mootor hetkel mannetu

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Ural 6x6 »

Ei tahaks vastata enam küsimustele, et miks diislit ei paigalda jne. :roll:
Hetkel bensiinimootor heas seisus ja pole nagu veel õieti sissegi töötanud. Lihtsalt võimsust ja momenti tahaks juurde natike.
Kui selle mootori ära küpsetan siis vaatan mis edasi ja kas üldse.
Kuna ämbliku sees on need õhu sisselasketorud üsna peened siis üritaks sealt kompressoriga või turboga nati rohkem õhku sisse puhuda.
Näiteks sellise asjaga:
http://www.summitracing.com/parts/vor-4 ... /overview/
Kui keegi omab reaalset kogemust sedasorti asjade paigaldamisel ja kasutamisel siis olen ainult üks suur kõrv.
Veel olen huvitatud infost mis moel oleks kõikse lihtsam karburaatorist loobuda ja mõistlike kulude ning keskpärase tehnikahuvilise teadmistega sissepritse süsteem sellisele mootorile peale aretada. :?:
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas v6sa »

Ural 6x6 kirjutas: ...
Veel olen huvitatud infost mis moel oleks kõikse lihtsam karburaatorist loobuda ja mõistlike kulude ning keskpärase tehnikahuvilise teadmistega sissepritse süsteem sellisele mootorile peale aretada. :?:
Suvaline programmeeritav sissepritse. VEMS või mõni tema konkurent.

Saad korraga lahti nii süüte- kui karburaatorimurest. Aga elektriga pead hästi läbi saama ja arvutifoobiat põdeda ei tohi.

Praegust pada turbotama hakates saad üksjagu mängida peadüüsidega... Neid pead suurendama... Kuid ega seda vajalikku teavet netis suurt liigu...
TQHQ foorumist tasuks kaevata - seal on paar sarnast (kiviaegse V8 turbotamine) teemat tõusetunud ja neisse on asjast enam teadvad mõned lingid pistnud. VAst sealkaudu saad harutama hakata.

Oled Sa kindel oma praeguse moto heas seisukorras? Palju survet välja puhub?
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas kala »

ilmselgelt kui sa selliseid asju küsid ja räägid siis sa pole asjadega kursis,ning ise ilmselgelt tegema ei hakka....pöördu parem kuhugile firmasse ja lase asi ära teha(jõujaam,vkm jne..)
ära taha diislit,aga sellest mootorist ei saa kindalsti nii palju rõõmu kui ühest ära näpitud cumminsi diislist :) hetkel mu dyno andmed veel vanad,aga pakun puusalt,et 500 jõudu on nüüd ikka käes ja seda suht mõistliku raha numbriga.
Ei tea küll,et keegi oleks seda paadi ankrut eestis kunagi turbotanud,saad see esimene julge olla ja piire kompida.
edu ehitamisel
56157755
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas ibra »

See on sama auto, mis möödunud aasta kevadel elmarm Soomest koos Kraziga tõi. Seisis TORK-i juures mingi aeg. Kuni 3 jaanuarini oli Börsis müügis, kas ostuhuvilisi ei olnud?
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Ural 6x6 »

v6sa kirjutas:
Ural 6x6 kirjutas: ...
Veel olen huvitatud infost mis moel oleks kõikse lihtsam karburaatorist loobuda ja mõistlike kulude ning keskpärase tehnikahuvilise teadmistega sissepritse süsteem sellisele mootorile peale aretada. :?:
Suvaline programmeeritav sissepritse. VEMS või mõni tema konkurent.

Saad korraga lahti nii süüte- kui karburaatorimurest. Aga elektriga pead hästi läbi saama ja arvutifoobiat põdeda ei tohi.

Praegust pada turbotama hakates saad üksjagu mängida peadüüsidega... Neid pead suurendama... Kuid ega seda vajalikku teavet netis suurt liigu...
TQHQ foorumist tasuks kaevata - seal on paar sarnast (kiviaegse V8 turbotamine) teemat tõusetunud ja neisse on asjast enam teadvad mõned lingid pistnud. VAst sealkaudu saad harutama hakata.

Oled Sa kindel oma praeguse moto heas seisukorras? Palju survet välja puhub?
Aitäh, sealt TQHQ foorumist leidsin tõeliselt abistavaid teemasid. Seal üks vana plaanis loobuda monopritsest ja minna tagasi kiviaega kompressori ja karburaatori juurde. Uurin järele, kuidas tal õnnestus.
Tqhq foorumit lugedes hakkas silma, et seal kui keegi on midagi küsinud siis vastavadki need kel selles vallas midagi öelda on aga mitte ei räägi sellest kuidas see idee ikka jama jne. :)
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Ural 6x6 »

999 kirjutas:kunagi sai sellisele pandud maz i 6ne mootor peale ,käigukastid praktiliselt samad , lisaks 150 turbo ka
see mootor keeras seda masinat päris edevalt edasi ja küttekule jäi alla30 sajale seda muidugi teepeal .
A kui kiiresti maanteel edasi liikus? Enamus kes nii teinud räägivad, et mitte üle 60km/h.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Landy »

Sorry, et vahele segan. Uuriks millise lääne mootri halva koopiaga (venelane juise ei konstureerinud suuri asju, vaid kopeeris) selle ZIL-i mootori näol tegu on? Äkki on originaalmootori tuunimiset läänes rohkem juttu ja saab sealt kasuliku teavet?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas v6sa »

Ural 6x6 kirjutas: ...
Tqhq foorumit lugedes hakkas silma, et seal kui keegi on midagi küsinud siis vastavadki need kel selles vallas midagi öelda on aga mitte ei räägi sellest kuidas see idee ikka jama jne. :)
Vähe lugesid... :lol:
Teisest küljest on tegu üsna vaikse foorumiga, kus kummardatakse II MS aegsed lahendusi ja pigem saadakse lööve elektronide mainimisest...

Äkki on siinse kriitika põhjuseks see, et mõned on selle tee läbi käinud ja edutuna kõrvale heitnud? :idea:

Karburaatormootori turbotamine on üks kole keemia rõhkude ja vooluhulkadega. Tee ära ja oled hoobilt Wäga Lugupeetud Tegelane. 8)

Teoorias on asi lihtne - mootor on õhupump. Iga kilo bensiini põlemiseks on vaja 14,7 kilo õhku. Keerukaks läheb kohe, kui tuleb kilodest hakata tegema mahtusid erinevatel temperatuuridel... :?: Sest see pagana pump töötab mahtudel ja et asi oleks veel keerukam, siis ka väga erinevatel temperatuuridel :evil:
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Külahull
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Okt 08, 2008 8:55 pm

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Külahull »

Landy kirjutas:Sorry, et vahele segan. Uuriks millise lääne mootri halva koopiaga (venelane juise ei konstureerinud suuri asju, vaid kopeeris) selle ZIL-i mootori näol tegu on? Äkki on originaalmootori tuunimiset läänes rohkem juttu ja saab sealt kasuliku teavet?
Päris 1:1 ei ole kindlasti midagi kopeeritud. Olen seda asja vähe uurinud, kopeerimise teemat siis, ja see ei pea paika. Mingid nüansid võivad olla samad, kuid kindlasti ei ole asi täielikult kuskilt kopeeritud. Seega ei kõlba ka mikide osad sellele mootorile.
Kopeerimise kohapealt olen küll uurinud G66, mis oli kellegi väitel Dodge kloon, kuid ei pea asi paika. See on sama väita, et kui Rudolf Diesel tegi oma esimese mootori ja järeltulevad põlved on selle kopeerinud ja osad on kõik omavahel vahetatavad. On asja edasi arendatud ja ühised on ainult mootori konseptsioon ja võlusõna V8.
999
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 134
Liitunud: K Sept 19, 2007 6:06 pm
Asukoht: valgejõe

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas 999 »

Ural 6x6 kirjutas:
999 kirjutas:kunagi sai sellisele pandud maz i 6ne mootor peale ,käigukastid praktiliselt samad , lisaks 150 turbo ka
see mootor keeras seda masinat päris edevalt edasi ja küttekule jäi alla30 sajale seda muidugi teepeal .
A kui kiiresti maanteel edasi liikus? Enamus kes nii teinud räägivad, et mitte üle 60km/h.
jah ega ta poolhaakega ja palgikoormaga palju üle 50 ei liikunud hiljem pandi 8 ne maz koos turboga peale aga edasine inf asjast pole teada . Soolona käis 90 kmh rahulikult edasi ,muidugi bensukaga saab palju edevama tulemuse kuskil vene foorumis oli pikalt ja suht asiselt juttu sissepritsest koos turboga see oli küll kiirendusmasina peal
kui leian selle saidi uuesti siis annan teada
edu ehitamisel ,algul on vandumist ja ehitamis rõõmu küllaga mida paljud ei oska hinnata , pärast sõidurõõmu ka muidugi
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Ural 6x6 »

v6sa kirjutas:
Ural 6x6 kirjutas: ...
Tqhq foorumit lugedes hakkas silma, et seal kui keegi on midagi küsinud siis vastavadki need kel selles vallas midagi öelda on aga mitte ei räägi sellest kuidas see idee ikka jama jne. :)
Vähe lugesid... :lol:
Teisest küljest on tegu üsna vaikse foorumiga, kus kummardatakse II MS aegsed lahendusi ja pigem saadakse lööve elektronide mainimisest...

Äkki on siinse kriitika põhjuseks see, et mõned on selle tee läbi käinud ja edutuna kõrvale heitnud? :idea:

Karburaatormootori turbotamine on üks kole keemia rõhkude ja vooluhulkadega. Tee ära ja oled hoobilt Wäga Lugupeetud Tegelane. 8)

Teoorias on asi lihtne - mootor on õhupump. Iga kilo bensiini põlemiseks on vaja 14,7 kilo õhku. Keerukaks läheb kohe, kui tuleb kilodest hakata tegema mahtusid erinevatel temperatuuridel... :?: Sest see pagana pump töötab mahtudel ja et asi oleks veel keerukam, siis ka väga erinevatel temperatuuridel :evil:
Just nimelt, et teooria on suht lihtne ja arusaadav:)
Rootorompressor peale karpat on ka kindlasti lihtsam reguleerida kui kui tsentrifugaalkompressor enne karburaatorit.
Esimesel juhul töötab karpa nagu tavaliselt, et kütus imetakse kaasa läbivoolava õhu poolt, teisel juhul aga on lood ilmselgelt natukese keerulisemad.
Esimest lahendust pidasin enda seisukohalt lihtsamaks kuna poisikesest peale on neid volgade, mossede ja gazikute karpasid näpitud ja kõik enam-vähem toimima saadud. Egas Ural praegugi liigub päris nobedalt Urali või Zili kohta.

Üheks ohuks nende ameerika tuuningule mõeldud karpade juures tundub mulle, et need siiski ette nähtud siledal maal sõitmiseks ja ühel hetkel mäkke ronides jääb mootor nälga lihtsalt.
Selgus ka tõsiasi, et kui kolbe ja vänta mitte näppida siis ei tohiks vast 250-300 hj piiri ületada, sest nendel ~1000 hj v8 sisu hoopis teisest puust kui tänavaautodel.

Ehk ongi tõesti mõistlikum minna soomlaste teed ning ehitada pritsung ja turbo. Kohati paistab, et see võiks olla isegi odavam lahendus. Tuleb endas ilmselt arvutigeene arendama hakata. Selgub, et ega see mingi raketiteadus polegi ja selles valdkonnas spetsialiste ka rohkem kellelt nõu küsida.

Mulle lihtsalt üks "teadja" rääkis, et sellele zili 5,9 mootorile olla kompressor ja kaks karpat peale kruvitud ning stendis mingi 700 hj lõdvalt välja köhinud. Enam ma seda muinasjuttu ei usu:) Ilmselt jäeti rääkimata selle loo teine osa, kuidas terve sisu ringi ehitati jne
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas tphnd »

miks tsentrifugaal enne karpat keeruline on? karpa pannakse lihtsalt "karpi" mida turbo survestab, pole mingit lekkeprobleemi etc kuna kogu keskkond on turbo surve all.
#redneckengineeringestonia
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas al »

Ural 6x6 kirjutas:
ibra kirjutas:Meil lubati vene kroonus sellise peale 80 ltr sajale Ai 93-e maha kanda. :)
Kui ise bensiini ostma ei peaks siis kannaks ka meeleldi 80L sajale maha :) Aga ehk on meie 95 niipalju sellest AI 93-st parem?!
Paljalt bensiini kvaliteedi peale ei tasu lootma jääda.
Nagu eelpool mainit on sellele elukale nohu tarbida päevaga normaalse sõiduki kuunorm.
On eelnevalt olnud au kokku puutuda sellise tehasekorras isendiga, mis küll varustatud furgooniga, aga see ei muuda asja.
Talvel krõbedama külmaga, hoidsime mootorit tühikäigul tuksumas vahest pikemalt kui vaja, sõidud olid lühikesed ja maastikul ka käidud. 300l päevaga, 300km läbisõidu juures oli reegel. Ja kordan veelkord, et tegu oli tehaseuue masinaga, millel l.s number 10-20.tkm. Suvine kulumber oli küll oluliselt väiksem (külmaga meeletud kaod, paksu õli tõttu ülekannetes), aga mäletamist mööda see alla 50 naljalt ei käinud.
Õpetamine pole küll hea tava, aga... mina tegeleks selle aparaadi puhul pigem ökonoomsemaks muutmisega, kui võimsuse lisamisega, sest vastupidiselt eelpool mainitud 50-80km/h maks, kiirusele, olid meie kasutuses olnud Uralid suutelised ka kolmekohalist numbrit näitama, tõsi vibra, müra ja kütusekulu kordistusid. Ja selleks, et selline elukas suudaks tihedamas pinnas ka kõiki 6 ratast keerutada, on juba rohkelt lisahobuseid (=kütust) vaja.
margus61
Zootramm
Postitusi: 721
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas margus61 »

Lahe ettevõtmine, "DIYs are a tough crowd", nagu on kirjas siin lingis lõpupool.

Kui mina sarnase asja ette võtaksin, katsuksin esmalt saada kohaliku guru Erkki arvamuse kogu ürituse ja selle variantide kohta. Ta on palju Big Block'ide tuunimise ja ülelaadimisega tegelenud ning omab suurt info- ja praktiliste kogemuste pagasit. Sellega säästaksin tõenäoliselt palju aega ja raha. Erkki stiilinäidet võib siit vaadata:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=37796&page=2
Töökultuur on mehel selline, et garaažis võib julgelt valgete sokkide väel käia, ilma et oleks karta nende määrdumist.

Teiseks katsuksin olemasoleva mootori kõigepealt hingama saada. Kuigi konkreetse mootoriga pole kokku puutunud, siis arvestades vene päritolu eeldan madalat tootmis- ja koostekvaliteeti. Igal pool kanalites valujäägid, kanalite ja tihendite servad ees jne. Lisaks kitsad kanalid, karvane põlemiskamber, kitsas ja reas väljalaskekollektorid. Ehk siis lahenduseks tagantpoolt ettepoole lugedes: 2 hästihingavat summutit, torukolled, kaante portimine ja port matching nagu alguses toodud lingil, harjavarre asemele karvasem nukkvõll. Sisselaskekollektoriga on keerulisem, kui ülalnimetatud toimingud tehtud, prooviks ehk kõigepealt, mida teeb korraliku lääne karpaga. Mu arusaamist mööda on Carteri regullimine tülikam ja Holley'l lihtsam. Kuidas Holley kaldeid kannatab, ei tea.

Kui pritsungi panemiseks läheb, katsuksin selle ala kohalikel gurudel hents99 või Raceboy'l nööbist kinni saada, pritsungi kokkupanek ja tuunimine nõuab sellist know-how'd, kogemust ja seadmeid, mida endal ei tasu koguma hakata. Raceboy toimetamisest on mõnusat lugemist siin:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1165

Nuka ja sisselaskekolle leidmiseks uuriksin sissejuhatuseks ega siiski läänes ei leidu piisavalt head lähendit kõnealusele mootorile, nagu Landy juba pakkus. Juppide mõõdud peaksid olema netis leitavad või tootjalt saadavad. Kuigi eelpool oli analoogi suhtes skeptiline arvamus, võiks ikkagi katse teha. Sisselaskeks äkki midagi siit valikust juhtub olema piisavalt sobivate mõõtudega, leidub pritsungi omi ka:
http://www.edelbrock.com/automotive_new ... main.shtml
Arvestades, et töömaht 7,0 l langeb suht kokku Fordi 428 cid Big Block'iga, alustaksin Fordist. Kolvikäik ja silindri läbimõõt olid sul vist ka üsna täisarv tolle. Vaja silindritevahelist vahekaugust võrrelda ja äkki joppab. Kui ei joppa, saab ju lasta teha nii nuka kui kolle, aga see variant läheb vist säästliku eelarve kontseptsioonist liiga kaugele. Võibolla leiab ka sobivad korralikud kaaned, see portimine ei tasu ennast üldjuhul ajakulu mõttes ära, küll on aga väga huvitav ja hariv tegevus.

Sellised mõtted liikusid, äkki leiad midagi kasulikku, igal juhul jõudu ja kannatust, "DIYs are a tough crowd"...
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Ural 6x6 »

margus61 kirjutas:Lahe ettevõtmine, "DIYs are a tough crowd", nagu on kirjas siin lingis lõpupool.

Kui mina sarnase asja ette võtaksin, katsuksin esmalt saada kohaliku guru Erkki arvamuse kogu ürituse ja selle variantide kohta. Ta on palju Big Block'ide tuunimise ja ülelaadimisega tegelenud ning omab suurt info- ja praktiliste kogemuste pagasit. Sellega säästaksin tõenäoliselt palju aega ja raha. Erkki stiilinäidet võib siit vaadata:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=37796&page=2
Töökultuur on mehel selline, et garaažis võib julgelt valgete sokkide väel käia, ilma et oleks karta nende määrdumist.

Teiseks katsuksin olemasoleva mootori kõigepealt hingama saada. Kuigi konkreetse mootoriga pole kokku puutunud, siis arvestades vene päritolu eeldan madalat tootmis- ja koostekvaliteeti. Igal pool kanalites valujäägid, kanalite ja tihendite servad ees jne. Lisaks kitsad kanalid, karvane põlemiskamber, kitsas ja reas väljalaskekollektorid. Ehk siis lahenduseks tagantpoolt ettepoole lugedes: 2 hästihingavat summutit, torukolled, kaante portimine ja port matching nagu alguses toodud lingil, harjavarre asemele karvasem nukkvõll. Sisselaskekollektoriga on keerulisem, kui ülalnimetatud toimingud tehtud, prooviks ehk kõigepealt, mida teeb korraliku lääne karpaga. Mu arusaamist mööda on Carteri regullimine tülikam ja Holley'l lihtsam. Kuidas Holley kaldeid kannatab, ei tea.

Kui pritsungi panemiseks läheb, katsuksin selle ala kohalikel gurudel hents99 või Raceboy'l nööbist kinni saada, pritsungi kokkupanek ja tuunimine nõuab sellist know-how'd, kogemust ja seadmeid, mida endal ei tasu koguma hakata. Raceboy toimetamisest on mõnusat lugemist siin:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1165

Nuka ja sisselaskekolle leidmiseks uuriksin sissejuhatuseks ega siiski läänes ei leidu piisavalt head lähendit kõnealusele mootorile, nagu Landy juba pakkus. Juppide mõõdud peaksid olema netis leitavad või tootjalt saadavad. Kuigi eelpool oli analoogi suhtes skeptiline arvamus, võiks ikkagi katse teha. Sisselaskeks äkki midagi siit valikust juhtub olema piisavalt sobivate mõõtudega, leidub pritsungi omi ka:
http://www.edelbrock.com/automotive_new ... main.shtml
Arvestades, et töömaht 7,0 l langeb suht kokku Fordi 428 cid Big Block'iga, alustaksin Fordist. Kolvikäik ja silindri läbimõõt olid sul vist ka üsna täisarv tolle. Vaja silindritevahelist vahekaugust võrrelda ja äkki joppab. Kui ei joppa, saab ju lasta teha nii nuka kui kolle, aga see variant läheb vist säästliku eelarve kontseptsioonist liiga kaugele. Võibolla leiab ka sobivad korralikud kaaned, see portimine ei tasu ennast üldjuhul ajakulu mõttes ära, küll on aga väga huvitav ja hariv tegevus.

Sellised mõtted liikusid, äkki leiad midagi kasulikku, igal juhul jõudu ja kannatust, "DIYs are a tough crowd"...
Vaadates seda ämblikku tekkiski see tunne, et kõik algab sellest vidinast. Kui sellistest kanalite rägastikust peab üks 108mm nui 3000rpm-i juures õhku läbi imema siis enamus võhma vist kulubki sinna.
Seda enam, et ilmselt on 5,9 ja 7,0 mootorite ämblikud identsed - vaevalt, et nõukogude autotööstus üht mootorit modifitseerides eriti palju vaeva viitsis näha. Suurem kolvi-hülsigrupp sisse - 30 hobust nagu maast leitud ja ilgelt mannetu bensiiniõgard oligi sündinud.
Kui soomlaste zili turbotamisest lugeda, siis kuskilt hakkas silma, et nemadki jõudsid märgatavate tulemusteni alles turbo rõhu juures ~9 psi.
Enamus tsentrifugaal-garburaatur kit-e pakub aga rõhuks 5-6 psi-d. Selle pärast ma natuke kardangi, et ainult selline variant võib ehitamisel olla ainult ehitusrõõm. Sellisel juhul ilmselt olekski vaja mingilt lääne analoogilt pärinevat ämblikku, et asi toimiks.
Aga Sinu jutus on palju ivasid mida nokkida tasuks
Aitäh :D
Manused
Zil 375 ämblik.JPG
Zil 375 ämblik.JPG (141.57 KiB) Vaadatud 3948 korda
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”