HJ60 spiraalvedrudele

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas tphnd »

Peas keerlevad erinevad ideed, ma tean et seda on tehtud aga küsimus on millise auto juppidega oleks kõige mõistlikum seda läbi viia, mis vedrud/lääbad jne
Laias maailmas on ka näiteid väga vähe kuid parimad pildid leidsin sellised:

Pilt

Pilt

Pilt

Mida doonorina kasutada?
Juppide list peaks olema: Lääbad, vedrud, paralleelvarras ja ports metalli mida lõigata
Asja point ei ole 10" tõste, lihtsalt doonorraami on eest juba käkitud ja ümber peaks midagi tegema enivei, miks mitte siis juba spiraalidele.
#redneckengineeringestonia
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas Praks1 »

Siin on kasutatud Toyota lääbasi,aga need on viimased mida soovitan.
Kui üldse kasutada,siis Landrover deffeka,või disco 1 esilääbasi.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1182
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas marauder »

Mis Toyota omadel viga?
Team saarlased
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas tphnd »

ma ise mõtlesin pigem nendel radadel, et mis masin oleks kaalult lähedane ala 4,2 Patrol?
#redneckengineeringestonia
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 840
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas Jünger »

Praks, ära aja paska.
Toyota lääbadel ei ole midagi viga, kuni nad on vanatüübi omad. Neid kannatab isegi kergemaks puurida.
Uued, millel on raami pool otsas silm, on maru pehmed.


Kaspar
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas Praks1 »

Nii ja nüüd leia sinna kohe saadaval olevad normaalsed puksid,hui leiad.
Uemad toyota 70-80 lääbad on täielikust saiast tehtud ja samuti pole väga leida norm pukse siin.
Mingid sinised,kollased jne puksid võib kohe ahju visata,mis juba peale esimest katset on läbi :D
Mina näiteks ei viitsi kuskilt Ebayst tellida ja loota,et tuleb õige.Kusjuures paljudele Toyotadele pole ka seal õigeid pukse tootekataloogis jne.
Samuti ei tea,et keegi oleks vana 70 lääbasi katsetanud tr3 all,seega ei julge tugevuse kohta tääkida.
LR omasi oleme katsetanud varem piisavalt(kõveraks pole ühtegi saanud).Ühesõnaga need on LR kõige paremad jupid ja hind normaalne.
Tean isegi kus vedeleb 2 tk.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4707
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas uputaja »

Etteruttavalt võin öelda, et see toiming niiväga lihtne pole. Muudkui paned ja tuleb.

Võin omast kogemusest öelda, et esimene kord ei tule nii nagu tehase pilli :mrgreen:

Aga asjad, mida selle juures jälgida oleks:

Mõttetu rauda pole vaja auto külge keevitada. Näiteks: Lääba kinnitusi pole vaja teha 10mm plaadist.
Vedrude pikkus sõiduasendis.
Kas panhard mahub vahele ja selle max pikkus.
Läbilöögi puhvrite valik ja asukoht.
Difri nurk, et kardaan jääks norm (ette vaja kindlasti topeltrist vk poole)
Käändmiku nurkade korrigeerimine.
Lääba raamipoolse kinnituse asukoht.
Kkasti tala modimine (kardaan ei mahu käima)
Lääbade ründenurk võimalikult väikseks( Et vedrustus neelaks lööki, mitte lääbast raami)
Amortide paigutuseks ruumi kole vähe. Norm lahendus oli vedru sisse.
Roolivarda üles toomine, sest mida suurem on roolivarda nurk, seda hullemalt rool maastikul rabelema hakkab.

jne.


EDIT: Antud pildil ei ole 60 cruiseri sild: Paralleelvarras ju silla taga ning reverse cut differ.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas tuningman »

uputaja kirjutas: Antud pildil ei ole 60 cruiseri sild: Paralleelvarras ju silla taga ning reverse cut differ.

Seda vaatasin isegi, et paraleelvarda käpp on imelik ja differ oleks nagu valetpidi all, aga ei julgend nagu midagi õelda ka :roll:
js siin ju ka lääbadel raami pool otsas silmad, mitte tikud.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas tphnd »

pildil on ilmselt lükatud kogu 80 sild alla
mul veeres täna hoovi masin millel on suht ok raam, kere läheb maha ja mul oleks suvel aega sellega mängida
#redneckengineeringestonia
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1182
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas marauder »

Aga mis targemad soovitavad siis - sellisele pikale paadile (olgu ta siis Länkar vöi Patrol) mida soovitatakse teha? Kas SOA vöi lääbad? Töömaht jämedalt sama vist?
Team saarlased
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas Praks1 »

Töömaht on spiraalidele tehes vähemalt 10x suurem.Kui seda veel teinud kah pole,siis midagi head sealt ei tule.
Vanasti oleme umbes päevaga patroli kõrgeks tõstnud.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
toi
Rock Crawler
Postitusi: 517
Liitunud: R Okt 02, 2009 10:06 am
Asukoht: Tallinn ja Viljandi

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas toi »

Aga mis see SOA tõste annab peale välimuse. Kinni jääb ju silla peale aga spiraalidega läheb silla käik ju oluliselt paremaks. Paranda mind Ivar kui eksin aga mina olen aru saanud et lehtvedrudega flex jupraktiliselt olematu ja selle mõttega spiraale pannaksegi. Mitte sellepärast et keret tõsta. Mina usun et läbivust parandavad parem sillakäik ja suuremad rattad. See SOA tõste on enese petmine.
Nissan Patrol Y60 2,8 td
Nissan Patrol 160 3,3 td
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas Praks1 »

Vanasti oli tõste mõte, et rattad ära mahuks.
Üldiselt te ilmselt ei kujuta ette mis töö on autole sillad alla panna, et kõik toimiks ja kannataks kriitikat,säiliks juhitavus, et oleks flex ja puksid kestaks kauem,kui 2 metsas käiku. Need asjad on kõik omavahel seotud.
Võib nad alla panna,aga lõpuks on flex nagu lehega jne tulemusi võib saavutada.
Lihtsam ja odavam on osta vastav auto,saab ülevaatuse kah tulevikus.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
toi
Rock Crawler
Postitusi: 517
Liitunud: R Okt 02, 2009 10:06 am
Asukoht: Tallinn ja Viljandi

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas toi »

Praks1 kirjutas:Vanasti oli tõste mõte, et rattad ära mahuks.
Üldiselt te ilmselt ei kujuta ette mis töö on autole sillad alla panna, et kõik toimiks ja kannataks kriitikat,säiliks juhitavus, et oleks flex ja puksid kestaks kauem,kui 2 metsas käiku. Need asjad on kõik omavahel seotud.
Võib nad alla panna,aga lõpuks on flex nagu lehega jne tulemusi võib saavutada.
Lihtsam ja odavam on osta vastav auto,saab ülevaatuse kah tulevikus.

Üldiselt olen su jutuga nõus aga olen aru saanud et selle foorumi mõte ei ole propageerida inimesi ostma valmis produkte vaid ise ehitama. Ja see ei peagi olema lihtne. Muidugi on lihtne öelda et osta Suzuki või Cherokee aga no kui ei meeldi, siis tulebki ehitada sellist projekti mis ei ole loodud läbi lööma tr3s. Tähtis on et endale meeldib ja et igav ei hakkaks.

NB See patrol millega teie võistlesite ei olnud mitte SOA tõstega ju. Ja usun et sa ei sündinud sellise andega et esimesel autol kohe spiraalide paigaldus õnnestus. See on ju tore kui inimesed omandavad selliseid kogemusi ja sulle tuleb väärikaid konkurente :D .
Nissan Patrol Y60 2,8 td
Nissan Patrol 160 3,3 td
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitus Postitas Praks1 »

Räägingi omadest kogemustest. See projekt läheb hulga raha maksma ja hiljem mõtled 99%,et miks ma loll seda tegin.kuna müüa pole seda kellelegi ja tahaks ikkagi mingit lühikest pilli. Kui kõik asjad teed ise on ikkagi kooliraha suur,kui just ei kingita asju.
Esimeseks modifitseerimiseks on erinevate sildade,lääbade, vedrude,ja kõige muu kokkusobitamine nats liiga keerukas projekt minuarust.
Enne tuleks käia hunnik garaaže läbi, vaadata erinevaid autosid ja koguda kogemusi, õpetusi,et hiljem peaks vähem ringi tegema asju.
Minule näiteks ei meeldi enda tehtud asju ringi teha.
Patrolid on meil kõik lehtedega olnud. Koos Volvo sillaga tuli spiraal.
Proto
53951597
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”