Kardaani korrasolek

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

dumbuser
Rookie
Postitusi: 12
Liitunud: N Aug 02, 2012 1:13 am
Asukoht: Viimsi

Kardaani korrasolek

Postitus Postitas dumbuser »

On üks Hyundai Terracan. Kiirusel umbes 60 km/h tuleb jõle vibra keresse. Kuskil 100 juures kaob või siis ei tunne enam. Rehvide vahetus ei aidanud. Velgedel pole üheski pingis mingit viga leitud, rattalaagrid ei loksu. Rohkem ei oska peal kardaani midagi pakkud. Kardaaniristid on ka vahetatud. Ja nüüd tekkis küsimus, et kui see masin on sünnist saati tagaveoline ja käsitsi neliveo peale lülitada siis saab ju teoreetiliselt ka ilma tagasillaveota sõita, kui kardaan ära võtta. Sellisel juhul saaks selle vibra põhjustava kardaani kahtlus ka kinnitust või ümber lükkamist. Aga teab keegi millised negatiivsed tagajärjed sellisel juhul võivad olla ?
Lauri

56 674 694
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas TiitR »

dumbuser kirjutas:On üks Hyundai Terracan. Kiirusel umbes 60 km/h tuleb jõle vibra keresse. Kuskil 100 juures kaob või siis ei tunne enam. Rehvide vahetus ei aidanud. Velgedel pole üheski pingis mingit viga leitud, rattalaagrid ei loksu. Rohkem ei oska peal kardaani midagi pakkud. Kardaaniristid on ka vahetatud. Ja nüüd tekkis küsimus, et kui see masin on sünnist saati tagaveoline ja käsitsi neliveo peale lülitada siis saab ju teoreetiliselt ka ilma tagasillaveota sõita, kui kardaan ära võtta. Sellisel juhul saaks selle vibra põhjustava kardaani kahtlus ka kinnitust või ümber lükkamist. Aga teab keegi millised negatiivsed tagajärjed sellisel juhul võivad olla ?
Kardaaniristide vahetusel sai kardaan ikka täpselt samas asendis tagasi kokku? Ja minuteada pole võimalik sellist porri teha, et lükkad esisilla järgi ja eemaldad tagumise kardaani...juhul kui muidugi autost soov lahti pole saada? :shock:
Kasutaja avatar
Bytewize
Rock Crawler
Postitusi: 735
Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas Bytewize »

TiitR kirjutas: Kardaaniristide vahetusel sai kardaan ikka täpselt samas asendis tagasi kokku? Ja minuteada pole võimalik sellist porri teha, et lükkad esisilla järgi ja eemaldad tagumise kardaani...juhul kui muidugi autost soov lahti pole saada? :shock:
Mina tegin seda, kui tagadiffer sodiks läks soomes ja pidin kuidagi tagasi sõitma, toimis küll, aga peale 200km sellist sõitu venis kett välja sutsu :P
Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
Kasutaja avatar
metsik
I live off from the mud
Postitusi: 2131
Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
Asukoht: TALLINN kristiine juures

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas metsik »

Ma sõitsin venes ikka vast tuhat esisillaga,enne kui tagumise kardaani timmi sain ja ei täheldanud auto tervisel mingeid kõrvalnähtusi.
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
Kasutaja avatar
Trykk
Rock Crawler
Postitusi: 631
Liitunud: P Sept 12, 2010 11:11 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas Trykk »

Bytewize kirjutas:
TiitR kirjutas: Kardaaniristide vahetusel sai kardaan ikka täpselt samas asendis tagasi kokku? Ja minuteada pole võimalik sellist porri teha, et lükkad esisilla järgi ja eemaldad tagumise kardaani...juhul kui muidugi autost soov lahti pole saada? :shock:
Mina tegin seda, kui tagadiffer sodiks läks soomes ja pidin kuidagi tagasi sõitma, toimis küll, aga peale 200km sellist sõitu venis kett välja sutsu :P
Selles puudub loogika, et ainult esisillaga sõites kett välja venis.
Ainult esisillaga ilma tagumise gardaanita sõita peaks saama ainult juhul, kui saab vahekastist kesdiffrit lukustada.
Marti +372 523 0582
LC 70 & 80
PUR vahu ja puistevilla paigaldus www.soojustuskeskus.ee
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

metsik kirjutas:Ma sõitsin venes ikka vast tuhat esisillaga,enne kui tagumise kardaani timmi sain ja ei täheldanud auto tervisel mingeid kõrvalnähtusi.
Sa sõitsid iks autoga kah ju :wink:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas LR90 »

Trykk kirjutas: Ainult esisillaga ilma tagumise gardaanita sõita peaks saama ainult juhul, kui saab vahekastist kesdiffrit lukustada.
Seal ei ole keskdifrit, esisilla lülitamisel on jäik nelivedu.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas raulex »

Mis asi selle keti seal ära lõhub ainult esisillaga sõites?Ainus loogiline seletus oleks aeglusti kasutamine,siis läheb kogu veojõud ainult ühele sillale,võibolla siis annab tõesti midagi järgi.Seega proovimiseks võib tagakardaani ära küll võtta.Muidugi kui sellel autol on kardaan liugnuudiga vahekastist ,siis ei saa,sest õli jookseb välja.
dumbuser
Rookie
Postitusi: 12
Liitunud: N Aug 02, 2012 1:13 am
Asukoht: Viimsi

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas dumbuser »

See värin/vibra/undamine oli juba siis kui ma selle aparaadi soetasin. Kuna kõik ülejäänud vidinad mis mina selle vibraga suudan seostada pole peale vahetamist/reguleerimist seda vibra ära kaotanud siis ongi kardaan ainukesena jäänud. Keskdifri luku kohta pole mul hetkel küll mitte mingit tarkust aga tehas lubab 50/50 ülekannet. Ristide vahetusel ma ise juures polnud aga enne ega pärast ei suutnud ma mingit erinevust tunda. Ja sõitnud olen sellise vibraga mingi 20 kkm. Aga nüüd hakkab järjest enam pinda käima. Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
Lauri

56 674 694
Kasutaja avatar
Trykk
Rock Crawler
Postitusi: 631
Liitunud: P Sept 12, 2010 11:11 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas Trykk »

LR90 kirjutas:
Trykk kirjutas: Ainult esisillaga ilma tagumise gardaanita sõita peaks saama ainult juhul, kui saab vahekastist kesdiffrit lukustada.
Seal ei ole keskdifrit, esisilla lülitamisel on jäik nelivedu.
Õigus jah, kui keskdifrit üldse pole, saab ka.
Mis asi selle keti seal ära lõhub ainult esisillaga sõites?Ainus loogiline seletus oleks aeglusti kasutamine,siis läheb kogu veojõud ainult ühele sillale,võibolla siis annab tõesti midagi järgi.Seega proovimiseks võib tagakardaani ära küll võtta.Muidugi kui sellel autol on kardaan liugnuudiga vahekastist ,siis ei saa,sest õli jookseb välja.
Veojõud läheb ühele sillale küll, aga ketile mõjub ikka sama jõud, pole vahet, kas jõud suunatakse maha läbi ühe või läbi kahe silla.
Marti +372 523 0582
LC 70 & 80
PUR vahu ja puistevilla paigaldus www.soojustuskeskus.ee
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas TiitR »

dumbuser kirjutas: Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
Pakkusin nö. "puusalt" just sellest lähtudes, et Galloper (nagu Pajerogi) on pmst tagaveoline masin, millele on võimalik esisild lülitusega järele lükata. Loomulikult kui Sa räägid vaid prooviks (s.o siis mõned km-d), siis vast midagi hullu ei juhtu...pikemalt aga mina sõita ei julgeks.
Kasutaja avatar
Bytewize
Rock Crawler
Postitusi: 735
Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas Bytewize »

No cherol pole mõeldud, et kogu tamp sajaga sõites esisillal on.
Esialgu oli kõik ok, aga pärast 150km läbimist hakkas iga saja meetri pealt korra üle viskama ja see läks aina hullemaks.
Liugnuudi simmeri sisse panin 24 padruni teibiga :D
Ma lükkasin jah jäiga nelikveo sisse.

Kui keti ära vahetasin, oli see ikka silmnähtavalt veninud uuega võrreldes.
Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
dumbuser
Rookie
Postitusi: 12
Liitunud: N Aug 02, 2012 1:13 am
Asukoht: Viimsi

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas dumbuser »

Julge hundi rind on haavleid täis. Mingist austraalia foorumist lugesin ka sama asja aga seal polnud tulemustest midagi kirjutet. Eks ma siis katsetan ja annan teada.
Lauri

56 674 694
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas enx »

TiitR kirjutas:
dumbuser kirjutas: Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
Pakkusin nö. "puusalt" just sellest lähtudes, et Galloper (nagu Pajerogi) on pmst tagaveoline masin, millele on võimalik esisild lülitusega järele lükata. Loomulikult kui Sa räägid vaid prooviks (s.o siis mõned km-d), siis vast midagi hullu ei juhtu...pikemalt aga mina sõita ei julgeks.
Nüüd läks vist keeruliseks. Mismoodi saab ilma keskdiffrita masinal, taga kardaani eemaldamisega midagi lõhkuda, esisillaga sõites. See on ju sama hea mis sõidadki ainult tagasillaga? Või mõtlesid Tiit et, esisilla poolteljed saavad liialt suuure koormuse?
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kardaani korrasolek

Postitus Postitas TiitR »

enx kirjutas:
TiitR kirjutas:
dumbuser kirjutas: Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
Pakkusin nö. "puusalt" just sellest lähtudes, et Galloper (nagu Pajerogi) on pmst tagaveoline masin, millele on võimalik esisild lülitusega järele lükata. Loomulikult kui Sa räägid vaid prooviks (s.o siis mõned km-d), siis vast midagi hullu ei juhtu...pikemalt aga mina sõita ei julgeks.
Nüüd läks vist keeruliseks. Mismoodi saab ilma keskdiffrita masinal, taga kardaani eemaldamisega midagi lõhkuda, esisillaga sõites. See on ju sama hea mis sõidadki ainult tagasillaga? Või mõtlesid Tiit et, esisilla poolteljed saavad liialt suuure koormuse?
Vb. mõtlen täiesti mööda, kuid minu arusaam asjast on selline, et kui tehas on ehitanud auto sellises konditsioonis, et nö. põhiveoks on tagavedu ja rasketes tingimustes saab "järgi aidata" lülitades järele esiveo, siis muutes seda põhitõde masina juures ja sundida vägisi see masin sõitma esiveolisena, siis.... :roll: Vb. mõtlen üle ja asi polegi nii hull, kuid kordan end, et mina sellist pulli (pikaajaliselt auto tervise huvides ei rakendaks), kui jutt käib pelgalt proovimisest, siis vast pole hullu midagi. Aga see on kõigest minu arvamus ja ei pretendeeri absoluutsele tõele! 8)
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”