Lahe ettevõtmine,
"DIYs are a tough crowd", nagu on kirjas
siin lingis lõpupool.
Kui mina sarnase asja ette võtaksin, katsuksin esmalt saada kohaliku guru Erkki arvamuse kogu ürituse ja selle variantide kohta. Ta on palju Big Block'ide tuunimise ja ülelaadimisega tegelenud ning omab suurt info- ja praktiliste kogemuste pagasit. Sellega säästaksin tõenäoliselt palju aega ja raha. Erkki stiilinäidet võib siit vaadata:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=37796&page=2
Töökultuur on mehel selline, et garaažis võib julgelt valgete sokkide väel käia, ilma et oleks karta nende määrdumist.
Teiseks katsuksin olemasoleva mootori kõigepealt hingama saada. Kuigi konkreetse mootoriga pole kokku puutunud, siis arvestades vene päritolu eeldan madalat tootmis- ja koostekvaliteeti. Igal pool kanalites valujäägid, kanalite ja tihendite servad ees jne. Lisaks kitsad kanalid, karvane põlemiskamber, kitsas ja reas väljalaskekollektorid. Ehk siis lahenduseks tagantpoolt ettepoole lugedes: 2 hästihingavat summutit, torukolled, kaante portimine ja
port matching nagu alguses toodud lingil, harjavarre asemele karvasem nukkvõll. Sisselaskekollektoriga on keerulisem, kui ülalnimetatud toimingud tehtud, prooviks ehk kõigepealt, mida teeb korraliku lääne karpaga. Mu arusaamist mööda on Carteri regullimine tülikam ja Holley'l lihtsam. Kuidas Holley kaldeid kannatab, ei tea.
Kui pritsungi panemiseks läheb, katsuksin selle ala kohalikel gurudel hents99 või Raceboy'l nööbist kinni saada, pritsungi kokkupanek ja tuunimine nõuab sellist
know-how'd, kogemust ja seadmeid, mida endal ei tasu koguma hakata. Raceboy toimetamisest on mõnusat lugemist siin:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1165
Nuka ja sisselaskekolle leidmiseks uuriksin sissejuhatuseks ega siiski läänes ei leidu piisavalt head lähendit kõnealusele mootorile, nagu Landy juba pakkus. Juppide mõõdud peaksid olema netis leitavad või tootjalt saadavad. Kuigi eelpool oli analoogi suhtes skeptiline arvamus, võiks ikkagi katse teha. Sisselaskeks äkki midagi siit valikust juhtub olema piisavalt sobivate mõõtudega, leidub pritsungi omi ka:
http://www.edelbrock.com/automotive_new ... main.shtml
Arvestades, et töömaht 7,0 l langeb suht kokku Fordi 428 cid
Big Block'iga, alustaksin Fordist. Kolvikäik ja silindri läbimõõt olid sul vist ka üsna täisarv tolle. Vaja silindritevahelist vahekaugust võrrelda ja äkki joppab. Kui ei joppa, saab ju lasta teha nii nuka kui kolle, aga see variant läheb vist säästliku eelarve kontseptsioonist liiga kaugele. Võibolla leiab ka sobivad korralikud kaaned, see portimine ei tasu ennast üldjuhul ajakulu mõttes ära, küll on aga väga huvitav ja hariv tegevus.
Sellised mõtted liikusid, äkki leiad midagi kasulikku, igal juhul jõudu ja kannatust,
"DIYs are a tough crowd"...