Aku laadimine sigaretisüütajast

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Aku laadimine sigaretisüütajast

Postitus Postitas totu »

v6sa kirjutas:
totu kirjutas:Pooltühi, 80Ah, aku küsib kordades üle 8A.
...
Oled Sa oma väites kindel? Pingelangu tõttu ei ole pakiruumis asuvas sigaretisüütaja pesas enam pardapinge 14,x V, vaid vähem. Ja kui laetav aku jsut väga tühi ei ole, siis on ka selle klemmipinge miskine 12+ V. See paar volti pinete vahet ei tohiks suuta genereerida kuigi suurt voolu...

Keskmine juhm akulaadija käib ju alguses mingi 15+V pealt enne, kui pinge hoidelaadimiseks maha võetakse...
Kui kellegi autol veel ampermeeter peal, vagustage. Ise mäletan suuruseid 50A piirkonda, vahetult peale käivitamist. Akult akule võiks vool veel suurem olla. Kaabelduse pingelangule lootma jääda ka ei soovita, kadumaläinud pinge vabaneb soojusena ja soojuse talumisel on kaabeldusel üsna õhukesed piirid.
Proovitud ja toimiv lahendus on 220V inverter ja akulaadija, esimene võiks ju autos niigi olla.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: Aku laadimine sigaretisüütajast

Postitus Postitas kalleo »

totu kirjutas:...Proovitud ja toimiv lahendus on 220V inverter ja akulaadija, esimene võiks ju autos niigi olla.
Jep, üle 220V + nutilaadija oleks ju hää lahendus. Hoiab voolu ilusati laadija poolt ettenähtud paigas ja. A siinpool kogemus CTEK laadijaga, mis ei elanud restarti üle. Juhtus nii, et asjatasin värkstoa laua taga ja CTEK laadis. Vool käis mõned sekundid ära ja kui taastus, näitas CTEK "FULL"! Panin laadija uuesti aku külge ja siis laadis veel 10+ tundi.
Kui minul oleks teemaalgataja mure püsti, siis kasutaksin DC-DC step-up konverterit ja samkompunn "pool-nuti" laadijat LM317(+) või LM350 baasil. See vidin laeks seatina-akut nii nagu ette nähtud- algul konstantse vooluga (ntx 8A) ja hiljem konstantse pingega. Ei põeks restartide üle ega suitsusüütaja pingelangu üle, ning ei ajaks ka suitsusüütaja kaitset (ntx 10A) lõhki. Lisaks vajadusel automaatne väljalülitus kui aku täis, elik laadimisvool väikseks (ntx 0,5..0,1A) jääb. (Puhta LM317 baasil laadija plaat isegi kusagil elektroonikasahtlis vedelemas, see aint ilma lisatransistorita ja ei anna niipalju voolu välja kui "päris" autoakule laadimiseks vaja...)
Edu experimenteerimisel.
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Re: Aku laadimine sigaretisüütajast

Postitus Postitas R969 »

Asi maru keeruliseks ei lähe lihtsa problemi kohta?
Voolupiirajaks sobib ka takisti edukalt.
Katseliselt otsida paras takistus nt 9A voolu jaoks 10V tühjenenud aku puhul.
Muidu jah tühja aku puhul näitab auto ampermeeter üle 30A voolu, mis küll kiirelt kahaneb 10A peale aga pm on käivitusaku võimeline vastu võtma pea sama voolu mis ta välja annab.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”