Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
Torsoon ja spiraalvedru töötavad samamoodi, ehk väändele.
Spiraalvedru on tegelikult rulli keeratud torsoon, mis ei vaja jäika kinnitust.
Vedrustuse jäikus oleneb mõõtudest.
Nii ta tõepoolest on. Jäikus ei olegi teema. Torsioon on pehme piisavalt, ei ole ta jäik midagi.
Reageerimine on aeglase võitu, et treppis teel hakkama saada. Mitu väikest torsiooni (ehk spiraalvedru) tundub paremini/kiiremini toimima.
AMAROK 190kW 01/2019
Koduabiliseks vali uus 225 AVANT kompaktlaadur!
Torsoon ja spiraalvedru töötavad samamoodi, ehk väändele.
Spiraalvedru on tegelikult rulli keeratud torsoon, mis ei vaja jäika kinnitust.
Vedrustuse jäikus oleneb mõõtudest.
Nii ta tõepoolest on. Jäikus ei olegi teema. Torsioon on pehme piisavalt, ei ole ta jäik midagi.
Reageerimine on aeglase võitu, et treppis teel hakkama saada. Mitu väikest torsiooni (ehk spiraalvedru) tundub paremini/kiiremini toimima.
Jäikus ongi teema.Torsioonvedrustusel on fikseeritud jäikus ja tal pole nö. progresseeruvat jäikust, nagu on spiraalvedrustusel.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Torsoon ja spiraalvedru töötavad samamoodi, ehk väändele.
Spiraalvedru on tegelikult rulli keeratud torsoon, mis ei vaja jäika kinnitust.
Vedrustuse jäikus oleneb mõõtudest.
Nii ta tõepoolest on. Jäikus ei olegi teema. Torsioon on pehme piisavalt, ei ole ta jäik midagi.
Reageerimine on aeglase võitu, et treppis teel hakkama saada. Mitu väikest torsiooni (ehk spiraalvedru) tundub paremini/kiiremini toimima.
Jäikus ongi teema.Torsioonvedrustusel on fikseeritud jäikus ja tal pole nö. progresseeruvat jäikust, nagu on spiraalvedrustusel.
Jälle ei saa aru! Siis võiks ju torsioonvõllil 100 tiiru peale keerata ja kõik autod oleks maoli kui seda tüüpi vedrud all.
Kui tahad jäigemaid vedrusid telli Frontieri 3.0 v6 torsoonid.
Kõik vedrud on progreseeruva jäikusega ehk spiraalil kõrguse vähenemisega(nurk mõlema otsa vahel muutub) suureneb jäikus mis on sama tegevus torsoonil.
Ei taha olla paha aga standartne(varda diam. ja spiraali diam. ei muutu) spiraalvedru ei ole rohkem progresiivse jäikusega kui muutumatu diameetriga torsoon.
See et King Cab(terrano) ei seisa trepis teel on põhjustatud enamasti kokku hoiust amortidele, valest silla geomeetriast ja julguse puudumisest.
Mida pehmem(pikkema käiguga) vedrustus seda paremad peavad olema amordid kiirel sõidul.
Amortisaatorid on teadus mida vähesed teavad aga Eestis on neid
Rohkem ei viits...
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Sinust "runn", saan ma väga hästi aru!
Kunagi sai tõsiseid torsioonvõlle vene sõdalaste BTR-st välja õngitsetud, neid peenemaks treitud ja autohaagistele sildasid meisterdatud. Mida kõike...!
Maxi Loadiga muutub kahjuks sillakäik olematuks. Tühjalt sõites on kurvis välimine ratas õhus. Koormaga sõites on tõhus abimees.[/quote]
Nüüd ma ei saa hästi aru!? Mismõttes olematuks, geomeetriliselt peaks ju sillakäik suurenema, sest raam tõuseb silla suhtes.
Minu autol nad all just sellepärast, et muidu tagaots vastu maad. 95% on ilma koormata sõidud, rattaid pole maast lahti saanud. Ei tea, kuidas sul see õnnestub, eriti veel kurvis välimine?[/quote]
Kuna MAXI LOAD kinnitub vedrulehtede peale ja kammitsaga tõmmatakse vedrulehed MAXILOADi külge, siis tõesti raam silla suhtes tõuseb, aga vedru muutub jäigemaks ning silla ja ratta raskus ei suuda kurvis ratast vastu maad hoida. Nimetatud asjaolu põhineb kogemusel, algul ei saanud aru miks kurvis ratas ringi käib.
Amortisaatorid on teadus mida vähesed teavad aga Eestis on neid
Rohkem ei viits...
No mõnda kontakti tahaks küll![/quote]
Ei ole mõtet tahta. Nagu runn ütles, julgust peab olema selle info omandamiseks. Tundub tal endal tõmmas põhja alt kui valgustatuseni jõudis. Ma igaljuhul amortisaatorit vaatan nüüd himunud pilguga ja kaugemalt.
AMAROK 190kW 01/2019
Koduabiliseks vali uus 225 AVANT kompaktlaadur!
Mul põhi all aga ei viitsi targutada ehk
ei saa tuumafüüsikuks kui matemaatikat ei taha õppida...
Loeme ilma piltideta raamatuid ja käime mõned koolid läbi.
Amordi teemal näiteks: Koni amortidel saab sisusid(klapid, vedrud, vardad jne) vahetada ja tuunida, seda tehase jupidega ja seda ka tehakse(ja mitte ainult offroderid). Muidugi mitte kogu toodangu ulatuses.
See on ka teiste tootjatega võimalik...
Mina ei tegele sellega, ise olen Koni Ride-ga rahul, paremaks vajadus puudub ja pole veel alt vedanud.
Valguseni jõuda pole kunst aga kuidas sa pärast kastikaga koju saad
The end
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Mina ei tegele sellega, ise olen Koni Ride-ga rahul, paremaks vajadus puudub ja pole veel alt vedanud.
Läheb juba teiseks teemaks ära aga mina ei ole rahul. Kohe üldse ei ole. Ja alt veavad nii, et üldse ei kõlba. Ja seepärast uuringi , et kes teab asjadest midagi ja ütleks milles probleem ja lahendaks asja. Konkreetne nimi ja kontakt huvitaks, mitte miskisugune "idamaa tark", kes kusagil olemas olevat...
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
...oli ka mingi aeg tagasi sama teema käsil. Autul all Monroe Gas Magnumid, sirge, tasane tee korras. Treppi sõidetud kruusatee autu risti ja trambib ja noh kohe üldse ei olnud hea. Küsisin ka siit ja sealt. Nõu anti aga konkreetne autu enamusele võõras...Kõndisin siis soomes mureliku näoga Vallilan Takomo nimelisesse firmasse ja küsisin, mis nemad arvavad. Lahke olemisega pealik käskis istuda ja andis lühiülevaate minu autu vedrustusest, temale ei olnud asi võõras. Siis põhisoovitus sellele raskele ameeriklasele, kas meerika või austraalia päritolu toodangut, muu pidi olema kas ajutine nähtus või ei sobi selle autu olemusega kokku. Noh välja arvatud Konid. Ja USAst ostes tulevad ka hinnad mõistlikumad. Pakkus ka muidugi et aja autu pinki teeme ära. Ütles hinna...600eur tegemine pluss materjalid. Teevad uued vedrud käsitööna. Soovitas muidugi netis sobrada ja andis niikui mõtteterad ette mille põhjal asjale läheneda. Lõin neti imemaailma lahti ja pärast mõningast sobramist jäi sõelale Rough Country, ausside firma mis pakub ka kõikvõimalikke tõstesarju, vedrusid...jne. Valisin sealt sobivad välja 320,- dollarit jooks. Praegu võin öelda, et trepis tee ei ole mure ja lasta võib üsna julgelt, ilmselt lõpeb mul enne julgus kui autul.
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"