Kardaani korrasolek
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
Kardaani korrasolek
On üks Hyundai Terracan. Kiirusel umbes 60 km/h tuleb jõle vibra keresse. Kuskil 100 juures kaob või siis ei tunne enam. Rehvide vahetus ei aidanud. Velgedel pole üheski pingis mingit viga leitud, rattalaagrid ei loksu. Rohkem ei oska peal kardaani midagi pakkud. Kardaaniristid on ka vahetatud. Ja nüüd tekkis küsimus, et kui see masin on sünnist saati tagaveoline ja käsitsi neliveo peale lülitada siis saab ju teoreetiliselt ka ilma tagasillaveota sõita, kui kardaan ära võtta. Sellisel juhul saaks selle vibra põhjustava kardaani kahtlus ka kinnitust või ümber lükkamist. Aga teab keegi millised negatiivsed tagajärjed sellisel juhul võivad olla ?
Lauri
56 674 694
56 674 694
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Kardaani korrasolek
Kardaaniristide vahetusel sai kardaan ikka täpselt samas asendis tagasi kokku? Ja minuteada pole võimalik sellist porri teha, et lükkad esisilla järgi ja eemaldad tagumise kardaani...juhul kui muidugi autost soov lahti pole saada?dumbuser kirjutas:On üks Hyundai Terracan. Kiirusel umbes 60 km/h tuleb jõle vibra keresse. Kuskil 100 juures kaob või siis ei tunne enam. Rehvide vahetus ei aidanud. Velgedel pole üheski pingis mingit viga leitud, rattalaagrid ei loksu. Rohkem ei oska peal kardaani midagi pakkud. Kardaaniristid on ka vahetatud. Ja nüüd tekkis küsimus, et kui see masin on sünnist saati tagaveoline ja käsitsi neliveo peale lülitada siis saab ju teoreetiliselt ka ilma tagasillaveota sõita, kui kardaan ära võtta. Sellisel juhul saaks selle vibra põhjustava kardaani kahtlus ka kinnitust või ümber lükkamist. Aga teab keegi millised negatiivsed tagajärjed sellisel juhul võivad olla ?

- Bytewize
- Rock Crawler
- Postitusi: 735
- Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
- Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4
Re: Kardaani korrasolek
Mina tegin seda, kui tagadiffer sodiks läks soomes ja pidin kuidagi tagasi sõitma, toimis küll, aga peale 200km sellist sõitu venis kett välja sutsuTiitR kirjutas: Kardaaniristide vahetusel sai kardaan ikka täpselt samas asendis tagasi kokku? Ja minuteada pole võimalik sellist porri teha, et lükkad esisilla järgi ja eemaldad tagumise kardaani...juhul kui muidugi autost soov lahti pole saada?

Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
- metsik
- I live off from the mud
- Postitusi: 2131
- Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
- Asukoht: TALLINN kristiine juures
Re: Kardaani korrasolek
Ma sõitsin venes ikka vast tuhat esisillaga,enne kui tagumise kardaani timmi sain ja ei täheldanud auto tervisel mingeid kõrvalnähtusi.
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
Re: Kardaani korrasolek
Selles puudub loogika, et ainult esisillaga sõites kett välja venis.Bytewize kirjutas:Mina tegin seda, kui tagadiffer sodiks läks soomes ja pidin kuidagi tagasi sõitma, toimis küll, aga peale 200km sellist sõitu venis kett välja sutsuTiitR kirjutas: Kardaaniristide vahetusel sai kardaan ikka täpselt samas asendis tagasi kokku? Ja minuteada pole võimalik sellist porri teha, et lükkad esisilla järgi ja eemaldad tagumise kardaani...juhul kui muidugi autost soov lahti pole saada?
Ainult esisillaga ilma tagumise gardaanita sõita peaks saama ainult juhul, kui saab vahekastist kesdiffrit lukustada.
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4496
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Re: Kardaani korrasolek
Sa sõitsid iks autoga kah jumetsik kirjutas:Ma sõitsin venes ikka vast tuhat esisillaga,enne kui tagumise kardaani timmi sain ja ei täheldanud auto tervisel mingeid kõrvalnähtusi.

tartuoffroad.ee
5581340
5581340
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Kardaani korrasolek
Seal ei ole keskdifrit, esisilla lülitamisel on jäik nelivedu.Trykk kirjutas: Ainult esisillaga ilma tagumise gardaanita sõita peaks saama ainult juhul, kui saab vahekastist kesdiffrit lukustada.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Re: Kardaani korrasolek
Mis asi selle keti seal ära lõhub ainult esisillaga sõites?Ainus loogiline seletus oleks aeglusti kasutamine,siis läheb kogu veojõud ainult ühele sillale,võibolla siis annab tõesti midagi järgi.Seega proovimiseks võib tagakardaani ära küll võtta.Muidugi kui sellel autol on kardaan liugnuudiga vahekastist ,siis ei saa,sest õli jookseb välja.
Re: Kardaani korrasolek
See värin/vibra/undamine oli juba siis kui ma selle aparaadi soetasin. Kuna kõik ülejäänud vidinad mis mina selle vibraga suudan seostada pole peale vahetamist/reguleerimist seda vibra ära kaotanud siis ongi kardaan ainukesena jäänud. Keskdifri luku kohta pole mul hetkel küll mitte mingit tarkust aga tehas lubab 50/50 ülekannet. Ristide vahetusel ma ise juures polnud aga enne ega pärast ei suutnud ma mingit erinevust tunda. Ja sõitnud olen sellise vibraga mingi 20 kkm. Aga nüüd hakkab järjest enam pinda käima. Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
Lauri
56 674 694
56 674 694
Re: Kardaani korrasolek
Õigus jah, kui keskdifrit üldse pole, saab ka.LR90 kirjutas:Seal ei ole keskdifrit, esisilla lülitamisel on jäik nelivedu.Trykk kirjutas: Ainult esisillaga ilma tagumise gardaanita sõita peaks saama ainult juhul, kui saab vahekastist kesdiffrit lukustada.
Veojõud läheb ühele sillale küll, aga ketile mõjub ikka sama jõud, pole vahet, kas jõud suunatakse maha läbi ühe või läbi kahe silla.Mis asi selle keti seal ära lõhub ainult esisillaga sõites?Ainus loogiline seletus oleks aeglusti kasutamine,siis läheb kogu veojõud ainult ühele sillale,võibolla siis annab tõesti midagi järgi.Seega proovimiseks võib tagakardaani ära küll võtta.Muidugi kui sellel autol on kardaan liugnuudiga vahekastist ,siis ei saa,sest õli jookseb välja.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Kardaani korrasolek
Pakkusin nö. "puusalt" just sellest lähtudes, et Galloper (nagu Pajerogi) on pmst tagaveoline masin, millele on võimalik esisild lülitusega järele lükata. Loomulikult kui Sa räägid vaid prooviks (s.o siis mõned km-d), siis vast midagi hullu ei juhtu...pikemalt aga mina sõita ei julgeks.dumbuser kirjutas: Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
- Bytewize
- Rock Crawler
- Postitusi: 735
- Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
- Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4
Re: Kardaani korrasolek
No cherol pole mõeldud, et kogu tamp sajaga sõites esisillal on.
Esialgu oli kõik ok, aga pärast 150km läbimist hakkas iga saja meetri pealt korra üle viskama ja see läks aina hullemaks.
Liugnuudi simmeri sisse panin 24 padruni teibiga
Ma lükkasin jah jäiga nelikveo sisse.
Kui keti ära vahetasin, oli see ikka silmnähtavalt veninud uuega võrreldes.
Esialgu oli kõik ok, aga pärast 150km läbimist hakkas iga saja meetri pealt korra üle viskama ja see läks aina hullemaks.
Liugnuudi simmeri sisse panin 24 padruni teibiga

Ma lükkasin jah jäiga nelikveo sisse.
Kui keti ära vahetasin, oli see ikka silmnähtavalt veninud uuega võrreldes.
Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
Re: Kardaani korrasolek
Julge hundi rind on haavleid täis. Mingist austraalia foorumist lugesin ka sama asja aga seal polnud tulemustest midagi kirjutet. Eks ma siis katsetan ja annan teada.
Lauri
56 674 694
56 674 694
Re: Kardaani korrasolek
Nüüd läks vist keeruliseks. Mismoodi saab ilma keskdiffrita masinal, taga kardaani eemaldamisega midagi lõhkuda, esisillaga sõites. See on ju sama hea mis sõidadki ainult tagasillaga? Või mõtlesid Tiit et, esisilla poolteljed saavad liialt suuure koormuse?TiitR kirjutas:Pakkusin nö. "puusalt" just sellest lähtudes, et Galloper (nagu Pajerogi) on pmst tagaveoline masin, millele on võimalik esisild lülitusega järele lükata. Loomulikult kui Sa räägid vaid prooviks (s.o siis mõned km-d), siis vast midagi hullu ei juhtu...pikemalt aga mina sõita ei julgeks.dumbuser kirjutas: Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
Sämmy Offroad Team
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Kardaani korrasolek
Vb. mõtlen täiesti mööda, kuid minu arusaam asjast on selline, et kui tehas on ehitanud auto sellises konditsioonis, et nö. põhiveoks on tagavedu ja rasketes tingimustes saab "järgi aidata" lülitades järele esiveo, siis muutes seda põhitõde masina juures ja sundida vägisi see masin sõitma esiveolisena, siis....enx kirjutas:Nüüd läks vist keeruliseks. Mismoodi saab ilma keskdiffrita masinal, taga kardaani eemaldamisega midagi lõhkuda, esisillaga sõites. See on ju sama hea mis sõidadki ainult tagasillaga? Või mõtlesid Tiit et, esisilla poolteljed saavad liialt suuure koormuse?TiitR kirjutas:Pakkusin nö. "puusalt" just sellest lähtudes, et Galloper (nagu Pajerogi) on pmst tagaveoline masin, millele on võimalik esisild lülitusega järele lükata. Loomulikult kui Sa räägid vaid prooviks (s.o siis mõned km-d), siis vast midagi hullu ei juhtu...pikemalt aga mina sõita ei julgeks.dumbuser kirjutas: Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?

