Sain eelmise aasta suvel 2 nädala jooksul proovida 1. põlvkonna facelift Dacia Dusterit 1.5 dCi 81 kW mootoriga ning üldiselt jättis ta mulle hea mulje. Vaid mürasummutus tundus veidi nigel olevat, sest nii 70-ga sõites oli sõidumüra juba päris korralikult kosta, et pidi raadio volüümi tunduvalt tõstma. 4x4 süsteem tundus täitsa muhe, 1. käik on hea lühike ja kasutatav põhimõtteliselt ka aeglustina ning kliirens tehasest 200 mm, mida saaks põhimõtteliselt vajadusel vedrutõstega paar cm kergitada. Samuti ei jäänud hätta ta täislastis piduritega haagise vedamisega. Passi järgi näitab 1500 kg (piduritega), aga tundus, et oleks suuteline ka rohkem järgi võtma. Sai proovitud ka mingil määral Männiku karjääri lähistel liivas sõita ning Duster vedas end sealt ilusti läbi. Samuti muus osas jättis see isend endast väga soliidse mulje. Seoses praeguse lumerohke talvega tekkis nüüd endalgi soov järgmiseks autoks Duster soetada (plastikurohkus pole minu jaoks probleem
Ostetav Duster võiks olla pigem 1. gen (soodsama hinnaga), paremal juhul ka 1. gen-i facelift. Kindlasti on välistatud esiveolised ning teiseks arvan, et minusugusel, kes sõidab enamasti kuni 15 km otsi ning 70% linnas, oleks mõistlik pigem bensiinimootoriga isend võtta. Ehk siis mootor oleks sellisel juhul 1.6 77 kW. Muret teeb aga see, et sellel mootoril on väänet vaid 148 Nm, mille saavutab alles 3750 RPM juures. Võrdluseks olgu toodud, et eelnevalt mainitud diiselmootoril on väändemoment 240 Nm, mille saavutab ka oluliselt madalamatel pööretel nagu diislitele kohane (1750 RPM). Lisan veel juurde, et minu praegusel Škodal, mis esiveoline, on väänet 250 Nm ning selle saavutab ta 1500 pöörde juures ning see ei tundu tänasel päeval enam väga võimekas.
Palun andke nõu ka selles osas, mida Dusteri puhul pigem jälgida (plaan osta eraisikult). Vaatasin auto24.ee arvustust, kus Väino Laisaar ütles, et poolteljed kipuvad sellel isendil kiirelt väsima ja võiksid tugevamad olla, aga kas on veel midagi, millele rohkem tähelepanu pöörata vaja?
Lisan veel nii palju, et plaanin Dusteriga haagist vedada võibolla max 4 korda aastas, kuid kuna elan kohas, kus teinekord lumehooldusega on nagu ta ikka kipub olema, siis teinekord oleks vaja pere teisi autosid (Octaviad) trossiga lumest välja aidata. Samuti on plaanis teinekord ka off-road matkasid ette võtta. Ning küsimus sellest lähtuvalt olekski, et kas see 1.6 77 kW mootor oma suhteliselt tagasihoidliku väändemomendiga jääb pigem lahjaks ning tuleks ikkagi eelistada diislit? Diisli puhul kardan kõige rohkem seda, et oma lühikeste otstega linnas + sagedaste külmkäivitustega suudan selle mootori korralikult tuksi keerata.
Olen väga tänulik kui saate jagada oma kogemusi erinevate Dusteri mootoritega või siis lihtsalt hääd nõu anda