Triangulated 4 link VS Wishbone (A-arm) 3 link
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
Ma arvan et A- raamiga vedrustust on lihtsam teha kui 4- linki. Mina valisin 4- linki selle tottu et koik kasutusel olevad puksid on samasugused.
A- raami korral oleks tagasilla keskele pidanud tegema raudpuksi pronksist lisapuksiga, mis kulub kiiresti ja on kallim ning keerukam vahetada kui minul kasutusel olevaid MB silla pukse.
A- raami korral oleks tagasilla keskele pidanud tegema raudpuksi pronksist lisapuksiga, mis kulub kiiresti ja on kallim ning keerukam vahetada kui minul kasutusel olevaid MB silla pukse.
Toyota Hilux
Land +3725066049
Land +3725066049
-
777
- Teoreetilised teadmised Praktikas
- Postitusi: 97
- Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
- Asukoht: Tallinn
Kinemaatiliselt.
Kui sa kasutad A-armi kahe lingi asemel, siis asub Roll center - külgkaldumistsenter (RC) selle A-armi silla liigendi kohas.
Kui aga kasutada kahte linki ja mitte paralleelseid alumisi hoobasid, siis on võimalik RC kõrgus muuta erinevaks ülemiste hoobade sillapoolsete liigendite kõrgusest.
RC on siis see kinemaatiline punkt, mille ümber auto kere kaldub. See mõjutab:
1. Mida kõrgemal on RC, seda vähem auto kere kurvis kaldub, kuna osa auto keret kallutavatest jõududest lähevad otse läbi hoobade ratasteni ning vähem jõudu läheb läbi vedrude ja amortisaatorite.
2. nn jacking. ehk siis kõrge RC tõstab kurvis külgjõudude mõjul autokere üles. See probleem esines näiteks sõltumatu vedrustusega VW põrnikal, Porsche356, ZAZ965 jne. Jäiga sillatala puhul ei tohiks jacking effekti minu arust tekkida.
3. Kõrge RC korral üle konaruste sõites kui tekib silla külgkaldumine kere suhtes (isegi kui kere otse jääb), siis tekib kere külgsuunaline liikumine rataste suhtes. Näiteks kui diagonaalis üle raudtee sõita.
Anyway kui sa kavatsed alumised hoovad paralleelseks jätta ja kasutad kahte ülemist hooba (A-arm asemel) ning nende kinnitused silla peal suht kokku panna, siis sel juhul jääb RC suht muutmatuks.
Kinemaatiliselt peaksid sa ka vaatama anti-squat nurka.
Praktiliselt
Kui sa kasutad kahte linki, siis saad sa nende otstes kasutada tavalisi rod end-e. Kui A-armi, siis paindepingetest tulenevalt rod-endi silla poolses otsas kasutada ei saa, tuleb teha A-armi otsa pesa "spherical bearing" jaoks või kasutada mingit sharniiri.
Tugevuse poolest on kahe ülemise lingiga variant A-armist parem.
Ruumi poolest on kahte linki vast ka parem mahutada.
Samas kui sa leiad mõne olemasoleva maasturi kõljest sobiva A-armi, siis võib selle kasutamine olla kindlasti lihtsam, kui hoobade ja rod-endidega mässamine.
Lõppkokkuvõttes mõlemad variandid sobivad.
Kui sa kasutad A-armi kahe lingi asemel, siis asub Roll center - külgkaldumistsenter (RC) selle A-armi silla liigendi kohas.
Kui aga kasutada kahte linki ja mitte paralleelseid alumisi hoobasid, siis on võimalik RC kõrgus muuta erinevaks ülemiste hoobade sillapoolsete liigendite kõrgusest.
RC on siis see kinemaatiline punkt, mille ümber auto kere kaldub. See mõjutab:
1. Mida kõrgemal on RC, seda vähem auto kere kurvis kaldub, kuna osa auto keret kallutavatest jõududest lähevad otse läbi hoobade ratasteni ning vähem jõudu läheb läbi vedrude ja amortisaatorite.
2. nn jacking. ehk siis kõrge RC tõstab kurvis külgjõudude mõjul autokere üles. See probleem esines näiteks sõltumatu vedrustusega VW põrnikal, Porsche356, ZAZ965 jne. Jäiga sillatala puhul ei tohiks jacking effekti minu arust tekkida.
3. Kõrge RC korral üle konaruste sõites kui tekib silla külgkaldumine kere suhtes (isegi kui kere otse jääb), siis tekib kere külgsuunaline liikumine rataste suhtes. Näiteks kui diagonaalis üle raudtee sõita.
Anyway kui sa kavatsed alumised hoovad paralleelseks jätta ja kasutad kahte ülemist hooba (A-arm asemel) ning nende kinnitused silla peal suht kokku panna, siis sel juhul jääb RC suht muutmatuks.
Kinemaatiliselt peaksid sa ka vaatama anti-squat nurka.
Praktiliselt
Kui sa kasutad kahte linki, siis saad sa nende otstes kasutada tavalisi rod end-e. Kui A-armi, siis paindepingetest tulenevalt rod-endi silla poolses otsas kasutada ei saa, tuleb teha A-armi otsa pesa "spherical bearing" jaoks või kasutada mingit sharniiri.
Tugevuse poolest on kahe ülemise lingiga variant A-armist parem.
Ruumi poolest on kahte linki vast ka parem mahutada.
Samas kui sa leiad mõne olemasoleva maasturi kõljest sobiva A-armi, siis võib selle kasutamine olla kindlasti lihtsam, kui hoobade ja rod-endidega mässamine.
Lõppkokkuvõttes mõlemad variandid sobivad.
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4500
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Mõte A-armi (Wishbone'i - või kuda iganes seda nimetada) sillale kinnitamiseks liikus küll rohkem selles suunas.777 kirjutas: Kui A-armi, siis paindepingetest tulenevalt rod-endi silla poolses otsas kasutada ei saa, tuleb teha A-armi otsa pesa "spherical bearing" jaoks või kasutada mingit sharniiri.

tartuoffroad.ee
5581340
5581340
-
777
- Teoreetilised teadmised Praktikas
- Postitusi: 97
- Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
- Asukoht: Tallinn
Kuidas selline asi muidu kestab? Pikisuunalisse puksi võib vist lõtk päris kiirelt sisse tulla, millega kaasneb silla külgsuunaline lõtk.MahviaDeTyrk kirjutas: Mõte A-armi (Wishbone'i - või kuda iganes seda nimetada) sillale kinnitamiseks liikus küll rohkem selles suunas.
Ma ei tea kui suurt silla käiku sa planeerid ja kui oluliseks sa kinemaatikat pead, kuid pikem ülemine õõtshoob annaks kindlasti parema kinemaatika. Mahutavusega vist tekiks siis probleeme...