Liiklus...

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Vasta
kkerem
Off Roader Wannabe
Postitusi: 30
Liitunud: P Mär 19, 2006 3:59 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kkerem »

ricardodesol11 kirjutas:
mrtn kirjutas: 2) ära sõida autode vahel, vaid esimesel võimalusel kiirenda eest ära ja sõida ohutus üksinduses, see jätab ka ruumi manöövriteks nagu raudteerööpad, või kui auto kõrvalteelt ette keerab (jämedalt võttes pooled keeravad). lisaks väldib see munaprobleemidega või muidu loomult kurjade autojuhtide sigatsemisest tingitud fataalse lõpuga intsidente
3) arvesta, et kõik autojuhid langevad p 2 toodud klassifikaatorite alla ja sul on oluliselt ohutum liigelda.
Et nagu aru saan siis tsiklitele kõik lubatud! No ostan ka ja hakkan laiama. Huvitav et näiteks maasturiga kõnniteel või üle muru sõitmist pannakse küll pahaks(ise ei tee seda), aga põhjusmõtteliselt läheb küll ju sama kategooria alla. Ise isiklikult ei vihka kedagi ja ei püüa ka meelega alla ajada, aga pole ka ju normaalne et mõiste - ole nähtav, tähendab vastassuuna vööndisse ette keeramist möödasõiduks nii et vastutulev auto peab teepervele ronima. Ehk on miskid chopperimehed normaalsemad, aga bikemehed küll ajudega ei hiilga liikluses kahjuks. Ei taha kellegagi sõneleda ja ei vihka ka kedagi, aga loodan siis näha miskeid normaalsemaid kaherattalisi loodetavasti.
No esmalt ei ole murul ja kõnniteel ning veidi kiirem sõit võrreldavad. Ja ei ole kõik lubatud ka tsiklistidele, kuid nende endi turvalisuse huvides on neil palju parem üksi liikuda... Võta korra mõni kaherattaline aparaat, kas või roller ja tee üks tiir linnas. Siis saad aru, kui palju sa pead ennast vigaseks pidurdama, kui mõni jorss ette keerab või küljelt peale surub... Siis kui sul veel keegi taga ka on kipub olukord jamaks minema.

Sinu jutust koorub veel välja teine point, et vastassuunast tulev auto peab teepervele minema... No, aga see kellest mööda sõidetakse ei suuda ka kõrvale tõmmata.

Kuna ma siin juba sõna võtan ja kirjutamise ning maailmaparandamise tuju peal on siis... See, et maanteel ei kasutata peegleid on minu meelest üks suurtest liikluse probleemidest. Ei pea kolima tee pealt minema, aga nii palju võiks kõrvale küll tõmmata, et tagumine auto mööda näeks. Saan aru, et LE lubab terve rea piires maanteel manageerida, aga no see korraks paremale liikumine on esiteks viisakas ja teiseks tõstab turvalisust.
Kulgen nädalas vahest mitu korda Tallinna ja Tartu vahel ja seal näiteks mahub tereve trassi pikusel alal va 2 silda, millest ühte vahetatakse uue vastu välja 3 autot kõrvuti... Seega, kaldus vastasuunda ja tegi laubaka... Kamoon, möödasõitja muidugi süüdi, aga mida tegid teised autojuhid? Kusjuures kolm autot mahub vabalt...
subaru http://www.auto24.ee/used/698889
gone: Jeep XJ Pioneer '89, Jeep XJ Limited '91, Jeep GC '03
manev
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: E Mär 19, 2007 8:31 pm
Asukoht: Männiku

Postitus Postitas manev »

Siin enamus inimesi pakub välja erinevaid lahendusi liikluse paremaks reguleerimiseks, aga kas te siis ei ole veel aru saanud, et selleks ongi ju LIIKLUSEESKIRI välja töötatud. Piisaks ju täiesti sellest, et me kõik täidame seda eeskirja ja kõik sellised mõttetud targutamised jääksid ära.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Nende laubakatega on siin Eestis mingi eri lugu, sest aru ma ei saa kuidas sa teed, maanteel, möödasõidul laubaka, ruumi ju on kas või kraavi - metsa sõitmiseks. Erijuhud, näit. se näitlejatega, kus langetõbine tegi ootamatu manöövri ei kvalifitseeru. Aga üldiselt laubakas? Kohati tundub, et osadel eestlastel on kalduvus ennem lõppu võitlemisest loobuda ja rekka esiosa tundub äkki see ainuke ja õiga laenu ja perekoormusest vabastaja. Enesetapja võib paljudes meis peituda, kuradi tobe värk. :cry:
Viimati muutis erik, R Mär 23, 2007 5:50 pm, muudetud 1 kord kokku.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

No mõtlesin ka mina selle asja peale, kui nüüd saksas sõitsin. Mõte kippus asja analüüsima suurte kiiruste pealt, et mis oleks kui ... rekka tuleks otse vastu? Kuhu keeraks, mida teeks? Väikeste kiiruste pealt tundub täitsa lihtne paremale kraavi/metsa keerata. Aga kui kiiruse 200kmh kanti ajasin, siis võttis mõtlema, et kas ikka jõuaks, saaks või läheks mõte krampi ja panekski otse rekkale kümnesse? Seega järeldasin, et küll ikka see lauskokkupõrgete süüdlased ole suur kiirus, halb nähtavus ja oma võimete ülehindamine, seda eriti halval nähtavusel, viletsatel teetingimustel ja kehva tehnikaga ... vaatad, et jõuad küll, aga huidki jõuad. Huvitav paljud on üldse võimelised täpselt hindma eseme kaugust enda suhtes otsevaates? Tean tuttavaid, kes sellega ikka päris pusse panevad.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Leedus käies olen tähele pannud, et seal harrastavad kohalikud maanteede kolmerealiseks sõitmist ehk siis möödasõite tehakse ka siis kui teine vastu tule. Möödasõitja läheb mööda telgjoont ning teise tõmbavad ääre poole ja ongi kogu lugu. Küllap teisedki seda tähele pannud Leedus käies.
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Kriisa kirjutas:Leedus käies olen tähele pannud, et seal harrastavad kohalikud maanteede kolmerealiseks sõitmist ehk siis möödasõite tehakse ka siis kui teine vastu tule. Möödasõitja läheb mööda telgjoont ning teise tõmbavad ääre poole ja ongi kogu lugu.
Seda üldiselt ainult juhul kui on laiade peenardega tee, ehk siis need, minu jaoks alati Poolat meenutavad, kummaski suunas 1,5 rajalised teed. sama kehtib ka Läti kohta. Kui sellisel teel tühmi eestlasena sõites rahulikult sõiduraja keskel sõita ja tagant madalalt lendavat baierlast või mersut mittemärgata ja teeserva mittetõmmata, siis saab üsna kindlasti nii signaali, vilkuvaid tulesid kui tõlkimatut sõimu serbo-horvaadi keeles... ja olgem ausad õigustatult. Nüüd olen juba ise ka äraharjunud selle stiiliga ja möödasõidud on mugavamad ning liikumine üldiselt kiirem... Ja tõesti-tõesti, enam-vähem ainsad kes järjekindlalt tuima näoga serva ei tõmba on Eesti numbritega autod... neil kipub üldiselt õigust ülegi jääma.
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

hulkur kirjutas:Ja tõesti-tõesti, enam-vähem ainsad kes järjekindlalt tuima näoga serva ei tõmba on Eesti numbritega autod... neil kipub üldiselt õigust ülegi jääma.
Lisaks siia siiski Eestlaste juurde ka Valgevene ja osaliselt ka vene numbritega sõidukeid.
Seda Leedus 3 rida pole väga kohanud, aga vbolla ei suuda seda enam mingi erilise imena võtta ja ausalt öeldes olen leedus valdavalt ka nädalavahetustel sõitnud. Poola on see koht, kus terad sõkaldest minuarust eraldatakse. Ja seal ei lenda mitte ainult suured ja kallid autod, vaid igasugu Fiatid arendavad tempot, milles ei taha sageli kulgeda.
Ma siiani mõtlen, kuidas seal suutis vana suur MB Sprinter liikuda 160 km/h samas kui need, mida ma siin tean palju üle 100 ei jaksa minna.

Ja tegelikult soovitaks võimalusel ka Ukrainas minna ja tiir teha.
Täiesti ära harjus, et punikud siin ja punikud seal. Või siis heinamaalt tulev paarike, kellel vikatid rehad kenasti risti kahe vahel ise IZ-iga kruiisides.
Tüüpiline pilt keskmisel Ukraina teel
http://www.motolist.ee/gallery/slovakkia2006/322_G
http://www.motolist.ee/gallery/slovakkia2006/339_G

Pole meil siin hullu midagi, kui kuiva suvega egod natuke kokku kuivaksid...
Viimati muutis Raitz, N Mär 22, 2007 11:44 pm, muudetud 1 kord kokku.
ennukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 160
Liitunud: E Juul 18, 2005 12:17 pm
Asukoht: TLN:
Kontakt:

Postitus Postitas ennukas »

hulkur kirjutas:
Kriisa kirjutas:Leedus käies olen tähele pannud, et seal harrastavad kohalikud maanteede kolmerealiseks sõitmist ehk siis möödasõite tehakse ka siis kui teine vastu tule. Möödasõitja läheb mööda telgjoont ning teise tõmbavad ääre poole ja ongi kogu lugu.
Seda üldiselt ainult juhul kui on laiade peenardega tee, ehk siis need, minu jaoks alati Poolat meenutavad, kummaski suunas 1,5 rajalised teed. sama kehtib ka Läti kohta. Kui sellisel teel tühmi eestlasena sõites rahulikult sõiduraja keskel sõita ja tagant madalalt lendavat baierlast või mersut mittemärgata ja teeserva mittetõmmata, siis saab üsna kindlasti nii signaali, vilkuvaid tulesid kui tõlkimatut sõimu serbo-horvaadi keeles... ja olgem ausad õigustatult. Nüüd olen juba ise ka äraharjunud selle stiiliga ja möödasõidud on mugavamad ning liikumine üldiselt kiirem... Ja tõesti-tõesti, enam-vähem ainsad kes järjekindlalt tuima näoga serva ei tõmba on Eesti numbritega autod... neil kipub üldiselt õigust ülegi jääma.
Kõik on ju JOKK! Inimesel (loe: korrektsel eestlasel) on õigus oma reas LE poolt kehtestatud kiirusega sõita ja ülejäänud maailm sõitku parem seenele!
Kuidas tunned ära rõõmsa offroaderi?
Vastus: Hambavahed on mudased!!
Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1214
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

Raitz kirjutas: Poola on see koht, kus terad sõkaldest minuarust eraldatakse. Ja seal ei lenda mitte ainult suured ja kallid autod, vaid igasugu Fiatid arendavad tempot, milles ei taha sageli kulgeda.
Ma siiani mõtlen, kuidas seal suutis vana suur MB Sprinter liikuda 160 km/h samas kui need, mida ma siin tean palju üle 100 ei jaksa minna.
Vot-vot. Poola on koht kus saab kõike - normaalseid möödasõite ja adrenaliini.
Situatsioon kus Polski Fiat'id sõidavad kummalgi pool teeperves ja isegi 2 rekkat mahuvad neist kohakuti mööda - suisa 4 autot kõrvuti teel ja keegi ei mögise - ei ole mingi haruldus.
Samas on ka Poolas "muljujaid". Endal kogemus kus kulgesin Jumperiga ( mitte just eriline püüs ) mööda öiseid Poola teid ja hakkasin rekkast sirge peal möödasõitu sooritama, aga vana kukkus kaasa muljuma kuni kurvini ja sealt siis tuli teine samasugune kolakas vastu. Nibin-nabin jõudsin oma ritta rekka taha tagasi, olles eelnevalt muidugi koos rekkamehega samaaegselt pidurdanud.

Aga kui juhtute Poolas enda ees traktoristi sõitmas nägema siis olge ettevaatlikud. Reeglina elab Poola Traktorist teest vasakul pool :bang: :twisted: ja katsuge siis ikka enne traktoristi vasakpööret pidama saada.

Omal tuttavad panid ühele sellisele vaesemale traktoristile - kel traktori asemel käru ees hobune - peale tema ebaselgeid manöövreid tagant sisse. Õnneks ei olnud kiirus ulmeline ja said auto peaaegu pidama, nii et vigastatuid ei olnud.
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Peep
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: E Mär 06, 2006 8:46 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Peep »

[quote="Landy"]Muljeid tänasest pöäevast ja veidi minevikust:

2)Veel Järvevana teest. Foor veepuhastusjaam juures. Näen, et kisub kollaseks ja võtan vaikselt gaasi maha. Samal ajal tuleb tagant mingi "lennuk" (marki ei suutnud ehmastusest tuvastda)kes võtab üle topelt joone paremale vastastassuunda ja sõidab minust "roosa tule" ajal lihtsalt mööda üle sebra. :shock:

Kas ma olen midagi maha maganud, :shock: vanasti oli Järvevanal ikka parempoolne liiklus. Ma igaks juhuks sõidan seal siis rekkade järgi, tagajärjed vähe normaalsemad kui mõni vanakooli mees kes liikluse muudatusest ei tea vastu satub tulema.

Mis te neist siklimeestest ikka kirute, ma lasen siklimehed alati mööda, selleks pole palju vaja, sõidurida ju piisavalt lai(nad ei pea isegi möödasõitu tegema, saavad lihtsa möödumisega hakkama ilma oma sõidureast väljumata) ja miks nad peaksid seal rivi lõpus tolknema kui ees keegi tahab kaheksakümnega sõita ja vedurijuhti mängida.
Autodega kolmanda rea tekitamine nati kahtlane, sest võimalik, et vastutulija ei märka õigeaegselt kui hakkad mööda sõitma ja kui siis avastab, keerab äkki kraavi. Ise olen seda nn kolmandat rida ka esile kutsunud, kui näen, et vastu tuleb traktor millel saba taga, võtan võimalikult paremale ja panen suuna ka sisse, siis teised saavad ka aru, et võib tulla(enne soovitav muidugi peeglisse vaadata, et tagumistega jama ei tekiks).
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Siin on juttu olnud nn. "kolmerealisest teest" - samas on ju maailmas palju kohti kus ongi kolmerealised teed - isiklikult kaldun arvama et ka Tallinn - Tartu trass ei ole mõtet ehitada neljarealiseks - kolmest oleks täiesti piisavalt - liiklustihedus on ju olematu
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Peep kirjutas::

Kas ma olen midagi maha maganud, :shock: vanasti oli Järvevanal ikka parempoolne liiklus. Ma igaks juhuks sõidan seal siis rekkade järgi, tagajärjed vähe normaalsemad kui mõni vanakooli mees kes liikluse muudatusest ei tea vastu satub tulema..
Woops. :oops: ma ikka seda "teist paremat" mida vanasti vasakuks nimetati mõtlesin. :roll:
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Tom 73
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: R Mär 16, 2007 11:10 am

Postitus Postitas Tom 73 »

Muu maailmaga (euroopa) on nii, et inimesed käituvad üldjuhul ratsionaalselt (tsiklimeeste ja kõigi )suhtes , see tähendab ,et kui sinul ei ole võimalik või sa ei soovi kiiresti liigelda ,siis nähakse võimalusi ,kuidas seda võimaldada teistel teha ja saljuures ei tunta hetkekski eestlasele nii omast kadedust ,et ,,kui mina ei saa ,siis ei tarvitse ka teistel seda võimalust olla" . Tean seda omast kogemusest elades vahelduva eduga pool aastat Berliini, Brüsselis ja Pariisis autoga.
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Kriisa kirjutas:Ega ikka ei või küll jalgratturid maanteel nõnda sõita, tõestusesks siis järgmine link http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=17652
Küsimusele on vastanud Indrek Sirk, kelle liiklusalastes teadmistes ilmselt pole vaja kahelda.
Viidatud jutt peab 100% paika, kui sõita ILMA eskordita. Kui ratturite taga on buss, siis ma ei näe ühtegi SISULIST põhjust, miks nad ei võiks bussi laiuseks grupiks formeeruda. "Katmist" ei toimu ju rohkem nagunii ja teepinda hõivatakse palju optimaalsemalt. Kui tegu ei ole kiirteega (mida Eestis ei ole), siis ei keela miski aeglasemalt kui 40 km/h sõita ka väljaspool asulat. Bussil sidur libiseb ja sõbralikud ratturid võtsid ta omale tuulde, et kiiremini liiguks. :lol:
Ja kui olekski seal olnud ilma ratturiteta, libiseva siduriga või p*s käimakastiga buss, mis oleks täpselt sama kiiresti liikunud, mida sul siis öelda oleks olnud???

Ma olen ka Lõuna-Eestis ja mööda Vana-Võru maanteed ntx sõitnud jah. Kui maanteel on by default 90 lubatud, kas sinna peab siis sirgematele lõikudele 70 ja kurvide ja küngaste peale 50 igale poole panema debiilide jaoks, kes ise ei taipa mitte silmadest ettepoole sõita? Minu arust on tuledest ja nähtavusest mitte ettepoole sõitmine üks põhiasju, mida autokoolides tambitakse.
Suveööl kuskil Märjamaal paksu uduga vajutad ka rangelt nii, nagu märgil kirjas? Saad haiglast välja ja hakkad ratturite asemel rekkaid kiruma??

Savi mis kiirus on kirjutatud märgile, kui sa ei saa pidama aeglasemalt ees LIIKUJA suhtes, siis oled süüdi sina ja ainult sina. Kui kuskile nurga taha on mingi sõiduk ära minestanud ja pole ohukolmnurkade ja asjadega tähistatud või on tegu liikumise alustamise, manöövri sooritamise vmt-ga, siis on ehk veel midagi vaielda. Sirgelt mööda teed ühtlase kiirusega liikuva, tehnonõuetele vastava sõiduki puhul EI ole midagi vaielda.

Mida pimedam kurv, seda väiksem raadius sellel on ja seda väiksema kiirusega on kohane seda läbida, oled nõus?

Meenub, autokooli teooriavana rääkis, et keegi vigurivänt oli kunagi remonditava teelõigu alguses 30 märgi musta värviga 90-ks plätserdanud. Ja no siis KÕIK see mees oli ka vastavalt vajutanud, šarniiri- ja pudinate pilv järel.
Lõpetuseks tuleb meelde see hea ütlemine, et "eestlane on see idioot, kes täidab vene lollusi saksa täpsusega". Kui on lubatud 70, siis sõidame 70, savi kas tegu on lennuvälja või lehmarajaga... Seda muidugi siis, kui hetkel on tuju vinguda ja pedereerida kõiki. Kui endal kiire on, siis käib signaal ja keskmine kaugele...

Vinguge vähem ja sõitke vastavalt oludele. Tigedaks ajab see ebakompetentne hala, nagu penskarid ühistu koosolekul...
tegime pulli, aitab
kkerem
Off Roader Wannabe
Postitusi: 30
Liitunud: P Mär 19, 2006 3:59 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kkerem »

tanel kirjutas:
Vinguge vähem ja sõitke vastavalt oludele. Tigedaks ajab see ebakompetentne hala, nagu penskarid ühistu koosolekul...
10 points - rohkem tolerantsust ja elementaarset viisakust ja asi tahe. nutt ja hala
subaru http://www.auto24.ee/used/698889
gone: Jeep XJ Pioneer '89, Jeep XJ Limited '91, Jeep GC '03
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”