Jahutussüsteemid

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

GC
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Jahutussüsteemid

Postitus Postitas GC »

Kas keegi oskab öelda, mis erinevused on Kesk/Lõuna-Euroopa ja Põhja Euroopa tarbeks toodetud autode jahutussüsteemidel?
Häda siis selles, et lõuna poolt toodud Nissan NP300 98 kw ei kipu eriti soojaks minema, külmade ilmadega kuskil metsateel 1...2 käiguga loksudes kukub mootori temp. täitsa ära. Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
gaz fs 1
Kasutaja avatar
P6tu
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 138
Liitunud: E Juun 26, 2006 11:47 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas P6tu »

Kuna mootorist pole pikemat juttu ning mudel minu jaoks võõras,siis käin välja lihtsalt ühe sellise nüansi,millega endal kogemusi on olnud.

Nimelt ei ole lõunapoolsetel masinatel õhuvõtu süsteemis lisaradiaatorit,ehk mootor saab otse seda külma õhku,mis ta kätte saab ega soenda seda ennem ülesse.Ehk mõjutab see,kui termostaat on õige.
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas LR90 »

GC kirjutas: Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
Seda (82) põhjamaale vähe, võiks 92+ olla.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
GC
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas GC »

LR90 kirjutas:
GC kirjutas: Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
Seda (82) põhjamaale vähe, võiks 92+ olla.
Minu meelest ei puutu termostaadi avanemise temperatuur asjasse kui 2. käiguga loksudes jahutusvedeliku temperatuur peaaegu nulli langeb. Mootori jahutusradikas oli seejuures täiesti külm, mis justkui näitab, et termostaat peab.
Nii kui tee poolest lapatsit kannatab vajutada, hakkab temperatuur taas tõusma.
gaz fs 1
GC
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas GC »

P6tu kirjutas:Kuna mootorist pole pikemat juttu ning mudel minu jaoks võõras,siis käin välja lihtsalt ühe sellise nüansi,millega endal kogemusi on olnud.

Nimelt ei ole lõunapoolsetel masinatel õhuvõtu süsteemis lisaradiaatorit,ehk mootor saab otse seda külma õhku,mis ta kätte saab ega soenda seda ennem ülesse.Ehk mõjutab see,kui termostaat on õige.
Sisuliselt on see Nissan Navara 98 kw
gaz fs 1
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 984
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas Maaks »

P6tu kirjutas:Nimelt ei ole lõunapoolsetel masinatel õhuvõtu süsteemis lisaradiaatorit,ehk mootor saab otse seda külma õhku,mis ta kätte saab ega soenda seda ennem ülesse.Ehk mõjutab see,kui termostaat on õige.
Ehk siis fuck the intercooler! Kas tõesti on mõnel masinal mootori õhuvõtus soojendus ... :roll:
Aga ärme nüüd aja sassi mootori õhuvõttu ja kabiini soojenduse õhuvõttu!
Kabiini soojendus töötab vanematel diiselliikuritel otse mootori jahutusvedeliku pealt (uuematel võib olla lisasoojendus diislikütusega). Seega kui mootor soe, siis käib soe ka läbi (kütte)radiaatori. Kusjuures reeglina on (kütte)radiaator väikese ringi peal (ühendatud enne termostaati).
Põhja ja lõunasse toodetud autode vahe võib olla (kabiini)kütteradiaatori suuruses - mida sa seal Senegalis selle kabiini soojendusega ikka peale hakkad.
EDIT: Väga hea seletav animeeritud skeem on SELLEL lehel.
GC
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas GC »

Väga tore skeem, aga sellest pole palju abi.
Teema on ikkagi selles, et tühikäigul ehk väikesel koormusel ei tooda mootor piisavalt soojusenergiat...või mis on tõenäolisem, toodab, aga see läheb kuskile laia ilma rändama.
Hommikul külmaga võib selle auto mootor pool tundi töötada, sooja sealt ei saa!
gaz fs 1
Mell
Fitting 44"
Postitusi: 481
Liitunud: T Mär 20, 2007 8:39 pm
Asukoht: Sweet Home Kalamaja

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas Mell »

Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
GAZ 69A
Elu on ilus
5177232
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas honkomees »

GC kirjutas:... erinevused on Kesk/Lõuna-Euroopa ja Põhja Euroopa tarbeks toodetud autode jahutussüsteemidel?
Häda siis selles, et lõuna poolt toodud Nissan NP300 98 kw ei kipu eriti soojaks minema, külmade ilmadega kuskil metsateel 1...2 käiguga loksudes kukub mootori temp. täitsa ära....
Tegelt sama mure ka minu Eestist ostetud Isuzul, tühikäigul seier ei tõuse, jahis loksudes samamoodi seier suht nulli lähedal ja tõsise külmaga (üle 25) ei lähe ka koormusega sõites seier samasse asendisse, kui suvel. Esinduse väitel on mure teada kõigil selle margi masinate juures ja mingit lahendust pole nemad leidnud vaatamata termostaatide vahetusele jms. Sealjuures isegi radika papiga täielikult kinnikatmine ei muuda asja, seier ei tõuse. Mootor lihtsalt ei tooda üleliigset soojust ... meie külmadele pole ökonoomitavad konstruktorid eriti mõelnud, et sedasi ei saa mootor kätte normaalset töötemperatuuri.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas ibra »

GC kirjutas:
LR90 kirjutas:
GC kirjutas: Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
Seda (82) põhjamaale vähe, võiks 92+ olla.
Minu meelest ei puutu termostaadi avanemise temperatuur asjasse kui 2. käiguga loksudes jahutusvedeliku temperatuur peaaegu nulli langeb. Mootori jahutusradikas oli seejuures täiesti külm, mis justkui näitab, et termostaat peab.
Nii kui tee poolest lapatsit kannatab vajutada, hakkab temperatuur taas tõusma.
Niisugune sümtom on ka siis ,kui termostaat on rikkes st. lahti ja autol on hea jahutus.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
GC
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas GC »

Mell kirjutas:Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
Uurisin ka siit-sealt ja tundub, et nii ongi!
Teatud reziimidel ei tooda kaasaegne diiselmootor tõesti piisavalt jääksoojust, mida salongi soojendamiseks kasutada.
gaz fs 1
Kasutaja avatar
fanatt
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Veebr 07, 2012 12:27 pm
Asukoht: saaremaa

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas fanatt »

GC kirjutas:
Mell kirjutas:Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
Uurisin ka siit-sealt ja tundub, et nii ongi!
Teatud reziimidel ei tooda kaasaegne diiselmootor tõesti piisavalt jääksoojust, mida salongi soojendamiseks kasutada.
Ja nii ongi. Sõitsin uue Boxeriga 3,0 mootor HDI. Ja tee või tina, Saarest- Tallinnasse sõiduga soojaks ei lähe. Ainult kero tootis sõiduajal natuke lisasooja. Ilma kerota jäi temperatuuri näidik alla veerandi. Auto oli 100% korras
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas honkomees »

GC kirjutas:
Mell kirjutas:Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
... Teatud reziimidel ei tooda kaasaegne diiselmootor tõesti piisavalt jääksoojust, mida salongi soojendamiseks kasutada.
mul oli ka miinus 35 juures trassisõidul piisavalt salongisoojenduseks sooja, aga jahutusvee seier ikkagi oli seal nii veerandi kandis ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
Puucoy
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 123
Liitunud: L Dets 01, 2012 11:37 am
Asukoht: Jäneda L-Virumaa
Kontakt:

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas Puucoy »

Ise olen külma ilmaga rakendanud vana maainimese tarkust: lainepapp radika ette ja saab toa natukenegi soojemaks soojema ilmaga pool radikat kinni, testige ehk aitab.
Arvamus on nagu p....e igaühel on oma.
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Jahutussüsteemid

Postitus Postitas Landy »

Klassikaliste Land Roverite (N/A, Tdi seeria, ja Td5)omanikud teavad vana tõde, et talveks visatakse ventikas eest minema. Need autod on tuntud külmade mootorite poolest.
Ilma ventikata võib sõita ka aastaringselt, kui käru ei veeta ja mudas ei mürata.
Tõsi suurtel koormustel ei tohi seda ventika puudumist unustada. Mina sain seda unustades -30c juures mootori keema, kui raskes ja sügavas lumes olin pikalt müranud.
Pilt

Sellise külmaga on jõle nadi teda tagasi toppida:
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage17.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”