Jahutussüsteemid
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Jahutussüsteemid
Kas keegi oskab öelda, mis erinevused on Kesk/Lõuna-Euroopa ja Põhja Euroopa tarbeks toodetud autode jahutussüsteemidel?
Häda siis selles, et lõuna poolt toodud Nissan NP300 98 kw ei kipu eriti soojaks minema, külmade ilmadega kuskil metsateel 1...2 käiguga loksudes kukub mootori temp. täitsa ära. Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
Häda siis selles, et lõuna poolt toodud Nissan NP300 98 kw ei kipu eriti soojaks minema, külmade ilmadega kuskil metsateel 1...2 käiguga loksudes kukub mootori temp. täitsa ära. Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
gaz fs 1
- P6tu
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 138
- Liitunud: E Juun 26, 2006 11:47 pm
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Jahutussüsteemid
Kuna mootorist pole pikemat juttu ning mudel minu jaoks võõras,siis käin välja lihtsalt ühe sellise nüansi,millega endal kogemusi on olnud.
Nimelt ei ole lõunapoolsetel masinatel õhuvõtu süsteemis lisaradiaatorit,ehk mootor saab otse seda külma õhku,mis ta kätte saab ega soenda seda ennem ülesse.Ehk mõjutab see,kui termostaat on õige.
Nimelt ei ole lõunapoolsetel masinatel õhuvõtu süsteemis lisaradiaatorit,ehk mootor saab otse seda külma õhku,mis ta kätte saab ega soenda seda ennem ülesse.Ehk mõjutab see,kui termostaat on õige.
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Jahutussüsteemid
Seda (82) põhjamaale vähe, võiks 92+ olla.GC kirjutas: Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Re: Jahutussüsteemid
Minu meelest ei puutu termostaadi avanemise temperatuur asjasse kui 2. käiguga loksudes jahutusvedeliku temperatuur peaaegu nulli langeb. Mootori jahutusradikas oli seejuures täiesti külm, mis justkui näitab, et termostaat peab.LR90 kirjutas:Seda (82) põhjamaale vähe, võiks 92+ olla.GC kirjutas: Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
Nii kui tee poolest lapatsit kannatab vajutada, hakkab temperatuur taas tõusma.
gaz fs 1
Re: Jahutussüsteemid
Sisuliselt on see Nissan Navara 98 kwP6tu kirjutas:Kuna mootorist pole pikemat juttu ning mudel minu jaoks võõras,siis käin välja lihtsalt ühe sellise nüansi,millega endal kogemusi on olnud.
Nimelt ei ole lõunapoolsetel masinatel õhuvõtu süsteemis lisaradiaatorit,ehk mootor saab otse seda külma õhku,mis ta kätte saab ega soenda seda ennem ülesse.Ehk mõjutab see,kui termostaat on õige.
gaz fs 1
Re: Jahutussüsteemid
Ehk siis fuck the intercooler! Kas tõesti on mõnel masinal mootori õhuvõtus soojendus ...P6tu kirjutas:Nimelt ei ole lõunapoolsetel masinatel õhuvõtu süsteemis lisaradiaatorit,ehk mootor saab otse seda külma õhku,mis ta kätte saab ega soenda seda ennem ülesse.Ehk mõjutab see,kui termostaat on õige.

Aga ärme nüüd aja sassi mootori õhuvõttu ja kabiini soojenduse õhuvõttu!
Kabiini soojendus töötab vanematel diiselliikuritel otse mootori jahutusvedeliku pealt (uuematel võib olla lisasoojendus diislikütusega). Seega kui mootor soe, siis käib soe ka läbi (kütte)radiaatori. Kusjuures reeglina on (kütte)radiaator väikese ringi peal (ühendatud enne termostaati).
Põhja ja lõunasse toodetud autode vahe võib olla (kabiini)kütteradiaatori suuruses - mida sa seal Senegalis selle kabiini soojendusega ikka peale hakkad.
EDIT: Väga hea seletav animeeritud skeem on SELLEL lehel.
Re: Jahutussüsteemid
Väga tore skeem, aga sellest pole palju abi.
Teema on ikkagi selles, et tühikäigul ehk väikesel koormusel ei tooda mootor piisavalt soojusenergiat...või mis on tõenäolisem, toodab, aga see läheb kuskile laia ilma rändama.
Hommikul külmaga võib selle auto mootor pool tundi töötada, sooja sealt ei saa!
Teema on ikkagi selles, et tühikäigul ehk väikesel koormusel ei tooda mootor piisavalt soojusenergiat...või mis on tõenäolisem, toodab, aga see läheb kuskile laia ilma rändama.
Hommikul külmaga võib selle auto mootor pool tundi töötada, sooja sealt ei saa!
gaz fs 1
Re: Jahutussüsteemid
Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
GAZ 69A
Elu on ilus
5177232
Elu on ilus
5177232
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Jahutussüsteemid
Tegelt sama mure ka minu Eestist ostetud Isuzul, tühikäigul seier ei tõuse, jahis loksudes samamoodi seier suht nulli lähedal ja tõsise külmaga (üle 25) ei lähe ka koormusega sõites seier samasse asendisse, kui suvel. Esinduse väitel on mure teada kõigil selle margi masinate juures ja mingit lahendust pole nemad leidnud vaatamata termostaatide vahetusele jms. Sealjuures isegi radika papiga täielikult kinnikatmine ei muuda asja, seier ei tõuse. Mootor lihtsalt ei tooda üleliigset soojust ... meie külmadele pole ökonoomitavad konstruktorid eriti mõelnud, et sedasi ei saa mootor kätte normaalset töötemperatuuri.GC kirjutas:... erinevused on Kesk/Lõuna-Euroopa ja Põhja Euroopa tarbeks toodetud autode jahutussüsteemidel?
Häda siis selles, et lõuna poolt toodud Nissan NP300 98 kw ei kipu eriti soojaks minema, külmade ilmadega kuskil metsateel 1...2 käiguga loksudes kukub mootori temp. täitsa ära....
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Re: Jahutussüsteemid
Niisugune sümtom on ka siis ,kui termostaat on rikkes st. lahti ja autol on hea jahutus.GC kirjutas:Minu meelest ei puutu termostaadi avanemise temperatuur asjasse kui 2. käiguga loksudes jahutusvedeliku temperatuur peaaegu nulli langeb. Mootori jahutusradikas oli seejuures täiesti külm, mis justkui näitab, et termostaat peab.LR90 kirjutas:Seda (82) põhjamaale vähe, võiks 92+ olla.GC kirjutas: Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
Nii kui tee poolest lapatsit kannatab vajutada, hakkab temperatuur taas tõusma.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: Jahutussüsteemid
Uurisin ka siit-sealt ja tundub, et nii ongi!Mell kirjutas:Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
Teatud reziimidel ei tooda kaasaegne diiselmootor tõesti piisavalt jääksoojust, mida salongi soojendamiseks kasutada.
gaz fs 1
Re: Jahutussüsteemid
Ja nii ongi. Sõitsin uue Boxeriga 3,0 mootor HDI. Ja tee või tina, Saarest- Tallinnasse sõiduga soojaks ei lähe. Ainult kero tootis sõiduajal natuke lisasooja. Ilma kerota jäi temperatuuri näidik alla veerandi. Auto oli 100% korrasGC kirjutas:Uurisin ka siit-sealt ja tundub, et nii ongi!Mell kirjutas:Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
Teatud reziimidel ei tooda kaasaegne diiselmootor tõesti piisavalt jääksoojust, mida salongi soojendamiseks kasutada.
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Jahutussüsteemid
mul oli ka miinus 35 juures trassisõidul piisavalt salongisoojenduseks sooja, aga jahutusvee seier ikkagi oli seal nii veerandi kandis ...GC kirjutas:... Teatud reziimidel ei tooda kaasaegne diiselmootor tõesti piisavalt jääksoojust, mida salongi soojendamiseks kasutada.Mell kirjutas:Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
- Puucoy
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 123
- Liitunud: L Dets 01, 2012 11:37 am
- Asukoht: Jäneda L-Virumaa
- Kontakt:
Re: Jahutussüsteemid
Ise olen külma ilmaga rakendanud vana maainimese tarkust: lainepapp radika ette ja saab toa natukenegi soojemaks soojema ilmaga pool radikat kinni, testige ehk aitab.
Arvamus on nagu p....e igaühel on oma.
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Jahutussüsteemid
Klassikaliste Land Roverite (N/A, Tdi seeria, ja Td5)omanikud teavad vana tõde, et talveks visatakse ventikas eest minema. Need autod on tuntud külmade mootorite poolest.
Ilma ventikata võib sõita ka aastaringselt, kui käru ei veeta ja mudas ei mürata.
Tõsi suurtel koormustel ei tohi seda ventika puudumist unustada. Mina sain seda unustades -30c juures mootori keema, kui raskes ja sügavas lumes olin pikalt müranud.

Sellise külmaga on jõle nadi teda tagasi toppida:
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage17.htm
Ilma ventikata võib sõita ka aastaringselt, kui käru ei veeta ja mudas ei mürata.
Tõsi suurtel koormustel ei tohi seda ventika puudumist unustada. Mina sain seda unustades -30c juures mootori keema, kui raskes ja sügavas lumes olin pikalt müranud.

Sellise külmaga on jõle nadi teda tagasi toppida:
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage17.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi