Algaja 4x4 omanik-hulk küsimusi

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Difrilukud sellel autol oleks küll saatanast... üleüldse, selle isendi puhul ma sinu asemel väga palju offroad modifikatsioonidesse ei kulutaks. Jäta ta enam-vähem stock konditsiooni, vaata mis see ohvrõud üldse on ja kui ükskord isu ehitada tuleb siis osta talasillaga masin.

rommi
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Selleks, et hammas verele saada ja mudamitse suhu, piisab eisalgu ka sellest, kui pragused "toasussid" korralike(kasvõi piduste) AT või MT rehvide vastu vahetada.
Viimati muutis Landy, K Aug 02, 2006 4:10 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

rommi kirjutas:Difrilukud sellel autol oleks küll saatanast... üleüldse, selle isendi puhul ma sinu asemel väga palju offroad modifikatsioonidesse ei kulutaks. Jäta ta enam-vähem stock konditsiooni, vaata mis see ohvrõud üldse on ja kui ükskord isu ehitada tuleb siis osta talasillaga masin.

rommi
Ega ma esialgu lukkude peale tõsiselt kindlasti ei mõtle, tahtsin lihtsalt teada et kas on võimalik panna neid, et siis ma teaksin et mida selle masinaga üldse teha on võimalik. Võibolla tõesti hinna pärast ei hakka ma neid kunagi külge panema, eks tulevik näitab.
Kuid miks lukud sellel autol saatanast on? Kas mootor ja ülekanded liiga nõrgaks jäävad või?
Ilma turbota 2,5 liitrine diisel pole just kõige ägedam püss tõesti :)
Landy kirjutas:Unustasin lisada, et korralik amort ja vedru on offroadi puhul ka asendamtud!

Oluline on kohe laguses välja mõelda plaju plaanid auto ehitusse raha panna. See võimaldaks valida ka rahkotile kohased (tuuning)varuosad. Mage oleks pool autot valmis teha ja siis tõdeda, et rahakott tühi.
Kas sa mõtled korralikku originaalamorti ja vedru või mingit modifikatsiooni variante?
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Kõige pealt peaksid omale selgeks tegema kui "OFF" sa selle ROADiga" olla tahad. Kui päris "OFF" siis pead ehitusmaterjalide veoks teise auto vaatama. :D Samas kui juba järgmist vaadata siis äkki, nagu räägiti , et talasildadega jne.....
Kui sinu algne idee, et materjale vedada ja nii sama ringi rallida, siis tuleks auto korda teha, mingid AT rehvid alla ja juba kannatabki igatsugu poriaukusid mööda ringi kärutada ja materjalid saavad kah veetud.
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

Landy kirjutas:Selleks, et hammas verele saada ja mudamitse suhu, piisab ka sellest, kui pragused "toasussid" korralike(kasvõi piduste) AT või MT rehvide vastu vahetada.
Täpselt nii ma mõtlesin isegi juba algul. Enne peab aga uurima kas raamist saab asja või mitte, muidu ei tasu muudesse vidinatesse investeerima hakata.
Panin tonni tsementi peale autole, kandevõime on 960 paberite järgi ja see tundus autole igati normaalne koorem olevat, tagavedrud ei vajunud ka palju. Raamile ei teinud see samuti midagi, ilmselt on üldjoontes raam tugev aga küsimus on et kas saab seda nii keevitada et tervet autot ei pea laiali lammutama - ehk et kulud liiga suureks ei lähe.

Praegu pean aga sidurivahetuse ära ootama, muidu ei saa midagi edasi teha.


EDIT:
Mis AT ja MT-l vahet on?
Kas kellelgi on äkki jooks 15" mingi asjaliku mustriga kumme üle?
See küsimus tasub mul ilmselt osta alla panna.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

zhadow kirjutas:EDIT:
Mis AT ja MT-l vahet on?
Kas kellelgi on äkki jooks 15" mingi asjaliku mustriga kumme üle?
See küsimus tasub mul ilmselt osta alla panna.
AT- All Terrain (50%muda/50% kõvakattega teed),
neile kes enamuse ajast asfaldil veedavad ja vahest kesisema olekuga teele pööravad

MT - Mud Terrain (80% muda/20% kõvakattega teed)
Neil, kes suvalisel hetkel metsa võivad põigata ja teeoludest ei hooli.

Vaata müügi foorumis ringi, äkki jääb midagi silma. Kasutatud mudarehvide hinnad sõltuvalt suurusest (kui 32")ja kulumisastmest 500-2000 EEK/TK. Uued/taasatatud rehvid hakkvad 1000 EEK/tk hinnklassist peale.

Hea hinnaga rehvid saadaval Soomes, vaata www.offivaruste.com

Ostu alla võid ka kuulutuse panna.
Viimati muutis Landy, K Aug 02, 2006 6:46 pm, muudetud 2 korda kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

zhadow kirjutas: Kas sa mõtled korralikku originaalamorti ja vedru või mingit modifikatsiooni variante?
Vahel on kolmanda tootja vedrud/amordid isegi parema kvaliteedi ja hinnaga kui uued originaalid. Vasatvalt soovile võib alati ka pisikese tõste teha.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Aja auto tehniliselt korda, pane ehk miskine AT rehv alla ja käi mõnel safaril, mida meie foorumi külastajad omakeskis teevad kaasas. Sealt edasi ehk järgmine investeering on vints kuna see teeb sinu tagasihoidlikust autost juba üsna arvestatava "looma" metsas. Sellega peaksid hamba verele küll saama ja kui huvi pole, siis pole ka kulutused liig suured masina peale olnud. AT rehvidele on alati ostjaid ja samuti vintsile.
+372 5028488
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

jr kirjutas:Aja auto tehniliselt korda, pane ehk miskine AT rehv alla ja käi mõnel safaril, mida meie foorumi külastajad omakeskis teevad kaasas. Sealt edasi ehk järgmine investeering on vints kuna see teeb sinu tagasihoidlikust autost juba üsna arvestatava "looma" metsas. Sellega peaksid hamba verele küll saama ja kui huvi pole, siis pole ka kulutused liig suured masina peale olnud. AT rehvidele on alati ostjaid ja samuti vintsile.
Kuna mul maanteesõidu jaoks on mul teisigi autosid, siis sellele paneksin tegelikult siiski need maante jaoks ebamugava mudamustriga rehvid alla.
Ehitusmaterjalide vedamist pole ka iga päev vaja.
Eks see ehitusmaterjalide vedamise vajadus üks ettekääne tegelikult oli et 4x4 kastikas osta, tegelt oleks ju transit paremini sobinud :)
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

Landy kirjutas: Vahel on kolmanda tootja vedrud/amordid isegi parema kvaliteedi ja hinnaga kui uued originaalid. Vasatvalt soovile võib alati ka pisikese tõste teha.
Kuna autol olid vist eest torsioonid, siis kas neid äkki saab niisama kõrgemaks keerata ja tagumis lehtvedrusid kikki pinnida?

Vähemalt ühe hoopis teistsuguse sõiduki torsioonidega oli see võimalik.

Aga kas siis on kohe ka pikemaid amorte vaja?

Kriitikutele: ega ma ei kavatse seda kohe tegema hakata vaid uurin võimalusi ja planeerin esialgu :)

Tänud sõbralikele nõuandjatele, see teeb minusuguse kollanoka elu kohe palju lihtsamaks.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

zhadow kirjutas:
rommi kirjutas:Difrilukud sellel autol oleks küll saatanast...
rommi
Kuid miks lukud sellel autol saatanast on? Kas mootor ja ülekanded liiga nõrgaks jäävad või?
Ilma turbota 2,5 liitrine diisel pole just kõige ägedam püss tõesti :)
mootor veel aga justnimelt ülekanded... esiteks on sellel suhteliselt nõrk sõltumatu esisild, väga lihtne on poolteljed puruks väänata või esidifril hambad suust rebida. Üle 31" kummi nagunii sellele autole panna ei maksa, mis see lukk sind ikka aitab. Flexi ka pole, saad mingis lombis meetrikese kaugemale ukerdada... Muidugi, kui fänlus suur, siis tehakse oma masinatega igasugu kunsttükke :roll:
Korralik lukuring mida saad salongist lülitada maksab ca 35-40K.
Iselokkiva võid ju äärmisel juhul tagasilda installida, aga see läheb ka jämedalt 7. Nagu juba soovitati ka, kõigepealt vaata karvasem kumm ja siis metsavahel abitult mudas olles mõtle edasi :)
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1214
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

zhadow kirjutas:Raamile ei teinud see samuti midagi, ilmselt on üldjoontes raam tugev aga küsimus on et kas saab seda nii keevitada et tervet autot ei pea laiali lammutama - ehk et kulud liiga suureks ei lähe.
Helista julgelt Offroad Servicesesse. Minul vahetati LC 60 raam alates tagasillast välja. Küll nad ka sinu aparaadi raami kohendatud saavad.


PS. Enne kui metsa :driving lähed ära unusta kasti visata pikki köisi ja tugevaid seekleid :yupikaye .
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Valge Hiir kirjutas:PS. Enne kui metsa :driving lähed ära unusta kasti visata pikki köisi ja tugevaid seekleid :yupikaye .
Ja köite ning seeklite vahel ka üks korralik latttungraud, mis käsivintsina kasutatav!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Beast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 169
Liitunud: K Apr 20, 2005 2:56 pm

Postitus Postitas Beast »

hiius on üks pood kust saab osta 290krooni eest 2t ja 700krooni eest 4t tõstejõuga käsi vintsi (kangi ja trossiga, töötab nagu käristiga mutrivõti mis tõmbab trossi trumlile). mudas ja metsas on meetri kaupa tõmmata muidugi piin aga samas hind on odav ja ehitus lihtne, nii et saab vajadusel järgi aidata.
endal on 2t tõstega vints, maja katust maha tõmmates tõmbas aiaposti asfaldist välja :lol: tundub täitsa asjalik ainult kasutusjuhendit pole nii et tahab natuke nuputamist.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

O.T. Nende "säästumarketi" käsitalidega olen mina edaspidi ettevaatlik, sest on isiklik kogemus kus pisikest "laplanderit" mudast sikutades sellinne ollus kõveraks väändus ja kasutuskõlbmatuks muutus. Ka ei kesta nende trossid rohkem kui 3-4 korralikku vintsimis(sessiooni)t.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”