Talverehvidest

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Talverehvidest

Postitus Postitas Landy »

Prooviks veidi abi ja nõu saada oma murele seoses talverehvidega.
Igapäevasõiduks kasutatava Niva alla on hetkel auto ostmisel kaasa saadud Venemaal toodetud naasterehvid.
Pilt
Kui möödunud talvel ja käesoleva talve alguses sai antud jalavarjudele vaid kiidusõnu öeldud, siis viimase kuu- pooleteise jooksul on nende pidamisomadused kiiresti kahanema hakanud. Eriiti tuntav on see lobajaka, lörtsi ja musta jää tingimustes.
Selguse huvides olgu öeldud, et ilmlselt tegu nende jaoks juba kolmanda talvega. Mustrit on täiesti piisvalt ja isegi osa nelu on veel sees.
Kui mustal jääl kehava käitumist saab veel kuidagi seletada üha kahaneva naelte arvuga, siis lobjaka ja lörtsi sees jääb mulje, nagu ei viskaks muster enam ennast tühjaks. Oma 12 aasta pikkuse juhistaazi juures olen sõitnud kõiksuguste pasteldega (esimene talv lausa suvekummiga), kuid nii kiiret rehvi pidamisomaduste langust pole varem täheldanud.
Kas võib see olla seletatav sellega, e t tänavuse talve kiired temperatuuri kõikumised suures vahemikus on antud kummisegule halvasti mõnunud ning rehvi jäigaks muutnud? :?:

Antud olukord nõub ilmselt tegutsemist ja uueks hoojaks talviste jalavarjude vahetamist. Sellega seoses on tekkinud kaks küsimust:
1. kas osta uued rehvid kevadel, kui tulemas suured allahindlused?
"+" poolele jääb hinnasoodustus ja võimlus kaubelda
"-" poole ilmslet poole aasta võrra lühem garantiiaeg ja kesisem valik

2. kas osta taas tavaline talverehv või lasta naelutada mõni MT mustriga papu?
MT- Rehvi eelisleks töötamine kõiksugusel maastikul ja sõltumta ilmastikust. Puuduseks naelte kadumisel pea olematu pidamine jäistes oludes.
Talverehvi eelisteks hea toimimine kõiksugustes talveoludes ka siis, kui naelu väheks jäänud. Samas pehme talve korral maastikul liiklemine vaevaline.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Oma kogemustest soovitan BFG AT mustriga kummi. Töötab igal pool piisavalt hästi. Pidamine talvel on ka hea. Jäisel teel hoiab autot ilusti teel. Samas on kumm asfaldil vaikne ja metsavahel piisavalt hea pidamisega. Arvan, et tegemist on hea valikuga, kui enamus ajast sõidab auto ikka igapäevasõite kui kui tekib kihu maastikule keerata, siis ei jää ka hätta.

Ahjaa...ja naelkumm seaduste järgi lubatud naelaga on mõtetu, kuna kiirustel 50+ ei tööta naelad enam nii-kui-nii. Seega vaadata ikka mustrit, mis ise hästi töötab ja on piisavalt hea tihedusega ka jäistele ja talvistele tingimustele.

BFG AT eluiga on 60000km vabalt. Volle Patrolil (auto meie listis olemas) on kummidega niipalju kilomeetreid selja taga ja 50% on veel mustrit järel, seega igati OK.
+372 5028488
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

AT - does not work on ANY TERRAIN.

Sitemat kummi annab otsida. Isegi see sitane bridgestone, mis mul all autol on peab paremini.

Jah, su bfg on hea esimesed 10.000 km, kui ta on veel uus ja pehme, kuid siis on ta yks sile junn, mis end täis tatib ja kuskile ei liigu.

Talvekumm olgu ikka lamell tyypi, pehme ja suvel sõida ntx GY Wrangleriga. või siis bfg AT ga, kui igapäeval oled asfaldil.

Ainuke koht, kus ma olen reaalselt head tulemust BFG AT kummil näinud on lahtises kuivas liivas....

Aga noh, nyyd JR hakkab oma AT -d kiitma, sest paremat kummi pole ju olemas ..
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

bahaha...
ei räägi ise muust kui kogemusest...
10000km, selle ajaga ei ole AT kumm isegi mitte 1mm kulunud. Tõestatud on seda juba 3 jooksuga kahe patroli all. Vaata ikka fakte, enne kui vehkima tuled neeger :lol:
Usun, et kui 1/3 mustrist järgi on, siis see jah ei tööta kuna lamellid mis on mustrisse lõigatud umbes sellel maal lõppevad. Siinkohal on sul õigus, ühel hetkel kui AT piisavalt kulunud on lõpetab ta töö...nagu iga teinegi kumm.

Ja liivasel pinnal ei tööta AT teps mitte hästi, kuna mustri profiil on ehitatud sellisena, et ta pressiks kõik mis sinna läheb sealt minema. Mis annabki AT'le hea eelise pinnasel, kus kõva põhi on ikkagi katsutav ning millesse saab ka haakuda. Liivasel pinnal töötab hästi BFG TA kumm, mida on ka oma käega proovitud.

Kindlasti on paremaid AT kumme, aga mitte selle raha eest nagu seda BFG pakub. Wrangler MTR võib ka vaadata, aga hind on kõrgem ja kui vaadata milliseid hinnanguid on kummidele erinevates review lehekülgedel antud, siis MTR on märjaga ja jääga kehvemaks peetud. Viimased aga siiski daily driverile olulisemad, kui mudaläbivus, mis on BFG AT ja Wrangleri MTR vahel sama...võib olla tsipa MTR kasuks.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Rehvide vaikul mängivad rolli järgmised numbrid:
1. Hind kuni ~1000.-/tk (+naelutamine)
2. Mõõdud vahemikus 175/70/R16 -> 205/R16

BGF vist ei mahu kumbagi vahemikku... :roll:

Seega tulgem pilvedest alal ja pakkugem tavalise inimese taskukohase hinnaga lahendusi!

Samas ei näema probleemi lastes rehvid nn. pakibussinaeltega teha, sest 99% juhtudet mendid tee peal naelu ei mõõda/kaalu ja ülevaatusega ka probleemi piole, sest see on suvel.

Ka rehvi müra ei mängi eriti rolli, sest LADA mootor karjub nendest nii-kui- nii üle :wink: ja Hi_Fi süsteemi autos ka pole.

Samas endiselt kõsimus, miks hetkel all olevad ja igati korraliku mustriga rehvid järsku pidamise kaotanud on?
Viimati muutis Landy, R Veebr 11, 2005 2:46 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

On sul need taastatud rehvid? Äkki on kummisegu "kõvaks ja jäigaks" ära läinud? Seda pidi juhtuma 3 aastat vanade protirehvidega.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

jr kirjutas:On sul need taastatud rehvid? Äkki on kummisegu "kõvaks ja jäigaks" ära läinud? Seda pidi juhtuma 3 aastat vanade protirehvidega.
Pregused peaks olema originaalsed MADE IN RUSSIA rehvid.
Ilmselt tuleb ka uue rehvi valikul jääda kasutatud/taastatud rehvi juurde, sest ette antud hinnklassi uued ei mahu. :(
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
jlx
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 145
Liitunud: K Dets 29, 2004 6:49 pm

Postitus Postitas jlx »

Ilmselt tuleb ka uue rehvi valikul jääda kasutatud/taastatud rehvi juurde, sest ette antud hinnklassi uued ei mahu. :([/quote]

Oma nival 3 talve all nokian hakkepelita 10(vabandan kui kirjavead sees) kasutatult ostsin 1000 eeki eest.Maanteel täitsa head,metsas käib kah.Ei oska õelda kas seda mustrit enam toodetakse,aga vähemalt tehakse ka 175/80/16 mõõtu.Hind peaks ka nii 1000 tükk uuest peast olema.Need uuemad nokiani mustrid kõlbavad küll kuni stange lund ei lükka.
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 447
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

kuidas on kellelgi kogemustega - kas väljatulnud naelte asemele saab ka uusi enam-vähem edukalt panna?
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Pead uued augud puurima, siis saad.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Huvi pärast lasin naelad kunagi vanade naelte aukudess. Pidasid küll ... aga kuu ajaga olid ka kõik enamuses väljas tagumistest rehvidest. Kokkuvõtteks - mõtetu. Ikka uus auk ja sinna nael.
+372 5028488
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 447
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

milliseid kohti tallinnas soovitate?
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Rehviekspert
+372 5028488
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Kummimees.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

erik kirjutas:Kummimees.
On nad viimasel ajal õppinud tööriistu kasutama? Ma sellepärast Rehvieksperti läksingi üle, et Kummimees pidi oma töid mitu korda ümber tegema ja ikka ei tulnud õieti välja. Nõus, mõned vanad kalad on Kummimehes väga asjalikud, aga alati nende otsa ei satu ja imelikul kombel on kvaliteet meeste lõikes väga erinev.
+372 5028488
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”