Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Moderaator: Moderators
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
Põhimõtteliselt täitsa tore idee!
Klasside tähiseid muutma pole mõtet vast hakata (rahvusvahelised ikkagi).
TR2-le liida veel 12 Vaba juurde.
Idee, et masinad vastaksid TR1 nõuetele aga rada oleks lihtsam on täitsa tore.
Põhimõtteliselt splititaks TR1 pooleks: harrastajad ja mudasmüttajad.
Ma ei usu eriti, et praegusest TR1-st rahvast oluliselt "rahvarallitajate-harrastajate" alla üle mindaks. Küll võiks oodata Turistide poolt juurdekasvu.
Klasside tähiseid muutma pole mõtet vast hakata (rahvusvahelised ikkagi).
TR2-le liida veel 12 Vaba juurde.
Idee, et masinad vastaksid TR1 nõuetele aga rada oleks lihtsam on täitsa tore.
Põhimõtteliselt splititaks TR1 pooleks: harrastajad ja mudasmüttajad.
Ma ei usu eriti, et praegusest TR1-st rahvast oluliselt "rahvarallitajate-harrastajate" alla üle mindaks. Küll võiks oodata Turistide poolt juurdekasvu.
Elu on lill! Võilill...
Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
- uputaja
- I live off from the mud
- Postitusi: 4713
- Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
- Asukoht: Kuusalu lähedal metsas
Jah selliseid üritusi peaks korraldama , kus kuiva jalaga hakkama saaks.
Eks peab veel natuke mõtisklema kus , millal , miks ja kellega mingit teemat hakata arendama.
Ise olen samuti käsi kaasategema/aitama ürituste läbiviimisel.
Võibolla , et need inimesed , kes TR 0-iga /turismiklassi algatamisega tegeleda viitsivad võiks kokkusaada ja assja vähe põhjalikumalt arutada.
Kui asjal on jumet , siis miks mitte
Eks peab veel natuke mõtisklema kus , millal , miks ja kellega mingit teemat hakata arendama.
Ise olen samuti käsi kaasategema/aitama ürituste läbiviimisel.
Võibolla , et need inimesed , kes TR 0-iga /turismiklassi algatamisega tegeleda viitsivad võiks kokkusaada ja assja vähe põhjalikumalt arutada.

Kui asjal on jumet , siis miks mitte

Asjas sees 2005. Sügissõidust.
- urmas
- unistus kahest 4-pakist kapoti all
- Postitusi: 1917
- Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
- Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185
Turistklassi peab ümber tegema. Olgu siis kasvõi TR0 selle nimi. See on ikka hull kilomeetrite läbi sõtkumine praegusel kujul.
Praegu tuleb selline formaat silme ette.
Võistluse esimene osa: Rada ette antud kohustusliku trassina mudastel metsateedel. Siis kindel, et ei eksita valesse kohta. Peab olema Regio järgi sõidetav. A´la mudasafari ilma juhtoinata. Mudasemas/keerulisemas kohas vabatahtlikud kohtunikud nõu andmas, uudistamas, metsaalust valvamas (olen käsi). Seal saab üksteist aidata, ergutada, grillida jne. Põhimõte: keerukam rada, kus ajavõit saadakse targa mudas liikumisega ja sirgel metsateel kiiruse ületamine suurt edu ei anna.
Teine osa: Orienteerumine, miski puzzle variant. See oli väga hea mõte Saaremaal. Tükid tuleb muidugi välja teenida.
Turistidele on oma tugiisik, kes ongi ainult nende oma ja teab peast kõiki punkte, radu, kohti.
Praegu tuleb selline formaat silme ette.
Võistluse esimene osa: Rada ette antud kohustusliku trassina mudastel metsateedel. Siis kindel, et ei eksita valesse kohta. Peab olema Regio järgi sõidetav. A´la mudasafari ilma juhtoinata. Mudasemas/keerulisemas kohas vabatahtlikud kohtunikud nõu andmas, uudistamas, metsaalust valvamas (olen käsi). Seal saab üksteist aidata, ergutada, grillida jne. Põhimõte: keerukam rada, kus ajavõit saadakse targa mudas liikumisega ja sirgel metsateel kiiruse ületamine suurt edu ei anna.
Teine osa: Orienteerumine, miski puzzle variant. See oli väga hea mõte Saaremaal. Tükid tuleb muidugi välja teenida.
Turistidele on oma tugiisik, kes ongi ainult nende oma ja teab peast kõiki punkte, radu, kohti.
Palun vabandust, aga loodan et selline "viigipüksisari" ei jää segama päris võistlusi. See oleks ikka väga totter kui võistleja "daam koerakesega" keset metsa ja rajal koos oma tugiisikuga vorstikesi grilliks. Aru mul ei mahu - et mida siis tahetakse - olla nagu offroader aga poriseks ei taha saada!? Niisama võib ju ka loodust nautida. Kui tänane TR-1 ei kõlba (vist olla liiga raske, liiga kallis ja veel mingi liiga) siis paljukiunutud ebavõrdsuse huvides tehke mingi selline sari nagu on/oli miski erkisport sari (kui ma väga puuse ei pannud) kus peale võistluse lõppemist saab võitlusauto mingi paarikümne tuhandega ära osta, mis tähendab, et omanikul ei saa autost väga kahju olla kuna raha sinna alla pole rohkem ka pandud. Ja ongi kogu reeglistik. Sobib selleks Niva ja saabki ühe korraliku "viigipüksiniivasarja". Ning tegeleda saaks sellega mingis kõrvalises karjääris, sport klasse segamata.urmas kirjutas:Praegu tuleb selline formaat silme ette.
Võistluse esimene osa: Rada ette antud kohustusliku trassina mudastel metsateedel. Siis kindel, et ei eksita valesse kohta. Peab olema Regio järgi sõidetav. A´la mudasafari ilma juhtoinata. Mudasemas/keerulisemas kohas vabatahtlikud kohtunikud nõu andmas, uudistamas, metsaalust valvamas (olen käsi). Seal saab üksteist aidata, ergutada, grillida jne. Põhimõte: keerukam rada, kus ajavõit saadakse targa mudas liikumisega ja sirgel metsateel kiiruse ületamine suurt edu ei anna.
Teine osa: Orienteerumine, miski puzzle variant. See oli väga hea mõte Saaremaal. Tükid tuleb muidugi välja teenida.
Turistidele on oma tugiisik, kes ongi ainult nende oma ja teab peast kõiki punkte, radu, kohti.
Las tr-1 jääda sellseks nagu ta ikka on. Kui see lahjemaks teha kaob nagu mõte üldse ära. Kui midagi muuta, siis ainult korralduslikku kvaliteeti (koordinaatide täpsus, info liikumine jms.) Ning need kes väidavad, et tr1-es on ainult vintsi kiiruse peale rõhku pandud ehk et nagu juht oleks loll tümikas kes sõita ei oska, peaks ise ühe võistluse tr1es läbi tegema (soovitavalt juhina) ja usun et arusaamad muutuvad radikaalselt.
Vot sellised tagasihoidlikud mõtted minu poolt.
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033
- urmas
- unistus kahest 4-pakist kapoti all
- Postitusi: 1917
- Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
- Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185
Pole ma poolt sõnagi TR1-st kirjutanudMadis kirjutas:Palun vabandust, aga loodan et selline "viigipüksisari" ei jää segama päris võistlusi. See oleks ikka väga totter kui võistleja "daam koerakesega" keset metsa ja rajal koos oma tugiisikuga vorstikesi grilliks. Aru mul ei mahu - et mida siis tahetakse - olla nagu offroader aga poriseks ei taha saada!? Niisama võib ju ka loodust nautida. Kui tänane TR-1 ei kõlba (vist olla liiga raske, liiga kallis ja veel mingi liiga) siis paljukiunutud ebavõrdsuse huvides tehke mingi selline sari nagu on/oli miski erkisport sari (kui ma väga puuse ei pannud) kus peale võistluse lõppemist saab võitlusauto mingi paarikümne tuhandega ära osta, mis tähendab, et omanikul ei saa autost väga kahju olla kuna raha sinna alla pole rohkem ka pandud. Ja ongi kogu reeglistik. Sobib selleks Niva ja saabki ühe korraliku "viigipüksiniivasarja". Ning tegeleda saaks sellega mingis kõrvalises karjääris, sport klasse segamata.urmas kirjutas:Praegu tuleb selline formaat silme ette.
Võistluse esimene osa: Rada ette antud kohustusliku trassina mudastel metsateedel. Siis kindel, et ei eksita valesse kohta. Peab olema Regio järgi sõidetav. A´la mudasafari ilma juhtoinata. Mudasemas/keerulisemas kohas vabatahtlikud kohtunikud nõu andmas, uudistamas, metsaalust valvamas (olen käsi). Seal saab üksteist aidata, ergutada, grillida jne. Põhimõte: keerukam rada, kus ajavõit saadakse targa mudas liikumisega ja sirgel metsateel kiiruse ületamine suurt edu ei anna.
Teine osa: Orienteerumine, miski puzzle variant. See oli väga hea mõte Saaremaal. Tükid tuleb muidugi välja teenida.
Turistidele on oma tugiisik, kes ongi ainult nende oma ja teab peast kõiki punkte, radu, kohti.
Las tr-1 jääda sellseks nagu ta ikka on. Kui see lahjemaks teha kaob nagu mõte üldse ära. Kui midagi muuta, siis ainult korralduslikku kvaliteeti (koordinaatide täpsus, info liikumine jms.) Ning need kes väidavad, et tr1-es on ainult vintsi kiiruse peale rõhku pandud ehk et nagu juht oleks loll tümikas kes sõita ei oska, peaks ise ühe võistluse tr1es läbi tegema (soovitavalt juhina) ja usun et arusaamad muutuvad radikaalselt.
Vot sellised tagasihoidlikud mõtted minu poolt.

Aga miks nad (turistid, tr0, vms) peaksid kõrvalises karjääris tegelema spotrklasse segamata? Ei meeldi kohe mulle see algajate eemale lükkamine.
Äkki nad on näiteks sponsoritele hoopis atraktiivsemad objektid. Kes neid sportklasse mudases metsas öösel ikka näeb. Aga turist vurab peaaegu puhta autoga avalikkel teedel. Kontrollpunkt koos tasuta supiga näiteks Selveri parklas, kus saab autogramme jagada (nagu v6rrimees Saaremaal):lol:
- urmas
- unistus kahest 4-pakist kapoti all
- Postitusi: 1917
- Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
- Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185
Pakkusin grille jms, sest see ei ole sportklass. Kiirust vaja ka kuidagi maha võtta.Madis kirjutas:Sry, Urmas ära võta isiklikult - ma vaid üldistasin eelnevaid seisukohti Sinu reeglistiku põhjal. Ja ei tõrju ma sugugi kedagi. Tahan vaid, et me metsas kõik ära mahuksime, aga kui seal midagi grillima hakatakse ei saa seda jura vägatõsiselt võtta.

Sealt edasi sportklassi.
Kuid see on minu arvamine. Vaatame, mis tuleb.
Sry, polnud eile mahti, kuid siin ta nüüd oleksArto kirjutas: Mulle tundub, et siiski on kõige parem toodud ideed rakendada Turisti klassis. Äkki saadad arvestuse idee mulle, saaks natuke seda asja seedida!

"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17417
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Ma aravan, et läpaka keelamine ja tänapäevase käsi-GPS-i/PDA lubamine ei annaks eriti suurt efekti (PDA-des ja nutitelefonides saab ju ka kaarditarkvara jooksutada).
Seega oleks mõeldav kas JPS või kogu tänapäevase elektroonika lubamine. Kuna ka telefonides on juba tänapäeval GPS-sid sees, siis läheneks elektrooniliste abivahendate keelamine nonsensile.
Seega oleks mõeldav kas JPS või kogu tänapäevase elektroonika lubamine. Kuna ka telefonides on juba tänapäeval GPS-sid sees, siis läheneks elektrooniliste abivahendate keelamine nonsensile.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Esiteks on siiski vähemalt täna saada olevates pudinates oluliselt kehvem kaart kui seda läpakasse panna võimalik ja teiseks on paljudes tehnikaspordi alades suhtelilselt kummalised piirangud.... Kindlasti võime me neid näiteid igalt poolt tuua.Landy kirjutas:Ma aravan, et läpaka keelamine ja tänapäevase käsi-GPS-i/PDA lubamine ei annaks eriti suurt efekti (PDA-des ja nutitelefonides saab ju ka kaarditarkvara jooksutada).
Seega oleks mõeldav kas JPS või kogu tänapäevase elektroonika lubamine. Kuna ka telefonides on juba tänapäeval GPS-sid sees, siis läheneks elektrooniliste abivahendate keelamine nonsensile.
Küllaga oli see lihtsalt üks võimalus kuidas panna võistlema mehi , mitte autosid. Kaugeltki ei pretendeeri ma sellele, et see nii peaks jäämagi.
Lihtsalt oleks lahe vaadata kuidas tänane GPS'i juba sisuliselt valdav seltskond oskaks sõita joonlaua , kompassi ja paberatlasega

Ka kasvõi FIA nuputab igal aastal mida kavalat välja mõelda selleks, et üks auto ei paneks lihtsalt nii pika puuga teistel eest ära.
Ja kogu mu asja mõte oleks tegelikult ikkagi seal, et tule mis masinaga tahes, sõita võivad kõik ja võita võivad kõik.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
- urmas
- unistus kahest 4-pakist kapoti all
- Postitusi: 1917
- Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
- Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185
Nüüd, kus igas kodus olemas lapakad ja poes gps-d, pole mõtet piirata. Nagunii lükatakse miski abivahend käima.
Tuleb nii teha, et trass oleks sõidetav laialt levinud Regioga ja APS ei annaks eelist. Siis saab ju sõita ka paberregioga. Seal täpselt samad teed, mis digitaalsel. Äkki andagi trass Regio paberkaardile märgituna. GPS annaks sel juhul ainult asukoha kindla teadmise eelise!
Tuleb nii teha, et trass oleks sõidetav laialt levinud Regioga ja APS ei annaks eelist. Siis saab ju sõita ka paberregioga. Seal täpselt samad teed, mis digitaalsel. Äkki andagi trass Regio paberkaardile märgituna. GPS annaks sel juhul ainult asukoha kindla teadmise eelise!
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17417
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Ei julge küll pead anda, kuid uue Eesti "imekaardiga" varustatud GPS-iga võiks ka vast ilma notebookita edukalt TR klassis võistelda.Olle kirjutas: Esiteks on siiski vähemalt täna saada olevates pudinates oluliselt kehvem kaart kui seda läpakasse panna võimalik
Ka PDA-des saab üsna eduliselt vajaliku kaarditarakvara jooksutada:
http://www.rebaseonu.net/uploads/aafrika/p1020881.jpg
Arvestades tehnoloogia arenemise kiirust ja seda, et GPS-e leiab praegu ka käekelladest, siis ennustan sellisel totaalsele keelamisele läbikukkumist.
Mitte ei tuleks niivõrd keelata, kui mõelda välja nutikust nõudvaid (lisa)ülesandeid, mis nullivad ära kõrgema teholoogilise varustuse mäe kõrgused eelised.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kõlab nagu plaan. Kohati mulle tundub, et aetakse segamini (ilmselt lihtsalt entusiasmist) pidevalt mõisted 4x4 auto,-maastur,-off-road masin (loe "traktor"). Foorum on mõeldud, lähtudes nimest, 4x4 autodele. Minu talupoja mõistuse järgi on kõik 4x4 autod maastiku suutlikud, alates pandast ja lõpetades "Hõbekolliga" (näiteks). Inimesed, kes siin kohati tõmbavad peale vett autodele (ja nende omanikele) millel pole raami (oo my gaad) ja kes julgevad nimetada oma autot maasturiks peaks natuke järele mõtlema enne , kui nad seda teevad. Ilma "raamita meestest/naistest" kasvabki välja eesti off-roadi järgmine põlvkond. Peale selle nagu öeldud on küsimus puhtalt erinevas maastiku suutlikkuses. Ükski raamiga salongi masin ei suuda ju vastu panna custom offroad massinale.urmas kirjutas:
Pole ma poolt sõnagi TR1-st kirjutanud
Aga miks nad (turistid, tr0, vms) peaksid kõrvalises karjääris tegelema spotrklasse segamata? Ei meeldi kohe mulle see algajate eemale lükkamine.
Äkki nad on näiteks sponsoritele hoopis atraktiivsemad objektid. Kes neid sportklasse mudases metsas öösel ikka näeb. Aga turist vurab peaaegu puhta autoga avalikkel teedel. Kontrollpunkt koos tasuta supiga näiteks Selveri parklas, kus saab autogramme jagada (nagu v6rrimees Saaremaal):lol:
Asja juurde siis. Hakati arutama teemat, et võiks olla klass/oma ette võistlus "viigipükste meestele". Jõuti selleni, et kuidas nad peaksid metsas mudast ennast välja kaevama ja ikka käe õliseks tegema ja vee salongi laskma. Krt saage aru, et tegu ongi viigipüksi ideega. Viimane selline ja minu arust kõik sellised (Saku Läte lauluplatsil ja ka Männikul) on kordi rohkem rahvast kokku toonud kui ükskõik milline muu offi võistlus. Seda väga lihtsal põhjusel, neil üritustel on hea vaadatavus külastajale. Ja nagu ka öeldud, sponsorid armastavad seda.
Ehk siis minu ettepanek, unustage ära orienteerumised ja metsa sõidud (kui vaadatavus kannatab) sellele "viigipüksi klassile nö". Selline mikimaa staadioni stiil , kus kõik vaatajad näevad kogu rada, või enamust vähemalt, toimib ja müüb. Ka osavõtjaid tuleb oma igapäeva autodega. Tavaline kiiruskatse meetod, kus erinevaid maastiku elemente sees on huvitav jälgida ja sõita. Järjestuse paneb paika lihtne aeg. Radasi (raskusastmeid) võib olla mitu (pikemad lühemad/raskemad lõigud näit.) fantaasia küsimus puhtalt. Ehk siis tegu peaks olema sellise sõiduga ja rajaga, kuhu ei karda tulla ka "pühapäeva maasturi" omanik.
Solaariumit.

RR Sport
LR Disco II.
Disco III
LR Disco I
RR TDV8
... and counting
LR Disco II.
Disco III
LR Disco I
RR TDV8
... and counting
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17417
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Vanal hallil ajal, kui offroad Eestis alles lapsekingades oli toetas Regio lausa selliseid võistlusi.urmas kirjutas:Nüüd, kus igas kodus olemas lapakad ja poes gps-d, pole mõtet piirata. Nagunii lükatakse miski abivahend käima.
Tuleb nii teha, et trass oleks sõidetav laialt levinud Regioga ja APS ei annaks eelist. Siis saab ju sõita ka paberregioga. Seal täpselt samad teed, mis digitaalsel. Äkki andagi trass Regio paberkaardile märgituna. GPS annaks sel juhul ainult asukoha kindla teadmise eelise!
Ehk õnnestuks TR0 klassi edukalt promodes ka Regio või EOMap peasponsoriks saada, kes (paber)kaartide kasutamise/kopeerimise eest litsensitasu ei nõukas.
Niinagu paar aastat tagasi oli igal TR võistlusklassi sponsori nimi ees, võiks ju tuleval hoojal olla näiteks "Regio TR0" vms.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- urmas
- unistus kahest 4-pakist kapoti all
- Postitusi: 1917
- Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
- Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185
Arvan, et see on väga hea formaat ettevalmistatud võistlusautodele. Mulle kohe meeldiks sellisel tuld anda.007 kirjutas: Ehk siis minu ettepanek, unustage ära orienteerumised ja metsa sõidud (kui vaadatavus kannatab) sellele "viigipüksi klassile nö". Selline mikimaa staadioni stiil , kus kõik vaatajad näevad kogu rada, või enamust vähemalt, toimib ja müüb. Ka osavõtjaid tuleb oma igapäeva autodega. Tavaline kiiruskatse meetod, kus erinevaid maastiku elemente sees on huvitav jälgida ja sõita. Järjestuse paneb paika lihtne aeg. Radasi (raskusastmeid) võib olla mitu (pikemad lühemad/raskemad lõigud näit.) fantaasia küsimus puhtalt. Ehk siis tegu peaks olema sellise sõiduga ja rajaga, kuhu ei karda tulla ka "pühapäeva maasturi" omanik.
Solaariumit.
TR0/Turist võiks siiski metsaradadel ja maakonnas seigelda. Seal aega rahulikult atra seada
Landyga 100% nõus. Ma ka juba vaimusilmas näen võimalikke sponsoreid, kes asjast huvitet.
Tegelt süvenen nüüd Olle tabelisse. Püüan seda looduses ette kujutada. Tundus ju hea olema.