vms) nii, et rattad käivad täiega ringi ja vints muudkui tirib. See on täiesti vale võte, mille tulemusena auto läheb aina sügavamale ja ei tule nii pea sealt maa alt välja. Tuleb vints pingesse tõmmata ja väga vaikselt ratastega maa peale "sõita". Oli vist eelmise aasta Mudakoon, kus ma nägin, kuidas paar meeskonda seal liini all eirasid vist kõiki vintsimise reegleid. Loomulikult on ka erandeid. Oma silm on kriimsilm!
Kui on tõesti soo või raba - siis on õigus, aga kui mingigi põhi all siis on nii ja naa. Nimelt kui on liiga kiire ülekandega sillad ja üritad pikemat aega vintsides vaikselt "mätta peale aidata" siis saad siduri kärssama, samas kui saaks panna ratta "vaikselt tiksuma" - las käib ringi ja las kõrvaltvaataja seletab et nii lähed ju sügavamale. Tegelikult täiesti p**setunde küsimus... vahest lähed sügavamale - vahest ei lähe ka. Võistlustel on ju tihtipeale nii et sidur haiseb ja vool on otsas, ja kui siis hakkad õrnalt nõksutama saad varsti siduri põlema, samas kui rattaga ei aita siis ei jagu voolu et vintsida - suletud ring. Siis ongi ju ainuke võimalus ratas ringi lasta - täpselt nii vähe kui võimalik, aga samas et välja ei sureks. Kui tegu on aga sooga ja tekib selline olukord, et ei jaksa tõmmata (vool otsas) siis vast õige kasutada vintsimisel plokki...(?)kuid... jällegi... ega ta soost ilma vaikselt "mätta peale aitamiseta" ikka välja tule :wink:

Palju vasturääkivusi? Just. Tahtsingi sellega jõuda sinna et kas proovi ise või säti ennast kellegiga kaasa - vimsmannil alati hea meel kui on jooksupoiss kes trossi ära viib ja tagasi toob 8)


Lihtsalt minu tagasihoidlik arvamus
Metsas, vahelduva eduga, alates 2002a. Suvesõidust

Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Lisaks tuleb üks käik ette mõtelda.

Kui trossi puu külge kinnitad siis vaata kuhu järgmisena masin võiks liikuda. Muidu oled ninapidi vastu puud ja hullemas olukorras kui enne.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kondimurdja
Rock Crawler
Postitusi: 615
Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kondimurdja »

fagott kirjutas:Aga kahjuks safaritele pole ma kunagi sattunud ja ei satu ka eriti sest kõik on viljandimaalt päris kaugel ja siis nii lähebki, et hulgun üksinda kuskil :roll:

No aga mulgid käivad ka vahel metsas.Sa pole vist lihtsalt meiega kokku puutund
Ei ole jah kokku teiega puutunud :( Aga, kui kunagi kuhugi kavatsete minna siis ma tuleks ka hea meelega. :wink:
virx2
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 01, 2005 8:36 pm
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas virx2 »

Soovitav oleks igal juhul pöördeid kõrgemal hoida, kui seda tühikäik on.. siis ei ole vaja ka nn kaevata, et voolu jätkuks..
TR1 Team Tango, kaardilugeja. TR1 2007 III koht, Balti Karikas 2007 III koht.
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

Ma ei ole cherol veel sidurit kärssama saanud :D 8)

MMMMmmmm...automaat :wink:
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Tallinn tel:51909391

Postitus Postitas reimo »

virx2 kirjutas:Soovitav oleks igal juhul pöördeid kõrgemal hoida, kui seda tühikäik on.. siis ei ole vaja ka nn kaevata, et voolu jätkuks..
Nägin selleks kuskil suht lihtsat skeemi (üks lüliti ja 3-4 releed), mis lasi kasutades püsikiirushoidja vaakumservot pöördeid vintsimise ajaks kõrgemale kruttida. Kusjuures kiirushoidja funktsionaalsus säilis ka kiiruse hoidmiseks :)
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”