Erineva kulumisastmega rehvid

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
raulj
Off Roader Wannabe
Postitusi: 40
Liitunud: K Mai 09, 2012 11:37 am

Erineva kulumisastmega rehvid

Postitus Postitas raulj »

Olen värske Jeep Grand Cherokee omanik ja märkasin, et mu autol on neljast rehvist kaks teistest oluliselt rohkem kulunud.
Minu jaoks imelik on see, et need kulunud rehvid on autol alla pandud nii, et mõlemal teljel on üks kulunud rehv ja üks heas korras rehv. Kaldun arvama, et need on just nii spetsiaalselt tõstetud mitte ei ole nad nii kulunud, et kummalgi teljel ainult üks rehv, sest kulunud rehvid on täpselt sama kulumisega ja korralikud rehvid ka samamoodi ühtlaselt kulunud.

Mis teadjamad mehed arvavad, miks need nii on paigutatud ja kas tuleks tõsta ringi nii, et ühel teljel oleks sarnase kulumisega rehvid?
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Erineva kulumisastmega rehvid

Postitus Postitas TiitR »

raulj kirjutas:Olen värske Jeep Grand Cherokee omanik ja märkasin, et mu autol on neljast rehvist kaks teistest oluliselt rohkem kulunud.
Minu jaoks imelik on see, et need kulunud rehvid on autol alla pandud nii, et mõlemal teljel on üks kulunud rehv ja üks heas korras rehv. Kaldun arvama, et need on just nii spetsiaalselt tõstetud mitte ei ole nad nii kulunud, et kummalgi teljel ainult üks rehv, sest kulunud rehvid on täpselt sama kulumisega ja korralikud rehvid ka samamoodi ühtlaselt kulunud.

Mis teadjamad mehed arvavad, miks need nii on paigutatud ja kas tuleks tõsta ringi nii, et ühel teljel oleks sarnase kulumisega rehvid?
Pakun, et peale naelikute(talvekate) eemaldamist on rehvivahetusega lihtsalt jama pandud. Rehvi diameetri erinevus võib olla kuni 5%, siis ei hakka neliveosüsteem "lolli" mängima.
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 986
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Erineva kulumisastmega rehvid

Postitus Postitas Maaks »

Ringi oleks jah mõtet tõsta, et otsõites diffrid mõtetult ei keerutaks.
Samas ei oska soovitada kummle teljele panna paremad :)
Tagaveolisel kuluvad esirattad pidurdamisel ja tagarattad kiirendamisel. Kus kiiremini kuluvad?
Autokoolides ja liiklusteoorias soovitatakse tagumisele teljele panna alati paremad rehvid.
Enda "esiveolisel" (4wd) panen alati ette paremad - seal kuluvad kiiremini sest saavad vatti nii vedamisest kui pidurdamisest kui pööramisest.
Kasutaja avatar
Bytewize
Rock Crawler
Postitusi: 735
Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4

Re: Erineva kulumisastmega rehvid

Postitus Postitas Bytewize »

Yep, esimesed kuluvad üldiselt kiiremini, põhikoormus pidurdamisel ja pööramisel on nendel, mul vähemalt on nii, isegi ainult tagaveoga.
Taha tasub paremad panna juhul, kui teed tihti burnoute :D
Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Erineva kulumisastmega rehvid

Postitus Postitas LR90 »

Liiklusohutuse seisukohalt peavad taga olema parema pidamisega rehvid,
muidu pidurdamisel kipub tagumine ots esimesest mööda minema.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
raulj
Off Roader Wannabe
Postitusi: 40
Liitunud: K Mai 09, 2012 11:37 am

Re: Erineva kulumisastmega rehvid

Postitus Postitas raulj »

Tõstan siis paremad rehvid esialgu ette, et nad kuluks teistele järgi. Talve perioodiks nii kui nii vaja uued rehvid osta. Hetkel all küll m+s aga talvel enam nende kahe rohkem kulunud rehviga ei julgeks sõita.

Tänan nõuandjaid.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”