Snorkel

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Tallinn tel:51909391

Snorkel

Postitus Postitas reimo »

Uurides variante võimalikult väikeste kuludega viia õhuvõtt võimalikult kõrgele ja samas jättes auto välimuse enamvähem viisakaks, tekkis mõte vedada kapoti alla ühe jämeda toru asemel mitu peenikest (nt. 4x32mm juhtmekõrid), mida oleks tunduvalt lihtsam näiteks Grand Cherokee kapoti alla mahutada kui ühte 100 mm toru. Ei tahaks nimelt (vähemalt kohe) konserviavajaga tiiva kallale minna, aga kapoti all jäävad ABS ja klaasipesu paak ette, millest kummasti ei taha ka nagu loobuda.
Et kas see on väga loll mõte?
Tihendamist-ehitamist muidugi rohkem, aga oma auto kalla nokkimine ise-enest kah mõnus tegevus ju :wink:
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Ja kuhu sa selle kaheksajala sabad otsapidi väljaviid?
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas Arto »

Ladogal on korduvalt viidud Jeepidel õhuvõtt painduva jämeda toruga lihtsalt kapoti all võimalikult salongi poole ja võimalikult kõrgele - on toiminud küll ning välisilme jääb muutumatuks.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Jama mõte. Juhtmekõri tekitab liiga palju keeriseid õhuvooluses, tänu oma struktuurile. Samuti on sul ühes 32mm läbimõõduga siledas torus nii suure voolukiiruse juures nagu seda avatud segusiibriga tehakse liiga palju keeriseid toruseinast tingituna ja tekib kohatine liig-hõrendus, tänu kokku koonduvale õhukogusele. Seega kui tahad oma autost oma 10% HP'sid maha võtta ja de-tuunida, siis anna minna.
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

arto kirjutas:Ladogal on korduvalt viidud Jeepidel õhuvõtt painduva jämeda toruga lihtsalt kapoti all võimalikult salongi poole ja võimalikult kõrgele - on toiminud küll ning välisilme jääb muutumatuks.
Siin on kaks varianti, kas teha nii et noh oleks kuidagi tehtud või teha nii, et hästi oleks tehtud ja kõik hobused endiselt tallel. Igast plasttoru aretisi on vahest lausa rõve vaadata, nii silmale kui tehnilisele taibule.
+372 5028488
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Tallinn tel:51909391

Postitus Postitas reimo »

jr kirjutas:Jama mõte. Juhtmekõri tekitab liiga palju keeriseid õhuvooluses, tänu oma struktuurile. Samuti on sul ühes 32mm läbimõõduga siledas torus nii suure voolukiiruse juures nagu seda avatud segusiibriga tehakse liiga palju keeriseid toruseinast tingituna ja tekib kohatine liig-hõrendus, tänu kokku koonduvale õhukogusele. Seega kui tahad oma autost oma 10% HP'sid maha võtta ja de-tuunida, siis anna minna.
No seesama kahtlus mul ka tekkis. Samas - 190 või 170hpd pole nii suur vahe võrreldes korraliku hydrolockiga.

Ja jah, mõte oli tuua need torud kuhugi pidurivõimendi juurde.
Korralik lahendus on muidugi läbi tiiva, aga see tähendab ka lõplikku otsust, et seda autot ilmselt müüa ei õnnestu (kui just tiiba välja ei vaheta).

Aga juhtmekõri peale mõtlesin ka seetõttu, et peenemaid kõrisid on saada vähe kõrgema temp. kindkusega kui solgitorusid ja jämedat kõri. Ja ruumi on kapotiall ainult kollektorite kohal (jeebil need mõlemad vasakul)
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kui juba snorkel siis korralik.Sitta ei maksa teha.Kui sa vaatad näiteks ARB kodukale siis leiad sealt oma GC sobiva varjandi kindlast.Need näevad enam-väheb kobedad välja ka.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

reimo kirjutas: Ja jah, mõte oli tuua need torud kuhugi pidurivõimendi juurde.
Ja võimaliku veetakistuse sügavust saad juurde palju? 10cm?
virx2
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 01, 2005 8:36 pm
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas virx2 »

niisama huvist: palju sa teoreetiliselt nii sügaval sõitmas käid, et vaja katuse kõrgusele tuua ? piisab ehk(nagu arto ütles) väheke kõrgemale tuua nagu osadel cheromeestel ?
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Tallinn tel:51909391

Postitus Postitas reimo »

Veiko kirjutas:Kui juba snorkel siis korralik.Sitta ei maksa teha.Kui sa vaatad näiteks ARB kodukale siis leiad sealt oma GC sobiva varjandi kindlast.Need näevad enam-väheb kobedad välja ka.

Veiko
Vaatame rahakotti ja GC turuväärtust ka. Ja hindame teda kui potentsiaaslet tõsit maasturit.
Siis jääb lõpuks ikkagi mingi omatehtud variant, küsimus ainult kui viisakas.
Ja netist otsitu põhjal GC-le keegi päris oma snorklit ei tooda, saab teiste omasid sobitada, et väline osa viisakas paistaks.
Oroginaalis on õhuvõtt vasaku esitule kõrval, seal piisab väga vähesest, et laine sisse lööb.
Ja autot päris allveelaevaks ehitama (vähemalt esialgu) ei kavatse hakata, seega jagaja paneb ikkagi sügavuse paika.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

jr kirjutas:Jama mõte. Juhtmekõri tekitab liiga palju keeriseid õhuvooluses, tänu oma struktuurile. Samuti on sul ühes 32mm läbimõõduga siledas torus nii suure voolukiiruse juures nagu seda avatud segusiibriga tehakse liiga palju keeriseid toruseinast tingituna ja tekib kohatine liig-hõrendus, tänu kokku koonduvale õhukogusele. Seega kui tahad oma autost oma 10% HP'sid maha võtta ja de-tuunida, siis anna minna.
BS.

Kui sa uurid, mis toimub gaaside voolamisel suurtel kiirustel, siis avastad, et liikumine on kihiline. Samad reeglid kehtivad ka taevast pilvi vaadates.
seetõttu, toru ristlõike keskosas liigub kaas sirgelt ja kiiremalt, kui toru äärealadel. Äärealadele tekkivad jah keerised, millest sa räägid. Kui sul on toru läbilõige seal kuskil 30 mm juures, siis on täiesti savi, kuidas see asi seal sees keerleb. Tekkiv õhuvoolus jõuab segusiibrini nii või teisiti, ning kui võtta nii, et sul on juba selles voolus "keerised" sees, siis see vaid soodustab kütuse ja õhu segunemist.

vajadusel postitan sulle suurema koguse seda seletavaid rootor ja nabla arvutusi, kui tahad asja sügavamalt süübida. Võid ka ise netist vaadelda teemat, lähtepunktiks on Navier-Stokesi võrrandid, mis sellist keskkonda katsuvad kirjeldada.

Senini aga, vana hea saepuru imemise toru on veri guud, kui vaja mootorisse õhku sisse ajada, savi, kui pikk ta on. õhk läheb sealt läbi samamoodi...



K,

Pideva keskkonna mehaanik :D
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Saepuru imemise toru läheb muuseas ajaga (temp. kõikumistega?) rabedaks auklikuks :roll:

Millele vatamata on ta veri guud!
Tuleb aeg-ajalt lihtsalt silm peale visata.
Meie (tegelikult küll peakonstruktor Robi ainuisikuliselt) vahetasime laiskade inimestena selle päristoru vastu välja.

Mis puutub snorkli vajalikkusesse siis võistlustele pole mõtet ilma ronida.
Teisalt poleks Grand minu meelest niikuinii suurem asi võistlusauto (no offence). Safaril saab rajasügavust valida aga teisalt kui huvi on siis miks mitte ehitada (kuigi ka safariautoks on väga palju mõistlikumaid valikuid kui Grand)...
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Stupiduser kirjutas: Teisalt poleks Grand minu meelest niikuinii suurem asi võistlusauto (no offence). Safaril saab rajasügavust valida aga teisalt kui huvi on siis miks mitte ehitada (kuigi ka safariautoks on väga palju mõistlikumaid valikuid kui Grand)...
Samas, müüa seda Grandi Reimol mõistliku hinnaga nagunii ei õnnestu. Nii et, allavett minema...
Saab näha kui sügavale ja kaugele ka Grand jõuab.Igasugu muude Jeepidega asi selge.
Tegelikult on Grandil õhuvõtt tehases juba oluliselt paremini lahendatud, kui Cherokeel. Viimasel safaril sõitis Einari Grand kõik basseinid kuiva filtriga läbi. Cherod seda ei teinud.
Ma ka tiiva sisse ei hakkaks auku urgitsema. Kõrgemale kaane alla tuua on ok juba.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Diff:
Nii väikese ristlõike kohta kui 32mm ja nii suure voolukiiruse puhul(noh arvame emotsionaalselt) kui seda avatud segusiibriga on ei kehti Stokesi valemid enam, sekkub Moroso konstant, kuna aina suurematel kiirustel kisutakse sujuvat õhuvoolust toru seintest eemale, mis võib ülihelikiiruse juures hakata servadest õhku keskele tõmbama, tekitades antud koha peale air intake maailmas tuntud nähtuse nagu "black hole" / "black swirl".

Jah, saepuru toru on hea, kui oled varuga ristlõiget pannud. Saepuru toru eelis on veel see, et tekitab nii öelda "Bullet" või "Turbiini" effekti, kuna keerab õhu sees pöörlema. Toru paigaldamisel on hea jälgida, et toru saaks paigaldatud sedasi, et sisemine vint-keere keerleks päripäeva snorkli poolt vaadatuna. Juhtmekõril aga ei ole struktuur noh kuidas öeldagi ... keermega.
+372 5028488
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Tallinn tel:51909391

Postitus Postitas reimo »

urmas kirjutas: Viimasel safaril sõitis Einari Grand kõik basseinid kuiva filtriga läbi.
Kas tõesti see 3" mis tal õhuvõtt kõrgemal on kui minul, aitab niipalju?
Kui seda piltivaadata, siis sai mul Paldiskis filter märjaks väga madalas vees
Pilt
Pildilt on näha, et vasakul on kapoti nurk märg. Ilmselt oli kiirus teelt alla auku sõites liiga suur, muidu sai nagu suht rahulikult liigutud seal (või mäletan ma valesti, Urmas kõrvalistmelt äkki teise arvamusega?)
Või on V8 asi paremini lahendatud?

Edit: Panen siia ka ühe pildi jutuks olevast piirkonnast, kuna kõik ei pruugi mitte täpselt teada palju Grandi kapoti all ruumi on
Pilt
jämeda kõriga mahuks minema vast sisselaskekollektori alt, otsa ülestoomine kollektori nurga ja pidurivõimendi vahelt on siis järgmine mõtlemise koht.
ABS'i aju saaks õhufiltri kõrvalt ilmselt kuhugi mujale paigutada, aga klaasipesuvedeliku paagi joks uut kohta nii lihtsalt ei leia (paremal on ees cruise ja kont, kuna plaan autot aeg-ajalt ka käru vedamiseks ja kaubikuna kasutada, siis nendest loobuda ei taha)
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”