Igapäevasõiduks kasutatava Niva alla on hetkel auto ostmisel kaasa saadud Venemaal toodetud naasterehvid.
Kui möödunud talvel ja käesoleva talve alguses sai antud jalavarjudele vaid kiidusõnu öeldud, siis viimase kuu- pooleteise jooksul on nende pidamisomadused kiiresti kahanema hakanud. Eriiti tuntav on see lobajaka, lörtsi ja musta jää tingimustes.
Selguse huvides olgu öeldud, et ilmlselt tegu nende jaoks juba kolmanda talvega. Mustrit on täiesti piisvalt ja isegi osa nelu on veel sees.
Kui mustal jääl kehava käitumist saab veel kuidagi seletada üha kahaneva naelte arvuga, siis lobjaka ja lörtsi sees jääb mulje, nagu ei viskaks muster enam ennast tühjaks. Oma 12 aasta pikkuse juhistaazi juures olen sõitnud kõiksuguste pasteldega (esimene talv lausa suvekummiga), kuid nii kiiret rehvi pidamisomaduste langust pole varem täheldanud.
Kas võib see olla seletatav sellega, e t tänavuse talve kiired temperatuuri kõikumised suures vahemikus on antud kummisegule halvasti mõnunud ning rehvi jäigaks muutnud?
Antud olukord nõub ilmselt tegutsemist ja uueks hoojaks talviste jalavarjude vahetamist. Sellega seoses on tekkinud kaks küsimust:
1. kas osta uued rehvid kevadel, kui tulemas suured allahindlused?
"+" poolele jääb hinnasoodustus ja võimlus kaubelda
"-" poole ilmslet poole aasta võrra lühem garantiiaeg ja kesisem valik
2. kas osta taas tavaline talverehv või lasta naelutada mõni MT mustriga papu?
MT- Rehvi eelisleks töötamine kõiksugusel maastikul ja sõltumta ilmastikust. Puuduseks naelte kadumisel pea olematu pidamine jäistes oludes.
Talverehvi eelisteks hea toimimine kõiksugustes talveoludes ka siis, kui naelu väheks jäänud. Samas pehme talve korral maastikul liiklemine vaevaline.