Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Koht, kus saab arutada 4x4 teemadel, leppida kokku aegu, sõitude kohti ja muidu informatiivne koht / Information about different 4x4 events, safaries and adventures in Estonia and abroad.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Põhimõtteliselt täitsa tore idee!

Klasside tähiseid muutma pole mõtet vast hakata (rahvusvahelised ikkagi).

TR2-le liida veel 12 Vaba juurde.

Idee, et masinad vastaksid TR1 nõuetele aga rada oleks lihtsam on täitsa tore.
Põhimõtteliselt splititaks TR1 pooleks: harrastajad ja mudasmüttajad.
Ma ei usu eriti, et praegusest TR1-st rahvast oluliselt "rahvarallitajate-harrastajate" alla üle mindaks. Küll võiks oodata Turistide poolt juurdekasvu.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Jah selliseid üritusi peaks korraldama , kus kuiva jalaga hakkama saaks.
Eks peab veel natuke mõtisklema kus , millal , miks ja kellega mingit teemat hakata arendama.
Ise olen samuti käsi kaasategema/aitama ürituste läbiviimisel.
Võibolla , et need inimesed , kes TR 0-iga /turismiklassi algatamisega tegeleda viitsivad võiks kokkusaada ja assja vähe põhjalikumalt arutada. :wink:

Kui asjal on jumet , siis miks mitte :!:
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Turistklassi peab ümber tegema. Olgu siis kasvõi TR0 selle nimi. See on ikka hull kilomeetrite läbi sõtkumine praegusel kujul.

Praegu tuleb selline formaat silme ette.
Võistluse esimene osa: Rada ette antud kohustusliku trassina mudastel metsateedel. Siis kindel, et ei eksita valesse kohta. Peab olema Regio järgi sõidetav. A´la mudasafari ilma juhtoinata. Mudasemas/keerulisemas kohas vabatahtlikud kohtunikud nõu andmas, uudistamas, metsaalust valvamas (olen käsi). Seal saab üksteist aidata, ergutada, grillida jne. Põhimõte: keerukam rada, kus ajavõit saadakse targa mudas liikumisega ja sirgel metsateel kiiruse ületamine suurt edu ei anna.

Teine osa: Orienteerumine, miski puzzle variant. See oli väga hea mõte Saaremaal. Tükid tuleb muidugi välja teenida.

Turistidele on oma tugiisik, kes ongi ainult nende oma ja teab peast kõiki punkte, radu, kohti.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

urmas kirjutas:Praegu tuleb selline formaat silme ette.
Võistluse esimene osa: Rada ette antud kohustusliku trassina mudastel metsateedel. Siis kindel, et ei eksita valesse kohta. Peab olema Regio järgi sõidetav. A´la mudasafari ilma juhtoinata. Mudasemas/keerulisemas kohas vabatahtlikud kohtunikud nõu andmas, uudistamas, metsaalust valvamas (olen käsi). Seal saab üksteist aidata, ergutada, grillida jne. Põhimõte: keerukam rada, kus ajavõit saadakse targa mudas liikumisega ja sirgel metsateel kiiruse ületamine suurt edu ei anna.

Teine osa: Orienteerumine, miski puzzle variant. See oli väga hea mõte Saaremaal. Tükid tuleb muidugi välja teenida.

Turistidele on oma tugiisik, kes ongi ainult nende oma ja teab peast kõiki punkte, radu, kohti.
Palun vabandust, aga loodan et selline "viigipüksisari" ei jää segama päris võistlusi. See oleks ikka väga totter kui võistleja "daam koerakesega" keset metsa ja rajal koos oma tugiisikuga vorstikesi grilliks. Aru mul ei mahu - et mida siis tahetakse - olla nagu offroader aga poriseks ei taha saada!? Niisama võib ju ka loodust nautida. Kui tänane TR-1 ei kõlba (vist olla liiga raske, liiga kallis ja veel mingi liiga) siis paljukiunutud ebavõrdsuse huvides tehke mingi selline sari nagu on/oli miski erkisport sari (kui ma väga puuse ei pannud) kus peale võistluse lõppemist saab võitlusauto mingi paarikümne tuhandega ära osta, mis tähendab, et omanikul ei saa autost väga kahju olla kuna raha sinna alla pole rohkem ka pandud. Ja ongi kogu reeglistik. Sobib selleks Niva ja saabki ühe korraliku "viigipüksiniivasarja". Ning tegeleda saaks sellega mingis kõrvalises karjääris, sport klasse segamata.
Las tr-1 jääda sellseks nagu ta ikka on. Kui see lahjemaks teha kaob nagu mõte üldse ära. Kui midagi muuta, siis ainult korralduslikku kvaliteeti (koordinaatide täpsus, info liikumine jms.) Ning need kes väidavad, et tr1-es on ainult vintsi kiiruse peale rõhku pandud ehk et nagu juht oleks loll tümikas kes sõita ei oska, peaks ise ühe võistluse tr1es läbi tegema (soovitavalt juhina) ja usun et arusaamad muutuvad radikaalselt.
Vot sellised tagasihoidlikud mõtted minu poolt.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Madis kirjutas:
urmas kirjutas:Praegu tuleb selline formaat silme ette.
Võistluse esimene osa: Rada ette antud kohustusliku trassina mudastel metsateedel. Siis kindel, et ei eksita valesse kohta. Peab olema Regio järgi sõidetav. A´la mudasafari ilma juhtoinata. Mudasemas/keerulisemas kohas vabatahtlikud kohtunikud nõu andmas, uudistamas, metsaalust valvamas (olen käsi). Seal saab üksteist aidata, ergutada, grillida jne. Põhimõte: keerukam rada, kus ajavõit saadakse targa mudas liikumisega ja sirgel metsateel kiiruse ületamine suurt edu ei anna.

Teine osa: Orienteerumine, miski puzzle variant. See oli väga hea mõte Saaremaal. Tükid tuleb muidugi välja teenida.

Turistidele on oma tugiisik, kes ongi ainult nende oma ja teab peast kõiki punkte, radu, kohti.
Palun vabandust, aga loodan et selline "viigipüksisari" ei jää segama päris võistlusi. See oleks ikka väga totter kui võistleja "daam koerakesega" keset metsa ja rajal koos oma tugiisikuga vorstikesi grilliks. Aru mul ei mahu - et mida siis tahetakse - olla nagu offroader aga poriseks ei taha saada!? Niisama võib ju ka loodust nautida. Kui tänane TR-1 ei kõlba (vist olla liiga raske, liiga kallis ja veel mingi liiga) siis paljukiunutud ebavõrdsuse huvides tehke mingi selline sari nagu on/oli miski erkisport sari (kui ma väga puuse ei pannud) kus peale võistluse lõppemist saab võitlusauto mingi paarikümne tuhandega ära osta, mis tähendab, et omanikul ei saa autost väga kahju olla kuna raha sinna alla pole rohkem ka pandud. Ja ongi kogu reeglistik. Sobib selleks Niva ja saabki ühe korraliku "viigipüksiniivasarja". Ning tegeleda saaks sellega mingis kõrvalises karjääris, sport klasse segamata.
Las tr-1 jääda sellseks nagu ta ikka on. Kui see lahjemaks teha kaob nagu mõte üldse ära. Kui midagi muuta, siis ainult korralduslikku kvaliteeti (koordinaatide täpsus, info liikumine jms.) Ning need kes väidavad, et tr1-es on ainult vintsi kiiruse peale rõhku pandud ehk et nagu juht oleks loll tümikas kes sõita ei oska, peaks ise ühe võistluse tr1es läbi tegema (soovitavalt juhina) ja usun et arusaamad muutuvad radikaalselt.
Vot sellised tagasihoidlikud mõtted minu poolt.
Pole ma poolt sõnagi TR1-st kirjutanud :roll:

Aga miks nad (turistid, tr0, vms) peaksid kõrvalises karjääris tegelema spotrklasse segamata? Ei meeldi kohe mulle see algajate eemale lükkamine.
Äkki nad on näiteks sponsoritele hoopis atraktiivsemad objektid. Kes neid sportklasse mudases metsas öösel ikka näeb. Aga turist vurab peaaegu puhta autoga avalikkel teedel. Kontrollpunkt koos tasuta supiga näiteks Selveri parklas, kus saab autogramme jagada (nagu v6rrimees Saaremaal):lol:
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Sry, Urmas ära võta isiklikult - ma vaid üldistasin eelnevaid seisukohti Sinu reeglistiku põhjal. Ja ei tõrju ma sugugi kedagi. Tahan vaid, et me metsas kõik ära mahuksime, aga kui seal midagi grillima hakatakse ei saa seda jura vägatõsiselt võtta.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Madis kirjutas:Sry, Urmas ära võta isiklikult - ma vaid üldistasin eelnevaid seisukohti Sinu reeglistiku põhjal. Ja ei tõrju ma sugugi kedagi. Tahan vaid, et me metsas kõik ära mahuksime, aga kui seal midagi grillima hakatakse ei saa seda jura vägatõsiselt võtta.
Pakkusin grille jms, sest see ei ole sportklass. Kiirust vaja ka kuidagi maha võtta. :D See on klass algajatele ja edasijõudnutele , kus kogemusi vahetada ja asju koos teha. Eks ta ikka sinna safari formaati kisub.
Sealt edasi sportklassi.
Kuid see on minu arvamine. Vaatame, mis tuleb.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Arto kirjutas: Mulle tundub, et siiski on kõige parem toodud ideed rakendada Turisti klassis. Äkki saadad arvestuse idee mulle, saaks natuke seda asja seedida!
Sry, polnud eile mahti, kuid siin ta nüüd oleks

Pilt
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Ma aravan, et läpaka keelamine ja tänapäevase käsi-GPS-i/PDA lubamine ei annaks eriti suurt efekti (PDA-des ja nutitelefonides saab ju ka kaarditarkvara jooksutada).
Seega oleks mõeldav kas JPS või kogu tänapäevase elektroonika lubamine. Kuna ka telefonides on juba tänapäeval GPS-sid sees, siis läheneks elektrooniliste abivahendate keelamine nonsensile.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Landy kirjutas:Ma aravan, et läpaka keelamine ja tänapäevase käsi-GPS-i/PDA lubamine ei annaks eriti suurt efekti (PDA-des ja nutitelefonides saab ju ka kaarditarkvara jooksutada).
Seega oleks mõeldav kas JPS või kogu tänapäevase elektroonika lubamine. Kuna ka telefonides on juba tänapäeval GPS-sid sees, siis läheneks elektrooniliste abivahendate keelamine nonsensile.
Esiteks on siiski vähemalt täna saada olevates pudinates oluliselt kehvem kaart kui seda läpakasse panna võimalik ja teiseks on paljudes tehnikaspordi alades suhtelilselt kummalised piirangud.... Kindlasti võime me neid näiteid igalt poolt tuua.
Küllaga oli see lihtsalt üks võimalus kuidas panna võistlema mehi , mitte autosid. Kaugeltki ei pretendeeri ma sellele, et see nii peaks jäämagi.
Lihtsalt oleks lahe vaadata kuidas tänane GPS'i juba sisuliselt valdav seltskond oskaks sõita joonlaua , kompassi ja paberatlasega :D

Ka kasvõi FIA nuputab igal aastal mida kavalat välja mõelda selleks, et üks auto ei paneks lihtsalt nii pika puuga teistel eest ära.

Ja kogu mu asja mõte oleks tegelikult ikkagi seal, et tule mis masinaga tahes, sõita võivad kõik ja võita võivad kõik.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Nüüd, kus igas kodus olemas lapakad ja poes gps-d, pole mõtet piirata. Nagunii lükatakse miski abivahend käima.
Tuleb nii teha, et trass oleks sõidetav laialt levinud Regioga ja APS ei annaks eelist. Siis saab ju sõita ka paberregioga. Seal täpselt samad teed, mis digitaalsel. Äkki andagi trass Regio paberkaardile märgituna. GPS annaks sel juhul ainult asukoha kindla teadmise eelise!
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Olle kirjutas: Esiteks on siiski vähemalt täna saada olevates pudinates oluliselt kehvem kaart kui seda läpakasse panna võimalik
Ei julge küll pead anda, kuid uue Eesti "imekaardiga" varustatud GPS-iga võiks ka vast ilma notebookita edukalt TR klassis võistelda.

Ka PDA-des saab üsna eduliselt vajaliku kaarditarakvara jooksutada:
http://www.rebaseonu.net/uploads/aafrika/p1020881.jpg

Arvestades tehnoloogia arenemise kiirust ja seda, et GPS-e leiab praegu ka käekelladest, siis ennustan sellisel totaalsele keelamisele läbikukkumist.

Mitte ei tuleks niivõrd keelata, kui mõelda välja nutikust nõudvaid (lisa)ülesandeid, mis nullivad ära kõrgema teholoogilise varustuse mäe kõrgused eelised.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
007
Fitting 38"
Postitusi: 358
Liitunud: L Sept 01, 2007 3:58 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 007 »

urmas kirjutas:
Pole ma poolt sõnagi TR1-st kirjutanud :roll:

Aga miks nad (turistid, tr0, vms) peaksid kõrvalises karjääris tegelema spotrklasse segamata? Ei meeldi kohe mulle see algajate eemale lükkamine.
Äkki nad on näiteks sponsoritele hoopis atraktiivsemad objektid. Kes neid sportklasse mudases metsas öösel ikka näeb. Aga turist vurab peaaegu puhta autoga avalikkel teedel. Kontrollpunkt koos tasuta supiga näiteks Selveri parklas, kus saab autogramme jagada (nagu v6rrimees Saaremaal):lol:
Kõlab nagu plaan. Kohati mulle tundub, et aetakse segamini (ilmselt lihtsalt entusiasmist) pidevalt mõisted 4x4 auto,-maastur,-off-road masin (loe "traktor"). Foorum on mõeldud, lähtudes nimest, 4x4 autodele. Minu talupoja mõistuse järgi on kõik 4x4 autod maastiku suutlikud, alates pandast ja lõpetades "Hõbekolliga" (näiteks). Inimesed, kes siin kohati tõmbavad peale vett autodele (ja nende omanikele) millel pole raami (oo my gaad) ja kes julgevad nimetada oma autot maasturiks peaks natuke järele mõtlema enne , kui nad seda teevad. Ilma "raamita meestest/naistest" kasvabki välja eesti off-roadi järgmine põlvkond. Peale selle nagu öeldud on küsimus puhtalt erinevas maastiku suutlikkuses. Ükski raamiga salongi masin ei suuda ju vastu panna custom offroad massinale.

Asja juurde siis. Hakati arutama teemat, et võiks olla klass/oma ette võistlus "viigipükste meestele". Jõuti selleni, et kuidas nad peaksid metsas mudast ennast välja kaevama ja ikka käe õliseks tegema ja vee salongi laskma. Krt saage aru, et tegu ongi viigipüksi ideega. Viimane selline ja minu arust kõik sellised (Saku Läte lauluplatsil ja ka Männikul) on kordi rohkem rahvast kokku toonud kui ükskõik milline muu offi võistlus. Seda väga lihtsal põhjusel, neil üritustel on hea vaadatavus külastajale. Ja nagu ka öeldud, sponsorid armastavad seda.

Ehk siis minu ettepanek, unustage ära orienteerumised ja metsa sõidud (kui vaadatavus kannatab) sellele "viigipüksi klassile nö". Selline mikimaa staadioni stiil , kus kõik vaatajad näevad kogu rada, või enamust vähemalt, toimib ja müüb. Ka osavõtjaid tuleb oma igapäeva autodega. Tavaline kiiruskatse meetod, kus erinevaid maastiku elemente sees on huvitav jälgida ja sõita. Järjestuse paneb paika lihtne aeg. Radasi (raskusastmeid) võib olla mitu (pikemad lühemad/raskemad lõigud näit.) fantaasia küsimus puhtalt. Ehk siis tegu peaks olema sellise sõiduga ja rajaga, kuhu ei karda tulla ka "pühapäeva maasturi" omanik.

Solaariumit. 8)
RR Sport
LR Disco II.
Disco III
LR Disco I
RR TDV8
... and counting
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

urmas kirjutas:Nüüd, kus igas kodus olemas lapakad ja poes gps-d, pole mõtet piirata. Nagunii lükatakse miski abivahend käima.
Tuleb nii teha, et trass oleks sõidetav laialt levinud Regioga ja APS ei annaks eelist. Siis saab ju sõita ka paberregioga. Seal täpselt samad teed, mis digitaalsel. Äkki andagi trass Regio paberkaardile märgituna. GPS annaks sel juhul ainult asukoha kindla teadmise eelise!
Vanal hallil ajal, kui offroad Eestis alles lapsekingades oli toetas Regio lausa selliseid võistlusi.
Ehk õnnestuks TR0 klassi edukalt promodes ka Regio või EOMap peasponsoriks saada, kes (paber)kaartide kasutamise/kopeerimise eest litsensitasu ei nõukas.

Niinagu paar aastat tagasi oli igal TR võistlusklassi sponsori nimi ees, võiks ju tuleval hoojal olla näiteks "Regio TR0" vms.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

007 kirjutas: Ehk siis minu ettepanek, unustage ära orienteerumised ja metsa sõidud (kui vaadatavus kannatab) sellele "viigipüksi klassile nö". Selline mikimaa staadioni stiil , kus kõik vaatajad näevad kogu rada, või enamust vähemalt, toimib ja müüb. Ka osavõtjaid tuleb oma igapäeva autodega. Tavaline kiiruskatse meetod, kus erinevaid maastiku elemente sees on huvitav jälgida ja sõita. Järjestuse paneb paika lihtne aeg. Radasi (raskusastmeid) võib olla mitu (pikemad lühemad/raskemad lõigud näit.) fantaasia küsimus puhtalt. Ehk siis tegu peaks olema sellise sõiduga ja rajaga, kuhu ei karda tulla ka "pühapäeva maasturi" omanik.

Solaariumit. 8)
Arvan, et see on väga hea formaat ettevalmistatud võistlusautodele. Mulle kohe meeldiks sellisel tuld anda.

TR0/Turist võiks siiski metsaradadel ja maakonnas seigelda. Seal aega rahulikult atra seada

Landyga 100% nõus. Ma ka juba vaimusilmas näen võimalikke sponsoreid, kes asjast huvitet.

Tegelt süvenen nüüd Olle tabelisse. Püüan seda looduses ette kujutada. Tundus ju hea olema.
Vasta

Mine “4x4 üritused / 4x4 events”