Kerghaagise veopea ja tiisel.

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Kerghaagise veopea ja tiisel.

Postitus Postitas Landy »

Loll küsimus, aga ikkagi.
Kas on lubatud vahetada kerghaagisel, millele on tehase poolt pandud kuulühendusega veopea, see nn. veoauto tüüpi silmaga veopea vastu?

Kas näiteks Zubrjonoki tiisli ümberehituseks on ARK luba vaja. Tahaks tuua selle jõnksuga kõrgemale, et ei peaks maasturile haagise konksu kuhugi madalale installima?

Auto poolne haakeseade näha siin:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... image7.htm

Originaalis oleks seal selline "ader":
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... image1.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... image4.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Tallinn tel:51909391

Postitus Postitas reimo »

Seadusi-määrusi lugedes on üsna selgelt öeldud, et haakeseadis peab olema E-sertifitseeritud. Kui silmal on E-peal, siis vast peaks sobima, omaette teema on see ARK-s regamine - kas seda loetakse ümberehituseks või mitte
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

reimo kirjutas:Seadusi-määrusi lugedes on üsna selgelt öeldud, et haakeseadis peab olema E-sertifitseeritud. Kui silmal on E-peal, siis vast peaks sobima, omaette teema on see ARK-s regamine - kas seda loetakse ümberehituseks või mitte
Ma nüüd küll ei usu, et mingil 20..25 a. vanal vene haagisel ja veopeal ja sama vanal LR haakeseadmel nüüd "E" peal on.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Tallinn tel:51909391

Postitus Postitas reimo »

Landy kirjutas:Ma nüüd küll ei usu, et mingil 20..25 a. vanal vene haagisel ja veopeal ja sama vanal LR haakeseadmel nüüd "E" peal on.
Ära ole kindel:)
Aga siis ju põhimõtteliselt alati võimalus ülevaatajale-politseiele seletada, et asi juba hallil ajal uaziku jaoks ringi tehtud...

Edit: aga kas tiislile jõnksu keevitamise asemel ei oleks mõtet hoopis kogu zubrjonokit kergitada (see ju lehtvedrudega - väike klotsitõste ja suuremad rattad)?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

reimo kirjutas:Aga siis ju põhimõtteliselt alati võimalus ülevaatajale-politseiele seletada, et asi juba hallil ajal uaziku jaoks ringi tehtud...
See saama mõte liikus ka minu peas.
Edit: aga kas tiislile jõnksu keevitamise asemel ei oleks mõtet hoopis kogu zubrjonokit kergitada (see ju lehtvedrudega - väike klotsitõste ja suuremad rattad)?
Siit tuleneb jällegi ümberehituse küsimus, siis paneks juba suurem (16") velje ka alla. Aga käru stabiilsuse kohta ei osa siis küll enam midagi öelda. Olen neid auto taga ühest tee servast teise põrkavaid kärusid küll ja küll näinud.

Arvestades seda, et käru hakkab 90% ajast metsateedel ja talumaadel liikuma liikuma ja on üsna kulunud olekuga, siis suuremid invetseeringuid ümberehitusse ei teeks. Plaanis ülevaatuse jaoks min. nõutavsse korda seada ja edasi ekspluateerida.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Kirjuta ja joonista ARK-i, jumalauta. Onud vastavad küll.
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

tanel kirjutas:Kirjuta ja joonista ARK-i, jumalauta. Onud vastavad küll.
Lootsin, et keegi siinsest seltskonnast on ehk varem antud teemaga kokku puutunud.
O.T.
Tead, ma suhtun ARK-sse ja tehoosakonda teatava eelarvamusega (ja põhjendatult). ARK-st midagi küsides tuleb lähtuda vanasõnast "ära sitta torgi, läheb haisema". Iga vähegi normist erinev küsimus võib agarate amtenike peades vallandada tohutu uute jaburate määruste ja korralduste laviini. Asi mis muidu oleks "vaikselt" läbi läinud võib siis päädida suure paberimäärimise ja ajakuluga. Ei-aitähh, ei soovi!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Minu teeoria: tee "ader" tüüpi veokonks "vahetatav" tüüpi konksuks. ehk miskised tikkpoldid või mutrid raamitala otsa ja ader raamiga sinna otsa. 4 mutikat polti kinni ja oelmas. Muu konksu puhul saad ainult ühte haaget vedada, aga vahel ju treierit vaja, mina vean aeg-ajalt renditõstukit.
Mul samalaadne konks, aga kuna pigem "pargiliikur" siis pole siiani üritust ette võtnud. vaja on lihtsalt 4mutikat lahti keerata.


edit: vaatasin uuesti Sinu pilte. vist jäävad segama need 2 aisa, mis külgedele taha joksevad. Mul samad aisad aga kõrgemal.
Viimati muutis al, K Nov 22, 2006 1:46 pm, muudetud 1 kord kokku.
margus61
Zootramm
Postitusi: 721
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Postitus Postitas margus61 »

Aga küsi järgi mõnest sõbralikuma personaliga ülevaatuspunktist, et mis nad teeksid, kui sellist asja näeksid. Kadaka teel ju otse Kannu taga ja Termak jääb veidi linna poole. Kui ülevaatajad on nõus asja läbi laskma, siis sinu ekspluatatsioonitingimusi arvestades on tõenäosus väga väike, et tänavamiilitsal ütlemist tuleb.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Kõiksuguste muude haagiste veoks on mul reguleeritava konksu kõrgusega haakseade teisel autol.
http://www.landrover.pri.ee/s2a/galerii ... mage10.htm

P.S.
Siin ka üks veidi parem pilt valge auto originaalkonksust:
http://www.lahe.net/landy/varia/lr-kola/image3.htm

Mis koheselt eemaldatud ja maha müüdud sai. Tegu ju tõelise kraaviperve ja kännu piduriga.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Motamees
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: E Aug 21, 2006 6:54 pm
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas Motamees »

Landy kirjutas: Ma nüüd küll ei usu, et mingil 20..25 a. vanal vene haagisel ja veopeal ja sama vanal LR haakeseadmel nüüd "E" peal on.
Vanadel ei olegi neid "E" märke peal. Senikaua võid sõita rahuga, kuni peab ARK-is mingit toimingut asjaga tegema. Siis hakatakse nõudma uute eeskirjade järgi.
Müüsin oma mingi 20aastat tagasi tehtud haagise maha. Ka haakesede oli ise tehtud. Siiani käis kõik ülevaatused korralikult läbi. Ka teepeal pole probleeme olnud.
Nüüd aga oli järsku haakeseade vale. Oli vaja panna tänapäevane. Vahetasin siis selle ära. Igavene nikats on, mingi plekilitakas. Minu oma oli ikka selle nikatsi kõrval väga usaldusväärne. Amortide puudumise pärast pandi kohe kiirusepiirang 70km/h. Tagatuled oli IŽ kombi omad, seal "E" märk peal. Porilaua tuli oli aga mosse küljetuli (eest valge ja tagant punase klaasiga). Sellel "E" tähte peal pole. Sellepärast virisesid ka aga siiski jäi külge.
Nii on selle asjaga. Seniks kuni ARK-i asja pole tegutse. Muidugi ei tohi asi väga ropp välja paista. Kui juba ARK-i lähed, siis peab kõik tänapäevale vastama.
Rax
Off Roader Wannabe
Postitusi: 30
Liitunud: E Apr 24, 2006 8:44 am
Asukoht: Virumaa

Postitus Postitas Rax »

siis paneks juba suurem (16") velje ka alla. Aga käru stabiilsuse kohta ei osa siis küll enam midagi öelda.
Mina panin oma skif-ile opeli silla alla, ära võtsin vaid piduri süsteemid ja amordid said teise kohta keevitatud. Enne seda tegevust käisin ülevaatuse meeste käest küsimas ja sain teada, et haagise rattad ei tohi suuremad olla kui auto omad. Kuna opelil on 13" siis seda muret ju ei ole ja 13" revid on tasuta. Kuna all on opeli vedrud ja amordid siis raskust kannatab haagis normaalselt ja stabiilne on ka.
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Rax kirjutas: ülevaatuse meeste käest küsimas ja sain teada, et haagise rattad ei tohi suuremad olla kui auto omad.
Mis krdi reegel see veel on, kus see kirjas on ja mis on põhjenduseks???
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Tallinn tel:51909391

Postitus Postitas reimo »

Kunagi oli ka selline nõue, et haagise kliirens ei tohi olla väiksem vedukauto omast (seega ei tohtinud ju tikisid jms. maasturile üldse järgi haakida). See nüüd kadunud. Äkki oli ka ratta mõõdu nõue siis sees? Nüüd pole seda kuskilt silma hakanud
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”